Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2003, 12:11
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Hoe belangrijk is voor jou de show die een band geeft bij een liveshow? Moeten ze je echt entertainen, of vind jij alles best als ze maar lekker spelen? Kan een goede show matige muziek compenseren?

Ik zit een beetje in dubio. Een goedgespeelde liveshow is wat mij betreft geweldig, daar verbetert een goede show amper iets aan. Maar iets wat middelmatig klinkt maar een geweldige show heeft vinnik dan wel weer een stuk boeiender dan alleen goede muziek zonder goede show. Lastig :/.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2003, 12:15
DaKonium
Avatar van DaKonium
DaKonium is offline
een goede show kan een optreden helemaal maken.

voorbeeld: opeth. geniaal gespeeld, geen enkel foutje, maar doordat de bandleden maar een beetje stonden te spelen vervbeelde ik me de tiefus.

neem dan een band als impious, laten af en toe een steekje vallen, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de wild bangende, springende en schreeuwende muzikanten.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 12:19
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Een compromis tussen strak spelen en genoeg bewegen i guess. Isis deed dit echt goed vond ik. De zanger gitarist ging zo op in die muziek dat t gewoon cool was om te zien.

Graag zie ik bands wat sprongen wagen etc. Is gewoon leuker om te zien, maar ligt eraan wat voor muziek t is. Trash/fastcorebands moeten hoog en debiel springen, maar metalcorebands moeten stoer kijken en met de vuist op de borst slaan bijv
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 12:20
Verwijderd
Een goede show kan voor mij zelfs ska-bands interessant maken.
Voor mij hoeft er niet al te veel show, maar een band moet wel iets meer doen dan aan het begin 'welcome' schreeuwen en op het einde 'thank you guys, goodbye' zeggen. Bandleden voorstellen etc.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 12:20
ShadowX
Avatar van ShadowX
ShadowX is offline
Toch ga ik denk ik voor een strak gespeeld set. Ik bedoel, dan beweeg IK wel, laat hun maar spelen...
__________________
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. Without me, my signature is useless. Without my signature, I am useless.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 12:21
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
Ik geniet vaak van energie op het podium. Als ze statisch lopen te spelen, kan dat goed zijn, maar dan wil de toewijding zien, de energie en liefde die ze in de muziek stoppen.

Isis had dat heel erg, je zag de enthousiasme, en de toewijding, geweldig.

Een band als Converge en Dillinger Escape Plan, die zijng eweldig live, die springen heen en weer, geven in een half uur/3 kwartier alles, en daar geniet ik van, verveel me geen moment.


En dan heb je bands als Lost Prophets en Mudvayne die me dan live gewoon niet kunnen boeien, het moet er wel 'echt' uitzien.
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 12:22
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 11-06-2003 @ 13:21:
Ik geniet vaak van energie op het podium. Als ze statisch lopen te spelen, kan dat goed zijn, maar dan wil de toewijding zien, de energie en liefde die ze in de muziek stoppen.

Isis had dat heel erg, je zag de enthousiasme, en de toewijding, geweldig.

Een band als Converge en Dillinger Escape Plan, die zijng eweldig live, die springen heen en weer, geven in een half uur/3 kwartier alles, en daar geniet ik van, verveel me geen moment.


En dan heb je bands als Lost Prophets en Mudvayne die me dan live gewoon niet kunnen boeien, het moet er wel 'echt' uitzien.
Dus het gaat niet zozeer om de show maar meer om de uitstraling van de band? Hmmmmz, dat vinnik wel een goede eigenlijk.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 12:26
ShadowX
Avatar van ShadowX
ShadowX is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 11-06-2003 @ 13:22:
...het gaat niet zozeer om de show maar meer om de uitstraling van de band...
__________________
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. Without me, my signature is useless. Without my signature, I am useless.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 12:39
D
Avatar van D
D is offline
De uitstraling van de band is belangrijker voor mij. Als een band gewoon simpelweg speelt en heel goed speelt is dat leuk maar dan mis je toch wat. Beetje communicatie met het publiek is niet slecht, word het leuker op ook al is het concert misschien iets slechter.
__________________
I AM ERROR
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 14:39
Verwijderd
idd de uitstraling, maar wat ze doen op het podium vind ik ook wel belangrijk. muse is wat dat betreft gewoon leip, ze spelen op best wel een simpel stage, maar die zanger is helemaal gek wat ie allemaal met die gitaar doet en hoe hij rondspringt en kruipt etc., en na het concert natuurlijk het hele stage afbreken en die balonnen die ze dan kapot slaan
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 14:44
Verwijderd
Ik vind de show redelijk belangrijk.
Ik heb het niet zo op bands die als zandzakken op het podium hun riedeltje staat te spelen.
The Donots heb ik 2 keer gezien en ik vond ze 2 keer erg cool, terwijl ik de muziek totaal niet boeiend vind. Die show is gewoon vet.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 15:31
FaceTheTruth
Avatar van FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
erg belangrijk, daarom speel ik bas
die kan af en toe gemist worden
__________________
"Hou het hard!"
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 15:40
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
als die band er als een stel dooien bij staat is daar geen zak aan, vind ik.
ik vind het mooi om te zien als de band er ontzettend veel plezier in heeft, dat slaat over op mij.
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 16:24
Verwijderd
show is leuk, maar de band moet de show maken, en de show niet de band (dat laatste vind ik vooral bij rammstein het geval..)
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 16:30
D
Avatar van D
D is offline
Citaat:
weezzz schreef op 11-06-2003 @ 16:40:
als die band er als een stel dooien bij staat is daar geen zak aan, vind ik.
ik vind het mooi om te zien als de band er ontzettend veel plezier in heeft, dat slaat over op mij.
Queens Of The Stone Age op Pink Pop stonden ook best veel 'stil'. Maar vond je die niks aan dan?
__________________
I AM ERROR
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 16:36
Ninpo Otaku
Avatar van Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Gewoon spelen met die hap..
En tsjah de muziek zou het werk moeten doen..
De Bouncing Souls doen ook niet echt veel, maar het was dus echt wel één van de betere acts op Deco..
Dus nee, de show boeit me eigenlijk nix, meeste van de tijd zie ik de band toch maar voor de helft, omdat ik toch in de pit sta..
__________________
bla
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 16:45
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef op 11-06-2003 @ 17:24:
show is leuk, maar de band moet de show maken, en de show niet de band (dat laatste vind ik vooral bij rammstein het geval..)
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 16:52
FloatAZiggy85
Avatar van FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Goede show -> Guns 'N Roses, veel kleur.. veel beweging en echte professionals
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-06-2003, 16:55
Verwijderd
Het al dan niet stilstaan van de bandleden heeft in mijn ogen niet zo een invloed op de sfeer en boeiendheid van het optreden. Opeth bewoog bijv niet veel, maar af en toe droge humor tussendoor en hun algemene houding t.o.v het publiek (naast de gruwelijk goed gespeelde nummers) maakten het voor mij nou juist weer wél leuk.

En Tool is volgens mij wel het toppunt van stilstanerij, maar toch lijkt een optreden van ze me magisch mooi. (Helemaal als ze video-art op een groot scherm achter ze afspelen).

Kortom -> uitstraling is wel degelijk belangrijk, maar wordt niet bepaald door de hoeveelheid beweging of energie van de bandleden zelf.
Ik vind het overigens wel suf als een band totaal geen interactie heeft met het publiek, zn nummertjes speelt en weer weggaat.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 17:31
Kit
Avatar van Kit
Kit is offline
[QUOTE]Peperkorrel schreef op 11-06-2003 @ 17:55:

En Tool is volgens mij wel het toppunt van stilstanerij, maar toch lijkt een optreden van ze me magisch mooi. (Helemaal als ze video-art op een groot scherm achter ze afspelen).

Jazeker Tool zonder twijfel...

Een band die een goede performance geeft en uitstraling heeft vind ik zeker belangrijk.
__________________
teddybeer...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 17:34
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
ehm ligt eraan of de muziek een show nodig heeft, sommige muziek hoeft nou eenmaal niet echt een hele grote show erom heen te hebben en sommige muziek wel,
over het algemeen ga ik naar concerten voor de muziek dus de show maakt me niet zo heel veel uit, wat ik wel vaak merk is hoe beter de show hoe beter de sfeer in het publiek.
maar af en toe een concertje met een brute show eromheen is ook wel vermakelijk
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 18:50
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
In principe geef ik niks om shows. Het gaat bij een optreden om het overdragen van de muziek en daar is niet per definitie show voor nodig. Vuurwerk en rondgespring kunnen mij meestal niet bekoren; wat wél indruk maakt is bijvoorbeeld de manier waarop Jim Morrison op het podium staat... maar zou je dat show mogen noemen?

Het zal misschien ook aan m'n smaak liggen. Bij Bob Dylan hoort geen show en mijn lievelingsgitarist staat liever aan z'n knopjes te draaien en z'n meters in de gaten te houden dan dat 'ie rond springt.

Ik houd btw ook nadrukkelijk, expliciet, zonder twijfel en 100% zeker niet van dingen als Lord of the Dance.
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 19:51
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
De band moet eerst maar eens bewijzen live goed te kunnen spelen, voordat ze show gaan maken.

Iced earth was echt geweldig, qua spelen en show.

Opeth is vrij statisch, maar Mikael weet steeds wel een heel knus sfeertje te maken door veel interactie met het publiek. Daarom komt die band ook beter tot zijn recht in een kleine zaal.

Dan is er nog een band die met videobeelden werk. 9 personen, 1 jaar geleden opgetreden in de effenaar. Heel statisch, bombastische muziek, alleen maar op en afbouwen van climaxen, heel vaag, maar o zo mooi. Weet iemand de naam daarvan? Stuk voor stuk nummers van minimaal 25 minuten.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 21:02
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
als het bij de stijl van de band past vind ik het wel leuk als de artiesten een beetje entertainen.

maar bij garage-rock vind ik het wel leuk als de band gewoon recht-toe recht-aan speelt en geen hele toespraken houdt. ingestudeerde dansjes vind ik ook niks. maar bij bijv. switchblade symphony (al bestaan die niet meer *snik*) vind ik het wel leuk dat ze een thema hebben bij de show. met decor en alles.

en bij jack off jill vond ik het altijd wel kewl bij foto´s om te zien dat Jessicka zich helemaal inleefde in haar rol op het podium, het gekwetste kleine meisje.

maar als de live-performance erg slecht is, dan kan de show dat niet goed maken.

ik vind het overigens erg irritant als bands krezip-gedrag vertonen. zichzelf helemaal geweldig vinden en constant tussendoor woorden als "kicke" en "te gek" gebruiken. en als de zangers / zangeressen constant hun tong uit hun bek hebben
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 21:15
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Incubus op Lowlands 2002.. muziek en geluid was super, maar de band stond maar wat te staan, verveelde me dood, vreselijk optreden, zijn halverwege maar gewoon weggegaan.

Als een band niet díe uitstraling heeft die bij de muziek hoort hoeft het van mij niet zo..
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2003, 21:32
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
ligt er bij mij aan, er zijn bands waarbij ik heb van gewoon spelen, niet ouwehoeren, geen extra dingen doen.. gewoon spelen en laat mij maar dansen.. dat is vooral bij skapunk en ska enzo dan hoef ik nie zo nodig een spannende lichtshow ofzo.. het mag wel bijvoorbeeld less than jake heeft eht allebei nah dat is super maar het hoeft niet.. Ik ga niet zo vaak naar rustigere muziek concert dingen maar daar zou ik dan meer door de show en de manier van spelen en de omgang met het publiek impressed moeten worden.. bijvoorbeeld tool ofzo..
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 21:32
June bug
June bug is offline
Ik denk dat wanneer de muziek met gevoel gespeeld/gezongen wordt, dat je al een heel eind bent... En of t dan rustige of lompe muziek is, dat kun je alle2 met gevoel doen... Een band moet een beetje uitstraling hebben, en laten zien dat ze t leuk vinden om op te treden, en er idd niet als zoutzakken bijstaan...
Qua muziek moet t gewoon net zo goed of t liefst beter dan op de cd klinken, en als er wat geluld wordt tussen de nummers door vind ik dat ook wel koel
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 21:45
funest
Avatar van funest
funest is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 11-06-2003 @ 20:51:


Dan is er nog een band die met videobeelden werk. 9 personen, 1 jaar geleden opgetreden in de effenaar. Heel statisch, bombastische muziek, alleen maar op en afbouwen van climaxen, heel vaag, maar o zo mooi. Weet iemand de naam daarvan? Stuk voor stuk nummers van minimaal 25 minuten.
35007 ofzo?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 21:49
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 11-06-2003 @ 20:51:
Dan is er nog een band die met videobeelden werk. 9 personen, 1 jaar geleden opgetreden in de effenaar. Heel statisch, bombastische muziek, alleen maar op en afbouwen van climaxen, heel vaag, maar o zo mooi. Weet iemand de naam daarvan? Stuk voor stuk nummers van minimaal 25 minuten.
Je bedoelt niet de band die in het voorprogramma van Simian speelde (samen met Athlete en nog een band die ik ben vergeten)?
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 21:52
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
De show moet wel leuk zijn.. het hoeft geen heel spectacel te zijn, maar het moet wel iets extra's hebben, anders kun je net zo goed naar een cd luisteren, en daar betaal ik geen duur kaartje voor, want dat kan ik thuis ook!
Er moet een beetje interactie zijn met het publiek ook, ze moeten het publiek op weten te zwepen (shit wat klinkt dat debiel).
Anders is er geen reet aan vind ik..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 22:22
Verwijderd
Show is het belangrijkste, vooral met coole maskers enzo .
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 22:23
black magic
black magic is offline
show is wel belangerijk maar ik vind het toch ook wel belangerijk dat ze de muziek zo goed mogelijk gaan spelen,want daarom ga ik toch naar een concert,niet om ze daar een beetje mongool te zien doen en helemaal kut te zien spelen.
__________________
1 2 3 4
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 23:37
Verwijderd
Citaat:
a new nose schreef op 11-06-2003 @ 23:22:
Show is het belangrijkste, vooral met coole maskers enzo .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.