Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2004, 17:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons is het de gewoonte dat er ieder jaar in februari of maart een grote avond is, op die avond is er van alles te zien, uitvoeringen van leerlingen, 6V-cabaret, docentencabaret, dansreveu, springgroep enz. Omdat ik dit jaar in 6V zit moesten wij dit jaar het cabaret verzorgen. Afgelopen donderdag en vrijdag was de uitvoering ervan bij ons in het theater en het was heel erg leuk.

Nou vraag ik me af: heeft jullie school ook zoiets? Heb je daar wel eens aan meegedaan? Wat voor dingen zijn er dan op zo'n avond?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2004, 18:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Wij hebben ook zoiets. Dat is in mei/juni. Bij ons wordt er door de leerlingen (je moet auditie doen) een musical gemaakt. Dit gebeurde onder leiding van 2 docenten. Die 2 zijn begin van dit schooljaar met pensioen gegaan, dus of het dit jaar door gaat zou ik niet weten. (ik zit ook niet meer op school)

Ik heb vorig jaar auditie gedaan, maar was niet door. Er zijn veel mensen die mee willen doen, dus de kans dat je er (zeker als meisje) door bent is heel klein. De nemen dan de mensen die alles (zingen, dansen en acteren) kunnen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 15:26
Nyawa
Wij hebben elk jaar een culturele avond, met muziek, zang, cabaret, dans, conferences: ongeveer net zoiets als de grote avond die jij beschreef. Ook hebben we elk jaar een toneelstuk/musical.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 15:33
Verwijderd
wij hebben de inmiddels beruchte OPA (open podium avond).

In eerste instantie in het leven geroepen voor CKV1. Als PO kon je een liedje zingen, dansje doen, cabertten of wat dan ook. Om het toch een beetje interessant voor de kijkers te houden worden er audities gehouden (ook al zijn er regelmatig mensen die beter niet hadden kunnen gaan zingen ).

En dan kan je een avond kijken naar optredens van docenten en leerlingen (het is dus niet meer uitsluitend voor CKV, maar nog wel zo te gebruiken).

Iedereen mag meedoen, als je maar door de auditie heen komt. Oja ik zit wel op een school met alleen studiehuis (45 havo,456 vwo)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 15:54
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Ja dat hebben wij ook. Een muscial, de schouwburg wordt dan gehuurd... kleding, muziek, toneel, alles wordt verzorgd door leerlingen. Het is meestal hardstikke leuk en op de laatste avond is er altijd een feest.
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 17:38
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Wij hebben eens in de 2 jaar een musical. Die wordt dan 1,5 jaar geoefend en de laatste paar maanden treden ze een aantal keer op.
Ook hebben we 2 keer per jaar open podium, dan kan gewoon iedereen zich voor inschrijven en iets leuks doen op het podium.
Zelf heb ik hier nog nooit aan meegedaan, ik hou er gewoon niet zo van.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 18:16
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Citaat:
Liss schreef op 08-02-2004 @ 18:38:
Wij hebben eens in de 2 jaar een musical. Die wordt dan 1,5 jaar geoefend en de laatste paar maanden treden ze een aantal keer op.
Ook hebben we 2 keer per jaar open podium, dan kan gewoon iedereen zich voor inschrijven en iets leuks doen op het podium.
Zelf heb ik hier nog nooit aan meegedaan, ik hou er gewoon niet zo van.
uhmzz je komt uit de buurt van Rotterdam... dit klinkt heel erg al de ring van putten...... (ring van putten is een school in de buurt van Rotterdam)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 21:43
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Wij hebben al een jaar of twintig elk jaar een open podium op school. Je mag er ongeveer alles doen wat je kunt doen op een podium, maar in de praktijk komt dat neer op heeeeeel veel muziek, twee dansgroepjes en wat cabaret oid. Je moet er auditie voor doen, en er zijn elk jaar weer meer aanmeldingen, dus je moet echt wel wat kunnen wil je mee doen. Ik doe dit jaar voor de vierde keer mee, met 'mijn' band, en dit keer ook voor t eerst in mn eentje
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 22:21
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Op de middelbare school hadden wij dat ook altijd. Zit daar al 2 jaar niet meer, maar zit toch sterk te overwegen dit jaar weer eens te gaan kijken.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 08:27
light fighter
light fighter is offline
wij hebben ieder jaar een grote avond, dan kun je stukjes doen, moet je wel auditie voor doen maar meestal kom je er wel door heen. Het is een mengelmoes vanalles, zang, dans, acro, jazz en toneel. Vaak doen leraren ook nog wel een stukje

Dan hebben we ook nog twee musicals per jaar!!!

De eerste is de kerstmusical van de NCRV daar moet je auditie voor doen en die is gewoon op het podium is school de grote avond trouwens ook

DE tweede is aan het einde van het jaar in de stadsgehoorzaal. DIe is heel groot maar ook echt super goed, moet je ook auditie voor doen. DIt is ook voor de eerste en tweede klassers die mogen ook meedoen de rest is alleen vanaf klas drie havo/vwo
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:04
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
lotjesnotje schreef op 08-02-2004 @ 19:16:
uhmzz je komt uit de buurt van Rotterdam... dit klinkt heel erg al de ring van putten...... (ring van putten is een school in de buurt van Rotterdam)
Dat klopt
Heb je er ook op gezeten?
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:48
Verwijderd
We hebben alleen open podia eigenlijk, waar ook niet alles toegelaten wordt Omdat er zoveel belangstelling was, hebben ze het al lang geleden opgedeeld in klassiek, populair en unplugged.
Ook is er geloof ik ieder jaar een musical, waarvoor je ook auditie kunt doen. Die wordt dan door een aantal docenten gemaakt. Ze helpen daar dan ook bij. De nieuwe bruggers mogen daar altijd gratis heen
Dan zijn er ook nog de eindexamenconcerten tegenwoordig van de eindexamenklassen havo en vwo. Dat is sinds de Tweede Fase, omdat muziek bij ons een examenvak is wat je kunt kiezen. Zo'n muziekgroep moet dan de hele avond verzorgen: van de nummers tot het programmaboekje. Ze krijgen dan ook nog een cijfer, maar als alles goed geregeld is, krijgen ze sowieso al iets van een 8 geloof ik Heb zelf geen muziek overigens.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 16:59
$un$hine
Avatar van $un$hine
$un$hine is offline
Bij ons is er een open podium een keer in het jaar waar van alles bij voorkomt, zang, dans enz.
Ook is er een keer per jaar een musical waar je audities voor moet doen om mee te mogen doen.
En dan ook nog t concert (dit jaar voor de 3e keer geloof ik): wordt door heel veel leerlingen meegedaan ann decorbouw, dans, en vooral zang, orkest en band natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 17:35
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Citaat:
Liss schreef op 09-02-2004 @ 16:04:
Dat klopt
Heb je er ook op gezeten?
nee... maar een hele goede vriendin van me zit er op...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 18:28
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
lotjesnotje schreef op 09-02-2004 @ 18:35:
nee... maar een hele goede vriendin van me zit er op...
Toevallig dat je het dan zo herkent
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 20:20
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ja ik zou zelf mischien ook naar de ring gaan maar ben wel is naar een openpoduim geweest waar zei altijd aan mee doet. Ze doet ook altijd mee aan die musicals dus daarom had ik zoiets van hmmm komt me zeer bekent voor
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 16:29
korfballer
korfballer is offline
elk jaar is er sowieso een musical voor alle leerlingen die er aan mee willen doen (+orkest) en dan is er ook elk jaar een culturele avond waar iedereen z'n ding mag doen als je dat wil...
__________________
Life isn't easy and it never will be...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] De tweede grote liefde
flyaway
0 13-11-2008 11:11
Verhalen & Gedichten Column: zonnebril in de avond
DJ_Eddy
0 05-04-2007 12:31
Verhalen & Gedichten Verpest mijn avond!
Sasjeliefff
21 05-04-2006 08:48
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: Cockfight Ultima
Ieke
0 06-02-2005 23:08
Muziek Grote Prijs van Nederland 2004
Verwijderd
60 07-12-2004 21:12
Verhalen & Gedichten Den Avond
Verwijderd
5 25-05-2004 22:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.