Oud 18-09-2017, 21:52
JustSaying
JustSaying is offline
hey jongens,

ik moet een verslag maken van een jaarverslag van cocacola. Maar ik snap niet echt ze hier uitleggen.

Key operating factors during the year included modest price/mix per case growth that was slightly ahead of cost of sales per case growth,
coupled with a 0.5 percent increase in volume off and post-merger synergies benefits, all partially offset by the impact of a sustained,
challenging consumer environment.
hopelijk kan iemand me helpen
dit is de volledige kopje:

Operational Review
During 2016, we successfully brought together the businesses of Coca-Cola European Partners, while delivering our growth objectives
for revenue, profit, and diluted earnings per share. As we worked to integrate our business in 2016, we remained focused on driving core
revenue, operating profit, and improving profit margins. These results were driven by strong field level execution by our employees, solid
marketing initiatives, and the benefits of improved weather in key months.
Key operating factors during the year included modest price/mix per case growth that was slightly ahead of cost of sales per case growth,
coupled with a 0.5 percent increase in volume off and post-merger synergies benefits, all partially offset by the impact of a sustained,
challenging consumer environment.
We delivered full-year 2016 diluted earnings per share of €1.42 on a reported basis, or €1.92 on a pro forma comparable basis.
Currency translation had a negative impact of approximately €0.08 on full-year pro forma comparable diluted earnings per share. Full-year
2016 reported operating profit totalled €851 million, up 12.0 percent vs. prior year, reflecting the inclusion of Germany and Iberia in 2016.
Pro forma comparable operating profit was €1.4 billion, up 1.0 percent, or up 5.0 percent on a pro forma comparable and fx-neutral basis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2017, 22:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat snap je niet? Helpt het om een paar woorden die je niet snapt op te zoeken?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-09-2017, 22:53
JustSaying
JustSaying is offline
Citaat:
Wat snap je niet? Helpt het om een paar woorden die je niet snapt op te zoeken?
nu ben ik meer verward lmao. snap de stuk nu ongeveer ,maar ik heb net een aantal artikels bekeken op google en daar stond dat coca cola de prijzen hadden verhoogd en de verpakking verkleind.Maar in dat stukje tekst praten ze over de volume vergroten en prijs verhogen. dus ik heb geen idee wat ik nu ermee moet
Met citaat reageren
Oud 18-09-2017, 23:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als je een verslag moet maken op basis van dit document, negeer dan alle info die je elders vindt, het gaat immers over de gegevens in dit document. Misschien zijn die wel fictief, maar dat maakt voor je opdracht eigenlijk niet uit. Ga altijd uit van de bron die bij de opdracht genoemd wordt, tenzij de opdracht anders voorschrijft.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-09-2017, 23:28
JustSaying
JustSaying is offline
Citaat:
Wat snap je niet? Helpt het om een paar woorden die je niet snapt op te zoeken?
Citaat:
Als je een verslag moet maken op basis van dit document, negeer dan alle info die je elders vindt, het gaat immers over de gegevens in dit document. Misschien zijn die wel fictief, maar dat maakt voor je opdracht eigenlijk niet uit. Ga altijd uit van de bron die bij de opdracht genoemd wordt, tenzij de opdracht anders voorschrijft.
okay bendankt voor de tip! nog een kleine vraagje enig idee hoe je dit kunt vertalen modest price/mix per case growth. een aanpassing aan de prijs en volume per product? dit haal ik tenminste eruit
Met citaat reageren
Oud 19-09-2017, 09:49
Verwijderd
Hoi, ik lees voor mijn werk jaarverslagen van dit soort bedrijven (doe ook nog andere dingen hoor maar goed ;-)).

Voor welk vak moet je dit doen? Voor Engels? Of voor een bedrijfseconomisch-achtig vak?

Citaat:
Key operating factors during the year included modest price/mix per case growth that was slightly ahead of cost of sales per case growth, coupled with a 0.5 percent increase in volume off and post-merger synergies benefits, all partially offset by the impact of a sustained, challenging consumer environment.
Simpel gezegd: de verkoopprijs per case is net iets harder gegroeid dan de kosten per case (dat zorgt dus voor meer winst), het volume is gegroeid (dus meer winst) en ze profiteren van voordelen door fusies. Daartegenover staat een langdurig uitdagende klantomgeving. Dit is geen letterlijke vertaling dus als het doel is een accurate vertaling, dan heb je hier niet zo veel aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2008 Multiple choice tekst tips
xxChange
6 17-05-2008 13:47
Verhalen & Gedichten POLL WEDSTRIJD XII - Pied de Poule
CSN
223 02-05-2006 11:56
Muziek Bullet in a bible
me... just me
175 22-12-2005 18:18
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic-#41
Redhair
493 05-11-2005 16:57
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Frans/Duits] Oefen teksten
duivelaartje
6 16-02-2005 17:46
Muziek Is Nederlands zingen niet veel makkelijker dan Engels zingen?
Rhinus
40 14-03-2003 12:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.