Oud 26-01-2002, 01:35
Verwijderd
Sinds augustus vorig jaar mogen in Nederland staarten (van honden) niet meer gecoupeerd worden.
Wat vind jij hiervan? Vind je het goed of juist niet? En waarom?


Ik en mijn moeder zijn er harstikke blij om. We vinden het ook zo zielig als we onze hond (boxer) zien met dat kleine stompje (heeft de fokker gedaan).

Btw: oren couperen mag al heel lang niet meer in Nederland (gelukkig)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2002, 01:37
PV
PV is offline
ik vind t goed! onze hond heeft ook een staart (is bijna 7), maar daardoor kregen we geen stamboom, omdat het een schande was ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 13:52
Kapee
Kapee is offline
Ik vind het waanzin! Dat is weer typisch zo'n verneukeratieve actie van de dierenbescherming. Ik heb gezien hoe het in zijn werk gaat...

En zo'n hondje geeft een piepje en daarna is alles voorbij... Niks meer aan de hand! We hebben namelijk zelf ook jonge honden gehad, en als die puppy's daar last van zouden hebben, dan zouden ze wel naar hun staart en zo gaan bijten, likken en zo. Maar dat deden ze helemaal niet.

Maar door deze maatregel voldoen de honden die nu in Nederland geboren worden soms niet meer aan de rasstandaard. En dus kan je er op internationale tentoonstellingen niet meer een U of ZG mee halen, en dus mag je er niet meer mee fokken, terwijl er in Nederland sommige hele zeldzame rassen rondlopen(zoals de Cesky Fousek, daarvan zijn er maar een stuk of 1000 - 1500 raszuivere honden op de gehele wereld) Wij hebben zelf ook een CF-teef die heel geschikt is om mee te fokken. Maar omdat die honden niet meer geaccepteerd worden, zijn alle fokteven in Nederland waardeloos geworden!

Het is gewoon een klote-maatregel die nergens op slaat!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 14:05
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
ik ben het met Kapee eens, idd een belachelijke regeling.

Bij schapen is het overigens net zo, dat slaat ook nergens op want door het laten zitten van de staart, treden er veel eerder infecties op. Ik weet niet hoe staarten van honden worden gecoupeert, maar bij schapen werd er een elastiekje omgebonden, waardoor het uiteinde van de staart geen bloed meer krijgt, en afvalt. Het klinkt nogal cru misschien, maar liever een staartje er af moeten halen dan zo'n beest daarna weer vol te moeten stoppen met medicijnen omdat er allerlij infecties optreden.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 00:41
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
eeeh...je hakt er wel een lichaamsdeel vanaf hoor...ik hak jullie hand er toch ook niet af omdat ik et stoerder vind staan bij jullie?? Et heelf helemaal geen nut om zo'n staart draf te hakken...hoe pijnloos et ook is, et is en blijft dierenmishandeling...als dr zoveel vraag naar staartloze beesten is, dan moet men maar accepteren dat honden een staart horen te hebben.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 03:45
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
ik vind t goed! onze hond heeft ook een staart (is bijna 7), maar daardoor kregen we geen stamboom, omdat het een schande was ofzo

Ja triest is dat!

Citaat:
Kapee schreef:
Maar door deze maatregel voldoen de honden die nu in Nederland geboren worden soms niet meer aan de rasstandaard. En dus kan je er op internationale tentoonstellingen niet meer een U of ZG mee halen, en dus mag je er niet meer mee fokken, terwijl er in Nederland sommige hele zeldzame rassen rondlopen(zoals de Cesky Fousek, daarvan zijn er maar een stuk of 1000 - 1500 raszuivere honden op de gehele wereld) Wij hebben zelf ook een CF-teef die heel geschikt is om mee te fokken. Maar omdat die honden niet meer geaccepteerd worden, zijn alle fokteven in Nederland waardeloos geworden!

Het is gewoon een klote-maatregel die nergens op slaat!

Je smoesjes zijn goed, alleen je praatjes deugen niet.
Het zal mij aan m'n kont jeuken of mijn hond aan de rasstandaard voldoet. En nee dat doet-ie niet... hij heeft een stamboom enz, maar omdat een paar 'foutjes' heeft kan ik niet met hem fokken (niet dat ik daar behoefte aan heb) of met hem showen (al net zo min behoefte aan). Ik hou heus niet minder van hem ofzo. En ik heb gehoord dat ze in andere landen ook bezig zijn om het couperen te verbieden. En waarom wil je zo graag met je hond showen? Als je niet meer met haar mag showen doe je haar dan weg?
B-tje onzin, maargoed.


Citaat:
rodina schreef:
ik ben het met Kapee eens, idd een belachelijke regeling.

Bij schapen is het overigens net zo, dat slaat ook nergens op want door het laten zitten van de staart, treden er veel eerder infecties op. Ik weet niet hoe staarten van honden worden gecoupeert, maar bij schapen werd er een elastiekje omgebonden, waardoor het uiteinde van de staart geen bloed meer krijgt, en afvalt. Het klinkt nogal cru misschien, maar liever een staartje er af moeten halen dan zo'n beest daarna weer vol te moeten stoppen met medicijnen omdat er allerlij infecties optreden.

Bij honden wordt het net zo gedaan heb ik me laten vertellen door de fokker.
Maar jouw moeder had dus eigenlijk ook maar jouw armen en benen eraf moeten halen want die zou je wel eens kunnen breken ofzo. Of je zou wel eens een infectie ergens kunnen krijgen dus moet dat er ook maar af. beetje nutteloos vind je niet?
Bij boxers is het excuus dat ze de staart eraf halen: "ja anders slaan ze hun staart kapot omdat ze zo'n hoge pijngrens hebben" Nou ik ken een andere hond, helemaal niks van een boxer in zich en bij haar denk je ook vaak van: die slaat haar staart nog eens kapot; is nog niet gebeurd en zal ook niet gebeuren. En als ik mensen spreek met een boxer die wel een staart heeft dan merken ze daar ook niks van.

Ik weet niet wat de achterlijke reden bij andere honden rassen is dat de staart eraf zou moeten, maar bij boxers komt het omdat het oorspronkelijk Duitse vechthonden waren en daarom haalden ze de oren en staarten eraf zodat ze daar niet gegrepen konden worden.

En tot slot: Go D@mien!!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 10:40
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
Kapee schreef:
Ik vind het waanzin! Dat is weer typisch zo'n verneukeratieve actie van de dierenbescherming. Ik heb gezien hoe het in zijn werk gaat...

En zo'n hondje geeft een piepje en daarna is alles voorbij... Niks meer aan de hand! We hebben namelijk zelf ook jonge honden gehad, en als die puppy's daar last van zouden hebben, dan zouden ze wel naar hun staart en zo gaan bijten, likken en zo. Maar dat deden ze helemaal niet.

Maar door deze maatregel voldoen de honden die nu in Nederland geboren worden soms niet meer aan de rasstandaard. En dus kan je er op internationale tentoonstellingen niet meer een U of ZG mee halen, en dus mag je er niet meer mee fokken, terwijl er in Nederland sommige hele zeldzame rassen rondlopen(zoals de Cesky Fousek, daarvan zijn er maar een stuk of 1000 - 1500 raszuivere honden op de gehele wereld) Wij hebben zelf ook een CF-teef die heel geschikt is om mee te fokken. Maar omdat die honden niet meer geaccepteerd worden, zijn alle fokteven in Nederland waardeloos geworden!

Het is gewoon een klote-maatregel die nergens op slaat!
Wat maakt het nou uit of ze aan de rasstandaard voldoen
Zo belangrijk is dat nou toch ook weer niet?
En als je er mee gaat fokken; de puppys worden toch wel met staart geboren, dus wat maakt het uit voor het fokken of je een staart er wel of niet aan laat zitten
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 10:42
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
K ben wel blij dat het bij paarden ook niet meer mag

__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 13:02
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
D@mien schreef:
eeeh...je hakt er wel een lichaamsdeel vanaf hoor...ik hak jullie hand er toch ook niet af omdat ik et stoerder vind staan bij jullie??
Een hand en een staart zijn niet te vergelijken!

Et heelf helemaal geen nut om zo'n staart draf te hakken...hoe pijnloos et ook is, et is en blijft dierenmishandeling...als dr zoveel vraag naar staartloze beesten is, dan moet men maar accepteren dat honden een staart horen te hebben.
Bij sommige dieren is het om infecties te voorkomen, zoals al eerder gezegd is. Verder hoort het nou eenmaal al eeuwen bij de rasstandaard. En waarom niet? Ik heb nog geen goed argument gehoord! Een stukje van de staart afhalen is gewoon een kleine handeling... eerder te vergelijken met het doorknippen van de navelstreng! Zolang maar niet de hele staart eraf wordt gehaald. Das niet zo'n goeie zaak want dan haalt men een manier van communiceren weg... Maar een stukje van de staart is geen probleem verder...


Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 13:15
PV
PV is offline
Citaat:
Kapee schreef:
Bij sommige dieren is het om infecties te voorkomen, zoals al eerder gezegd is. Verder hoort het nou eenmaal al eeuwen bij de rasstandaard.
Omdat iets 'hoort' is dat nog geen reden om het niet te veranderen. Anders werden kinderen op school nu nog steeds geslagen, omdat dat vroeger 'hoorde'.

Bij welke dieren is het dan handiger om infecties te voorkomen? Onze hond heeft nl. een staart bijna tot op de grond en ze heeft er geen problemen door gekregen.

Citaat:
Kapee schreef:
En waarom niet? Ik heb nog geen goed argument gehoord! Een stukje van de staart afhalen is gewoon een kleine handeling...
Omdat je een stukje dier nutteloos weghaald. Een staart IS een stuk dier. Bovendien kan het beest zelf er niet tegenin gaan, misschien vind ie het helemaal niet leuk. Ik bind jouw pink ook niet af, omdat je m nergens voor nodig hebt verder.

Citaat:
Kapee schreef:
eerder te vergelijken met het doorknippen van de navelstreng! Zolang maar niet de hele staart eraf wordt gehaald. Das niet zo'n goeie zaak want dan haalt men een manier van communiceren weg... Maar een stukje van de staart is geen probleem verder...
Da's al helemaal niet zo natuurlijk, het doorknippen van de navelstreng moet nu eenmaal. Maar een dier kan best met een staart leven, waarom heeft ie het anders.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 13:17
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:
Bij honden wordt het net zo gedaan heb ik me laten vertellen door de fokker.
Maar jouw moeder had dus eigenlijk ook maar jouw armen en benen eraf moeten halen want die zou je wel eens kunnen breken ofzo. Of je zou wel eens een infectie ergens kunnen krijgen dus moet dat er ook maar af. beetje nutteloos vind je niet?

Nogmaals het is niet te vergelijken met een arm verwijderen. Zie mijn andere post daarvoor. Maar jongens worden bij sommige beschavingen toch ook besneden om infecties te voorkomen, en omdat het een eeuwenoud gebruik is? En het gaat inderdaad met een elastiekje meestal. Soms worden de staartjes afgeknipt, en dan komt er op het eind een klein beetje desinfectiemiddel. Dit afknippen is om te voorkomen dat je een zogenaamde bananenstaart krijgt... Dan trekt een pees in de staart de staart krom.

Bij boxers is het excuus dat ze de staart eraf halen: "ja anders slaan ze hun staart kapot omdat ze zo'n hoge pijngrens hebben" Nou ik ken een andere hond, helemaal niks van een boxer in zich en bij haar denk je ook vaak van: die slaat haar staart nog eens kapot; is nog niet gebeurd en zal ook niet gebeuren. En als ik mensen spreek met een boxer die wel een staart heeft dan merken ze daar ook niks van.

Bij boxers wordt de hele staart verwijderd. Dat vind ik niet zo'n goeie zaak omdat honden dan hun stemming niet meer goed aan kunnen geven. Dat deed men zodat gevechten langer doorgaan. Net als bij Dobermanns en zo. En een staart is in een gevecht ook een lastig iets. Das ook een reden. Maar hondengevechten mogen (gelukkig) hier in Nederland niet meer, dus is het geheel verwijderen van een staart niet meer nodig.

Ik weet niet wat de achterlijke reden bij andere honden rassen is dat de staart eraf zou moeten, maar bij boxers komt het omdat het oorspronkelijk Duitse vechthonden waren en daarom haalden ze de oren en staarten eraf zodat ze daar niet gegrepen konden worden.
Bij andere honden is het soms ook omdat het haar dat eraan zit blijft steken in bosjes tijdens de jacht. Of vanwege infecties en zo. Denk maar aan de honden die op hun staart gaan knagen. En 't is gewoon een eeuwenoude traditie net als het besnijden van jongens in sommige beschavingen...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 13:19
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Wat maakt het nou uit of ze aan de rasstandaard voldoen
Zo belangrijk is dat nou toch ook weer niet?
En als je er mee gaat fokken; de puppys worden toch wel met staart geboren, dus wat maakt het uit voor het fokken of je een staart er wel of niet aan laat zitten
De puppy's hebben wel een staart ja. Maar je moet ook toestemming krijgen om ermee te fokken, en die krijg je alleen als je aan de rasstandaard voldoet. Als je dat niet doet, krijg je geen ZG of U en dan kan je het fokken wel vergeten...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 13:29
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
PV schreef:
Omdat iets 'hoort' is dat nog geen reden om het niet te veranderen. Anders werden kinderen op school nu nog steeds geslagen, omdat dat vroeger 'hoorde'.

Ja en? Je kunt couperen en kinderen slaan niet vergelijken! Kinderen slaan op school helpt nergens voor. Couperen wel!

Bij welke dieren is het dan handiger om infecties te voorkomen? Onze hond heeft nl. een staart bijna tot op de grond en ze heeft er geen problemen door gekregen.

Tis maar net wat voor hond het is. Een hond met een dikke vacht heeft het eerder als een hond met een dunne, of draadharige vacht. En dan nog... het hoeft niet bij elke hond te gebeuren, maar voorkomen is beter dan genezen.

Omdat je een stukje dier nutteloos weghaald. Een staart IS een stuk dier. Bovendien kan het beest zelf er niet tegenin gaan, misschien vind ie het helemaal niet leuk. Ik bind jouw pink ook niet af, omdat je m nergens voor nodig hebt verder.

De voorhuid IS een stuk mens, maar bij de Joden, Moslims en nog enkele andere volken worden die ook weggehaald om dezelfde reden als het couperen bij honden. Misschien vind dat kleine jochie het ook niet leuk als hem na een paar dagen een stukkie van zijn pik afgesneden wordt... terwijl iedereen nog toekijkt ook!

Da's al helemaal niet zo natuurlijk, het doorknippen van de navelstreng moet nu eenmaal. Maar een dier kan best met een staart leven, waarom heeft ie het anders.

OK, bij nader inzien is het besnijden van jongens een beter voorbeeld. Mag besnijden nu ook niet meer? Dat is in feite hetzelfde als couperen! Als dat niet meer mag dan zou je namelijk discrimineren en dat zou een schending van de grondwet zijn! En trouwens, bijvoorbeeld D@mien wil dat mensen en dieren gelijk behandeld worden. Dan vind ik dat of couperen weer legaal gemaakt moet worden, of besnijden moet ook niet meer kunnen.
Oh ja, 1 op de zoveel baby's wordt ook met staart geboren. Dat is een afwijking die nu eenmaal zo nu en dan voorkomt. Als dat in Nederland gebeurt, mag je die staart dan nog verwijderen? Of valt dat ook onder couperen? Moet je eens nagaan hoeveel zo'n jongen/meisje daar later gepest mee gaat worden! Of maken we voor mensen nou weer een uitzondering? Terwijl een aantal mensen die in deze discussie meedoen, juist voor gelijke behandeling van mens en dier zijn!

(PS dat laatste is sarcastisch bedoeld!)
[edit] UBB-foutje verbeterd[/edit]

[Dit bericht is aangepast door Kapee (27-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 13:54
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Sorry, ik dacht dat het om het eraf halen van de hele staart ging, want dat zie je best vaak, en ik heb voor zover ik weet nog nooit een hond met een halve staart gezien. Maar dat zal wel komen omdat ik er niet zoveel verstand van heb.

Bij schapen is het misschien wel beter om te couperen, hoewel het natuurlijk onnatuurlijk blijft. Maar ik heb idd ook gelezen dat er heel snel maden enzo in gaan zitten... Dat lijkt me iid ook niet echt fijn.

Maar voor honden vind ik het zekers zielig als hun hele staart wordt gecoupeerd.
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 13:55
PV
PV is offline
Citaat:
Kapee schreef:
Ja en? Je kunt couperen en kinderen slaan niet vergelijken! Kinderen slaan op school helpt nergens voor. Couperen wel!)
Vroeger (nu ook nog steeds soms) dachten mensen ook dat slaan hielp.
Het was trouwens maar een voorbeeld, om te laten zien dat iets wat eerst normaal wordt gevonden niet altijd juist blijkt.

Citaat:
Kapee schreef:
Tis maar net wat voor hond het is. Een hond met een dikke vacht heeft het eerder als een hond met een dunne, of draadharige vacht. En dan nog... het hoeft niet bij elke hond te gebeuren, maar voorkomen is beter dan genezen.
Maar waarom krijgen die dieren dan infecties? Alleen door de soort vacht die ze hebben? Lijkt me vrij sterk (ik weet het niet, dus als jij t weet, leg het ff uit..).

Citaat:
Kapee schreef:
De voorhuid IS een stuk mens, maar bij de Joden, Moslims en nog enkele andere volken worden die ook weggehaald om dezelfde reden als het couperen bij honden. Misschien vind dat kleine jochie het ook niet leuk als hem na een paar dagen een stukkie van zijn pik afgesneden wordt... terwijl iedereen nog toekijkt ook!
Dat is ook een gewoonte die wat mij betreft afgeschaft mag worden.. al zal dat moeilijker gaan omdat het bij een geloof hoort.

Citaat:
Kapee schreef:
OK, bij nader inzien is het besnijden van jongens een beter voorbeeld. Mag besnijden nu ook niet meer? Dat is in feite hetzelfde als couperen! Als dat niet meer mag dan zou je namelijk discrimineren en dat zou een schending van de grondwet zijn! En trouwens, bijvoorbeeld D@mien wil dat mensen en dieren gelijk behandeld worden. Dan vind ik dat of couperen weer legaal gemaakt moet worden, of besnijden moet ook niet meer kunnen.
Waarom zou je discrimineren als je voor het afschaffen van besnijdenis bent En een schending van de grondwet?
Laat een jongen dat zelf bepalen of ie dat wil of niet, rond zn 16e ofzo kan ie daar zelf wel over beslissen.

Citaat:
Kapee schreef:
Oh ja, 1 op de zoveel baby's wordt ook met staart geboren. Dat is een afwijking die nu eenmaal zo nu en dan voorkomt. Als dat in Nederland gebeurt, mag je die staart dan nog verwijderen? Of valt dat ook onder couperen? Moet je eens nagaan hoeveel zo'n jongen/meisje daar later gepest mee gaat worden! Of maken we voor mensen nou weer een uitzondering? Terwijl een aantal mensen die in deze discussie meedoen, juist voor gelijke behandeling van mens en dier zijn!

(PS dat laatste is sarcastisch bedoeld!)
Een aangeboren afwijking is IMO iets anders dan moedwillig een staart couperen. Een staart bij een hond is geen afwijking. Het wordt juist een afwijking als je iets natuurlijks weghaald.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Kapee schreef:
Bij andere honden is het soms ook omdat het haar dat eraan zit blijft steken in bosjes tijdens de jacht. Of vanwege infecties en zo. Denk maar aan de honden die op hun staart gaan knagen. En 't is gewoon een eeuwenoude traditie net als het besnijden van jongens in sommige beschavingen...

Het valt wel met een arm eraf halen te vergelijken, een arm is een deel van jouw lichaam en een staart is een deel van een hond z'n lichaam... bij boxers wordt niet de hele staart eraf gehaald hoor, ze laten een heel klein stukje over. En het slaat NERGENS op. Hij wordt geboren met die staart, dus lekker eraan laten zitten... vind ik ook met besnijdenis... ze worden ermee geboren.. lekker eraan laten zitten dus! Een staart is voor een hond heel belangrijk... hij kan er signalen mee geven aan andere honden en aan zijn/haar baasje/vrouwtje. Bij mijn hond hebben ze er 'een te groot deel' aan laten zitten, dus hij heeft gelukkig nog íets om mee te kwispelen etc. Maar hoe korter de staart hoe moeilijker dat wordt... daardoor kunnen tussen honden onderling gevechten ontstaan omdat ze de verkeerde signalen krijgen... net als bij rassen waarbij ze ze zo fokken dat de staart altijd laag is (hazewindhonden) of altijd omhoog staat (jackrussell) Kortom: ik blijf het zware bullshit vinden om die staart eraf te halen. Dat jij geen goed argument hebt gehoord ligt aan je eigen bekrompen gedachten...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 19:03
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
In principe vind ik het een heel goed idee. Maar nu is er wel een probleem, ten eerste in de buurlanden mag het nog wel gewoon, dus daar wordt het nu gedaan.

En ten tweede, rassen die altijd een gecoupeerde staart hebben gehad, zoals Rottweiler en Dobberman, door het fokken met korte staarten zijn de normale staarten erg slap geworden. Met het gevolg is dat de meeste staarten toch weer gecoupeerd ( nu is het amputeren )moeten worden omdat de hond er niet mee kan leven . . . tjaa een voordeel ik weet het niet bij deze hondenrassen, denk het niet. Maar voor de overige rassen vind ik het wel goed
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 00:52
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
En ten tweede, rassen die altijd een gecoupeerde staart hebben gehad, zoals Rottweiler en Dobberman, door het fokken met korte staarten zijn de normale staarten erg slap geworden.
eeeh...dit is werkelijk crap....de eigenschappen voor de staart zijn genetisch vastgelegd...door generaties lang te knippen blijven die genen nog gewoon zitten...slappe staarten kan alleen bij genetisch manipuleren.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-02-2002, 18:15
!Nicole!
!Nicole! is offline
ik vind dat het nog steeds nog mogen, ze vloelen het misschien even maar dat is waarschijnlijk maar kort. ik vind het er niet uitzien als zo'n hond die eigenlijk een korte staart hoort te hebben een lange staart heeft... BAH!!!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 15:11
Verwijderd
Citaat:
!Nicole! schreef:
ik vind dat het nog steeds nog mogen, ze vloelen het misschien even maar dat is waarschijnlijk maar kort. ik vind het er niet uitzien als zo'n hond die eigenlijk een korte staart hoort te hebben een lange staart heeft... BAH!!!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 15:12
Verwijderd
Citaat:
!Nicole! schreef:
ik vind het er niet uitzien als zo'n hond die eigenlijk een korte staart hoort te hebben een lange staart heeft... BAH!!!
Ze HOREN juist een lange staart te hebben... anders worden ze er niet mee geboren duh..

Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 15:22
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik vind het zielig voor grote honden, dat het NIET meer word gedaan..

een voorbeeld:

Je hebt n boevier met staart.. je hebt een lage tafel in de woonkamer, hond komt langs, is blij kwispelt, en kwispelt alles van de tafel af. Iedereen kwaad op de hond, maar ie deed helemaal niks..!

Ik vind dat mensen dat zelf zouden moeten mogen beslissen (wow, vier werkwoorden achter elkaar )..

Want dat de fokkers het al bij voorbaat deden sloeg echt nergens op...

en k ben t ook gedeeltelijk eens met de regel, want waarom zou je de staarten van kleine honden, zoals jack russels, couperen??
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 15:28
DarkCat
DarkCat is offline
Ik vind het inderdaad ook gewoon nutteloos.. ik zie nog steeds geen reden om zomaar een stukje van een gezond dier af te halen.

Dat t tradities zijn.. dat zal mij aan mn staart roesten..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 15:28
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
D@mien schreef:
eeeh...dit is werkelijk crap....de eigenschappen voor de staart zijn genetisch vastgelegd...door generaties lang te knippen blijven die genen nog gewoon zitten...slappe staarten kan alleen bij genetisch manipuleren.

ja maar door met honden met slappe staarten te fokken krijg je ook en soort geleidelijke genetische manipulatie...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 15:34
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:

Het valt wel met een arm eraf halen te vergelijken, een arm is een deel van jouw lichaam en een staart is een deel van een hond z'n lichaam... bij boxers wordt niet de hele staart eraf gehaald hoor, ze laten een heel klein stukje over. En het slaat NERGENS op. Hij wordt geboren met die staart, dus lekker eraan laten zitten... vind ik ook met besnijdenis... ze worden ermee geboren.. lekker eraan laten zitten dus! Een staart is voor een hond heel belangrijk... hij kan er signalen mee geven aan andere honden en aan zijn/haar baasje/vrouwtje. Bij mijn hond hebben ze er 'een te groot deel' aan laten zitten, dus hij heeft gelukkig nog íets om mee te kwispelen etc. Maar hoe korter de staart hoe moeilijker dat wordt... daardoor kunnen tussen honden onderling gevechten ontstaan omdat ze de verkeerde signalen krijgen... net als bij rassen waarbij ze ze zo fokken dat de staart altijd laag is (hazewindhonden) of altijd omhoog staat (jackrussell) Kortom: ik blijf het zware bullshit vinden om die staart eraf te halen. Dat jij geen goed argument hebt gehoord ligt aan je eigen bekrompen gedachten...


De hele staart eraf halen is inderdaad geen goeie, maar zolang een hond nog maar genoeg staart heeft om ermee ongeveer tussen de poten te komen, dat is genoeg om een stemming aan te geven...

En in het buitenland laten couperen mag ook niet omdat de diertjes nog wel onder de nederlandse wet vallen of zo, dat zei mijn moeder tenminste...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2002, 20:25
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik vind het goed dat het niet meer mag...
We roepen hier altijd dat de medemens in hun waarde moet worden gelaten en bij dieren is dat opeens niet zo??? daar zit toch geen logica in...en geen gezeur over die omgestoten glazen, dan hadden die mensen maar een andere hond (lees: onderdanig) moeten nemen
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 21:44
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
D@mien schreef:
eeeh...dit is werkelijk crap....de eigenschappen voor de staart zijn genetisch vastgelegd...door generaties lang te knippen blijven die genen nog gewoon zitten...slappe staarten kan alleen bij genetisch manipuleren.
Het is wel genetisch bepaald ja de eigenschappen van de bouw van een staart . . . maar als jij je hele leven je benen niet gebruikt, en je partner ook niet, jullie krijgen kinderen, die ook hun hele leven hun benen niet gebuiken dan wordt de functie van de benen steeds minder en minder.

Dit is ook terug te kopppelen aan de evolutie theorie van Darwin, de mens heeft ook nog een paar staart werfels, walvissen hebben ergens nog een bekken en ga zo maar door . . .

Het lichaam past zich aan, aan de functie van het orgaan / ledemaat, als het niet gebruikt wordt neemt de functionaliteit af . . . in het geval van de staarten dat ze zeer slap worden . . . en het is dat mijn dierenarts ( waar ik geregeld meeloop ) geen email adres heeft, anders zou ik je hem geven
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 22:32
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Het is wel genetisch bepaald ja de eigenschappen van de bouw van een staart . . . maar als jij je hele leven je benen niet gebruikt, en je partner ook niet, jullie krijgen kinderen, die ook hun hele leven hun benen niet gebuiken dan wordt de functie van de benen steeds minder en minder.
dude...dit gaat da over een genetische afwijking....als 2 mensen zich voortplanten die gewoon te belazerd zijn om hun benen te gebruiken, dan krijgt hun kind nog steeds de genen door van operationele benen...
En dat dat 'na loop van tijd' veranderd, dan spreken we over miljoenen jaren...
En dat een walvis nog onderdelen heeft die die niet gebruikt is wat anders...een hond heeft voor fatsoenijke communicatie een staart nodig...of dat nou tegendraads is met het fokken dat vind ik walgelijk...zulke mensen die die rasstandaards besluiten moeten ze afschieten...je hakt toch niet van elk kind een lichaamsdeel af omdat je dan raszuiver bent???? Natuurlijk niet...een mens moet compleet zijn, net als een hond...inclusief staart dus!
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 14:19
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
D@mien schreef:
En dat een walvis nog onderdelen heeft die die niet gebruikt is wat anders...een hond heeft voor fatsoenijke communicatie een staart nodig... De hond communiceert op nog veel meer manieren. Als er een Rotweiller voor je staat weet je gelijk of ie kwaad in het zin heeft of niet. En die beesten hebben geen staart... En een halve staart is ook meer dan genoeg voor een hond om zijn/haar stemming aan te geven. En de kop van de hond zegt ook een hoop, als ze boos zijn kijken ze je rechter aan, en gaan de tanden bloot. En maken ze een grommend geluid. En de haren gaan vaak omhoog...

of dat nou tegendraads is met het fokken dat vind ik walgelijk...zulke mensen die die rasstandaards besluiten moeten ze afschieten...je hakt toch niet van elk kind een lichaamsdeel af omdat je dan raszuiver bent????Toch worden Joodse jongetjes(en in nog enkele andere godsdiensten) jongetjes besneden... En besnijden en couperen kun je wel vergelijken. Je haalt allebei de keren een deel van het lichaam weg. Omdat dit verplicht is voor de godsdienst/rasstandaard of whatever!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 21:00
Lucky2002
Lucky2002 is offline
Citaat:
Kapee schreef:
Ik vind het waanzin! Dat is weer typisch zo'n verneukeratieve actie van de dierenbescherming. Ik heb gezien hoe het in zijn werk gaat...

En zo'n hondje geeft een piepje en daarna is alles voorbij... Niks meer aan de hand! We hebben namelijk zelf ook jonge honden gehad, en als die puppy's daar last van zouden hebben, dan zouden ze wel naar hun staart en zo gaan bijten, likken en zo. Maar dat deden ze helemaal niet.

Maar door deze maatregel voldoen de honden die nu in Nederland geboren worden soms niet meer aan de rasstandaard. En dus kan je er op internationale tentoonstellingen niet meer een U of ZG mee halen, en dus mag je er niet meer mee fokken, terwijl er in Nederland sommige hele zeldzame rassen rondlopen(zoals de Cesky Fousek, daarvan zijn er maar een stuk of 1000 - 1500 raszuivere honden op de gehele wereld) Wij hebben zelf ook een CF-teef die heel geschikt is om mee te fokken. Maar omdat die honden niet meer geaccepteerd worden, zijn alle fokteven in Nederland waardeloos geworden!

Het is gewoon een klote-maatregel die nergens op slaat!

Maar waarom slaat het nergens op? Eigenlijk doen de mensen het gewoon omdat het mooi is, dát vind ik nergens op slaan......

Groetjes Svetlana
__________________
we love horses
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Welk huisdier zou je graag willen hebben?
Daantje_0705
102 18-05-2005 14:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.