Oud 31-10-2011, 18:32
MVP
Avatar van MVP
MVP is offline
Citaat:
Wat een nutteloze toevoeging
Ik vond het best nuttig.
Aangezien sommige mensen toch geneigd zijn;
iedereen over één kam te scheren
__________________
What is necessary to change a person is to change his awareness of himself - Abraham Maslow
Advertentie
Oud 07-11-2011, 16:21
Mimuna
Avatar van Mimuna
Mimuna is offline
Citaat:
Wat een nutteloze toevoeging
Het is gewoon waar. Islam wordt op verschillende manieren geïnterpreteerd, hoe kan je dan nog spreken over 'DE ISLAM' als er verschillende interpretaties bestaan?
Oud 07-11-2011, 21:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is gewoon waar. Islam wordt op verschillende manieren geïnterpreteerd, hoe kan je dan nog spreken over 'DE ISLAM' als er verschillende interpretaties bestaan?
Omdat mensen die de Islam aanhangen binnen bepaalde grenzen wel degelijk allemaal hetzelfde handelen.

De kans dat een Moslims bijvoorbeeld Allah een valse afgod vindt, en Odin gaat aanbidden, bedraagt nul.


Dat 'de Islam' niet zou bestaan daarentegen wordt steevast gebruikt om iedereen met kritiek de mond te snoeren. Dat er verschillen bestaan spreekt voor zichzelf, dus dat nogmaals zeggen is volstrekt overbodig.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-11-2011, 13:07
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Omdat mensen die de Islam aanhangen binnen bepaalde grenzen wel degelijk allemaal hetzelfde handelen.
Yeah dude really? Binnen bepaalde grenzen? Wie bepaalt die grenzen dan? Zullen we iedereen die de Islam niet aanhangt dan een nietIslamiet noemen aangezien ze binnen bepaalde grenzen ook allemaal hetzelfde handelen?
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 08-11-2011, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Yeah dude really? Binnen bepaalde grenzen? Wie bepaalt die grenzen dan? Zullen we iedereen die de Islam niet aanhangt dan een nietIslamiet noemen aangezien ze binnen bepaalde grenzen ook allemaal hetzelfde handelen?
Hey, goed idee
Oud 20-11-2011, 15:55
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
De situatie in Brussel is niet bepaald best.

http://www.brusselnieuws.be/artikel/...ow=video_75334

Misschien is het een idee, de buitenlandse finaciering van moskeeën te verbieden.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Oud 20-11-2011, 16:25
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
'Helft van alle moslims in België'
dat sowieso niet.


Maar wat is er niet best? Dat meneer Dasseto lekker extrapoleert en op basis daarvan denk dat er alleen nog maar Salafisten in Brussel wonen? En wat heeft de buitenlandse financiering van moskeeen ergens mee te maken?
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 20-11-2011, 16:26
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Het je het filmpje bekeken? Het duur maar anderhalve minuut.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Oud 20-11-2011, 16:30
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het je het filmpje bekeken? Het duur maar anderhalve minuut.
Ja. Ga je nu mijn vragen beantwoorden?
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 20-11-2011, 16:36
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ja.

Citaat:
Maar wat is er niet best?
Dat salafisten zo gek als een deur zijn. Het zijn mensen die alles wat niet salafistisch is, verafschuwen.

Citaat:
Dat meneer Dasseto lekker extrapoleert en op basis daarvan denk dat er alleen nog maar Salafisten in Brussel wonen?
Waaruit blijkt dat hij dat denkt?

Citaat:
En wat heeft de buitenlandse financiering van moskeeen ergens mee te maken?
De door Saoudi-Arabië gefinancierde opleidingen brengen extreme theologen voort. Saoudi-Arabië financiert trouwens over de hele wereld dit soort dingen. In Indonesië nemen het extremisme en geweld onder invloed hiervan toe.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Oud 20-11-2011, 16:42
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Dat salafisten zo gek als een deur zijn. Het zijn mensen die alles wat niet salafistisch is, verafschuwen.
Dat is inderdaad niet best, geldt ook voor fascisten en het artikeltje geeft net zoveel bewijs dat fascisten een probleem zijn als het dat doet voor salafisten. Dus wat heeft het precies met Brussel te maken?


Citaat:
Waaruit blijkt dat hij dat denkt?
Het artikel. Nee ik lees verkeerd, die meneer geeft alleen zogenaamd wetenschappelijk onderbouwd handvat aan die parlementarier!

Citaat:
De door Saoudi-Arabië gefinancierde opleidingen brengen extreme theologen voort. Saoudi-Arabië financiert trouwens over de hele wereld dit soort dingen. In Indonesië nemen het extremisme en geweld onder invloed hiervan toe.
Wauw, drie zinnen en evenzoveel totaal ononderbouwde beweringen. Ik geef het op, je hebt in je eigen hoofd vast gelijk

Edit: sorry ik heb je onderschat, het zijn 4 ononderbouwde beweringen in die drie zinnen
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 20-11-2011, 16:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Yeah dude really? Binnen bepaalde grenzen? Wie bepaalt die grenzen dan? Zullen we iedereen die de Islam niet aanhangt dan een nietIslamiet noemen aangezien ze binnen bepaalde grenzen ook allemaal hetzelfde handelen?
Ach, de stroman drogreden wordt weer uit de kast gehaald. Verdraai mijn woorden maar, en ga er vooral niet op in, wat je ook doet.
Citaat:
Wauw, drie zinnen en evenzoveel totaal ononderbouwde beweringen. Ik geef het op, je hebt in je eigen hoofd vast gelijk
Edit: sorry ik heb je onderschat, het zijn 4 ononderbouwde beweringen in die drie zinnen
Ja, wat is er ten slotte mis met hardcore religieuze zeloten die geloven dat hun mening de enige juiste is, en die met dwang en geweld opgelegd mag worden, hetzij via democratische weg, hetzij via geweld...?

Je doet denigrerend richting anderen, maar ondertussen ben je zelf behoorlijk wereldvreemd aan het posten vind ik. De dreiging van religieuze fanaten mag duidelijk zijn.

Ik mis sowieso nog je allereerste argument in de discussie. Eigenlijk zit je alleen maar te bashen. Dat is niet erg constructief.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-11-2011, 17:03
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ach, de stroman drogreden wordt weer uit de kast gehaald. Verdraai mijn woorden maar, en ga er vooral niet op in, wat je ook doet.
Nee jij gaat ergens op in wie bepaalt die grenzen dan en wat zijn die grenzen dan? Waarom vallen christenen niet ook binnen die grenzen aangezien ze in een opperwezen geloven? Geef dan eens een objectieve reden waarom De Islam wel zou bestaan maar bijvoorbeeld Het Geloof, of De Atheist niet.


Citaat:
Ja, wat is er ten slotte mis met hardcore religieuze zeloten die geloven dat hun mening de enige juiste is, en die met dwang en geweld opgelegd mag worden, hetzij via democratische weg, hetzij via geweld...?
Met drang en geweld via democratische weg? Klopt die zin niet of ben je je pilletjes vergeten?

Maar daar is uiteraard vanalles mis mee! Maar ik zie nergens melding van dit soort zaken in het mooie Brussel, zeker niet in dat artikel van de significante meneer hierboven. Kom dan op zijn minst met een van de mooi gedocumenteerde voorbeelden uit Londen, dan kunnen we het ergens over hebben.

Citaat:
Je doet denigrerend richting anderen, maar ondertussen ben je zelf behoorlijk wereldvreemd aan het posten vind ik.
Waar doe ik beweringen die ik niet onderbouw? Als wereldvreemd is dat je niet meegaat in van die rare, totaal ononderbouwde uitspraken als de volgende van jou dan ben ik graag wereldvreemd.

Citaat:
De dreiging van religieuze fanaten mag duidelijk zijn.
Wat is die ook alweer precies? Dat ze aanslagen plegen of ons gaan onderwerpen?

Citaat:
Ik mis sowieso nog je allereerste argument in de discussie. Eigenlijk zit je alleen maar te bashen. Dat is niet erg constructief.
Welke discussie? Ik weerleg alleen onwaarheden en het zou je sieren als je daar blij mee zou zijn maar ik krijg de indruk dat feiten je vooral tot last zijn bij het ventileren van je mening. Als je daarop wijzen denigrerend en niet constructief is dan ben ik dat ook graag.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 20-11-2011, 17:07
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Dat is inderdaad niet best, geldt ook voor fascisten en het artikeltje geeft net zoveel bewijs dat fascisten een probleem zijn als het dat doet voor salafisten. Dus wat heeft het precies met Brussel te maken?
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/4466
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Oud 20-11-2011, 17:11
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
http://www.brusselnieuws.be/artikel/...-niet%E2%80%99
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 20-11-2011, 17:18
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ah, ook positief nieuws. Bedankt voor de link.

... al geeft dit artikel ook volstrekt geen bewijs.
__________________
Onzichtbaar en idioot.

Laatst gewijzigd op 20-11-2011 om 17:25.
Oud 20-11-2011, 19:19
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Tsja, theologie is er ook in w.o. en als Zibouh al kan doctoreren over "de cultuur van Marokkaanse jongeren van de tweede en derde generatie", dan zijn "ze" toch alleen maar met hun "eigen" zaakje bezig?

Maar verder uitzondering / regel, als ik de regel uit dit artikel zo lees; "het beantwoordt niet aan het beeld dat de meesten van Brusselse moslima’s hebben".
Oud 23-11-2011, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Je doet denigrerend richting anderen, maar ondertussen ben je zelf behoorlijk wereldvreemd aan het posten vind ik. De dreiging van religieuze fanaten mag duidelijk zijn.
Sinds ik 8 jaar geleden voor het eerst met je in discussie ben gegaan over dit onderwerp heb ik je al talloze keren gevraagd om concrete voorbeelden. Vooralsnog heb ik meer last van de christelijke fanatici in onze gemeenteraad en in het parlement die koopzondagen aan banden willen leggen dan van moslims.

Ik ben nog nooit bedreigd door moslims, mijn moeder werd daarentegen uitgescholden als ze op zondag de was ophing. Moslims hebben nog nooit geprobeerd mij hun wil op te leggen, christenen wel. Diverse keren en soms zelfs met succes.
Oud 23-11-2011, 10:16
NoID87
Avatar van NoID87
NoID87 is offline
geloof koppel ik aan oorlog en andere narigheid zowel christelijk als islam als alles elk geloof
__________________
Een oester maakt van haar probleem een parel.
Oud 23-11-2011, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Sinds ik 8 jaar geleden voor het eerst met je in discussie ben gegaan over dit onderwerp heb ik je al talloze keren gevraagd om concrete voorbeelden. Vooralsnog heb ik meer last van de christelijke fanatici in onze gemeenteraad en in het parlement die koopzondagen aan banden willen leggen dan van moslims.

Ik ben nog nooit bedreigd door moslims, mijn moeder werd daarentegen uitgescholden als ze op zondag de was ophing. Moslims hebben nog nooit geprobeerd mij hun wil op te leggen, christenen wel. Diverse keren en soms zelfs met succes.
Tellen boze straatmocro's ook als moslims?
Oud 23-11-2011, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Tellen boze straatmocro's ook als moslims?
Alleen als straattuig uit Steenwijk als christenen tellen.
Oud 23-11-2011, 11:20
Verwijderd
Ik ben niet bekend met straattuig uit Steenwijk. Straatmocro's kom je echter overal tegen.
Oud 23-11-2011, 11:37
Verwijderd
Je punt?
Oud 23-11-2011, 11:43
Verwijderd
Dat je straatmocro's overal tegenkomt en straattuig uit steenwijk, waarschijnlijk voornamelijk in steenwijk. Ik was toch vrij duidelijk dacht ik zo.
Oud 23-11-2011, 12:14
Verwijderd
Wat wilde je dan hiermee zeggen?
Citaat:
Tellen boze straatmocro's ook als moslims?
Oud 23-11-2011, 12:48
Verwijderd
Niets, dat was een vraag?
Oud 23-11-2011, 15:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Tellen boze straatmocro's ook als moslims?
Ik ben nog nooit een onderzoek tegengekomen naar de religieuze overtuigingen van van Marokkaans-Nederlandse jongeren. Er zullen er ongetwijfeld bij zitten die zichzelf een moslim noemen, maar het lijkt me stug als het asociale gedrag van veel jonge allochtonen direct uit hun religie voortkomt. Over op straat spugen, meisjes naroepen en vandalisme staat voor zover ik weet niets in de Koran. De vrijheidsbeperking christenfundamentalisten in de politiek ons soms met succes proberen op te leggen, komt echter wel direct uit de Bijbel.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 23-11-2011, 16:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sinds ik 8 jaar geleden voor het eerst met je in discussie ben gegaan over dit onderwerp heb ik je al talloze keren gevraagd om concrete voorbeelden.
Je bedoeld je constante gezeur en getroll in de richting van mij en elk ander die zondigde tegen de Heilige Linkse Doctrine?

Die voorbeelden geef ik je namelijk keer op keer, zoals bijvoorbeeld de gescheiden loketten, de geweldadige aanvallen van Amersfoortse moskeegangers op mensen die hun hond uitlaten, en die negeer je dan of doe je af als incidentjes, en dan begint het cirkeltje van voren af aan.
Citaat:
Vooralsnog heb ik meer last van de christelijke fanatici in onze gemeenteraad en in het parlement die koopzondagen aan banden willen leggen dan van moslims.
Dat krijg je als je beschermd in een buitenwijk van een net klein dorp woont. Maar goed, dat is natuurlijk geen afspiegeling van de samenleving.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 23-11-2011, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Je bedoeld je constante gezeur en getroll in de richting van mij en elk ander die zondigde tegen de Heilige Linkse Doctrine?
Stroman. Prima. Grote jongen hoor.

Citaat:
Die voorbeelden geef ik je namelijk keer op keer, zoals bijvoorbeeld de gescheiden loketten, de geweldadige aanvallen van Amersfoortse moskeegangers op mensen die hun hond uitlaten, en die negeer je dan of doe je af als incidentjes, en dan begint het cirkeltje van voren af aan.
Liefje toch
Citaat:
Eigenlijk heeft het nooit echt geboterd tussen moskeegangers en wijkbewoners, vertelt een omwonende die absoluut niet met haar naam in de krant wil. ,,Het zit dieper dan het hondenprobleem alleen,'' stelt zij. Ze doelt op het verzet tegen de komst van de moskee, die er nu ongeveer vier jaar staat. ,,We voorspelden parkeerproblemen en die hebben we gekregen ook. Zeker tijdens de Ramadan staat het hier bomvol auto's. Ik kan die van mij dan niet voor mijn huis kwijt.''
Buiten dat gebeuren dit soort dingen ook onder christenen.

Citaat:
Dat krijg je als je beschermd in een buitenwijk van een net klein dorp woont. Maar goed, dat is natuurlijk geen afspiegeling van de samenleving.
Probeer je nou te zeggen dat er honderdduizenden christenen zijn die geen afspiegeling van de samenleving zijn maar hetzelfde aantal moslims wel?

Net klein dorp. Grappig. Urk en Genemuiden worden ook gezien als een nette kleine dorpen terwijl de jeugd daar volledig losgeslagen is.

Faalliberaal dat je er rondloopt.
Oud 23-11-2011, 18:45
Knaagdier
Avatar van Knaagdier
Knaagdier is offline
Vind Moslims wel iets hebben als ze hier komen om te werken en iet op hun krent te zitten!
Oud 23-11-2011, 18:47
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Straatmocro's kom je echter overal tegen.
Ik ben ze hier in mijn woonplaats anders nog nooit tegen gekomen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Oud 23-11-2011, 19:02
Verwijderd
Behalve in jouw woonplaats, natuurlijk.
Oud 23-11-2011, 19:59
Verwijderd
Christenen, Moslims. Allemaal kut.
Oud 23-11-2011, 20:01
Knaagdier
Avatar van Knaagdier
Knaagdier is offline
Citaat:
Christenen, Moslims. Allemaal kut.
Christenen niet hoor!

Moslims akkoord.
Oud 23-11-2011, 20:03
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Christenen niet hoor!

Moslims akkoord.
Waarom zouden moslims kut zijn en christenen niet? Wat een onzin. Alle religie is onzin.
Oud 23-11-2011, 20:21
Knaagdier
Avatar van Knaagdier
Knaagdier is offline
Moslims hebben veel meer bloed aan hun handen hangen dan christenen, nu jij smatje
Oud 23-11-2011, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Moslims hebben veel meer bloed aan hun handen hangen dan christenen, nu jij smatje
Wel eens gehoord van de kruistochten?
Oud 23-11-2011, 20:41
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik zoek nog 1 dag naar constructieve discussie, anders gaat er een slotje op dit topic.
__________________
Altijd nuchter
Oud 23-11-2011, 21:03
Knaagdier
Avatar van Knaagdier
Knaagdier is offline
Citaat:
Wel eens gehoord van de kruistochten?
Ja, al gehoord van wat de broeders van Allah deden met De Christinenn ?

Gewoon keel afmaken
Oud 23-11-2011, 21:57
Verwijderd
*Zucht*
Oud 24-11-2011, 07:08
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik zoek nog 1 dag naar constructieve discussie, anders gaat er een slotje op dit topic.
Dus omdat jij niet kunt zoeken gaat het topic op slot? lololol
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 24-11-2011, 15:34
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Dit topic kan dicht omdat er helemaal geen constructieve discussie meer te bekennen is. Als iemand van mening is dat hij/zij wel een goed punt heeft mag dat in een nieuw topic aangezien dit topic daar niet meer geschikt voor is.

Dat er nu al wordt aangegeven dat er gezocht moet worden naar constructieve discussie geeft al helemaal aan dat het helemaal de verkeerde kant op is gegaan.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders
Verwijderd
442 14-09-2009 06:52
Levensbeschouwing & Filosofie Saudi Arabie verplicht niet moslim buitenlanders tot het gebed en het vasten van Rama
Love & Peace
23 15-06-2005 21:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap In welke mate staat de Koran integratie van moslims in de weg?
PGWR
36 28-03-2005 15:17
Levensbeschouwing & Filosofie Voelen moslims zich sneller aangevallen dan andere gelovigen?
Yab-Yum
3 10-12-2004 12:23
Algemene schoolzaken Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims
Spray rebel
3 06-12-2004 21:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nederlanders bang voor moslims'
Atje85
396 11-07-2004 19:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.