Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2005, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 17:08 :
Link?
Die is niet nodig, het is niet van belang waar ik het vandaan heb, het gaat erom dat het er in staat .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2005, 16:18
Verwijderd
Tikje hypocriet als moslim om te zeuren over vrouwonvriendelijke teksten, nietwaar?

De hoofddoek is bedoeld om de vrouw lelijker te maken, aldus de qu'ran:

Qur'an 24 : 30-31 :

"Tell the believing men that they shall subdue their eyes (and not stare at the women), and to maintain their chastity. This is purer for them. GOD is fully Cognizant of everything they do."

"And tell the believing women to subdue their eyes, and maintain their chastity. They shall not reveal any parts of their bodies, except that which is necessary. They shall cover their chests, and shall not relax this code in the presence of other than their husbands, their fathers, the fathers of their husbands, their sons, the sons of their husbands, their brothers, the sons of their brothers, the sons of their sisters, other women, the male servants or employees whose sexual drive has been nullified, or the children who have not reached puberty. They shall not strike their feet when they walk in order to shake and reveal certain details of their bodies. All of you shall repent to GOD, O you believers, that you may succeed."

De bijbel zegt het volgende in Genesis:

Genesis 3:16

To the woman he said, “I will greatly multiply your pain in childbirth. In pain you will bring forth children. Your desire will be for your husband, and he will rule over you.

Kortom: zowel de islam, het christendom als het jodendom zijn vrouwonvriendelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 03-01-2005 @ 17:18 :
Die is niet nodig, het is niet van belang waar ik het vandaan heb, het gaat erom dat het er in staat .
haha

ja, dus je hebt t van 1 of andere vage site.

fijn.
ik weet genoeg.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:20
Verwijderd
"Als een jood een niet-joodse dienaar of dienstmeid heeft die sterft, moet men geen sympathie voor de jood betonen. U behoort tegen de jood te zeggen: "God zal 'uw verlies' vervangen, net zoals een van zijn ossen of ezels zou zijn gestorven"."
Jore dea 377, 1


en nog dit dan?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
geef die link verdorie
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:26
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-01-2005 @ 17:18 :
Tikje hypocriet als moslim om te zeuren over vrouwonvriendelijke teksten, nietwaar?

De hoofddoek is bedoeld om de vrouw lelijker te maken, aldus de qu'ran:

Qur'an 24 : 30-31 :

"Tell the believing men that they shall subdue their eyes (and not stare at the women), and to maintain their chastity. This is purer for them. GOD is fully Cognizant of everything they do."

"And tell the believing women to subdue their eyes, and maintain their chastity. They shall not reveal any parts of their bodies, except that which is necessary. They shall cover their chests, and shall not relax this code in the presence of other than their husbands, their fathers, the fathers of their husbands, their sons, the sons of their husbands, their brothers, the sons of their brothers, the sons of their sisters, other women, the male servants or employees whose sexual drive has been nullified, or the children who have not reached puberty. They shall not strike their feet when they walk in order to shake and reveal certain details of their bodies. All of you shall repent to GOD, O you believers, that you may succeed."
Wanneer o wanneer komt het in je botte kop dat er niets vrouwonvriendelijks aan die teksten is. Dat geldt ook voor je companen.
Overigens uit vers [24:30] kun je halen dat ook mannen hun ogen ook moeten neerslaan.

Dit alles gaat om moraliteit waar de ongelovigen iets van kunnen leren. Maar wat doen zij, zij verkopen hun vrouwen, maken films van hun, dwingen hun tot oneerbaar gedrag etc etc etc.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:28
Mujahideen
Mujahideen is offline
En nu weer ontopic.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 17:26 :
Wanneer o wanneer komt het in je botte kop dat er niets vrouwonvriendelijks aan die teksten is. Dat geldt ook voor je companen.
Overigens uit vers [24:30] kun je halen dat ook mannen hun ogen ook moeten neerslaan.

Dit alles gaat om moraliteit waar de ongelovigen iets van kunnen leren. Maar wat doen zij, zij verkopen hun vrouwen, maken films van hun, dwingen hun tot oneerbaar gedrag etc etc etc.
Ik durf toch met stelligheid te beweren dat geweld tegen vrouwen in Islamitische landen minstens 10 keer zo vaak voorkomt als in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-01-2005 @ 17:28 :
Ik durf toch met stelligheid te beweren dat geweld tegen vrouwen in Islamitische landen minstens 10 keer zo vaak voorkomt als in Nederland.
dat is eerder te danken aan de verlichting in NL.

Jonathan Israel heeft er een interessant stuk overgeschreven in de Groene Amsterdammer

overigens is huiselijk geweld of seksediscriminatie Nederland net zo goed niet vreemd, helaas.

Maar dit gaat tezeer off-topic hoor
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:32
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-01-2005 @ 17:28 :
Ik durf toch met stelligheid te beweren dat geweld tegen vrouwen in Islamitische landen minstens 10 keer zo vaak voorkomt als in Nederland.
Heb je cijfers? Ik wil cijfers zien. Cijfers.
En hoe maar hoe kun je uit die verzen afleiden dat mannen worden opgeroepen tot geweld? Het verband ontgaat mij en velen volledig.


WIl je je strijd tegen de Islam nu staken en ingaan op de vragen m.b.t. de evolutie?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:33
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 17:31 :
dat is eerder te danken aan de verlichting in NL.

Jonathan Israel heeft er een interessant stuk overgeschreven in de Groene Amsterdammer

overigens is huiselijk geweld of seksediscriminatie Nederland net zo goed niet vreemd, helaas.

Maar dit gaat tezeer off-topic hoor
Verlichting lol.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 17:33 :
Verlichting lol.
dat heet zo, ja.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 17:32 :
Heb je cijfers? Ik wil cijfers zien. Cijfers.
bla

www.amnesty.org
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:36
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 17:34 :
dat heet zo, ja.
Wat wordt er verlicht?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 17:36 :
Wat wordt er verlicht?
den bevolking
en volgens Israel is dat min of meer gedwongen gebeurd. Niet vanuit de overheid, maar vanuit t feit dat ze weinig anders konden op dat moment.

t staat in de laatste Groene Amsterdammer van 2004:

«Het is een vorm van zelfgenoegzaamheid»
Interview: Jonathan Israel
door Rob Hartmans
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:39
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 17:35 :
bla

www.amnesty.org
Ik ga die site niet helemaal doorspitten. Die Mephostophilis is echt grappig, joh. Hij vergelijkt Nederland (16 miljoen inwoners) met Islamitische landen.

Maar waarom slaat elke discussie om in een Islamdiscussie?????
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:39
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 17:36 :
Wat wordt er verlicht?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 17:39 :
Ik ga die site niet helemaal doorspitten. Die Mephostophilis is echt grappig, joh. Hij vergelijkt Nederland (16 miljoen inwoners) met Islamitische landen.

Maar waarom slaat elke discussie om in een Islamdiscussie?????
net zoals iedere discussie ook lijkt uit te monden in een Israel discussie. Zucht.

vermoeiend he?

laten we maar weer on-topic gaan.

Ik wacht nog op die link.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:41
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 17:38 :
den bevolking
en volgens Israel is dat min of meer gedwongen gebeurd. Niet vanuit de overheid, maar vanuit t feit dat ze weinig anders konden op dat moment.

t staat in de laatste Groene Amsterdammer van 2004:

«Het is een vorm van zelfgenoegzaamheid»
Interview: Jonathan Israel
door Rob Hartmans
Uitleg graag.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 17:41 :
Uitleg graag.
nee, tis off-topic en besides,.. t is sowieso aan te raden dat artikel te lezen. Dus hup, naar de bibliotheek.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:42
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 17:42 :
nee, tis off-topic en besides,.. t is sowieso aan te raden dat artikel te lezen. Dus hup, naar de bibliotheek.
OK, en nu weer ontopic, snitches.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:42
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 17:39 :
Ik ga die site niet helemaal doorspitten. Die Mephostophilis is echt grappig, joh. Hij vergelijkt Nederland (16 miljoen inwoners) met Islamitische landen.
ik vrees dat Meph het ten eerste niet zo bedoeld en ten tweede nog niet zo achterlijk is om zo met cijfers om te springen. ach, en waarom cijfers opzoeken.

Citaat:
wat ik me alleen afvraag, als je bijv. kijkt naar de islam. abraham kennen jullie ook. hij was jood. is het dan niet logisch dat de joden na mohammeds komst nog steeds in de hemel komen? wanneer ligt die grens? en bij christenen, moet je na de komst van de messias ook per se in hem geloven?
er wordt een beetje over heen gelezen, dus..?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:44
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 03-01-2005 @ 17:42 :
ik vrees dat Meph het ten eerste niet zo bedoeld en ten tweede nog niet zo achterlijk is om zo met cijfers om te springen. ach, en waarom cijfers opzoeken.


er wordt een beetje over heen gelezen, dus..?
Voor zover ik het weet gaan alle Joden, Christenen en ongelovigen naar hel. Maar Allah, de Vergevingsgezinde, weet het beter.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 17:44 :
Voor zover ik het weet gaan alle Joden, Christenen en ongelovigen naar hel. Maar Allah, de Vergevingsgezinde, weet het beter.
dat zou dan moeten slaan op joden en christenen na mohammed


maar di's ook niet on-topic he
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:48
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 17:46 :
dat zou dan moeten slaan op joden en christenen na mohammed

dus, na mohammeds komst is er geen jood meer in de hemel gekomen. degene die jood was en toevallig 1 uur voor zijn opkomst stierf, moge in de hemel zijn. toch?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:52
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 03-01-2005 @ 17:48 :
dus, na mohammeds komst is er geen jood meer in de hemel gekomen. degene die jood was en toevallig 1 uur voor zijn opkomst stierf, moge in de hemel zijn. toch?
Ten tijde van Mohammed vzmh waren er een hoop afvalligen. Er waren ook een hoop Joden en Christenen die zich tot de Islam hadden bekeerd. Er wacht voor hen een grote beloning.
Maar zoals ik al eerder zei: Allah, de Barmachtige, de Alwijze, weet het beter.

Btw probeer je dom over te komen door een tijdslimiet te geven?

Laatst gewijzigd op 03-01-2005 om 16:56.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 03-01-2005 @ 17:48 :
dus, na mohammeds komst is er geen jood meer in de hemel gekomen. degene die jood was en toevallig 1 uur voor zijn opkomst stierf, moge in de hemel zijn. toch?
geen idee
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:56
Mujahideen
Mujahideen is offline
Btw zwart-wit, Dag des Oordeels moet nog komen en die zal zeker komen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:28
meisje
meisje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 17:31 :
dat is eerder te danken aan de verlichting in NL.

Jonathan Israel heeft er een interessant stuk overgeschreven in de Groene Amsterdammer

overigens is huiselijk geweld of seksediscriminatie Nederland net zo goed niet vreemd, helaas.

Maar dit gaat tezeer off-topic hoor
Ik denk zelf dat een bepaalde groep moslims in NL sterk aan hun cultuur hechtten, omdat het ten eerste mensen zijn die voor economische redenen naar Nl zijn gekomen, en dus zeg 90 procent heeft geen opleiding gehad. Daarbij is het een typisch wij-zij gevoel, waardoor moslims en Nederlanders elkaar uitsluiten op volstrekt onzinnige redenen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
meisje schreef op 03-01-2005 @ 18:28 :
Ik denk zelf dat een bepaalde groep moslims in NL sterk aan hun cultuur hechtten, omdat het ten eerste mensen zijn die voor economische redenen naar Nl zijn gekomen, en dus zeg 90 procent heeft geen opleiding gehad. Daarbij is het een typisch wij-zij gevoel, waardoor moslims en Nederlanders elkaar uitsluiten op volstrekt onzinnige redenen.
gare woorden gebruik je hier.

moslims en nederlanders?

dus een nederlandse moslim kan niet?



anyway, t stuk van Israel liet meer blijken dat een gebrek aan cultureel erfgoed.. want de ware barbaren zijn niet de "geitenneukers" waar van Gogh t over had, maar lui van de bibliotheek die nog niet zo lang geleden pas de gehele collectie van Erasmus gebonden in de bieb had liggen.

De ware barbaren zijn de generaties lang in Nederland wonende Nederlanders die geen fuck om hun eigen culturele erfgoed geven en die continu woorden als: wij zijn tolerant en wij zijn dit en wij zijn dat aanhalen zonder te weten wat de argumentatie achter het "wij zijn zo" is. Met het gevolg dat het hier dus om schijntolerantie gaat.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:36
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 18:35 :
gare woorden gebruik je hier.

moslims en nederlanders?

dus een nederlandse moslim kan niet?
Broeder Abdul Jabbar van de Ven.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:37
meisje
meisje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 18:35 :
gare woorden gebruik je hier.

moslims en nederlanders?

dus een nederlandse moslim kan niet?



anyway, t stuk van Israel liet meer blijken dat een gebrek aan cultureel erfgoed.. want de ware barbaren zijn niet de "geitenneukers" waar van Gogh t over had, maar lui van de bibliotheek die nog niet zo lang geleden pas de gehele collectie van Erasmus gebonden in de bieb had liggen.

De ware barbaren zijn de generaties lang in Nederland wonende Nederlanders die geen fuck om hun eigen culturele erfgoed geven en die continu woorden als: wij zijn tolerant en wij zijn dit en wij zijn dat aanhalen zonder te weten wat de argumentatie achter het "wij zijn zo" is. Met het gevolg dat het hier dus om schijntolerantie gaat.
Tuurlijk zijn er Nederlandse Moslims, daarom had ik het over 'een bepaalde groep Moslims'.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 18:36 :
Broeder Abdul Jabbar van de Ven.
hehe bv

maar ik vind ali b ook een nederlandse moslim
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 21:22
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 17:52 :
Ten tijde van Mohammed vzmh waren er een hoop afvalligen. Er waren ook een hoop Joden en Christenen die zich tot de Islam hadden bekeerd. Er wacht voor hen een grote beloning.
Maar zoals ik al eerder zei: Allah, de Barmachtige, de Alwijze, weet het beter.
dus je moest je met zijn komst gelijk tot de islam bekeren? en als je nou jood was en je leefde na mohammeds komst nog. voordat je van de islam hoorde, ging je dood. dus was je verloren. als je voor mohammeds komst leefde, was je nog jood, maar mohammed was er nog niet, dus werd je behouden.
dat is dan toch lullig van allah om alle daaropvolgende joden naar de hel te sturen?

Citaat:
Btw probeer je dom over te komen door een tijdslimiet te geven?
ik probeer daar mee iets aan te duiden, nml de onredelijkheid als allah tegen mijn gestelde waarden in wilde gaan .
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 03-01-2005 @ 22:22 :
en als je nou jood was en je leefde na mohammeds komst nog. voordat je van de islam hoorde, ging je dood. dus was je verloren.
als ik t goed heb, is t volgens de islam zo dat als het je niet kwalijk genomen kan worden als je nog nooit in aanraking bent gekomen met de islam.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 01:11
Verwijderd
@ zwart-wit: Wij, moslims geloven dat de islam is ontstaan al bij de geboorte van de eerste mens (adam) en de daaropvolgende profeten zoals abraham etc. zijn ook moslims die het woord van Allah moesten verkondigen. Dus het is niet zo dat de islam pas ontstond pas toen mohammed (vzmh) zijn openbaringen deed.

Wat geld voor mensen die tussen een openbaring van een profeet leefden en jonge kinderen weet alleen Allah.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:16
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 10:30 :
trouwens, eigenlijk zijn joden sukkels, want joden moeten zich aan 613 regels (mitzvot) houden en niet-joden slechts aan 7

tis maar hoe je t bekijkt
Welke regels moet ik me als niet-Jood houden, volgens jouw geloof?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:26
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 10:27 :

En vele jaren later kwam er een gast op t toneel (Jezus) die zorgde voor een splitsing binnen het joodse volk; waaruit uiteindelijk de christenen voortkwamen. En later mohammed dat tot een splitsing van christenen en joden leidde, waaruit moslims voortkwamen.

Op zich zijn christenen en moslims dan geen sukkels maar ze huppelen wel achter de verkeerde personen aan.

sorry dat t zo kinderachtig overkomt maar ik weet t even niet anders te verwoorden.
Nee, het komt niet kinderachtig over, het is juist heel duidelijk.

Waarom geloven jullie niet dat Jezus en Muhammed door god zijn gestuurd?
Zou god niet kunnen vinden dat joden sommige dingen verkeerd doen?

En je verhaal van splitsingen klopt ook niet, omdat er ook heel veel ongelovigen moslim zijn geworden.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
[QUOTE]Love & Peace schreef op 06-01-2005 @ 09:26 :
Citaat:

Zou god niet kunnen vinden dat joden sommige dingen verkeerd doen?


Vast. Maar dat zal nu onder christenen en moslims net zo goed zijn. Is het wachten op een volgende profeet? Of vertrouwt God er gewoon op dat de mens met haar eigen geschapen ratio nu wel toch t 1 en ander kan beslissen naar juiste maatstaven?

Citaat:

En je verhaal van splitsingen klopt ook niet, omdat er ook heel veel ongelovigen moslim zijn geworden.
Jawel, klopt nog steeds. Het was alleen wat onvolledig
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 06-01-2005 @ 09:16 :
Welke regels moet ik me als niet-Jood houden, volgens jouw geloof?
(1) de instelling van een rechtsstelsel waarin de volgende 6 geboden tot uiting komt:

(2) afgoderij mag niet
(3) godslastering mag niet
(4) seksuele relaties zoals incest zijn verboden
(5) moord mag neit
(6) roof en diefstal mag niet
(7) en je mag alleen vlees eten van een dood dier (dus niet een stuk afhakken als t nog leeft om op te eten)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:55
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 06-01-2005 @ 09:53 :
(7) en je mag alleen vlees eten van een dood dier (dus niet een stuk afhakken als t nog leeft om op te eten)
Hier heb ik me niet aan gehouden. Heb ooit eens een levende mier gegeten.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 10:21
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-01-2005 @ 09:53 :
(1) de instelling van een rechtsstelsel waarin de volgende 6 geboden tot uiting komt:

(2) afgoderij mag niet
(3) godslastering mag niet
(4) seksuele relaties zoals incest zijn verboden
(5) moord mag neit
(6) roof en diefstal mag niet
(7) en je mag alleen vlees eten van een dood dier (dus niet een stuk afhakken als t nog leeft om op te eten)
Als ik in Allah geloof, hou ik me zeker niet aan regel 2 ?

En regel 7 is bij ons precies andersom, wij mogen dode dieren niet opeten. Het moet net geslacht zijn (i.v.m. ziektes).
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 10:40
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-01-2005 @ 09:49 :


Vast. Maar dat zal nu onder christenen en moslims net zo goed zijn. Is het wachten op een volgende profeet? Of vertrouwt God er gewoon op dat de mens met haar eigen geschapen ratio nu wel toch t 1 en ander kan beslissen naar juiste maatstaven?
[/B]
Moslims en Christenen zullen idd niet veel beter/slechter zijn dan Joden. En natuurlijk zijn mensen zelf, ook zonder godsdienst, in staat om zich goed te gedragen. Geen twijfel over.

Maar het geloof is een soort fundament van hoe je je moet gedragen. Gelovigen houden zich in ieder geval daaraan, met daar om heen ruimte, voor whatever.
Wat ik probeerde te zeggen is dat dit fundament misschien god niet bevalt. Misschien wordt onterecht aangenomen dat sommige regels door god aan de mensen zijn gegeven. Ik persoon+lijk kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat sommige dingen die S. heeft gepost echt van god (of hoe hij ook wordt benaamd) afkomstig zijn.

Ik heb ook nog geen antwoord gehad op de vraag waarom Joden niet geloven dat Muhammed en Jezus beiden door God zijn gestuurd.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 10:55
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 09:55 :
Hier heb ik me niet aan gehouden. Heb ooit eens een levende mier gegeten.
met een beetje geluk houd jij je alleen aan 5
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 10:56
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 06-01-2005 @ 11:40 :
Ik heb ook nog geen antwoord gehad op de vraag waarom Joden niet geloven dat Muhammed en Jezus beiden door God zijn gestuurd.
de messias wordt waarschijnlijk gezien als een ander persoon, die anders komt, anders is en anders gaat als jezus. insgelijks voor mohammed, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:06
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 06-01-2005 @ 11:55 :
met een beetje geluk houd jij je alleen aan 5
Ook aan 2 en 4.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:28
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 12:06 :
Ook aan 2 en 4.
4 was ik vergeten, sorry.

2, daar hou jij je vast en zeker niet aan. jij maakt je eigen afgoden en je dient geen god.
en 5 is ook maar betrekkelijk natuurlijk. als je in je gedachte weleens iemand hebt willen vermoorden, schijn je ook schuldig te zijn aan dit gebod. neem ik aan dat dat hier ook geldt.

biecht maar op
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:31
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 06-01-2005 @ 12:28 :
4 was ik vergeten, sorry.

2, daar hou jij je vast en zeker niet aan. jij maakt je eigen afgoden en je dient geen god.
en 5 is ook maar betrekkelijk natuurlijk. als je in je gedachte weleens iemand hebt willen vermoorden, schijn je ook schuldig te zijn aan dit gebod. neem ik aan dat dat hier ook geldt.

biecht maar op
Ik dien geen god, dus ook geen afgod en ik houd me dus aan 2.

Oh, en als het klopt wat je zegt ben ik ook schuldig aan (5), dus dan blijven alleen 2 en 4 over.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:39
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 12:31 :
Ik dien geen god, dus ook geen afgod en ik houd me dus aan 2.

Oh, en als het klopt wat je zegt ben ik ook schuldig aan (5), dus dan blijven alleen 2 en 4 over.
mss is kennis wel jouw afgod, ik zeg maar wat. en je dient idd geen god, dus dien je de duivel . niemand kan 2 heeren dienen..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 12:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 06-01-2005 @ 12:39 :
mss is kennis wel jouw afgod, ik zeg maar wat. en je dient idd geen god, dus dien je de duivel . niemand kan 2 heeren dienen..
omfg, wat voor logica is het om te stellen dat omdat jij goed bent, alle anderen per definitie slecht zijn?


regel twee is trouwens lekker typisch, je hoeft je als niet gelovige aan minder regels te houden zodat je geen wettensysteem krijgt opgedrongen, maar een van die regels is wel dat jouw afwijkende geloof strafbaar is....
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Eindtijd
leonkorn
266 01-05-2008 17:54
Films, TV & Radio De uitverkorene
pete da pornkid
7 15-03-2007 11:30
Verhalen & Gedichten [VO2] De Uitverkorene
I C U
6 07-02-2006 13:55
Verhalen & Gedichten [fantasyverhaal] Drakenvuur
Zut Alors!
5 26-09-2004 18:59
Verhalen & Gedichten De Dood
berteltje
3 30-07-2002 15:26
Verhalen & Gedichten De Oneindigers, niks meer dan een levendige freestyle
Ringmaster
4 15-09-2001 21:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.