Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2005, 20:56
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 02-04-2005 @ 21:47 :
net Stalin
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Advertentie
Oud 02-04-2005, 21:13
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-04-2005 @ 21:56 :
net Stalin
zeker. maar een dictatuur met een perfecte leider is ook prima.
Oud 02-04-2005, 21:14
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-04-2005 @ 21:42 :
waar kwam het kwaad dan vandaan?
dat is nou net de vraagstelling, joost.
Oud 03-04-2005, 00:04
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 02-04-2005 @ 22:13 :
zeker. maar een dictatuur met een perfecte leider is ook prima.
tja, als mensen slechte dingen willen doen, zijn ze het niet met de leider eens, en is dus de dictatuur imperfect
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 03-04-2005, 12:19
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
De paus is dood, kan iemand nou is uitleggen hoe een nieuwe paus word verkozen? (cartman blijf van mijn tekst, stommerd )
Oud 03-04-2005, 12:19
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
http://www.catholic-pages.com/pope/election.asp

google, zoeken op pope + election

moeilijk he
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 03-04-2005, 12:20
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Joostje schreef op 03-04-2005 @ 13:19 :
http://www.catholic-pages.com/pope/election.asp

google, zoeken op pope + election

moeilijk he
Je kan het toch ook zo uitleggen.
Oud 03-04-2005, 17:25
juno
Avatar van juno
juno is offline
De kardinalen komen bij elkaar, zij trekken zich terug, en kiezen uit hun midden een nieuwe paus. Deze sessie mag niet onderbroken worden, net als bij juryrechtspraak, om lange pausloze perioden wegens het staken der stemmen te voorkomen.
Oud 04-04-2005, 14:48
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Pikey schreef op 03-04-2005 @ 13:19 :
De paus is dood, kan iemand nou is uitleggen hoe een nieuwe paus word verkozen? (cartman blijf van mijn tekst, stommerd )
En het staat vandaag in elke krant
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 05-04-2005, 12:56
A Duck
A Duck is offline
Niet in mijn dorpskrant!
__________________
Leaver Dea As Slaef
Oud 05-04-2005, 16:14
Verwijderd
Even een vraagje: waar staat "vzmh" voor?
Oud 05-04-2005, 16:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 06-01-2005 @ 01:18 :
vzmh= vrede zij met hem
swt= ? in het turks zeggen wij wat anders, maar het zal wel een eerbetuig aan god zijn.
Dat dus.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 05-04-2005, 18:27
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
mensen, waar is cartman heen??
Oud 05-04-2005, 18:39
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 05-04-2005 @ 19:27 :
mensen, waar is cartman heen??
Hij is geen FB meer.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 05-04-2005, 18:44
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 05-04-2005 @ 19:39 :
Hij is geen FB meer.
dat zie ik.

hoe, wat?
Oud 05-04-2005, 18:46
Verwijderd
Dit soort vragen kunnen op M&M en daar is dus ook al een topic over.
Cartman is FB-af
Oud 06-04-2005, 10:13
Dauron
Avatar van Dauron
Dauron is offline
kleine vraagjes:

weet hier iemand iets meer over hoe de bijbel geschreven is? en zoja waarom wordt er steeds naar een persoon gerefereerd in het hedendaags christendom. persoonlijk vind ik dit een vreemde gewaarwording, het voledig volgen van een persoon( wat als deze het fout heeft). ik ben wat sommigen een heidene zullen noemen (voledig andere religie), maar wel geintereseerd.
__________________
ervaring is de opsomming van alle fouten die je hebt gemaakt
Oud 06-04-2005, 17:56
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Dauron schreef op 06-04-2005 @ 11:13 :
kleine vraagjes:

weet hier iemand iets meer over hoe de bijbel geschreven is? en zoja waarom wordt er steeds naar een persoon gerefereerd in het hedendaags christendom. persoonlijk vind ik dit een vreemde gewaarwording, het voledig volgen van een persoon( wat als deze het fout heeft). ik ben wat sommigen een heidene zullen noemen (voledig andere religie), maar wel geintereseerd.
kijk is op http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijbel
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 18-04-2005, 19:57
dromenvanger
Avatar van dromenvanger
dromenvanger is offline
Is het waar dat er in de tijd van Jezus (en daarvoor en -na ook ofzo), verschillende "messiassen" waren, maar dat ze hem gewoon gekozen hebben?
__________________
and all memories are sweeter 'cause they're gone
Oud 19-04-2005, 14:29
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
dromenvanger schreef op 18-04-2005 @ 20:57 :
Is het waar dat er in de tijd van Jezus (en daarvoor en -na ook ofzo), verschillende "messiassen" waren, maar dat ze hem gewoon gekozen hebben?
ja. het christendom gelooft ook niet in mhmmd als ware profeet. heel toevallig heb ik hier wat voorbeelden liggen, bar kochba, leider van de laatste opstand tegen de romeinen in 132 tot 135 n. Chr. werd ook als messias gezien. hij veroverde jeruzalem en versloeg de romeinen, maar werd later zelf neergeslagen.
sabbatai levi (1626-1676), wierp zich ook als verlosser op. met zijn verlossingsleer heeft hij blijkbaar niet te veel succes gehad.
zo staan er meer types op, zijn er veel meer stromingen, die vindt je overal om je heen. alleen het geheim waarom de een meer succes heeft dan de ander, een gedachtegoed sterft snel uit.
Oud 09-05-2005, 14:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
De moeder van Jezus, heette Maria. Is het normaal dat iemand twee dochters Maria gaat noemen? Of is hier gewoon sprake van een ander begrip "zuster"?

John 19:25
Bij het kruis van Jezus stonden zijn moeder met haar zuster, Maria, de vrouw van Klopas, en Maria uit Magdala.

En hierop verder:
John 19:26 Toen Jezus zijn moeder zag staan, en bij haar de leerling van wie hij veel hield, zei hij tegen zijn moeder: ‘Dat is uw zoon,’ 27 en daarna tegen de leerling: ‘Dat is je moeder.’ Vanaf dat moment nam die leerling haar bij zich in huis.

Wie is die leerling? Wie is die discipel? Maria, vrouw van Klopas? Of Maria uit Magdala?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 09-05-2005 om 15:00.
Oud 10-05-2005, 11:09
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
De discipel en de leerling is Johannes. Maria, de moeder van Jezus wordt zijn moeder.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 16-05-2005, 14:07
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
dromenvanger schreef op 18-04-2005 @ 20:57 :
Is het waar dat er in de tijd van Jezus (en daarvoor en -na ook ofzo), verschillende "messiassen" waren, maar dat ze hem gewoon gekozen hebben?
nou, er waren wel verschillende mensen die leraren waren, en er waren ook mensen die zich voordeden als dé messias, maar alleen Jezus Christus was de Zoon van God.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Oud 17-05-2005, 16:52
DigitalWorld
Avatar van DigitalWorld
DigitalWorld is offline
Hallo,

een vraagje:wat is Mahayana, en/of wat houdt het in?
Ik heb wel even gegoogeld, maar kwam er niet echt uit.
__________________
bladie baldie blaaa!
Oud 17-05-2005, 21:43
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Theravada Buddhism focused primarily on meditation and concentration, the eighth of the Eightfold Noble Path; as a result, it centered on a monastic life and an extreme expenditure of time in meditating. This left little room for the bulk of humanity to join in, so a new schism erupted within the ranks of Buddhism in the first century AD, one that would attempt to reformulate the teachings of Buddha to accomodate a greater number of people. They called their new Buddhism, the "Greater Vehicle" (literally, "The Greater Ox-Cart") or Mahayana, since it could accomodate more people and more believers from all walks of life. They distinguished themselves from mainstream Theravada Buddhism by contemptuously referring to Theravada as Hinayana, or "The Lesser Vehicle."

The Mahayanists, however, did not see themselves as creating a new start for Buddhism, rather they claimed to be recovering the original teachings of Buddha, in much the same way that the Protestant reformers of sixteenth century Europe claimed that they were not creating a new Christianity but recovering the original form. The Mahayanists claimed that their canon of scriptures represented the final teachings of Buddha; they accounted for the non-presence of these teachings in over five hundred years by claiming that these were secret teachings entrusted only to the most faithful followers.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 09-06-2005, 18:43
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Dauron schreef op 06-04-2005 @ 11:13 :
kleine vraagjes:

weet hier iemand iets meer over hoe de bijbel geschreven is? en zoja waarom wordt er steeds naar een persoon gerefereerd in het hedendaags christendom. persoonlijk vind ik dit een vreemde gewaarwording, het voledig volgen van een persoon( wat als deze het fout heeft). ik ben wat sommigen een heidene zullen noemen (voledig andere religie), maar wel geintereseerd.
Als je echt geintreseerd ben moet je het boek "het kompas van het christendom" van Dr. Jakob van bruggen (isbn 90-435-0360-6) eens lezen, daar wordt alles haarfijn uitgelegd.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 09-06-2005, 18:47
Verwijderd
wat nou als je met zwart haar bent geboren
Oud 10-06-2005, 12:05
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 09-06-2005 @ 19:47 :
wat nou als je met zwart haar bent geboren
The drama!
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 17-06-2005, 14:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
argh, geen vraag, maar een mededeling!



Wie nog nooit een synagoge, moskee of kerk van binnen heeft gezien heeft op zondag 19 juni de kans eens een kijkje te nemen. Zes gebedshuizen in de Amsterdamse wijk De Pijp, waaronder de Gerard Dousjoel, zetten de deuren wijd open, geven rondleidingen en toelichting en bieden koffie/thee en lekkernijen aan.

Programma Open Dag van de gebedshuizen

Synagoge 'Hulpe Israels'
Gerard Doustraat 238

Open: 12.00 - 16.00 uur

Rondleiding en uitleg over de functie van de synagoge. De monumentale synagoge is in 1892 gebouwd en is tot op heden in gebruik.
Een aantal jaren geleden is de synagoge gerenoveerd. Naast een bezichtiging van het gebouw krijgt u uitleg over de functie van de synagoge. Vragen over de joodse eredienst zijn welkom
Zie ook: www.gerarddou.org/

Selimiye Moskee
Govert Flinckstraat 286

Open: 12.00 - 18.00 uur

Rondleiding door de moskee, hierbij worden de basiselementen van de Islam verteld.
Vrouwenvereniging Sura serveert koffie/thee met Turkse zoetigheid.Ook kan u genieten van soefimuziek terwijl een powerpoint presentatie met afbeeldingen uit de Islamitische wereld wordt getoond.
De dag wordt georganiseerd door de jongerenvereniging MGT/WBT-1 en de Vrouwenverenigng Sura

AAIIA Moskee (Ahmadiyya Anjuman Isha’at-i-Islam Amsterdam)
Gerard Doustraat 70

Open:12.00 – 18.00 uur
• Rondleiding door het bestuur die vertelt over de historie van deze Surinaams/Hindoestaanse moskee.
• U kunt de Nederlandse vertaling van de Koran inzien. Hij is ook te koop

Oranje Kerk
Van Ostadestraat 151

Open: 12.00 - 18.00 uur

Rondleiding door de kerk en de bijbelse tuin. Bij mooi weer kunt u thee met wat lekkers in de tuin drinken
In de middag is er concert.
Werk van kunstenaars te bewonderen.
Er is gelegenheid voor een persoonlijk gesprek.

Zie ook: www.oranjekerk.org/

Arrahmane Moskee
Van Ostadestraat 393

Open: 12.00 - 15.00 uur

Rondleiding door de moskee en uitleg over de basiselementen van de Islam.
RK Parochie Onze Lieve Vrouw Koningin van de Vrede (Vredeskerk)
Pijnackerstraat 9

Open: 12.00 - 18.00 uur

Rondleiding door de kerk met uitleg over het katholieke geloof en haar liturgie.
U bent ook van harte welkom bij de vieringen op zondag 19 juni bij het ochtendgebed om 7.30 uur en het avondgebed om 17.30 uur. De hoogmis is om 10.30 uur met medewerking van het Salve Reginakoor.
Zie ook: www.amsterdam.vredeskerk.nl/
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 19-06-2005, 01:46
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-06-2005 @ 15:51 :
argh, geen vraag, maar een mededeling!



Wie nog nooit een synagoge, moskee of kerk van binnen heeft gezien heeft op zondag 19 juni de kans eens een kijkje te nemen. Zes gebedshuizen in de Amsterdamse wijk De Pijp, waaronder de Gerard Dousjoel, zetten de deuren wijd open, geven rondleidingen en toelichting en bieden koffie/thee en lekkernijen aan(....)
Leuk
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Oud 19-06-2005, 12:02
Topruler
Topruler is offline
Quote:
-----------------------------------------------------------
weet hier iemand iets meer over hoe de bijbel geschreven is? en zoja waarom wordt er steeds naar een persoon gerefereerd in het hedendaags christendom. persoonlijk vind ik dit een vreemde gewaarwording, het voledig volgen van een persoon( wat als deze het fout heeft). ik ben wat sommigen een heidene zullen noemen (voledig andere religie), maar wel geintereseerd.
------------------------------------------------------------

Wat wil je precies weten??? Vraag het maar???

Topruler
Oud 19-06-2005, 13:41
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Hebben de Jehovah Getuigen gelijk als ze zeggen dat de meeste mensen op aarde Grieks praatten 300 jaar voor Jezus en dat daarom de oorspronkelijk overwegend Hebreeuwse teksten zijn vertaald in het Grieks?
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Oud 20-06-2005, 10:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Puur demografisch gezien niet, maar de Griekse invloed op de cultuur was toen van een niveau dat het idd een dominante taal was in die tijd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-06-2005, 19:17
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Dauron schreef op 06-04-2005 @ 11:13 :
kleine vraagjes:

weet hier iemand iets meer over hoe de bijbel geschreven is? en zoja waarom wordt er steeds naar een persoon gerefereerd in het hedendaags christendom. persoonlijk vind ik dit een vreemde gewaarwording, het voledig volgen van een persoon( wat als deze het fout heeft). ik ben wat sommigen een heidene zullen noemen (voledig andere religie), maar wel geintereseerd.
Beter laat dan nooit:

(ik beantwoord dit volgens Joods standpunt meer...)


De bijbel is geschreven door de aanhangers van Jezus. De bijbel kan je onderscheiden in het oude en nieuwe testament.

Tot het oude testament behoort: de 5 boeken van Mosjé (of mozes, net hoe je het noemen wilt). Het nieuwe testament zijn de weet-ik-veel-hoeveel-brieven-van-die-naar-die, en het leven van Jezus.

Vergeet niet dat het Christendom uit het Jodendom is ontstaan, en daardoor er veel gebruiken zijn overgenomen. Christenen aanbidden meestal 1 god, en wij (de joden) doen dat ook (altijd 1 by the way). Dat staat ook in de 10 geboden.

Hoop dat je hier wat aan hebt
Oud 21-06-2005, 08:21
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 19-06-2005 @ 14:41 :
Hebben de Jehovah Getuigen gelijk als ze zeggen dat de meeste mensen op aarde Grieks praatten 300 jaar voor Jezus en dat daarom de oorspronkelijk overwegend Hebreeuwse teksten zijn vertaald in het Grieks?
Het is in ieder geval zo dat er door Joden in Alexandrie, Egypte tussen 250 en 100 v.Chr het Oude Testament hebben vertaald in het Grieks, de Septuaginta.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 29-06-2005, 23:40
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 09-06-2005 @ 19:47 :
wat nou als je met zwart haar bent geboren
als je dan ook nog blauwe ogen hebt krijg je snel verkering
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Oud 29-06-2005, 23:52
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 19-06-2005 @ 14:41 :
Hebben de Jehovah Getuigen gelijk als ze zeggen dat de meeste mensen op aarde Grieks praatten 300 jaar voor Jezus en dat daarom de oorspronkelijk overwegend Hebreeuwse teksten zijn vertaald in het Grieks?
niet over de hele wereld, maar daar in de buurt van Israël praatten ze wel veel grieks, de welgestelde romeinen leerden grieks omdat ze dn de geschriften die de denkers en filosofen uit griekenland hadden geschreven konden lezen. Het was toen een beetje het engels van nu denk ik.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Oud 03-07-2005, 20:27
Conciërge
Avatar van Conciërge
Conciërge is offline
Zonder twijfel kun je dus stellen dat God bestaat, en dat Hij de hemel en de aarde heeft gemaakt (geschapen) ?
__________________
Den [k] Helder kijk op http://www.molenplein.nl
Oud 04-07-2005, 09:17
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Conciërge schreef op 03-07-2005 @ 21:27 :
Zonder twijfel kun je dus stellen dat God bestaat, en dat Hij de hemel en de aarde heeft gemaakt (geschapen) ?
Huh?
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Oud 05-07-2005, 13:27
MissFreaky
Avatar van MissFreaky
MissFreaky is offline
Citaat:
Conciërge schreef op 03-07-2005 @ 21:27 :
Zonder twijfel kun je dus stellen dat God bestaat, en dat Hij de hemel en de aarde heeft gemaakt (geschapen) ?
Ik denk dat iedereen daar wel eens aan twijfeld maar ik geloof daar wel in ja
Oud 08-07-2005, 21:47
Conciërge
Avatar van Conciërge
Conciërge is offline
En MissFreaky, als je naar de wereld om je heen, of zelfs naar jezelf kijkt, de nuances, de subtiele en soms minuscule treffende manier waarop het menselijk lichaam in staat is om te doen wat we doen, dan kun je toch ook niet anders dan concluderen dat er een Creator aan vooraf moet zijn gegaan?
__________________
Den [k] Helder kijk op http://www.molenplein.nl
Oud 08-07-2005, 22:05
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Conciërge schreef op 08-07-2005 @ 22:47 :
En MissFreaky, als je naar de wereld om je heen, of zelfs naar jezelf kijkt, de nuances, de subtiele en soms minuscule treffende manier waarop het menselijk lichaam in staat is om te doen wat we doen, dan kun je toch ook niet anders dan concluderen dat er een Creator aan vooraf moet zijn gegaan?
Als we nou heel andere dingen konden doen was je zeker tot dezelfde conclusie gekomen?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 08-07-2005, 22:14
Conciërge
Avatar van Conciërge
Conciërge is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-07-2005 @ 23:05 :
Als we nou heel andere dingen konden doen was je zeker tot dezelfde conclusie gekomen?
Jou intentie ontgaat me Joostje, wat bedoel je precies?
__________________
Den [k] Helder kijk op http://www.molenplein.nl
Oud 08-07-2005, 22:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Conciërge schreef op 08-07-2005 @ 23:14 :
Jou intentie ontgaat me Joostje, wat bedoel je precies?
'Dat het argument hoe ingewikkeld iets is, en het dus gemaakt moet zijn absurd is.



Als ik een machine bouw met twintigduizend onderdelen is dat gecompliceerd.

Ben ik daardoor god?


Volgens jouw argument wel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-07-2005, 22:39
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Conciërge schreef op 08-07-2005 @ 23:14 :
Jou intentie ontgaat me Joostje, wat bedoel je precies?
Ben het met T_ID eens.

1) Je hebt geen vergelijkingsmateriaal. Als je anders was geweest en andere dingen kon, zou je dan ook in God geloven?

2) Stel dat een bacterie minder gecompliceerd is; is er dan minder reden om aan te nemen dt die door een god geschapen is?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 08-07-2005, 22:41
Conciërge
Avatar van Conciërge
Conciërge is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-07-2005 @ 23:22 :
'Dat het argument hoe ingewikkeld iets is, en het dus gemaakt moet zijn absurd is.



Als ik een machine bouw met twintigduizend onderdelen is dat gecompliceerd.

Ben ik daardoor god?


Volgens jouw argument wel.
Ik begrijp je T_ID.

Maar een steeds terugkerend probleem in deze stekelige discussie is natuurlijk (relevant), voordat jij die machine bouwt ! werden jij en ik, en onze voorouders, ook gebouwd, en door wie?

En ik geloof dat ik ben gemaakt door God.
Dus jij bent geen god als je een machine bouwt, maar God is wel God als hij jou en mij bouwt
__________________
Den [k] Helder kijk op http://www.molenplein.nl
Oud 08-07-2005, 22:45
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Conciërge schreef op 08-07-2005 @ 23:41 :
Ik begrijp je T_ID.

Maar een steeds terugkerend probleem in deze stekelige discussie is natuurlijk (relevant), voordat jij die machine bouwt ! werden jij en ik, en onze voorouders, ook gebouwd, en door wie?

En ik geloof dat ik ben gemaakt door God.
Dus jij bent geen god als je een machine bouwt, maar God is wel God als hij jou en mij bouwt
als.

Dan nog:

1) wat maakt haar dan een god en ons niet?
2) irrelevant voor de lopende discussie
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 08-07-2005, 22:47
Conciërge
Avatar van Conciërge
Conciërge is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-07-2005 @ 23:39 :
Ben het met T_ID eens.

1) Je hebt geen vergelijkingsmateriaal. Als je anders was geweest en andere dingen kon, zou je dan ook in God geloven?

2) Stel dat een bacterie minder gecompliceerd is; is er dan minder reden om aan te nemen dat die door een god geschapen is?
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal nodig, jij en ik zijn uniek, da’s al heel wat dacht ik?, dat ik alleen al genoeg reden om in een intelligente Creator te geloven.
Die bacterie? Die is ooit gecreëerd, alles om ons heen is onderhevig aan constructie, dus de Creator heeft geconstrueerd, net als jij, dagelijks creëer jij van alles, net als die tafel, het huis, de auto en het schip, alles is onderhevig aan constructie, dus de Creator construeert, geloof mij maar!
__________________
Den [k] Helder kijk op http://www.molenplein.nl
Oud 08-07-2005, 22:48
Conciërge
Avatar van Conciërge
Conciërge is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-07-2005 @ 23:45 :
als.

Dan nog:

1) wat maakt haar dan een god en ons niet?
2) irrelevant voor de lopende discussie
Alles valt of staat met geloof, als je niet gelooft is het creatiemodel zinloos, dus irrelevant!
__________________
Den [k] Helder kijk op http://www.molenplein.nl
Oud 08-07-2005, 22:51
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Conciërge schreef op 08-07-2005 @ 23:47 :
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal nodig, jij en ik zijn uniek, da’s al heel wat dacht ik?, dat ik alleen al genoeg reden om in een intelligente Creator te geloven.
Niet echt, aangezien bijvoorbeeld de evolutietheorie hetzelfde voorspelt.

Citaat:
Die bacterie? Die is ooit gecreëerd, alles om ons heen is onderhevig aan constructie, dus de Creator heeft geconstrueerd, net als jij, dagelijks creëer jij van alles, net als die tafel, het huis, de auto en het schip, alles is onderhevig aan constructie, dus de Creator construeert, geloof mij maar!
ok
*bekeert zich*
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Het kleine vragen over geloven topic #2
Verwijderd
102 21-08-2013 17:36
Levensbeschouwing & Filosofie Ik geloof!
Lekker-chickie
220 24-09-2010 16:04
Levensbeschouwing & Filosofie Kunnen niet-Joden ook in de hemel komen?
floortje613
28 18-09-2009 18:16
Levensbeschouwing & Filosofie Het kleine vragen over geloven topic
Verwijderd
500 20-07-2008 21:50
Levensbeschouwing & Filosofie voel me leeg
tjappie
183 03-03-2007 15:53
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe weet je dat jouw religie de juiste is?
akumabito
98 29-11-2005 02:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.