Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2005, 12:19
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 30-03-2005 @ 12:17 :
Mohammed was toch analfabeet, hoe kan hij dan schrijven
Dat is nu juist het wonderlijke. De Qor' aan kan niet van hem zijn gekomen maar niet allen om die reden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 30-03-2005 @ 13:10 :
Allah (swt) heeft alles in de hand. Hij heeft ervoor gezorgd dat alles goed is verlopen.
Ik begrijp best waar je op doelt, maar er waten verschillende metgezellen van de profeet Mohammed (saws) die alles opschreven terwijl hij het reciteerde. Hij bleef het dagelijks reciteren, zo raakt het nooit verloren. Ook zijn metgezellen reciteerden mee. Fouten werden zo vermeden. Er wordt dan ook elke moslim opgedragen om de Koran te leren, uit het hoofd. Zo kun je fouten, misvattingen. toevoegingen, aanpassingen tegengaan. Allah (swt) heeft de Heilige Koran beschermd.
Idd
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 12:24
Verwijderd
Maar welke van de vele interpretaties is dan de juiste?
En als allah zorgde dat alles goed werd opgeschreven, waarom bracht hij dan niet in 1x de Koran, ipv het eerst aan een analfabeet te vertellen en daarna die het weer te laten reciteren.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 12:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 30-03-2005 @ 13:24 :
Maar welke van de vele interpretaties is dan de juiste?
En als allah zorgde dat alles goed werd opgeschreven, waarom bracht hij dan niet in 1x de Koran, ipv het eerst aan een analfabeet te vertellen en daarna die het weer te laten reciteren.
Net zoals mozes met zijn stenen tafelen zeker. Er was vast geen berg in de buurt
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 30-03-2005 @ 13:24 :
Maar welke van de vele interpretaties is dan de juiste?
En als allah zorgde dat alles goed werd opgeschreven, waarom bracht hij dan niet in 1x de Koran, ipv het eerst aan een analfabeet te vertellen en daarna die het weer te laten reciteren.
De verklaring hiervan staat in de Koran. Ik ben het nu even kwijt, maar het staat er zeer zeker in. En ik weet ook wel wat, maar ik wacht nog even met antwoorden. Ik zal eerst die vers proberen te vinden.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 30-03-2005 @ 13:08 :
één ding is zeker. Niet te veel vragen, dat zorgt voor onzekerheid. Het is zoals het is. God wil het zo, dus het zij zo.
Niet nadenken? Ja dat helpt

Dan gaat iedereen anderen achternalopen die claimen de "echte boodschap" van god te kennen, zoals imams en priesters en zo.

Niet nadenken zou snel leiden tot een nog grotere tweesplitsing tussen atheisten en gelovigen, omdat de gelovigen gewoon aannemen wat ze verteld wordt (wat volgens mij nu ook al het geval is), en de atheisten nooit de mogelijkheid tot het bestaan van een god zullen gaan overwegen.

IMHO is het zelf niet nadenken typisch iets voor religies die een boek volgen. Gelovigen gaan zelf niet nadenken over (on)mogelijkheden maar volgen braaf een of ander geschrift waarvan niemand weet wie het nou eigenlijk geschreven heeft
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Wild Wizard schreef op 30-03-2005 @ 13:50 :
Niet nadenken? Ja dat helpt

Dan gaat iedereen anderen achternalopen die claimen de "echte boodschap" van god te kennen, zoals imams en priesters en zo.

Niet nadenken zou snel leiden tot een nog grotere tweesplitsing tussen atheisten en gelovigen, omdat de gelovigen gewoon aannemen wat ze verteld wordt (wat volgens mij nu ook al het geval is), en de atheisten nooit de mogelijkheid tot het bestaan van een god zullen gaan overwegen.

IMHO is het zelf niet nadenken typisch iets voor religies die een boek volgen. Gelovigen gaan zelf niet nadenken over (on)mogelijkheden maar volgen braaf een of ander geschrift waarvan niemand weet wie het nou eigenlijk geschreven heeft
Tuurlijk mag je wel nadenken en vragen hebben. maar niet te... Dan raak je in de war.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 30-03-2005 @ 14:17 :
Tuurlijk mag je wel nadenken en vragen hebben. maar niet te... Dan raak je in de war.
Niemand heeft ooit gezegd dat het leven makkelijk verteerbaar zou zijn
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 14:14
one.
one. is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 14:52 :
Niet later, maar meteen door zijn metgezellen.
Dus de metgezellen waren bij hem toen hij zijn 'bericht' ontving?
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 14:21
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 31-03-2005 @ 15:14 :
Dus de metgezellen waren bij hem toen hij zijn 'bericht' ontving?
Nee, de Heilige Koran werd in delen geopenbaard. Mohammed (saws) reciteerde het en zij schreven het meteen op. Nadat Mohammed (saws) het uit zn hoofd had geleerd, liet hij het opschrijven.

Wa Allahoe Ahlem (En Allah (swt) weet het beste)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 14:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 15:21 :
Nee, de Heilige Koran werd in delen geopenbaard. Mohammed (saws) reciteerde het en zij schreven het meteen op. Nadat Mohammed (saws) het uit zn hoofd had geleerd, liet hij het opschrijven.

Wa Allahoe Ahlem (En Allah (swt) weet het beste)
dan kunnen er toch fouten in geslopen zijn

en mohammed kon niet controleren of de teksten die opgeschreven werden juist zijn want hij zou analfabeet zijn

(wat ik overigens ook betwijfel)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 14:46
naamloozzz
naamloozzz is offline
die vragen Waarom, ze houden nooit op...

Hint, als je iets te weten wilt komen moet je het zelf opzoeken. Daarna discuseren, sorry maar zo bereik je echt niets...

Waarom de koran heilig is, lees het lekker zelf
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 14:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 15:46 :
die vragen Waarom, ze houden nooit op...

Hint, als je iets te weten wilt komen moet je het zelf opzoeken. Daarna discuseren, sorry maar zo bereik je echt niets...

Waarom de koran heilig is, lees het lekker zelf
Nee, dat zal verhelderend werken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 14:51
naamloozzz
naamloozzz is offline
Nee, want iedereen zegt wel wat, maar of het klopt?
Door zulke discussie's kom je meer in verwarring, dan meer informatie....

Dus blijf mijn mening houden

-groetjes-
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 14:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 15:51 :
Nee, want iedereen zegt wel wat, maar of het klopt?
Door zulke discussie's kom je meer in verwarring, dan meer informatie....

Dus blijf mijn mening houden

-groetjes-
Het maakt mij niet uit als ik door vragen stellen alleen maar meer vragen krijg.

Dus
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2005 @ 15:46 :
dan kunnen er toch fouten in geslopen zijn

en mohammed kon niet controleren of de teksten die opgeschreven werden juist zijn want hij zou analfabeet zijn

(wat ik overigens ook betwijfel)
Nee, Allah (swt) heeft het zo gewild. En Allah (swt) laat de mensen niet dwaalen. Hij heeft de mensheid een Boek gestuurd zodat ze het Rechte Pad opgaan/blijven.
Die Macht heeft alleen Allah (swt). Daarvoor is Hij God. Niemand kun je met Hem vergelijken.

Je maakt een denkfout. De Koran werd niet geschreven en daarna in de kast gegooid. De Koran werd (wordt nog steeds) dagelijks gereciteerd. Zijn metgezellen en andere moslims van die tijd leerden de Koran uit het hoofd. Zo voorkom je valsheid, toevoegingen en aanpassingen. Dus meteen uit het blote hoofd leren en opschrijven.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 14:59
naamloozzz
naamloozzz is offline
Ja maar hier word er maar 1 vraag gesteld, Waarom?

Natuurlijk kan je van die ene waarom meerdere maken, Je word er echt niet wijzer van, ik vind het zelf wel altijd prettig om een duidelijke antwoord te krijgen op mijn vraag, maar goed iedereen de eigen mening...

Een voorbeeldje:
Als ik aan jou de weg vraagt, en jij wijst mij de 'juiste'weg, en later vraag ik het ook aan de andere mensen zei wijzen mij weer naar een andere weg? Wat bereik ik dan, niets... misschien dat het dan wel handig is om een wegwijzer te kopen?

Een mens moet een doel hebben, en alles ervoor doen om dat te bereiken...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 15:15
naamloozzz
naamloozzz is offline
Mensen ik heb niet alle reacties gelezen, maar zoverre ik het een beetje begrijp willen jullie een vergelijking maken van God en de mens

Verbeter me maar als ik het fout heb...

Simpelweg een voorbeeldje...

Veel mensen houden van een mooi schilderij, er zit veel moeite en tijd in. Maar een schilderij kan je weer niet vergelijken met een mens!

Een mens heeft die schilderij gemaakt van verf en kwarst, maar een mens is weer van vlees en bloed...

God heeft ons geschapen, hij heeft ons alsware gemaakt. Maar wij kunnen er nooit achterkomen hoe hij is. Hij heeft ons zoveel bewijzen gestuurd, vb de bijbel de koran etc (heilge boeken) dat is alsware zijn handtekening, net de handtekening van de schilder op de schilderij.

Dat probeerde iemand hier op de forum (denk ik uit te leggen) met veel vragen in je kop, kom je alleen maar in verwarring, tuurlijk moet je onderzoeken, tuurlijk moet je vragen, maar je moet je limiet kennen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:08
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 16:15 :
Veel mensen houden van een mooi schilderij, er zit veel moeite en tijd in. Maar een schilderij kan je weer niet vergelijken met een mens!

Een mens heeft die schilderij gemaakt van verf en kwarst, maar een mens is weer van vlees en bloed...

God heeft ons geschapen, hij heeft ons alsware gemaakt. Maar wij kunnen er nooit achterkomen hoe hij is. Hij heeft ons zoveel bewijzen gestuurd, vb de bijbel de koran etc (heilge boeken) dat is alsware zijn handtekening, net de handtekening van de schilder op de schilderij.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:29
one.
one. is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 15:52 :
Hij heeft de mensheid een Boek gestuurd zodat ze het Rechte Pad opgaan/blijven.
Hij heeft dus de tekst van het boek gestuurd en niet letterlijk een boek.
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 15:52 :
De Koran werd (wordt nog steeds) dagelijks gereciteerd.
De Bijbel, de Veda's etc. worden ook nog steeds dagelijks gereciteerd. Ik snap je punt hier niet echt.
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 15:52 :
Zijn metgezellen en andere moslims van die tijd leerden de Koran uit het hoofd. Zo voorkom je valsheid, toevoegingen en aanpassingen.
Heb je wel eens tegen iemand die een getallenreeks probeerde te onthouden, de hele tijd getallen lopen vertellen. Meestal raakt diegene dan in de war. Dus ver de betrouwbaarheid van het geheugen kan je twisten.
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 15:52 :
Dus meteen uit het blote hoofd leren en opschrijven.
Hoe kan je iets leren wat nog niet opgeschreven staat?

Voel je niet beledigd, ik wil het gewoon weten.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 16:15 :
Mensen ik heb niet alle reacties gelezen, maar zoverre ik het een beetje begrijp willen jullie een vergelijking maken van God en de mens


Nee. Dat is niet de bedoeling. Ik sta ook niet de kwaliteiten van God te betwisten, noch dat ik god ook maar zit te vergelijken met de mens.

Om met jouw voorbeeld te komen:
Ik heb het niet over het schilderij, maar over de schilder en het materiaal dat de schilder gebruikt heeft.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 31-03-2005 @ 17:29 :
Hij heeft dus de tekst van het boek gestuurd en niet letterlijk een boek.[/SIZE]
Hij heeft de tekst gestuurd naar Zijn Boodschapper. Zjin Boodschapper Mohammed (saws) dus.
Citaat:
SnakeZ schreef op 31-03-2005 @ 17:29 :
De Bijbel, de Veda's etc. worden ook nog steeds dagelijks gereciteerd. Ik snap je punt hier niet echt.
De Heilige Koran wordt door elke imam uit het hoofd geleerd. Eigenlijk leert elke moslim wel delen uit zijn/haar hoofd. Dit dienen wij immers te reciteren tijdens het gebed. Dit is niet het geval bij Christenen/Joden. Zij leren niets letterlijk uit het hoofd.
Citaat:
SnakeZ schreef op 31-03-2005 @ 17:29 :
Heb je wel eens tegen iemand die een getallenreeks probeerde te onthouden, de hele tijd getallen lopen vertellen. Meestal raakt diegene dan in de war. Dus ver de betrouwbaarheid van het geheugen kan je twisten.
De profeet Mohammed (saws) (Dit geldt voor alle proefeten trouwens) is niet zomaar een 'iemand', zoals jij en ik zijn. Hij is wel gekozen door Allah (swt). En omdat Allah (swt) alles in de hand heeft, stuurt Hij ook alles zoals Hij dat wil. Hij heeft dus een Boek gestuurd naar de mensheid, zodat mensen in Hem zullen geloven en in Zijn Boek.
Citaat:
SnakeZ schreef op 31-03-2005 @ 17:29 :
Hoe kan je iets leren wat nog niet opgeschreven staat?
Van de profeet Mohammed (saws) over nemen. Hij reciteert, zij schreven het op. En zo reciteerden zij het na.
Citaat:
SnakeZ schreef op 31-03-2005 @ 17:29 :

Voel je niet beledigd, ik wil het gewoon weten.
Nee, ik voel me niet beledigd. Natuurljik mag je vragen stellen. Als de intenties maar juist zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 17:39 :

Voor de mensen die de Islam een achterlijk geloof vinden, 1 persoon kan achterlijk zijn, maar miljoenen mensen niet denk maar eens over na...
ik vind de islam niet achterlijk, maar val wel over je vergelijking.
Waarom zouden miljoenen mensen niet achterlijk kunnen zijn?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:44
naamloozzz
naamloozzz is offline
Dat probeerde ik jou dus uitteleggen, helaas ben ik dus niet duidelijk genoeg geweest.

Schilderij= mensen
Schilder= God

Dis is maar een voorbeeldje

een schilderij kan nooit achter komen wie zijn maker is? Hij kan zijn maker ook niet net als zich zelf als verf en kwarst zien

Schilder= Hij is een kunstenaar, hij maakt zoveel mooie dingen, maar hij doet het niet voor niets, hij wilt er wat voor terug
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:45
Verwijderd
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 17:39 :
Voor de mensen die de Islam een achterlijk geloof vinden, 1 persoon kan achterlijk zijn, maar miljoenen mensen niet denk maar eens over na...
http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_the_majority
http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_belief
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:47
Verwijderd
wikipedia is onbetrouwbaar
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:48
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2005 @ 17:41 :
ik vind de islam niet achterlijk, maar val wel over je vergelijking.
Waarom zouden miljoenen mensen niet achterlijk kunnen zijn?
Gatara kom op, je weet heus wel wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 17:47 :
wikipedia is onbetrouwbaar
Uhm, een lijstje van drogredenen kun je op duizenden plaatsen op het internet vinden.

En waarom is Wikipedia onbetrouwbaar? Alle pogingen om onbetrouwbaarheid aan te tonen (door bijv. opzettelijk dingen te veranderen) zijn gefaald.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 17:44 :
Dat probeerde ik jou dus uitteleggen, helaas ben ik dus niet duidelijk genoeg geweest.

Schilderij= mensen
Schilder= God

Dis is maar een voorbeeldje

een schilderij kan nooit achter komen wie zijn maker is? Hij kan zijn maker ook niet net als zich zelf als verf en kwarst zien

Schilder= Hij is een kunstenaar, hij maakt zoveel mooie dingen, maar hij doet het niet voor niets, hij wilt er wat voor terug
ah nou goed

dan heb ik t niet over de schilder en t materiaal gehad, maar over het schilderij en t materiaal.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 17:48 :
Gatara kom op, je weet heus wel wat ik bedoel.
Nee?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:56
naamloozzz
naamloozzz is offline
ehmmm ik kan je niet meer volgen, ik begrijp je niet meer, wat bedoel je nou eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-03-2005 @ 17:50 :
Uhm, een lijstje van drogredenen kun je op duizenden plaatsen op het internet vinden.
Ok, maar jij komt wel regelmatig met die wikipedia aanhuppelen.
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-03-2005 @ 17:50 :
En waarom is Wikipedia onbetrouwbaar? Alle pogingen om onbetrouwbaarheid aan te tonen (door bijv. opzettelijk dingen te veranderen) zijn gefaald.
Ik heb ze zelf op een aantal fouten kunnen betrappen. En sindsdien gebruik ik het niet meer. Mijn docenten raden ook af om het als 'hulpmiddel' te gebruiken.

Ik zie jouw post al aankomen: "wie zijn jouw docenten nou..."

Oké, houd maar op
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 17:56 :
ehmmm ik kan je niet meer volgen, ik begrijp je niet meer, wat bedoel je nou eigenlijk
ik probeer je uit te leggen dat ik het niet over god heb

maar over het overbrengen van de boodschap door profeten en mensen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:00
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 17:56 :
Ok, maar jij komt wel regelmatig met die wikipedia aanhuppelen.
Boo fucking hoo. Wat is er nou subjectief aan een lijstje met drogredenen?
Citaat:
Ik heb ze zelf op een aantal fouten kunnen betrappen. En sindsdien gebruik ik het niet meer. Mijn docenten raden ook af om het als 'hulpmiddel' te gebruiken.

Ik zie jouw post al aankomen: "wie zijn jouw docenten nou..."

Oké, houd maar op
Boeiend. In dit soort gevallen zijn er echt geen "fouten".
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2005 @ 17:57 :
ik probeer je uit te leggen dat ik het niet over god heb

maar over het overbrengen van de boodschap door profeten en mensen.
Je twijfelt niet aan God. Waarom wel aan zijn Boodschappers en zijn Boodschap. Hij is toch degene die alles in de hand heeft. Hij heeft immers de Boodschap en de Boodschappers gestuurd. Waarom zou Hij 'fouten' erin laten zetten. Dit heeft Hij immers ook in de hand.
Zo ook de gebeurtenissen rondom het 'proces' van de Koran. (lees: opschrijven van Koran)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-03-2005 @ 18:00 :
Boo fucking hoo. Wat is er nou subjectief aan een lijstje met drogredenen?Boeiend. In dit soort gevallen zijn er echt geen "fouten".
Nee, in dit geval niet. Maar vaak wel.
trouwens ik heb het niet over subjectiviteit, maar over fouten.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:04
naamloozzz
naamloozzz is offline
hmmmm

ik zal deze ook proberen uitteleggen

Weetje waarom de profeten normale mensen zijn als wij mensen? Omdat als ze anders waren, zouden wij zeggen (wij zijn gewoon eigenwijze wezens) zij zijn anders, je hun niet met ons vergelijken.

Het is een feit dat wij mensen zich gedragen hoe we het hebben gezien, in ons familie, cultuur, buiten af, school etc...

De profeten hebben ook zoveel dingen mee gemaakt, alleen maar omdat ze voorbeeld moesten zijn voor ons.

Niemand kan dus (naar ons geloof) de dag des oordeel zeggen van dat wist ik niet, niemand heeft me het verteld... Want de profeten zijn alsware voorbeeld mensen...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:05
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:04 :
Je twijfelt niet aan God. Waarom wel aan zijn Boodschappers en zijn Boodschap. Hij is toch degene die alles in de hand heeft. Hij heeft immers de Boodschap en de Boodschappers gestuurd. Waarom zou Hij 'fouten' erin laten zetten. Dit heeft Hij immers ook in de hand.
Zo ook de gebeurtenissen rondom het 'proces' van de Koran. (lees: opschrijven van Koran)
Ja maar die profeten kunnen het toch mis hebben?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:04 :
Je twijfelt niet aan God. Waarom wel aan zijn Boodschappers en zijn Boodschap. Hij is toch degene die alles in de hand heeft. Hij heeft immers de Boodschap en de Boodschappers gestuurd. Waarom zou Hij 'fouten' erin laten zetten. Dit heeft Hij immers ook in de hand.
Zo ook de gebeurtenissen rondom het 'proces' van de Koran. (lees: opschrijven van Koran)
Dan zou hij ook ervoor zorgen dat er geen misverstanden rondom interpretaties vallen.

En heb je nu mijn tekst over Taha gelezen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:08
one.
one. is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 16:15 :
tuurlijk moet je vragen, maar je moet je limiet kennen
Door na een tijdje niet te vragen, stp je in het opdoen van kennis en denkwijzen? Des te meer vragen, des te meer antwoorden, des te meer kennis. En als er een keertje geen antwoord is, dan is dat jammer.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2005 @ 18:06 :
Dan zou hij ook ervoor zorgen dat er geen misverstanden rondom interpretaties vallen.
Interpretaties heeft Hij aan de mens overgelaten, dan kunnen we Hem immers 'later' niets verwijten. Wij hebben alles zelf mogen beslissen. (Of we Hem nu wel willen volgen of niet.) ook heeft Hij de profeet Mohammed (saws) gestuurd, voor één juiste interpretatie.
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2005 @ 18:06 :
En heb je nu mijn tekst over Taha gelezen?
Nee, maar ik ga het gauw doen..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:11
one.
one. is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 18:04 :
Niemand kan dus (naar ons geloof) de dag des oordeel zeggen van dat wist ik niet, niemand heeft me het verteld... Want de profeten zijn alsware voorbeeld mensen...
Maar dan zou God je eigenlijk via een omweg verplichten naar hen te luisteren, waardor je weer aankomt op het punt van de tig discussies over vrije wil, die ik hier niet ga voeren.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ja, het klinkt als een puzzel die in elkaar valt tot 1 geheel, maar die puzzel wordt hier toch echt aan elkaar gelijmd met mensenlijm.

M.a.w.: je kunt aan alle eindjes een touw knopen om het kloppend te maken.

En hoe minder ik het geloof
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:11
one.
one. is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:04 :
Je twijfelt niet aan God. Waarom wel aan zijn Boodschappers en zijn Boodschap. Hij is toch degene die alles in de hand heeft. Hij heeft immers de Boodschap en de Boodschappers gestuurd. Waarom zou Hij 'fouten' erin laten zetten. Dit heeft Hij immers ook in de hand.
Zo ook de gebeurtenissen rondom het 'proces' van de Koran. (lees: opschrijven van Koran)
Zoals iemand in zijn sig had staan: Twijfel aan alles!!
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:13
one.
one. is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:09 :
ook heeft Hij de profeet Mohammed (saws) gestuurd, voor één juiste interpretatie.
Er zullen vast toch ook mensen zijn die de Koran anders interpreteren dan jij en je imam en de mensen waarmee je het eens bent? (of zijn zij dan verkeerd bezig, hoewel ze hetzelfde over jou zullen denken)
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:14
naamloozzz
naamloozzz is offline
Gatara het is hoe je het maar ziet, ik ben tot een conclusie gekomen dat ik niet overtuigend ben dus..

Mijn tip is gewoon en niet stom bedoeld, lees boeken over de islam, misschien dat dat helpt. Ik ben ook maar een mens, die niet alles weet. Ik geef alleen maar antwoorden die zijn gebasseerd op de werkelijkheid, met voorbeeldjes en al, het heeft geen nu meer voor mij om verder te discuseren...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:15
Verwijderd
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 18:14 :
Gatara het is hoe je het maar ziet, ik ben tot een conclusie gekomen dat ik niet overtuigend ben dus..

Mijn tip is gewoon en niet stom bedoeld, lees boeken over de islam, misschien dat dat helpt. Ik ben ook maar een mens, die niet alles weet. Ik geef alleen maar antwoorden die zijn gebasseerd op de werkelijkheid, met voorbeeldjes en al, het heeft geen nu meer voor mij om verder te discuseren...
In principe is er maar 1 boek, alleen andere boeken van de islam zijn toch grotendeels op de Koran gebasseerd. Er is dus verder geen enkel ander authentiek boek dat dat boek ondersteunt
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:16
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 31-03-2005 @ 18:08 :
Door na een tijdje niet te vragen, stp je in het opdoen van kennis en denkwijzen? Des te meer vragen, des te meer antwoorden, des te meer kennis. En als er een keertje geen antwoord is, dan is dat jammer.
Snakez weetje wat ik hiermee bedoelde

Alles heeft een eind. Denk maar eens aan president Bush
wie is hoger dan hem?

Vroeger waren er keizers of koningen. Er werd gedaan wat zei zijden. De baas heeft een baas, die weer 1 die weer 1 en dan stopt het? Snap je wat ik bedoel. Tuurlijk moet je vragen, maar dan tot waar het kan
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:17
Verwijderd
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 18:16 :
Snakez weetje wat ik hiermee bedoelde

Alles heeft een eind. Denk maar eens aan president Bush
wie is hoger dan hem?
Het amerikaanse volk
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:18
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:15 :
In principe is er maar 1 boek, alleen andere boeken van de islam zijn toch grotendeels op de Koran gebasseerd. Er is dus verder geen enkel ander authentiek boek dat dat boek ondersteunt
Neej klopt, maar er zijn boeken die bv alleen maar de leven van de profeten weergeven. Of boeken die alleen maar de zuilen weergeven. Snap je wat ik bedoel. Je heb 1 boek klopt- de heilige koran. Maar je heb meer boeken (als je maar de juiste vind) die de koran ondersteunen, die het alsware voor jou makkelijker maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Een stukje waarheid over de Islam
Kaka8
4 23-01-2011 10:18
Levensbeschouwing & Filosofie Wat vinden christenen en joden van de profeet Mohammed? En wat vinden joden van jezus
Donny must die
117 24-01-2005 21:50
Levensbeschouwing & Filosofie ,,Nederland is de perfecte islamstaat''
Yousra
85 19-01-2004 10:29
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 16:53
Levensbeschouwing & Filosofie Islam
Hannibal
5 15-03-2002 19:18
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.