Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2008, 23:31
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
1. Absinthe (dorpeling)
2. Cherry Springs
3. AllureV
4. sterrenmeisje
5. Kazet Nagorra
6. Mr Soija (weerwolf) (geliefde)
7. Basjeeh
8. VeGs
9. Mutsieprutsie
10. light fighter
11. ~~Fantôme~~
12. Eye of Sauron (dorpeling) (geliefde)
13. Kunst
14. Sherco
15. Daboman
16. kopmuntkip (verrader)
17. Flyaway (ziener)
18. Flowtje
19. Stefenootje
20. Ford Prefect
21. fizzle-fluffy (Cupido)

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
roze = gestorven aan liefdesverdriet
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Advertentie
Oud 13-09-2008, 23:32
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
De andere is nog open. Fail!11!
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 13-09-2008, 23:32
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Kusje.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 13-09-2008, 23:32
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Nu is het weer goed.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 14-09-2008, 02:12
Verwijderd
WoW dit gaat goed al een wolf, de geliefden en de verrader er uit.
Oud 14-09-2008, 07:04
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Haha, ik wist dat er niets niet goed was met die kip
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 14-09-2008, 08:58
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Vanochtend las ik nog even de posts voor het verhaal en wat Vegs zei over Kopmuntkip, vond ik ook erg overtuigend.
Woohoo!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 14-09-2008, 09:49
Verwijderd
Ik heb de vorige ronde niet gestemd, privéomstandigheden enzo. Sorry daarvoor, maar ik ben blij dat ik nog leef!

Als ik de tijd had om te stemmen, had ik op VeGs gestemd.
Sowieso vind ik "ik post mijn verdenkingen nog even, zodat jullie dat ook weer weten als ik dood ben" nogal vreemd, en ze was geen ziener dus we zouden er alleen iets aan hebben als ze een slechte functie heeft. Toch?
Oud 14-09-2008, 10:12
Verwijderd
(Oei de brakheid)
Even kijken wat we hier uit kunnen halen, want er was een redelijke verdeeldheid

Ford Prefect
Cherry Springs
mutsieprutsie

Basjeeeh
Fantome
Kazet

Light Fighter
Ford Prefect

Vegs
Kopmuntkip
daboman

~~Fantome~~
light fighter
kunst
flowtje

kopmuntkip
sherco
sterrenmeisje
VeGs
Stefenootje (Zei ze later)
Oud 14-09-2008, 10:17
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
oww ik had er bijna uitgelegen zie ik nu. Ben blij dat het nog niet zo ver is
Gelukkig is onze verrader eruit !
ik vind het jammer dat iedereen zn 'pijlen' nu op mij richt alleen omdat ik voor gelijkspel wilde gaan. er waren wel meer mensen die zich daarin konden vinden en ik kon niet weten dat soija wolf zou zijn.
Maargoed, dat moet ieder verder voor zich weten. eens kijken wie de wolven eten, dan heb ik nog wel even tijd om de posts door te lezen. Jammer dat stefenootje pas later heeft gezegd wie ze heeft gestemd. in prinicpe zou het dus gewoon overduidelijk kopmuntkip kunnen zijn die eruit is gestemd (met iedereen een juiste stem). als daar een wolf tussen zit, moet er bij mij ook een wolf zitten...
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 14-09-2008, 10:21
Verwijderd
Als we er van uit gaan dat alle KmK stemmers kloppen, klopt de rest ook gewoon.
Ik moet zeggen dat ik stemmers van kopmuntkip niet heel verdacht meer vind. Omdat als zij liegen over hun stem een van de fantoom stemmers ook moet liegen over zijn stem en dat lijkt me een gevaarlijk spelletje van de wolven. (als basjeeeh dan last minute nog op Vegs of Ford Prefect gestemd had, was het gelijkspel geweest en waren ze 'ontdekt')

Daarom hou ik VeGs alleen nog maar in gedachten en zal ik goed opletten op verdachte dingen van VeGs, maar de komende tijd vind ik HAAR niet verdacht meer.

*de moeilijke uitleg komt door het zondag ochtend gevoel*
Oud 14-09-2008, 10:28
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
dus Kunst, als het aan jou ligt zitten alle bad guys tussen deze forummers: Cherry Springs, mutsieprutsie, Fantome, Kazet, Ford Prefect, Vegs, daboman. Dit zijn maar 6 mensen terwijl er nog 4 bad guys in het spel zitten (3 wolven, één heks). het lijkt me waarschijnlijker dat er in zowel mijn lijstje als in het lijstje van kopmuntkip een slechterik te vinden is. een beetje verdeeldheid ofzo.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 14-09-2008, 10:36
Verwijderd
Tvp, en jullie zijn goed bezig
Oud 14-09-2008, 10:51
Verwijderd
Citaat:
dus Kunst, als het aan jou ligt zitten alle bad guys tussen deze forummers: Cherry Springs, mutsieprutsie, Fantome, Kazet, Ford Prefect, Vegs, daboman. Dit zijn maar 6 mensen terwijl er nog 4 bad guys in het spel zitten (3 wolven, één heks). het lijkt me waarschijnlijker dat er in zowel mijn lijstje als in het lijstje van kopmuntkip een slechterik te vinden is. een beetje verdeeldheid ofzo.
Het gaat alleen over de drie wolven, lijkt me.
En ik heb niet gestemd dus ik zou er ook nog bij kunnen zitten, volgens die theorie.
Oud 14-09-2008, 10:55
Lethe
Lethe is offline
Jeeej de verrader eruit! Echt goed, kopmuntkip was me helemaal niet opgevallen.

Sorry dat ik niet kon stemmen trouwens, ik hoop dat mijn internet het nu gewoon blijft doen.
__________________
Nice
Oud 14-09-2008, 10:58
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Het gaat alleen over de drie wolven, lijkt me.
En ik heb niet gestemd dus ik zou er ook nog bij kunnen zitten, volgens die theorie.
ja naja... of het nou alleen om de wolven gaat of om de wolven en heks. dat is maar één persoon meer. ik vind het opvallend dat kunst dit zo zegt en het pleit haarzelf wel vrij natuurlijk als mensen daarop meegaan. en naar mijn idee pleit het wel meer wolven vrij. ik zou het geen logische move vinden. mja.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 14-09-2008, 11:02
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik heb even in word de lijstjes naast elkaar gezet en van daaruit mn hersenspinsels opgeschreven.
ik heb zoveel mogelijk de posts van mensen (wel of niet verdacht, blabla) achterwege gelaten en alleen gekeken naar de stemmen, wisselingen daarin en wat logisch zou zijn voor de mensen van wie hun functie al bekend is. ben benieuwd hoe jullie hierover denken enzo...

Ronde 1:

Kopmuntkip (verrader)
Sherco
Sterrenmeisje

Mr Soija (weerwolf/geliefde)
Absinthe (dorpeling)
Kazet Nagorra
VeGs

Sherco
Flyaway (ziener, maar toen nog niets opgevraagd)

Fizzle-fluffy
Mr Soija (weerwolf/geliefde)
Mutsieprutsie
Flowtje
Eye of Sauron (dorpeling/geliefde)
Kunst
AllureV
Basjeeh

Light fighter
Kopmuntkip (verrader)

Mutsieprutsie
Ford Prefect

AllureV
Daboman

Fantome
Stefenootje

Stefenootje
Cherry Springs

Daboman
Light fighter

Cherry Springs
Fizzle-fluffy (cupido)

opgehangen: Fizzle
met één ongeldige stem en één
onbetrouwbare stem, maar overduidelijke overwinning op ‘fizzle fluffy’ dus verder weinig uit te halen.

Kip heeft hier op light fighter gestemd. In de tweede ronde gaat hij niet voor soija (wolf) maar het is niet 100% zeker wat cherry is. Zou het logischer zijn dat kmk in ronde 1 voor een wolf gaat, omdat dit toch een vrij random ronde is, waar bijna geen warde aan wordt gehecht zodat er verwarring kan ontstaan, of maakt dit light fighter onschuldig? Wat denken jullie?

Eerder gaf ik al aan (zie hier voor uitleg: http://forum.scholieren.com/showthre...713181&page=10
dat in de fizzle lijst wolven zullen zitten (dus behalve mr. Soija nog één of twee). Dat is bovendien een reden voor de dorpeling geliefde die wél mag stemmen, zijn stem hierbij te zetten. Anders wordt het wellicht gevaarlijk. Zeker omdat ze niet weten wat de heks gaat doen. (dus EOS stem, bíj mr. Soija in de rij op fizzle bewijst mijn inziens dat hier nog een wolf tussen zit.

Ronde 2

Mr. Soija (weerwof/geliefde)
Cherry Springs
flyaway (ziener)
Ford Prefect
Sherco
Mutsieprutsie
VeGs
Stefenootje
Light Fighter
Sterrenmeisje

Cherry Springs
Kazet Nagorra
Eye of Sauron (dorpeling/geliefde)
Flowtje
Kopmuntkip (verrader)
AllureV
Fantome
Basjeeh

AllureV
Daboman

Kunst, help me even, ik kan niet vinden op wie jij deze ronde hebt gestemd?

Ik denk dat kopmuntkip deze ronde zeker weten op cherry srpings heeft gestemd omdat anders de wolf eruit zou gaan. Niet dat cherry nou verdacht was, maar ik denk hierdoor nog meer niet dat cherry een wolf was, anders was hij misschien wel op totaal iemand anders gegaan. Hij had met daboman mee kunnen gaan die ook al totaal een ander persoon noemde. De stem van EOS zal ook oprecht zijn geweest want met mr. Soija’s dood, betekent dit natuurlijk ook zijn dood. Verder zou een wolf het kunnen riskeren om op mr soija te stemmen. Omdat hij/zij dan minder verdacht is en de ruimte er wel enigszins was. Bovendien konden ze het redelijk inschatten omdat ze elkaars functie weten.

alle mensen die in ronde één voor mr. Soija gingen doen dat nu weer. Behalve EOS, reden mag duidelijk zijn.

Daboman gaat voor de tweede keer op rij voor AllureV. Ik moet even lezen of er nu zulke sterke verdachtmakingen naar haar zijn (van zijn kant) om dat te doen. Hij staat namelijk wel alleen, het haalt niks uit en als er mensen verdachter zijn, is dat logischer.

Ronde 3

Ford Prefect
Cherry Springs
mutsieprutsie

Basjeeeh
Fantome
Kazet

Light Fighter
Ford Prefect

Vegs
Kopmuntkip (verrader)
daboman

~~Fantome~~
light fighter
kunst
flowtje

kopmuntkip (verrader)
sherco
sterrenmeisje
VeGs
Stefenootje

Sherco, sterrenmeisje, VeGs en stefenootje hebben hier een good job gedaan door op kmk te stemmen. Correct me if i’m wrong, maar de ziener is de eetronde ervoor opgegeten, dus een nieuwe ziener kan nog niks hebben opgevraagd. Hier kunnen we dus niet vanuitgaan en niets uit af leiden.

De verrader gaat voor VeGs.
waarom? Is VeGs een wolf en lijkt ze zo onschuldig. Hoe duidelijk was het dat de verrader er nu uit zou gaan? Volgens mij was dat voor KmK vrij duidelijk. Hij wil met zijn stem natuurlijk niks prijsgeven. Ga je dan juíst op een wolf stemmen (want een verrader stemt toch niet op een wolf, dus dan zou VeGs wel onschuldig zijn, bladiebla) of ga je juist níet op een wolf stemmen maar een willekeurig iemand waar toch al twijfels over zijn. Sommie mensen uiten hun twijfels over VeGs. Stel dat zij onschuldig is (ik zeg niet dát ze het is he) dan zou het slim zijn van de verrader om op VeGs te stemmen.

Tenslotte werd Stefenootjes stem pas later bekend. Stel dat zij een wolf is en niet mag stemmen. dan zou haar stem niet geldig zijn geweest. was het drie tegen drie tussen mij en KmK. KmK had dan evengoed gewonnen wat een wolf extra in mijn rijtje zou kunnen beteken. slechts theoretisch hoor en hoeft helemaal niet waar te zijn...
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 14-09-2008, 11:09
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Het gaat alleen over de drie wolven, lijkt me.
En ik heb niet gestemd dus ik zou er ook nog bij kunnen zitten, volgens die theorie.
oja, dan zou ik jou bijna vergeten te noemen, terwijl ik notabene op je heb gestemd!

ik ga deze ronde denk ik voor kunst of basjeeh. basjeeh verdacht ik al, hij heeft niet gestemd dus niet echt verdere info, behalve dat het verdachter kan zijn, maar het is ook opvallend om niet te stemmen dus ik hecht daar niet zoveel waarde aan.

kunst vanwege wat ik hierboven zeg. haar stemmen zijn opvallend, ze dekt zichzelf in, heeft een keer (volgens mij?) niet gestemd en als stefenootje niet op VeGs heeft gestemd (late bekendmaking van stem) moet er in mijn rijtje ook een wolf staan en ook daar staat Kunst weer tussen).

maar een aantal mensen (of één iemand, ik weet het niet meer) vinden VeGs verdacht. ik vond dat tot nu toe niet. bovendien stemt ze twee keer op een wolf en de verrader eruit. dat is alleen maar hartstikke goed! dus ik ga nog even haar posts lezen...
__________________
Dit is een coole sig.

Laatst gewijzigd op 14-09-2008 om 11:14.
Ads door Google
Oud 14-09-2008, 11:25
Verwijderd
Citaat:
dus Kunst, als het aan jou ligt zitten alle bad guys tussen deze forummers: Cherry Springs, mutsieprutsie, Fantome, Kazet, Ford Prefect, Vegs, daboman. Dit zijn maar 6 mensen terwijl er nog 4 bad guys in het spel zitten (3 wolven, één heks). het lijkt me waarschijnlijker dat er in zowel mijn lijstje als in het lijstje van kopmuntkip een slechterik te vinden is. een beetje verdeeldheid ofzo.
Ja daar zit wat in (zo ver was ik niet met tellen, sorry: dom), de kans dat alle wolven niet mee doen in die twee rijtjes is klein. Maar als er een niet/leugen stem zit in het rijtje dat op Kmk stemt, zou het gelijkspel zijn tussen kmk en jou. Tenzij er in jouw rijtje ook een niet/leugen stem zit.

Dus als er een niet/leugen stem in het rijtje van kmk blijkt te zitten dan weten we ook dat een van de stemmers op jou(fantoom) ook gelogen heeft over zijn/haar stem.

Citaat:
ik heb even in word de lijstjes naast elkaar gezet en van daaruit mn hersenspinsels opgeschreven.
ik heb zoveel mogelijk de posts van mensen (wel of niet verdacht, blabla) achterwege gelaten en alleen gekeken naar de stemmen, wisselingen daarin en wat logisch zou zijn voor de mensen van wie hun functie al bekend is. ben benieuwd hoe jullie hierover denken enzo...

Ronde 1:

Kopmuntkip (verrader)
Sherco
Sterrenmeisje

Mr Soija (weerwolf/geliefde)
Absinthe (dorpeling)
Kazet Nagorra
VeGs

Sherco
Flyaway (ziener, maar toen nog niets opgevraagd)

Fizzle-fluffy
Mr Soija (weerwolf/geliefde)
Mutsieprutsie
Flowtje
Eye of Sauron (dorpeling/geliefde)
Kunst
AllureV
Basjeeh

Light fighter
Kopmuntkip (verrader)

Mutsieprutsie
Ford Prefect

AllureV
Daboman

Fantome
Stefenootje

Stefenootje
Cherry Springs

Daboman
Light fighter

Cherry Springs
Fizzle-fluffy (cupido)

opgehangen: Fizzle
met één ongeldige stem en één
onbetrouwbare stem, maar overduidelijke overwinning op ‘fizzle fluffy’ dus verder weinig uit te halen.

Kip heeft hier op light fighter gestemd. In de tweede ronde gaat hij niet voor soija (wolf) maar het is niet 100% zeker wat cherry is. Zou het logischer zijn dat kmk in ronde 1 voor een wolf gaat, omdat dit toch een vrij random ronde is, waar bijna geen waarde aan wordt gehecht zodat er verwarring kan ontstaan, of maakt dit light fighter onschuldig? Wat denken jullie?

Eerder gaf ik al aan (zie hier voor uitleg: http://forum.scholieren.com/showthre...713181&page=10
dat in de fizzle lijst wolven zullen zitten (dus behalve mr. Soija nog één of twee). Dat is bovendien een reden voor de dorpeling geliefde die wél mag stemmen, zijn stem hierbij te zetten. Anders wordt het wellicht gevaarlijk. Zeker omdat ze niet weten wat de heks gaat doen. (dus EOS stem, bíj mr. Soija in de rij op fizzle bewijst mijn inziens dat hier nog een wolf tussen zit.

Ronde 2

Mr. Soija (weerwof/geliefde)
Cherry Springs
flyaway (ziener)
Ford Prefect
Sherco
Mutsieprutsie
VeGs
Stefenootje
Light Fighter
Sterrenmeisje

Cherry Springs
Kazet Nagorra
Eye of Sauron (dorpeling/geliefde)
Flowtje
Kopmuntkip (verrader)
AllureV
Fantome
Basjeeh

AllureV
Daboman

Kunst, help me even, ik kan niet vinden op wie jij deze ronde hebt gestemd?

Ik denk dat kopmuntkip deze ronde zeker weten op cherry srpings heeft gestemd omdat anders de wolf eruit zou gaan. Niet dat cherry nou verdacht was, maar ik denk hierdoor nog meer niet dat cherry een wolf was, anders was hij misschien wel op totaal iemand anders gegaan. Hij had met daboman mee kunnen gaan die ook al totaal een ander persoon noemde. De stem van EOS zal ook oprecht zijn geweest want met mr. Soija’s dood, betekent dit natuurlijk ook zijn dood. Verder zou een wolf het kunnen riskeren om op mr soija te stemmen. Omdat hij/zij dan minder verdacht is en de ruimte er wel enigszins was. Bovendien konden ze het redelijk inschatten omdat ze elkaars functie weten.

alle mensen die in ronde één voor mr. Soija gingen doen dat nu weer. Behalve EOS, reden mag duidelijk zijn.

Daboman gaat voor de tweede keer op rij voor AllureV. Ik moet even lezen of er nu zulke sterke verdachtmakingen naar haar zijn (van zijn kant) om dat te doen. Hij staat namelijk wel alleen, het haalt niks uit en als er mensen verdachter zijn, is dat logischer.

Ronde 3

Ford Prefect
Cherry Springs
mutsieprutsie

Basjeeeh
Fantome
Kazet

Light Fighter
Ford Prefect

Vegs
Kopmuntkip (verrader)
daboman

~~Fantome~~
light fighter
kunst
flowtje

kopmuntkip (verrader)
sherco
sterrenmeisje
VeGs
Stefenootje

Sherco, sterrenmeisje, VeGs en stefenootje hebben hier een good job gedaan door op kmk te stemmen. Correct me if i’m wrong, maar de ziener is de eetronde ervoor opgegeten, dus een nieuwe ziener kan nog niks hebben opgevraagd. Hier kunnen we dus niet vanuitgaan en niets uit af leiden.

De verrader gaat voor VeGs.
waarom? Is VeGs een wolf en lijkt ze zo onschuldig. Hoe duidelijk was het dat de verrader er nu uit zou gaan? Volgens mij was dat voor KmK vrij duidelijk. Hij wil met zijn stem natuurlijk niks prijsgeven. Ga je dan juíst op een wolf stemmen (want een verrader stemt toch niet op een wolf, dus dan zou VeGs wel onschuldig zijn, bladiebla) of ga je juist níet op een wolf stemmen maar een willekeurig iemand waar toch al twijfels over zijn. Sommie mensen uiten hun twijfels over VeGs. Stel dat zij onschuldig is (ik zeg niet dát ze het is he) dan zou het slim zijn van de verrader om op VeGs te stemmen.

Tenslotte werd Stefenootjes stem pas later bekend. Stel dat zij een wolf is en niet mag stemmen. dan zou haar stem niet geldig zijn geweest. was het drie tegen drie tussen mij en KmK. KmK had dan evengoed gewonnen wat een wolf extra in mijn rijtje zou kunnen beteken. slechts theoretisch hoor en hoeft helemaal niet waar te zijn...

Er zit wat in dat de verrader de eerste ronde voor een wolf zou gaan, maar aan de andere kant, zorgt hij zo wel dat hij als enige op één wolf stemt en dat hij daardoor opvalt als gevaar voor de wolven? Terwijl hij juist moet duidelijk maken aan hen, zonder dit aan de rest te doen, dat hij bij hen hoort?


Wat mij ook belangrijk lijkt om te weten is of kmk eerder koos om voor VeGs te gaan dan dat het duidelijk was dat hij dood zou gaan, of andersom!
Want als hij eerst door heeft dat hij niet overleeft, kan hij op deze manier een wolf 'vrijspreken'.
Oud 14-09-2008, 11:26
Verwijderd
Mijn post is heel lang en ik bedenk me ineens (maar mss is dat onzin)
Dat de kans best groot is dat kmk als verrader niet stemde op wie hij zei dat hij zou stemmen, maar op fantoom! Dit lijkt me logisch, want dan zou hij zijn eigen hachje kunnen redden?!??!!!!!
Oud 14-09-2008, 11:28
Verwijderd
Citaat:
oja, dan zou ik jou bijna vergeten te noemen, terwijl ik notabene op je heb gestemd!

ik ga deze ronde denk ik voor kunst of basjeeh. basjeeh verdacht ik al, hij heeft niet gestemd dus niet echt verdere info, behalve dat het verdachter kan zijn, maar het is ook opvallend om niet te stemmen dus ik hecht daar niet zoveel waarde aan.
Aan het begin heb je één keer een argument tegen me gebruikt, waarvan later al meerdere keren is gezegd dat het bullshit is, maar toch noem je me in elke post verdacht en onbetrouwbaar ("in de vorige post zei ik al waarom" of "ik verdacht hem al", dus zonder nieuwe argumenten). Wie is er dan onbetrouwbaar?
Oud 14-09-2008, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Oke, ik ben pas vanavond rond een uur of 8 weer online. Omdat ik goede kandidaat ben er uit te gaan en de komende paar uur niet kan reageren, post ik nu maar even al mijn verdenkingen. Als ik dood ben mag het niet meer.

Edit: en ik moet leren kortere posts te maken.

@ Daboman:
Dat klopt niet. Soija maakte mij niet in eerste instantie verdacht; ik hem. Ik probeerde mensen over te halen op hem te stemmen ipv CS, maar dat mislukte helaas, voornamelijk omdat EoS (stelletje) Soija snel bijviel en Kunst daarna haar stem ineens veranderde van Sherco naar Fizzle.
Ik vind het vreemd dat jij en Kunst mijn woorden verdraaien, dat ik hem nooit echt verdacht gemaakt heb.
Ik heb inderdaad niet zoals sommigen anderen continu heel hard lopen roepen dat hij er uit moest, omdat ik geen wolven tegen me wil hebben. Zie wat er met Flyaway en Absinthe gebeurde.
Bovendien werd Soija op al vroeg gestemd en de aandacht gelegd. Het lijkt mij dat hij om te overleven op dat moment de steun van de wolven hard nodig had. Ik denk daarom niet dat hij op zich dan druk zou maken of hij al wolven verdacht moet maken, maar dat hij alleen probeerde zijn eigen hachje te redden en zich over zijn medewolven pas later druk zou gaan maken. Ik vind mensen die het direct voor hem opnemen daarom verdachter, dan de mensen die Soija verdacht maakt.

kunst schrijft: je nam het zelf ook voor hem op! Hypocrietert!! edit: Niet dus, dat was fantoompje en ik vergiste me tussen jullie! Sorry, vergeet dit

Kopmuntkip kan ik moeilijk plaatsen, maar ik vertrouw hem niet helemaal.
Bezigheden kopmuntkip tot nu toe/kort door de boch:
- Geeft vroeg een stem door op random (zegt dus niet veel)
- Maakt FP verdacht, omdat die Soija verdacht maakt, 'want je moet je niet op iemand rare reden baseren in begin van het spel' en neemt het op voor soija
- Verandert daarna van mening: actie van Soija is toch verdacht
- Stemt toch op CS uit 'nieuwsgierigheid'
- Is voorstander van gelijkspel, als Mr.Soija meer stemmen heeft.
- Schaapt mee met Kunst en Basjeeh over mij en maakt opnieuw FP verdacht.
- Geeft stem door terwijl wolven moeten eten (maar dat kan ook betekenen dat hij niet oplet. Je kunt ook zeggen dat je als wolf juist doorhebt dat jij moet gaan eten en dan dus niet snel te vroeg post.)
- Neemt duidelijk niet de moeite posts/verdedigingen van anderen goed te lezen, want na 4 opmerkingen blijft hij mij een 'hij' noemen. (Hoeft niets te betekenen; kan ook zijn dat hij zijn keuze al gemaakt heeft en niet eens moeite wil nemen naar andere opties te kijken)
--
Ik vind hem niets nieuws toevoegen en een beetje met de rest meeschapen en dingen opstoken, dus ik zal hem in het spel totaal niet missen.

Ik vermoed dat iemand van de laatste drie stemmers op Fizzle een wolf is. Voor Flowtje en Mutsie zou het te riskant zijn om nog een fake stem bij Fizzle te zetten en de kans is wel groot dat er nog minimaal een wolf in het rijtje staat. Dat zijn Kunst, Basjeeh en AllureV.

Ik vermoed ook dat er een foute zit tussen de drie die begonnen mij verdacht te maken/proberen anderen op mij mee te laten schapen, dus dat zijn Kunst, Basjeeh en kopmuntkip. Zowel Basjeeh als Kunst zitten daar dubbel tussen. Tot nu toe is elke keer gebleken dat mensen mee gaan schapen uit zelfbehoud, dus het is voor de wolven slim om als iemand verdacht gemaakt wordt, daar in mee te gaan of om iemand verdacht te maken.

Verder kan ik Fantome ook moeilijk plaatsen nu; ze is ook sterk voor het gelijkspel op het moment dat Soija er uit ging. Als ze dat had gedaan voor het duidelijk was, oke. Maar het kwam vooral op het moment dat Soija achter stond. En bij de mensen die voor gelijkspel wilden gaan, staan weer Kopmuntkip, Basjeeh en Fantome. En daar vermoed ik ook een wolf tussen.

En de mensen die het in het begin voor Mr.Soija opnamen zijn weer Kunst (dat hij geen vreemde reden heeft voor Fizzle) en Kopmuntkip (al vind hij hem later ineens wel verdacht, maar houdt hij hem 'nog even buiten schot' en stemt hij CS uit nieuwsgierigheid) AllureV, Stefenootje en Kazet maken ook een opmerking dat Soija 'altijd zo speelt'.

Kunst wil blijkbaar niet anders dan mij verdacht maken, en wil niet inhoudelijk reageren waarom ze haar stem niet door heeft gegeven en waarom ze zo graag eensgezindheid wilde en van stem wisselde, wat Fizzle de kop kostte. Terwijl geschaap op een onschuldig persoon alleen in voordeel is van de wolven. Ook probeerde ze al vroeg de verdenking van Soija af te wenden op het moment dat ik de aandacht op zijn vreemde reden voor Fizzle leg.

Dus dat zijn momenteel 5 namen die ik niet helemaal vertrouw. Nog een nieuwe naam er bij lijkt mij ook niet handig, dus dan zou het Basjeeh of Fantome worden en afhankelijk van wat Stefenootje en Sherco doen, kopmuntkip. AllureV verdenk ik niet echt en kunst juist wel. Alleen zullen er tussen 5 namen altijd wel een wolf zitten en zeker niet allemaal.

Zelf zou ik liever voor kopmuntkip gaan dan Fantoom of Basjeeh, omdat ik hem niet zou missen. Hij voegt niets nieuws toe, let niet op en loopt te stoken. Maar de andere twee vertrouw ik ook niet echt.

Ik onthoud me uit zelfbehoud nog even van stemming.

@Kunst; geeft niet. Ik word regelmatig voor man aangezien op fora. Misschien moet ik ook geen 7 jaar oude naam die afgeleid is van Vegeta gebruiken.


Ik was helemaal vergeten dat ik hier op wilde reageren! Sorry daarvoor, hoewel het gek is dat ik er wel op moet/wil reageren en de meeste anderen niet!

@VeGs, het is natuurlijk niet mijn bedoeling om iemands woorden te verdraaien, ik probeer alleen wat extra reactie uit te lokken omdat je best bijzondere (en dus verdachte) dingen doet, dan moet je dat beter uitleggen en kan ik besluiten of ik je wel of niet gelijk wil geven en het dus met je eens ben of op jou wil stemmen?!

(reactie op de grote tekst)
Je wilde niet te hard een wolf verdenken omdat je bang was dat de andere wolven je niet meer lief vinden? Ik weet niet precies wat je bedoelde, maar dit klinkt heel verdacht. Want daarmee suggereer je dat je wel wist/dacht te weten dat hij wolf was, maar te bang was om hem goed verdacht te maken!

Ik vind het wel knap dat jij de verrader door had, want ik zag het echt niet. Dit pleit jou ook een beetje vrijer

*even uitleggen* ik heb die ronde inderdaad niet gestemd, ik ben ook pas de dag na de hangronde ben ik weer online geweest. Ik had (prive dingen) geen tijd en heb daarom helemaal niet kunnen stemmen.

Wat ik wel vreemd vind is dat hier al voor de tweede keer staat dat ik niet gestemd heb die ronde, maar fantoompje net doet alsof ze niets weet en net gewoon vraagt wat ik gestemd heb, probeert ze de feiten te verdraaien of heeft ze echt zo slecht gelezen??

@VeGs, waarom doe je dan geen nickchange (NIET DOEN HOOR)
Oud 14-09-2008, 11:58
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Mijn post is heel lang en ik bedenk me ineens (maar mss is dat onzin)
Dat de kans best groot is dat kmk als verrader niet stemde op wie hij zei dat hij zou stemmen, maar op fantoom! Dit lijkt me logisch, want dan zou hij zijn eigen hachje kunnen redden?!??!!!!!
aja dat zou ook nog kunnen... maar dan wordt de situatie wéér helemaal anders...

Citaat:
Aan het begin heb je één keer een argument tegen me gebruikt, waarvan later al meerdere keren is gezegd dat het bullshit is, maar toch noem je me in elke post verdacht en onbetrouwbaar ("in de vorige post zei ik al waarom" of "ik verdacht hem al", dus zonder nieuwe argumenten). Wie is er dan onbetrouwbaar?
dat iemand zegt dat het bullshit is, wil nog niet zeggen dat dat het is he.
__________________
Dit is een coole sig.

Laatst gewijzigd op 14-09-2008 om 12:08.
Oud 14-09-2008, 12:05
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ja daar zit wat in (zo ver was ik niet met tellen, sorry: dom), de kans dat alle wolven niet mee doen in die twee rijtjes is klein. Maar als er een niet/leugen stem zit in het rijtje dat op Kmk stemt, zou het gelijkspel zijn tussen kmk en jou. Tenzij er in jouw rijtje ook een niet/leugen stem zit.

Dus als er een niet/leugen stem in het rijtje van kmk blijkt te zitten dan weten we ook dat een van de stemmers op jou(fantoom) ook gelogen heeft over zijn/haar stem.
ja, dat vind ik dus ook (zie post).
ik vind dat eigenlijk logischer..
als kmk nog op mij heeft gestemd om zichzelf te redden (wat je later nog als mogelijk goede optie geeft) is de kans dat erin mijn rijtje een wolf zit alleen maar groter.

Citaat:
Er zit wat in dat de verrader de eerste ronde voor een wolf zou gaan, maar aan de andere kant, zorgt hij zo wel dat hij als enige op één wolf stemt en dat hij daardoor opvalt als gevaar voor de wolven? Terwijl hij juist moet duidelijk maken aan hen, zonder dit aan de rest te doen, dat hij bij hen hoort?
ja, het was ook meer een vraag van mij, zou hij dat doen of niet... het is ook te riskant daar nu vanuit te gaan en op light fighter te stemmen. het is meer iets om in gedachten te houden naarmate het spel vordert.

Citaat:
Wat mij ook belangrijk lijkt om te weten is of kmk eerder koos om voor VeGs te gaan dan dat het duidelijk was dat hij dood zou gaan, of andersom!
Want als hij eerst door heeft dat hij niet overleeft, kan hij op deze manier een wolf 'vrijspreken'.
Ja, dit vroeg ik me ook af. laten we ff kijken hoe snel hij zijn stem op VeGs uitbracht. was het toen al duidelijk dat hijzelf veel stemmen zou krijgen of niet?? als dat duidelijk is, denk ik niet dat VeGs een wolf is. ik zou dan niet als verrader op een wolf gaan omdat veel mensen toch van reverse reverse uitgaan. ik zou voor iemand gaan die toch al verdacht werd gevonden / aan getwijfeld werd. hij had dan voor bijv. mij of VeGs kunnen gaan.
als het nog niet duidelijk was dat hij eruit zou gaan, zou hij dan wel voor VeGs zijn gegaan? nee want: je loopt het risico dat meer mensen voor iemand gaan zodra er meer stemmen bij die persoon staan (dabo's theorie) of ja want hij als hij pas later dood zou gaan en heeft gestemd op verschillende mensen waarvan sommige wel en sommige niet verdacht worden door de dorpelingen, maakt dit het wel heel moeilijk.

ik denk dus idd dat de kans groter is dat VeGs slecht is als kmk nog niet vermoedde eruit te gaan.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 14-09-2008, 12:07
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Wat ik wel vreemd vind is dat hier al voor de tweede keer staat dat ik niet gestemd heb die ronde, maar fantoompje net doet alsof ze niets weet en net gewoon vraagt wat ik gestemd heb, probeert ze de feiten te verdraaien of heeft ze echt zo slecht gelezen??
damn kunst. Waar ben je mee bezig! ik vraag letterlijk aan je: Kunst, help me even, op wie heb jij gestemd deze ronde?

dan zien anderen toch ook dat ik het niet heb kunnen vinden en zeg ik toch niet dát je niet heb gestemd. mensen gaan dan eerder kijken wat je hebt gestemd en geven me misschien het antwoord. of jij doet dat zelf. of iemand post even waar staat dat jij wel of niet gestemd hebt en waarom. ik heb het overduidelijk niet gezien, anders zou ik het toch niet zo zeggen?

[edit] @ Kunst misschien klinkt dit heel bot, zo is het ook weer niet bedoeld. maar ik volgde je gewoon écht niet[/edit]

@ VeGs: je noemt een ding waarom je me niet vertrouwt (het gelijkspel) en vermoed dat er tussen de mensen die gelijkspel wilden een wolf zit. uitgaande van jouw theorie (die ik overigens niet deel, op dit gebied) is kopmuntkip al verrader gebleken. is het dan nog steeds 'nodig' dat er een wolf tussen zit? Ik ben blij dat je voor KMK bent gegaan trouwens, daar niet van maar waarom wou je op basjeeh, mij of kmk gaan en niet voor kunst terwijl je ook veel twijfels bij haar hebt?

(dit zijn alleen vragen, geen beschuldigingen what so ever)

@ Daboman: kan je me uitleggen waarom je voor AllureV ging (twee keer). Vind je haar ergens om verdacht? want ik vind Allure eigenlijk helemaal niet verdacht...

p.s. ik wijzig veel, niet omdat mijn tekst veranderd maar omdat ik er vaak dingen bijzet enzo en ik anders weer 5 posts direct achter elkaar heb staan.
__________________
Dit is een coole sig.

Laatst gewijzigd op 14-09-2008 om 13:31.
Advertentie
Oud 14-09-2008, 13:13
Verwijderd
potvolperen. ik twijfel echt als de hel tussen kunst en fantoom!
Oud 14-09-2008, 13:28
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
potvolperen. ik twijfel echt als de hel tussen kunst en fantoom!
ik heb jouw posts nog eens doorgelezen en kan niet echt iets vinden waarin je eerder zei mij verdacht te vonden.

wel zei je een keer dit over mijn post

Citaat:
niet zo gepikeerd doen. djeez.

ik vind het zinloos, omdat ik cs niet verdacht vind. de hele theorie er achter heb ik nog niet gelezen. ik ben net thuis en dat vind ik echt teveel moeite.

[edit] ik heb het nu wel gelezen en tjah.. op zich is het idee goed, maar ik denk eigenlijk dat het te vroeg in het spel is om de wolven zo vast te lullen. en het is nu toch al te laat.

ow, en ben je aan het afkicken van smilies? hihi. tip: kies dan een blije en niet een beetje rare na een eventueel boze zin
dus zo raar vond je mn move om voor gelijkspel te gaan ook weer niet.
of zie ik dat verkeerd?
zijn er andere redenen waarom je nu zo twijfelt tussen kunst en mij?
misschien kan ik nog wat dingen nader uitleggen ofzo?

even voor het lijstje, ik heb toenstraks op kunst gestemd.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 14-09-2008, 13:31
Verwijderd
ik bedoel eerder bovenstaande "discussie". ik ben er nog niet over uit wie daar nu de winnaar van is. en wie de winnaar zou moeten zijn.
Oud 14-09-2008, 13:32
Verwijderd
Doe ff normaal Fantome, zij hoeft zich helemaal niet te verantwoorden hoor haar verdachtmaking richting jou als jij dat ook niet doet richting mij.

Oud 14-09-2008, 13:36
Lethe
Lethe is offline
Wow wat een posts! Ik heb geen tijd om het door te lezen, dat doe ik vanavond (ik ga nu naar de film). Om de een of andere reden vertrouw ik Fantoom niet, maar goed, ik kan daar op dit moment even niets nuttigs over zeggen. Ze post nl wel heel actief en veel en zo en dat is leuk.
__________________
Nice
Oud 14-09-2008, 13:36
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
ik bedoel eerder bovenstaande "discussie". ik ben er nog niet over uit wie daar nu de winnaar van is. en wie de winnaar zou moeten zijn.
oww okay
ik zat me al rot te zoeken
naja, ik heb eigenlijk niet heel veel gezegd, vooral alles op een rijtje gezegd en vragen gesteld wat logischer zou zijn (wat voor moves vind jij logischer)

@ kunst (en anderen) over VeGs: KmK zei al vroeg dat hij voor VeGs zou gaan, nog voordat bekend werd dat hij er zelf misschien uit zou liggen.
de kans is daardoor, mijn inziens, iets groter dat VeGs wel wolf is. Als hij had geweten dat hij eruit ging en dan op VeGs had gestemd, had ik haar helemaal niet verdacht. toch ga ik nu niet op VeGs stemmen en houd ik mijn stem bij Kunst, want dit bewijst voor de rest nog niets, maar is wel iets om in de gaten te houden...
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 14-09-2008, 13:37
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Doe ff normaal Fantome, zij hoeft zich helemaal niet te verantwoorden hoor haar verdachtmaking richting jou als jij dat ook niet doet richting mij.

waar ben jij nu weer zo kwaad over.
ik vraag vriendelijk aan Sterrenmeisje waarover ze precies twijfelt. ik kon namelijk niets vinden in deel 1 van dit spel. Het is aan haar of ze dat uit wil leggen of niet. niet aan jou.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 14-09-2008, 15:28
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Tjee, wat een discussies alweer! Ik wacht eerst af wat de wolven doen, dan hoop ik er weer een slechterik uit te kunnen werken
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 14-09-2008, 15:41
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Basjeeh, ik vind je nogal agressief spelen. Laatste keer dat ik je dat heb zien doen, was je een wolf. En als je mij nu ook gaat verdenken, bevestigt dat voor mij alleen maar je agressieve speelstijl en hecht je er blijkbaar meer waarde aan de spelers die voor jou gevaarlijk zijn eruit te werken, dan om de wolven op te hangen. Een typisch wolvenmotief
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 14-09-2008, 15:55
Verwijderd
mwah... het lijkt me op zich wel erg sterk als bajeeh wéér wolf is. als ik het goed heb is dit zijn derde spel, en zou hij dus volgens jou voor de derde keer wolf zijn. ik denk eerder dat het gewoon zijn speelstijl is. misschien een beetje agressief, maar ik deel zijn mening betreft fantome wel een beetje.
Oud 14-09-2008, 16:20
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Waarschuwing, gaat weer lange post worden.

Citaat:
Basjeeh
Als ik de tijd had om te stemmen, had ik op VeGs gestemd.
Sowieso vind ik "ik post mijn verdenkingen nog even, zodat jullie dat ook weer weten als ik dood ben" nogal vreemd, en ze was geen ziener dus we zouden er alleen iets aan hebben als ze een slechte functie heeft. Toch?
Ja en nee. Als iemand onschuldig blijkt, hoeven de theoriën van die persoon natuurlijk niet te kloppen. Echter, je kunt er wel vanuit gaan dat wat diegene oppert, uit goede bedoelingen voort komt. Dus ik heb gepost, enerzijds omdat ik een paar theoriën in mijn hoofd had, die mij logisch voorkwamen en die ik daarom wilde delen; anderzijds omdat ik er serieus vanuit ging eruit gestemd te gaan worden en dan is het later altijd leuk om terug te lezen wat je toen dacht. En waarom dan niet met de rest delen?

Citaat:
Fantome
Kip heeft hier op light fighter gestemd. In de tweede ronde gaat hij niet voor soija (wolf) maar het is niet 100% zeker wat cherry is. Zou het logischer zijn dat kmk in ronde 1 voor een wolf gaat, omdat dit toch een vrij random ronde is, waar bijna geen warde aan wordt gehecht zodat er verwarring kan ontstaan, of maakt dit light fighter onschuldig? Wat denken jullie?
Ik denk dat we er vooral niet te veel van moeten denken. Ik ben met Kunst eens dat het voor de verrader niet handig is om al snel wolven tegen zich in te krijgen. Anderzijds kan het ook zijn, dat dit juist een hint is 'kijk, ik weet dat jij wolf bent'. Dus ik vind het te veel beide kanten op kunnen om er veel rekening mee te houden.

Citaat:
Eerder gaf ik al aan (zie hier voor uitleg: http://forum.scholieren.com/showthre...713181&page=10
dat in de fizzle lijst wolven zullen zitten (dus behalve mr. Soija nog één of twee). Dat is bovendien een reden voor de dorpeling geliefde die wél mag stemmen, zijn stem hierbij te zetten. Anders wordt het wellicht gevaarlijk. Zeker omdat ze niet weten wat de heks gaat doen. (dus EOS stem, bíj mr. Soija in de rij op fizzle bewijst mijn inziens dat hier nog een wolf tussen zit.
Maar... Als jouw redenatie klopt... moet dus Flowtje of Mutsieprutsie een wolf zijn. Tenminste, begrijp ik het goed dat jij zegt dat EoS zijn stem er bij zet omdat hij weet dat er al twee valse stemmen bij staan?
Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een wolf zijn stem bij een andere valse stem zet aan het begin van het spel. Als het net zo verdeeld was uitgevallen als deze laatste ronde, was dat snel opgevallen. Het lijkt mij pas veilig om een tweede valse stem te geven als er genoeg echte stemmen staan.

Citaat:
Kunst
Mijn post is heel lang en ik bedenk me ineens (maar mss is dat onzin)
Dat de kans best groot is dat kmk als verrader niet stemde op wie hij zei dat hij zou stemmen, maar op fantoom! Dit lijkt me logisch, want dan zou hij zijn eigen hachje kunnen redden?!??!!!!!
Die kans lijkt me klein. Kopmuntkip heeft tot vlak voor half 9 maar twee stemmen gehad. Ik heb bewust tot vlak voor half 9 gewacht met het uitbrengen van mijn stem, omdat er goede kans was dat ik uit zelfbehoud moest gaan stemmen. Stefenootje heeft haar stem pas naderhand bekend gemaakt.
Op het moment dat hij op mij stemde, kon hij verwachten dat jij en Basjeeh ook op mij zouden gaan stemmen en dat ik, later met de stem van Daboman, dus al vier stemmen had. Verder gingen veel mensen voor Fantome. Hij leek in het begin dus niet in gevaar. Er is pas zo laat op hem gestemd, dat hij pas heel laat door kon hebben dat hij toch gevaar liep en ik denk niet dat hij om 5 voro half 9 nog online was om zijn stem te wijzigen.

Volgens mij schaapte hij gewoon lekker mee met jou en Basjeeh in de veronderstelling dat als hij vast een stem op mij vastzette, de rest wel zou volgen, met jou en Basjeeh voorop.

Citaat:
Kunst
@VeGs, het is natuurlijk niet mijn bedoeling om iemands woorden te verdraaien, ik probeer alleen wat extra reactie uit te lokken omdat je best bijzondere (en dus verdachte) dingen doet, dan moet je dat beter uitleggen en kan ik besluiten of ik je wel of niet gelijk wil geven en het dus met je eens ben of op jou wil stemmen?!

(reactie op de grote tekst)
Je wilde niet te hard een wolf verdenken omdat je bang was dat de andere wolven je niet meer lief vinden? Ik weet niet precies wat je bedoelde, maar dit klinkt heel verdacht. Want daarmee suggereer je dat je wel wist/dacht te weten dat hij wolf was, maar te bang was om hem goed verdacht te maken!
Als het niet je bedoeling is, waarom doe je het dan? Je lokt pas echt een reactie uit, als je met scherp punt komt dat klopt. En niet als je beweert dat mensen iemand niet verdacht maken als ze in de eerste ronde mensen overhalen op diegene te stemmen.
En nee, ik vertrouwde hem niet helemaal, maar ik had al geprobeerd mensen over te halen op hem te stemmen, dus tot de wolvenronde, wilde ik niet te veel aandacht op me leggen om daar op door te gaan. Nadat Absinthe opgegeten werd, maakten FP en Flyaway hem al verdacht genoeg. Dus probeerde ik vooral mensen over te halen door er op te wijzen dat CS waarschijnlijk geen stelletje is en dat dus geen reden is om op haar te stemmen, ipv Soija ook openlijk te gaan verdenken.

Citaat:
Fantome
@ VeGs: je noemt een ding waarom je me niet vertrouwt (het gelijkspel) en vermoed dat er tussen de mensen die gelijkspel wilden een wolf zit. uitgaande van jouw theorie (die ik overigens niet deel, op dit gebied) is kopmuntkip al verrader gebleken. is het dan nog steeds 'nodig' dat er een wolf tussen zit? Ik ben blij dat je voor KMK bent gegaan trouwens, daar niet van maar waarom wou je op basjeeh, mij of kmk gaan en niet voor kunst terwijl je ook veel twijfels bij haar hebt?
Om wat iemand eerder al zei: de stand was al zo verdeeld, dat nog meer verdeeldheid niet direct meer informatie op hoefde te leveren.
En ik verwachtte echt er uit te gaan. Ik had al twee stemmen (KvK en DAbo) en de twee mensen die begonnen me verdacht te maken, moesten nog stemmen! (Basjeeh en kunst). Dus het zou nog verder in mijn nadeel zijn om op mensen te stemmen die nog geen stemmen hadden.
Omdat Basjeeh en jij ook in mijn verdachtenlijstje stonden, ging ik liever op jullie stemmen, dan dat ik er zelf al uit zou liggen. Eigenbehoud dus. Maar ik vertrouwde op dat moment KvK minder dan jij en Basjeeh, dus ik ben blij dat hij op het einde toch die twee stemmen had gekregen.

Nu KmK verrader bleek, maakt dit de andere twee niet onschuldig, maar voor mij wel wat minder verdacht. Maar neemt niet weg dat Kmk nog steeds een andere wolf bij kan vallen. Dus ik twijfel er nog over. Maar eerder Basjeeh dan jou, maar dat komt hierna.

Citaat:
Fantome
even voor het lijstje, ik heb toenstraks op kunst gestemd.
Wanneer heb je op kunst gestemd?

Citaat:
@ kunst (en anderen) over VeGs: KmK zei al vroeg dat hij voor VeGs zou gaan, nog voordat bekend werd dat hij er zelf misschien uit zou liggen.
de kans is daardoor, mijn inziens, iets groter dat VeGs wel wolf is. Als hij had geweten dat hij eruit ging en dan op VeGs had gestemd, had ik haar helemaal niet verdacht. toch ga ik nu niet op VeGs stemmen en houd ik mijn stem bij Kunst, want dit bewijst voor de rest nog niets, maar is wel iets om in de gaten te houden...
Ben ik niet met je eens. Kopmuntkip noemde mij pas verdacht, nadat kunst en Basjeeh me verdacht hadden gemaakt. Ik leek dus goede kandidaat om er uit te gaan en hij dacht op dat moment dat hij vroeg moest stemmen. Door zijn stem, gingen juist anderen op mij stemmen en zouden de mensen die mij verdachten dat waarschijnlijk ook gaan doen.
Als je een reden wilt waarom ik verdacht ben, dan ben ik het eerder omdat Basjeeh en Kunst toch niet hun naam bij mij wilden zetten, maar wel zo sterk aangeven dat ze op mij zouden stemmen/willen stemmen.
Je kunt zeggen dat ze bang waren dat te veel mensen mee gingen stemmen en dat ik er dan uit zou gaan. Het kan ook zijn dat ze bang waren om een fake stem bij mijn naam te zetten, zolang er nog geen andere namen bij kwamen en Fantome nog geen ruime meerderheid had, omdat er dan twee stonden.
Als Daboman een wolf is en mensen blijken toch niet voldoende bij te vallen voor mij, zou het gevaarlijk zijn, want dan staat er al een valse stem. Hij noemde eerder Kunst of AllureV verdacht, omdat zij 'de beslissende stem uitbrachten bij het neerhalen van Fizzle', maakt blijft daarna wel de nadruk op AllureV leggen en in mindere mate op Kunst.
Daarom verhoogt dit voor mij de kans dat Kunst of Basjeeh een wolf is, en ik begin nu Daboman als wolf te verdenken. En ik denk eerder Kunst, omdat ze zo goed de aandacht naar mij en Fantome weet te wenden en Soija verdedigde richting mij.

Over geheel:
Als er in het lijstje stemmers op KmK een wolf staat, moet er in het lijstje van Fantome ook een staan. Ik verwacht dat er in het lijstje van Fantome sowieso een staat. Verder verwacht ik dat er tussen de mensen die op mij stemden of graag wilden stemmen, ook een wolf zit, omdat het er op leek dat ik veel stemmen zou gaan krijgen en tussen die groep zouden ze dan ook niet opvallen.

Ik vermoed dus dat een van beiden bewust niet meer op mij heeft gestemd, om te voorkomen dat, door valse stemmen, uit zo komen dat er een wolf in mijn lijstje staat.

Verder probeerde KmK FP een paar keer verdacht te maken, net als Soija deed. Daarom denk ik dat FP geen wolf is en dat KmK op gewoon probeerde op te stoken, zodra er een verdachtmaking richting FP ging.

Edit:
Ik heb inmiddels half bij lopen lezen en nu ik zo snel zie dat Dabo Basjeeh gaat verdenken, verhoogt dit voor mij de kans dat Kunst en Dabo wolf zijn.
Ads door Google
Oud 14-09-2008, 16:53
Verwijderd
Jeminee wat een posts

Hier wil ik even bij zeggen dat een aantal mensen heel hard spelen en hun best doen, maar een aantal anderen extreem stil zijn. (let op!?)

DaboMan heeft ooit uitgelegd hoe hij speelt als wolf. Hij eet onopvallend/random mensen op en post zo nu en dan, verdenkt wel mensen maar geen mensen die al echt verdacht zijn en stemt het liefst niet in groepen mee! Lieve daboman, je speelt nu precies volgens het profiel dat je gaf aan jouzelf als wolf. Hoe en waarom verdenk jij AllureV steeds en waarom blijven al jouw lange theorieen uit?
Oud 14-09-2008, 17:01
Verwijderd
Ik weet dat dit niet alles zeggend is, maar het valt wel op! Dat sommigen heel stil zijn

~~Fantôme~~ 51
AllureV 31
VeGs 29
Daboman 20
Kunst 20
Basjeeh 19
Stefenootje 19
Kazet Nagorra 18
Cherry Springs 17
sterrenmeisje 16
Sherco 11
Flowtje 11
Eye of Sauron 10
light fighter 8
Mutsieprutsie 7
Oud 14-09-2008, 17:06
Verwijderd
ik weet niet hoe het voor de rest van de semi-stille spelers zit, maar ik word iig flink ontmoedigd door de lengte en frequentie van posts van de niet-stille spelers. en veel dingen die ik dan wel heb bedacht zijn al door andere mensen gepost. dan vind ik het ook zo nutteloos om dat te quoten en er "idd" of "qft" of "idem" bij te zetten. dat riekt weer meer naar postvulling.
Oud 14-09-2008, 17:14
Mutsieprutsie
Avatar van Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Ik speel nu pas voor de 2e keer mee en vind het dus moeilijk om met hele doordachte ideeën te komen. En elke keer wanneer ik dan iets bedenk, is het al gepost door iemand anders. En ja wat sterrenmeisje dus ook al zegt, beetje nutteloss om het dan nog een keer te posten. Sowieso heb ik nu nog geen flauw idee op wie ik ga stemmen morgen, ben wel heel benieuwd naar wat de wolven doen vanavond!
__________________
kusje!
Oud 14-09-2008, 17:52
Verwijderd
Citaat:
waar ben jij nu weer zo kwaad over.
ik vraag vriendelijk aan Sterrenmeisje waarover ze precies twijfelt. ik kon namelijk niets vinden in deel 1 van dit spel. Het is aan haar of ze dat uit wil leggen of niet. niet aan jou.
Mensen die zelf niet beargumenteren moeten anderen niet dwingen om argumenten te geven.

Citaat:
Daboman schreef:
Basjeeh, ik vind je nogal agressief spelen. Laatste keer dat ik je dat heb zien doen, was je een wolf.
Dit is mijn derde spel, en ik ben twee keer wolf geweest, dus dat zegt niet zoveel.

Citaat:
Daboman schreef:
En als je mij nu ook gaat verdenken, bevestigt dat voor mij alleen maar je agressieve speelstijl en hecht je er blijkbaar meer waarde aan de spelers die voor jou gevaarlijk zijn eruit te werken, dan om de wolven op te hangen. Een typisch wolvenmotief.
Als ik je zou verdenken zou ik wel een beter argument verzinnen.

Maar is "agressief spel" en een slechterik zijn hetzelfde bij jou?
Oud 14-09-2008, 18:08
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
ik weet niet hoe het voor de rest van de semi-stille spelers zit, maar ik word iig flink ontmoedigd door de lengte en frequentie van posts van de niet-stille spelers. en veel dingen die ik dan wel heb bedacht zijn al door andere mensen gepost. dan vind ik het ook zo nutteloos om dat te quoten en er "idd" of "qft" of "idem" bij te zetten. dat riekt weer meer naar postvulling.

Ik sluit me daar helemaal bij, de post zijn echt bizar lang! Meer dan de helft gaat over persoonlijke frustraties tussen personen onderling. Dan blijft er een kwart over met theorieën, en die heb ik meestal ook zelf bedacht alleen nog niet gepost.
Beter dan kmk eruit ligt!! Scheelt een "valse stem" in de stemlijstjes.

Trouwens wat ik me loop af te vragen waarom wordt er zoveel waarde gehecht aan stemlijstjes. Op het moment dat je niet post op wie je stemt dan word je gelijk verdacht. Terwijl je helemaal niet de waarheid hoeft te spreken op wie je stemt.
En nu ga ik een punt aanhalen waar veel mensen al over zijn gevallen. Misschien is het handig om deze kennis te gebruiken om gelijkspel uit te lokken, omdat dit op dit moment wel veel kennis kan verschaffen. Gezien het stadium van het spel en de verdenkingen opdit moment gebaseerd zijn op onderlinge frustraties, naar mijn idee.
Oud 14-09-2008, 18:21
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Wat sterrenmeisje en light fighter zeggen. En het ergste is dat de posts alleen maar langer lijken te worden.

In elk geval wacht ik eerst af wat de wolven doen en als ik vanavond nog tijd heb ga ik een poging wagen om alle posts door te nemen.
__________________
Wark!
Oud 14-09-2008, 18:45
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Jeminee wat een posts

Hier wil ik even bij zeggen dat een aantal mensen heel hard spelen en hun best doen, maar een aantal anderen extreem stil zijn. (let op!?)

DaboMan heeft ooit uitgelegd hoe hij speelt als wolf. Hij eet onopvallend/random mensen op en post zo nu en dan, verdenkt wel mensen maar geen mensen die al echt verdacht zijn en stemt het liefst niet in groepen mee! Lieve daboman, je speelt nu precies volgens het profiel dat je gaf aan jouzelf als wolf. Hoe en waarom verdenk jij AllureV steeds en waarom blijven al jouw lange theorieen uit?
Onopvallend/random? Volgens mij eten ze de mensen waarvan ze denken dat het de ziener is. Volgens mij had absinthe immers ook mr soija beschuldigd. Mijn eerste AllureV stem was random, mijn tweede AllureV stem was vanwege het tijdstip waarop ze stemde. Het kwam nogal goed uit dat door haar in ronde 1 het verschil tussen fizzle en de runnerup zo groot werd dat fizzle er bijna 100% zeker uit zou vliegen. Later ben ik haar minder gaan verdenken omdat ze in ronde 2 al vrij vroeg op mr soija stemde.

Verder heb ik 2 stevig gefundeerde theoriën gepost. De argumentatie is er; of het ook de wolven zijn weet ik niet.

@light fighter: De stemlijstjes scheppen een verwachting van de uitslag, namelijk de schijnuitslag. De echte uitslag is soms wel eens anders dan de schijnuitslag en daardoor kun je op den duur herleiden wie er liegt en wie niet.

Tevens vind ik het een verdachte opmerking: jij doet volgens mij al heel lang mee en we werken al sinds ik mee doe (en waarschijnlijk veel langer) met stemlijstjes en het is al vaker gebeurd dat de stemlijstjes uiteindelijk tot de wolven hebben geleid
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 14-09-2008 om 18:51.
Oud 14-09-2008, 19:11
Lethe
Lethe is offline
Sjee, ik kom niet veel wijs uit de lange posts hierboven. Ik had wat twijfels bij Fantoom vanwege die gelijkspelactie, maar ze lijkt nu toch wel oprecht over te komen, alleen al omdat ze zoveel werk van haar posts maakt. Hetzelfde geldt voor Kunst en Vegs. En verder.. ik weet niet wie ik écht verdacht vind. Ik denk dat ik de volgende ronde voor een stille speler ga, want daar zou ook zomaar een wolf tussen kunnen zitten.
__________________
Nice
Oud 14-09-2008, 19:37
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Ik heb nog geen tijd gehad om een verhaal te schrijven, dus hier alvast de uitslag. Verhaal komt later. Als ik zin heb. Jullie lezen het toch niet.



1. Absinthe (dorpeling)
2. Cherry Springs
3. AllureV
4. Sterrenmeisje (dorpeling)
5. Kazet Nagorra
6. Mr Soija (weerwolf) (geliefde)
7. Basjeeh
8. VeGs
9. Mutsieprutsie
10. light fighter
11. ~~Fantôme~~
12. Eye of Sauron (dorpeling) (geliefde)
13. Kunst
14. Sherco
15. Daboman
16. kopmuntkip (verrader)
17. Flyaway (ziener)
18. Flowtje
19. Stefenootje
20. Ford Prefect
21. fizzle-fluffy (Cupido)

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
roze = gestorven aan liefdesverdriet
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 14-09-2008, 19:43
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Vanavond aten ze lekkere sterren meisje met een beetje zout en een lekker peertje.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 14-09-2008, 19:47
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Pff, Uice
Arme Sterrenmeisje, zo eens nalezen wat ze allemaal gezegd heeft...
Edit: hm, ik zag net dat zij en ik steeds op dezelfde persoon gestemd hebben, das wel typisch...
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 14-09-2008, 19:47
Verwijderd
<3
Oud 14-09-2008, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Pff, Uice
Arme Sterrenmeisje, zo eens nalezen wat ze allemaal gezegd heeft...
Vrij weinig volgens mij, misschien daarom? Wel jammer, het ging zo goed!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #66
Verwijderd
500 06-02-2010 10:20
De Kantine Weerwolfspel #51
Verwijderd
500 13-09-2008 23:32
De Kantine Weerwolfspel # 50
Fantôme
500 20-08-2008 20:11
De Kantine *plak plak plak* CTRL - V topic!
Cherry Springs
499 21-10-2006 15:50
De Kantine Tribute to Quiana: Control C en ook Control V
hasseltboy
500 28-07-2005 22:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.