Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2002, 17:58
waaromniet?
waaromniet? is offline
De burgemeester moet rechtstreeks door de burgers worden gekozen.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2002, 18:00
Verwijderd
Tegen. Burgers hebben niet de kennis om een gefundeerde en goede keuze te maken. Ze laten zich makkelijk bespelen door figuren met mooie praatjes. Het resultaat is dat je dan figuren als Johan Cruyff als burgemeester krijgt.

Het volk heeft al genoeg invloed, men moet niet zeuren om nog meer, zeker wanneer het gaat om dingen waar het volk geen verstand van heeft (en dat zijn er nogal wat).
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 18:04
tacidvs
tacidvs is offline
Stil toch, nu kan niemand meer wat zinnigs zeggen
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 18:05
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Stil toch, nu kan niemand meer wat zinnigs zeggen
*wijst op nick*

We kunnen toch nog allemaal Wouter gelijk gaan geven?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 18:21
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
nare man schreef:
Tegen. Burgers hebben niet de kennis om een gefundeerde en goede keuze te maken. Ze laten zich makkelijk bespelen door figuren met mooie praatjes. Het resultaat is dat je dan figuren als Johan Cruyff als burgemeester krijgt.

Het volk heeft al genoeg invloed, men moet niet zeuren om nog meer, zeker wanneer het gaat om dingen waar het volk geen verstand van heeft (en dat zijn er nogal wat).
Niet alleen de burgers zouden dwaze dingen gaan doen. De kandidaatburgemeesters zouden ook rare toeren gaan uithalen, er zal veel meer op een persoon gestemd worden, de campagnes zullen ook veel meer gericht zijn op de persoon. Juk!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 18:46
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Niet alleen de burgers zouden dwaze dingen gaan doen. De kandidaatburgemeesters zouden ook rare toeren gaan uithalen, er zal veel meer op een persoon gestemd worden, de campagnes zullen ook veel meer gericht zijn op de persoon. Juk!
Het lijkt wel democratie!
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 19:12
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef:
Tegen. Burgers hebben niet de kennis om een gefundeerde en goede keuze te maken. Ze laten zich makkelijk bespelen door figuren met mooie praatjes. Het resultaat is dat je dan figuren als Johan Cruyff als burgemeester krijgt.

Het volk heeft al genoeg invloed, men moet niet zeuren om nog meer, zeker wanneer het gaat om dingen waar het volk geen verstand van heeft (en dat zijn er nogal wat).
Dit ben ik wel een beetje met je eens.

Maar ondanks dat het Nederlandse volk heeft bewezen niet te weten waar politiek in het echt om draait vind ik dat je hen wel zo veel mogelijk inspraak moet geven in het aanstellen van bestuurders. We leven in een democratie en dat blijft de zaak van het volk.

Ik stem hier neutraal.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 19:27
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Het lijkt wel democratie!
Ja. Daar lijkt het wel op.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 20:24
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ik ben het met NN eens, de massa is misschien niet in staat een goede keuze te maken, maar het blijven de mensen en zij zijn degene die de keuzes op moeten volgen.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 21:00
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Ik ben hier sterk voor. Burgemeesters zijn zelf niet belangrijk genoeg om dergelijke dingen als Cruyff als burgmeester een werkelijk probleem te laten zijn; verder zal dit het vertrouwen en de belangstelling van mensen in de (lokale) politiek herstellen. En daar komt nog eens bij dat ik het aanstellingsbeleid van het moment nogal idioot en on-Nederlands vind. HM de Koningin stelt namelijk vrijwel alleen maar CDA-burgemeesters aan, en ik vind het unfair als men gemeentes zoals Oss of Urk, met een duidelijke opvallende politieke voorkeur, toch met een brave VVD-er opzadelt oid. En stompzinnige toestanden zoals bij die benoeming in Leiden laatst worden dan ook voorkomen.
Het versterken van de directe democratie op lokaal niveau ben ik altijd sterk voor. Dit kan dan worden gecompenseerd door op landelijk niveau de directe kiezersinvloed te verminderen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 21:47
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Ik ben het met McCaine eens

Met de kanttekening dat de bevoegdheden van de burgemeester moeten worden ingeperkt. Zo vind ik het idioot dat hij hoofd is van politie en brandweer.

Een burgemeester moet lintjes knippen en verder het visitekaartje voor de stad zijn, niets meer en niets minder.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 21:54
Verwijderd
De burgemeester heeft geen zelfstandige regelgevende bevoegdheden hoor, alleen op het terrein van het noodrecht, dus in gevallen van calamiteiten of oproer. In zo'n geval mag hij een noodverordering uitvaardigen. Voor de rest is hij afhankelijk van de bevoegdheden die de gemeenteraad hem (eventueel) delegeert.

De burgemeester is zéker niet het hoofd van de politie. Dat is de korpschef, een andere schakel in het driehoeksoverleg.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 21:57
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Ik ben hier sterk voor. Burgemeesters zijn zelf niet belangrijk genoeg om dergelijke dingen als Cruyff als burgmeester een werkelijk probleem te laten zijn; verder zal dit het vertrouwen en de belangstelling van mensen in de (lokale) politiek herstellen.
Dat lijkt me slechts een voordeel van tijdelijke aard. De persoon die gekozen wordt zal meestal iemand met veel praatjes of grote regionale bekendheid zijn, die er vervogens niks van bakt, met als resultaat dat het vertrouwen slechts zal dalen.

Citaat:
McCaine schreef:
En daar komt nog eens bij dat ik het aanstellingsbeleid van het moment nogal idioot en on-Nederlands vind. HM de Koningin stelt namelijk vrijwel alleen maar CDA-burgemeesters aan, en ik vind het unfair als men gemeentes zoals Oss of Urk, met een duidelijke opvallende politieke voorkeur, toch met een brave VVD-er opzadelt oid. En stompzinnige toestanden zoals bij die benoeming in Leiden laatst worden dan ook voorkomen.
Ik ben het met je eens dat de koningin geen bevoegdheid tot benoemen zou moeten hebben. De burgemeester kan IMO prima door de gemeenteraad gekozen en benoemd worden.

Citaat:
McCaine schreef:
Het versterken van de directe democratie op lokaal niveau ben ik altijd sterk voor. Dit kan dan worden gecompenseerd door op landelijk niveau de directe kiezersinvloed te verminderen.
Waarom zou er gecompenseerd moeten worden? Ik heb zelf ook mijn twijfels bij de invloed van kiezers op de landelijke politiek, maar dat is weer een ander onderwerp.

EDIT:
Citaat:
Unexplained schreef:
Ik ben het met McCaine eens

Met de kanttekening dat de bevoegdheden van de burgemeester moeten worden ingeperkt. Zo vind ik het idioot dat hij hoofd is van politie en brandweer.

Een burgemeester moet lintjes knippen en verder het visitekaartje voor de stad zijn, niets meer en niets minder.
Met andere woorden, men kiest slechts een soort veredelde mascotte? In dat geval zie ik een gekozen burgemeester nog minder zitten, aangezien het kiezen van een mascotte meer of evenveel aandacht zou krijgen als daadwerkelijk inhoudelijke politiek.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört

Laatst gewijzigd op 18-12-2002 om 22:04.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 22:08
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Dat lijkt me slechts een voordeel van tijdelijke aard. De persoon die gekozen wordt zal meestal iemand met veel praatjes of grote regionale bekendheid zijn, die er vervogens niks van bakt, met als resultaat dat het vertrouwen slechts zal dalen.
Dat hoeft helemaal niet. Bovendien, dezelfde opmerking zou je kunnen maken over de Tweede Kamer, en over het bestaan daarvan hoor ik niemand (behalve mezelf).

Citaat:
Ik ben het met je eens dat de koningin geen bevoegdheid tot benoemen zou moeten hebben. De burgemeester kan IMO prima door de gemeenteraad gekozen en benoemd worden.
Direct kiezen lijkt me beter, dat scheelt één overbodige laag tussen burgers en bestuurders, en dat is doorgaans goed voor een democratie.

Citaat:
Waarom zou er gecompenseerd moeten worden? Ik heb zelf ook mijn twijfels bij de invloed van kiezers op de landelijke politiek, maar dat is weer een ander onderwerp.
Nah, dat was meer een flauwe opmerking

Citaat:
Met andere woorden, men kiest slechts een soort veredelde mascotte?
Een burgemeester mag zich wel buigen over evenementen en sportwedstrijden in de stad e.d., maar is idd niet bijster belangrijk.

Citaat:
In dat geval zie ik een gekozen burgemeester nog minder zitten, aangezien het kiezen van een mascotte meer of evenveel aandacht zou krijgen als daadwerkelijk inhoudelijke politiek.
Dat is niet een argument, het gaat niet om de aandacht maar om de impact. Een republiek is ook niet ineens slechter omdat een president meer aandacht zou krijgen oid.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 23:03
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het resultaat is dat je dan figuren als Johan Cruyff als burgemeester krijgt.
Tsja, elk nadeel heb natuurlijk z'n voordeel

Nee, nu ff serieus: ik ben tegen. Je krijgt dan inderdaad Amerikaanse toestanden. De persoon met de mooiste praatjes, het beste uiterlijk en de knapste Prodentgrijns wint. Dat moet je als gemeente gewoon niet hebben.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 23:07
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
McCaine schreef:
En stompzinnige toestanden zoals bij die benoeming in Leiden laatst
Ja, hier in Leiden krijgen we nu een burgemeester die bij Bram Peper in de leer is geweest. En maar declareren.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:

Laatst gewijzigd op 18-12-2002 om 23:13.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 23:54
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
tegen gekozen burgemeester, om redenen die nare al gegeven heeft
verder zal met een democratischer gekozen burgemeester ook meer macht bij die persoon komen te liggen

liever daarom een burgemeester die na gemeenteverkiezingen gekozen wordt door de raad...
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 03:29
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Dat hoeft helemaal niet. Bovendien, dezelfde opmerking zou je kunnen maken over de Tweede Kamer, en over het bestaan daarvan hoor ik niemand (behalve mezelf).
Op een partij stemmen is doorgaans (LPF bij de vorige verkiezing niet meegerekend LOL) in Nederland (nog) van een andere orde dan stemmen op één persoon, gelukkig.

Citaat:
McCaine schreef:
Direct kiezen lijkt me beter, dat scheelt één overbodige laag tussen burgers en bestuurders, en dat is doorgaans goed voor een democratie.
Lijkt me niet overbodig, zoals ik al aangaf. Ik wil helemaal niet dat de burgemeester direct gekozen wordt. Vergroot slechts de kans op gekibbel tussen raad en burgemeester. En wat goed is voor de democratie, is niet altijd even goed voor mij.

Citaat:
McCaine schreef:
Een burgemeester mag zich wel buigen over evenementen en sportwedstrijden in de stad e.d., maar is idd niet bijster belangrijk.
Unex stelde voor om de burgemeester tot lintjesknipper te degraderen. Dan zou ik het helemaal erg vinden als zo'n figuur meer aandacht krijgt dan de rest van regionale politiek.

Citaat:
McCaine schreef:
Dat is niet een argument, het gaat niet om de aandacht maar om de impact. Een republiek is ook niet ineens slechter omdat een president meer aandacht zou krijgen oid.
Wel als er veel aandacht naar een irrelevante puppet zou gaan. Hoe meer bevoegdheden een president/burgemeester heeft, hoe meer aandacht hij/zij verdient. En er is nogal een verschil tussen de VS en Duitsland, wat dat betreft.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-12-2002, 12:49
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Op een partij stemmen is doorgaans (LPF bij de vorige verkiezing niet meegerekend LOL) in Nederland (nog) van een andere orde dan stemmen op één persoon, gelukkig.
Want? Stemmen is stemmen. Bovendien kun je in Nederland niet op een partij alleen stemmen.

Citaat:
Lijkt me niet overbodig, zoals ik al aangaf. Ik wil helemaal niet dat de burgemeester direct gekozen wordt. Vergroot slechts de kans op gekibbel tussen raad en burgemeester. En wat goed is voor de democratie, is niet altijd even goed voor mij.
En nu eens als je het algemeen belang voorop stelt?

Citaat:
Unex stelde voor om de burgemeester tot lintjesknipper te degraderen. Dan zou ik het helemaal erg vinden als zo'n figuur meer aandacht krijgt dan de rest van regionale politiek.
Integendeel, dat is juist de bedoeling. De burgemeester is namelijk de directe vertegenwoordiger van de stad en diens burgers naar de buitenwereld toe, dus die móet juist veel aandacht krijgen lokaal.

Citaat:
Wel als er veel aandacht naar een irrelevante puppet zou gaan. Hoe meer bevoegdheden een president/burgemeester heeft, hoe meer aandacht hij/zij verdient. En er is nogal een verschil tussen de VS en Duitsland, wat dat betreft.
Er komt nog eens bij dat je de mensen zelf de gelegenheid moet geven te kiezen waar ze aandacht aan gaan besteden en waaraan niet. Dat zul je nooit kunnen beheersen en dat moet ook niet. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n bezwaar dat iemand aandacht krijgt een tijdje. Ten eerste zorgt dat ervoor dat de politiek en de keuzemogelijkheden van de mensen weer onder de aandacht komt, hetgeen het vertrouwen en de participatie verbetert; en ten tweede komt men er snel genoeg achter waar de èchte macht ligt.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 13:59
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
eens, is veel eerlijker. nu heeft het cda veel te veel burgemeesters, alleen omdat die overal connecties hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 14:35
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Want? Stemmen is stemmen. Bovendien kun je in Nederland niet op een partij alleen stemmen.
Ik vind stemmen op een landelijke partij totaal iets anders dan op een enkel regionaal poppetje

Citaat:
McCaine schreef:
En nu eens als je het algemeen belang voorop stelt?
Dan, dan....komt de Objectivist in mij in opstand?

Citaat:
McCaine schreef:
Integendeel, dat is juist de bedoeling. De burgemeester is namelijk de directe vertegenwoordiger van de stad en diens burgers naar de buitenwereld toe, dus die móet juist veel aandacht krijgen lokaal.
Mja, ach, ik vindt dat allemaal niet zo belangrijk. Meestal hobbelen er wel een paar PR-mensen of andere regionale politici omheen als het om echt belangrijke zaken gaat.

Citaat:
McCaine schreef:
Er komt nog eens bij dat je de mensen zelf de gelegenheid moet geven te kiezen waar ze aandacht aan gaan besteden en waaraan niet. Dat zul je nooit kunnen beheersen en dat moet ook niet. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n bezwaar dat iemand aandacht krijgt een tijdje. Ten eerste zorgt dat ervoor dat de politiek en de keuzemogelijkheden van de mensen weer onder de aandacht komt, hetgeen het vertrouwen en de participatie verbetert; en ten tweede komt men er snel genoeg achter waar de èchte macht ligt.
En als men dat eenmaal doorheeft zal de tijdelijk aangewakkerde aandacht tot het vriespunt dalen. Ik denk dat de aandacht toch slechts naar triviale dingetjes zal gaan, het publiek wil entertainment, wat vaak helaas niet samengaat met entertainment.

Maar goed, ik heb het gevoel dat we niet veel verder komen met de discussie. Perhaps it's better to just agree to disagree. Bovendien heb ik niet zoveel tijd meer voor het forum de komende tijd.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 17:37
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Jarig Joostje schreef:
tegen gekozen burgemeester, om redenen die nare al gegeven heeft
verder zal met een democratischer gekozen burgemeester ook meer macht bij die persoon komen te liggen

liever daarom een burgemeester die na gemeenteverkiezingen gekozen wordt door de raad...
Laat ik het voor de verandering eens zijn met Joostje
De gekozen burgermeester werkt niet. Ik erger me aan het feit dat in Vlaanderen veel bv's de lokale politiek in gaan (en na een maand ermee stoppen...)

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 11:49
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Wat is het " algemeen belang" anyway?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 13:34
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
nare man schreef:
De burgemeester heeft geen zelfstandige regelgevende bevoegdheden hoor, alleen op het terrein van het noodrecht, dus in gevallen van calamiteiten of oproer. In zo'n geval mag hij een noodverordering uitvaardigen. Voor de rest is hij afhankelijk van de bevoegdheden die de gemeenteraad hem (eventueel) delegeert.
Komt bij dat de wethouders behoorlijk wat invloed hebben op de burgemeester. Dreigen met opstappen is een veelgebruikt middel om iets erdoorheen te krijgen. Zij beperken dus de macht van de niet-gekozen burgemeester aanzienlijk.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 11:36
NN
NN is offline
Als je 7000 euro wil winnen en een uitgesproken mening hebt hoe het burgemeestersambt in Nederland moet worden ingevuld kun je meedoen aan een essaywedstrijd.

Kijk hier voor de voorwaarden:
http://overheid.mercuriurval.nl/overheid/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2002, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
Wat is het " algemeen belang" anyway?
Datgeen wat zo objectief mogelijk bekeken op de lange termijn het meeste geluk voor de grootste hoeveelheid mensen oplevert.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 14:26
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef:
Datgeen wat zo objectief mogelijk bekeken op de lange termijn het meeste geluk voor de grootste hoeveelheid mensen oplevert.
Dat is de utilitaarse versie van het "algemeen belang" ja. Ik persoonlijk prefereer dat wat op de lange termijn het meeste geluk voor alle mensen oplevert, dat geeft een stuk minder risico op de tyranny of the majority.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:57
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Dat is de utilitaarse versie van het "algemeen belang" ja. Ik persoonlijk prefereer dat wat op de lange termijn het meeste geluk voor alle mensen oplevert, dat geeft een stuk minder risico op de tyranny of the majority.
Vind ik inderdaad ook te verkiezen
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 17:21
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef:
Datgeen wat zo objectief mogelijk bekeken op de lange termijn het meeste geluk voor de grootste hoeveelheid mensen oplevert.
En hoe wil je dat geluk dan weer gaan meten?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 17:41
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Joostje schreef:
En hoe wil je dat geluk dan weer gaan meten?
Met de Human Development Index mischien? 't Is maar een suggestie, al lijkt me de al gaan welvaart en geluk vaak samen.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 18:24
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
Dat is de utilitaarse versie van het "algemeen belang" ja. Ik persoonlijk prefereer dat wat op de lange termijn het meeste geluk voor alle mensen oplevert, dat geeft een stuk minder risico op de tyranny of the majority.
Yep, daar heb je helemaal gelijk in. Het is trouwens zomaar een definitie die ik op dat moment uit m'n mouw schudde, ik weet zelf niet wat 'de' definitie van het algemeen belang is. Ook uit uitspraken van de rechterlijke macht in Nederland en zelf de grote filosofen komen er niet uit. Die van jou vind ik ook wel goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Waarop stem je of heb je gestemd bij de verkiezingen?
waaromniet?
385 09-06-2002 16:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.