Oud 15-12-2002, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
WAT EEN ONZIN, tuurlijk mogen ze kinderen krijgen met eventuele hulp.
Er zijn zoveel aandoeningen en ziektes die erfelijk zijn, moeten we die mensen dan ook het recht op een kind ontnemen?
dat is maar een deel van het probleem. Wat denk je ervan als je bij 1 schizofrene ouder woont?
1. Je bent als kind (!) constant bezig met de ouderrol overnemen.
Het is een zware emotionele belasting. *probeer maar eens uit te leggen aan je klasgenoten van 6 jaar dat je vader niet spoort*
2. De constante angst dat je het zelf ook krijgt. *ik heb me bij voorbaat al ingeschreven bij Delta*

Waarschijnlijk zijn de ziektes waar jij het over hebt allemaal fysiek. In deze gevallen zouden mensen gewoon kinderen moet kunnen krijgen. Er is tenslotte niets mis met hun emotionele en verstandelijke ontwikkeling.
Maar mensen die mentaal niet helemaal in orde zijn? Nee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2002, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
Ik wou ff toevoegen dat er genoeg "normale" ouders zijn die geen kinderen op kunnen voeden, die verbieden we het toch ook niet?
Als je het mij vraagt zou er een test moeten komen.
Een test waardoor je pas vruchtbaar bent als je op alle situaties die met de meest verschrikkelijke kinderen te maken hebben goed hebt doorstaan.
*Dan zouden al mijn problemen over zijn
Ik maak die test expres verkeerd. En ja. Ik weet dat ik nu aan het dagdromen ben.*
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 16:56
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Ik denk dat het per geval bekeken moet worden. Dat is nu ook al het geval alleen heeft nu de maatschappelijk werk(st)er nu geen bevoegdheid om kinderen te verbieden, maar kan ze slechts uit huis laten plaatsen nádat is gebleken datide ouders er niet voor kunnen zorgen.
In de supermarkt waar ik nog wat bijverdien hebben we een mongooltje die aan de flessenband staat. Dat werk wil niemand doen, want het is te saai en simpel. Zo'n mongooltje heeft daar geen last van en vindt het zelfs leuk en eervol werk. Ze doet er weliswaar 3x zo lang over als een gezond iemand, maar op deze manier kan ze ook nog een paar centjes verdienen en hoeft ze niet zich de hele dag te vervelen.

Maar het zou belachelijk zijn als deze mensen kinderen gaan krijgen; het is en blijft een afwijking om geestelijk gehandicapt te zijn en deze mensen zijn niet in staat kinderen op te voeden en bovendien worden die kinderen ook vaak gehandicapt geboren.
Ze kunnen dus best nuttig zijn deze mensen, maar er moeten natuurlijk zo min mogelijk bijkomen, want over het algemeen moet je er naar streven om zoveel mogelijk mensen gezond te houden of te krijgen. We nemen toch ook allemaal anti-rook maatregelen?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 19:30
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Ten eerste is dit niet waar. Als ouders hun kinderen niet op kunnen voeden, worden er wel degelijk maatregelen getroffen. Zoals het wegnemen van de kinderen en onderbrengen in een pleeggezin. Dit is echter curatief in plaats van prefentief, en dat is jammer.
Daarnaast is het feit dat er 'normale' ouders zijn die hun kinderen niet op kunnen voeden GEEN vrijwaring voor andere ouders om dat wel te doen! Dat is hetzelfde als zeggen dat er moorden worden gepleegd en dus iedereen mensen mag beroven.
Er zijn zeker weten genoeg gevallen waar geen maatregelen getroffen worden, er zijn genoeg kinderen die het niet eens durven te vertellen aan iemand.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 20:36
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Er zijn zeker weten genoeg gevallen waar geen maatregelen getroffen worden, er zijn genoeg kinderen die het niet eens durven te vertellen aan iemand.
Ik ben het met je eens dat er gevallen zijn waar er geen maatregelen worden getroffen.
We zouden daar wat aan moeten doen.

Waarin wij verschillen is dat ik niet inzie hoe dat als vrijwaring voor de andere gevallen kan zijn.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 09:09
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Ik wou ff toevoegen dat er genoeg "normale" ouders zijn die geen kinderen op kunnen voeden, die verbieden we het toch ook niet?
De kans dat geestelijk gehandicapten niet in staat zijn hun kind goed op te voeden is veel groter. En de kans is groot dat twee gehandicapten op hun beurt een gehandicapt kind krijgen, dat meer verzorging dan gemiddeld nodig heeft, wat zij het niet kunnen geven. Dit is het onnodig uitbuiten van de verzorgingsstaat volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 23:00
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik vind dat iedereen het recht op kinderen te krijgen moet worden afgenomen, vervelende ettertjes, die kinderen..

En zoals Theo Maassen ooit zei: "De laatste doet het licht uit".. Nou, dan zijn er héél wat problemen minder..
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 16:52
Rah Digga
Rah Digga is offline
Ik werk zelf in de verstandelijk gehandicaptenzorg en hoewel
ik mijn werk graag doe & vind dat er voor de verstandelijk
gehandicapte die er NU zijn gezorgd moet worden, vind ik het
ook onze taak om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk
verstandelijk gehandicapten bijkomen.
Mensen met een verstandelijke handicap zijn niet in staat om
voor een kind te zorgen, dus moet dit voorkomen worden.

Verder heb ik wat opmerkingen gelezen waar ik even op
wil reageren.


Citaat:
Nu hét probleem: wanneer noem je iemand geestelijk gehandicapt? Bij sommigen is het erg duidelijk, maar iemand met bijvoorbeeld schizofrenie of licht autisme (geestelijke handicaps)....in hoeverre mag je die mensen beperken?
Autisme is geen verstandelijke handicap. Er zijn veel verstandelijk
gehandicapten, die tevens autistisch zijn of een aan autisme
verwante contactstoornis hebben. (Mss bedoelde je dat ook, maar die laatste 2 zinnen zijn me niet helemaal duidelijk)
Maar ik ben het wel eens met je vraag in de zin van waar trek je
de grens?


Citaat:
Kijk, iemand met schizofrenie of een lichte vorm van autisme is zo te begeleiden dat hij/zij kan omgaan met de handicap. Bij iets als het syndroom van Down is dat niet mogelijk.
Waarom is dat bij iemand met het syndroom van Down niet
mogelijk?
Er zijn mensen met het syndroom van Down die op een dusdanig
nivo functioneren dat zij wel degelijk in staat zijn om hun eigen
handicap te begrijpen & daar mee om te gaan.
Zij kunnen zelfs zelfstandig wonen en werken...
Wat niet wegneemt, dat ik er geen vertrouwen in heb dat ze
zelfstandig een kind zouden kunnen opvoeden.

Citaat:
Ik denk dat de regering beter kinderwens-vervangende projecten kan starten. Minderbegaafden kunnen tegen betaling deeltijds op een creche werken onder leiding van de kleuterleidsters.
Helemaal mee eens!!


Citaat:
Want als verstandelijk gehandicapten geen kinderen mogen krijgen, hoe zit het dan met zwaar depressieve mensen , met psychiatrische patienten of mensen die hun kinderen mishandelen?/ Of ouders met een bovengemiddelde intelligentie die nooit naar hun kind omkijken?? Moeten die ook maar geen kinderen krijgen.
Ik begrijp wat je bedoelt & het zou fantastisch zijn als we zouden kunnen nachecken of toekomstige ouders, geschikte ouders worden of dat iedereen een
ouder diploma zou moeten halen (min of meer grapje)
Dit blijft een hele moeilijke discussie. Wat mij betreft mogen mensen die in het verleden kinderen misbruikt hebben een
verbod krijgen op het krijgen van (meer) kinderen.
Helaas kunnen we niet voorspellen of toekomstige ouders hun
kind zullen gaan mishandelen.
We kunnen wel voorspellen dat iemand met een verstandelijke
handicap niet in staat zal zijn om een kind op te voeden..
En daar kunnen we dus wel maatregelen tegen treffen..en dat
moeten we dus ook doen.

Citaat:
Tja, met de constatering van het syndroom van Down weet je inderdaad zeker wat er met die persoon aan de hand is, en hoe diegene op verstandelijk vlak waarschijnlijk gaat functioneren, daar moet ik je helemaal gelijk in geven.
Nee, dat weet je helemaal niet..
Het syndroom van Down is 1 diagnose.. maar daarna kan iemand
met het syndroom van Down zich op heeeel veel verschillende
manieren ontwikkelen..van "hoog" nivo (zelfstandig kunnen
wonen en werken) en zeer "laag" nivo oftewel baby nivo &
dus volledig afhankelijk zijn van anderen.

Independency wanted: Ik kan me je gevoel dat verstandelijk
gehandicapten een maatschappelijke waarde hebben voorstellen.
Ik heb een hele hechte band met de cliënten waar ik mee werk
& als er 1 ziek wordt of komt te overleden heeft dat een enorme
impact op mij en ik zou ze liever niet willen missen in mijn leven..
Maar dat is een gevoel, net als jouw gevoel.. feit is dat
verstandelijk gehandicapten fouten zijn van moeder natuur en
geen enkele waarde voor de maatschappij hebben

Citaat:
Als je het mij vraagt zou er een test moeten komen.
Een test waardoor je pas vruchtbaar bent als je op alle situaties die met de meest verschrikkelijke kinderen te maken hebben goed hebt doorstaan.


Interessante discussie!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine mogen geestelijk gehandicapten ook kinderen krijgen?
RoxX
74 11-12-2005 14:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap gehandicapte kinderen
miss watson
373 15-06-2005 17:42
Lichaam & Gezondheid verstandelijk gehandicapten+kinderen
Marinka
27 17-03-2005 21:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verstandelijk gehandicapten moeten gesteriliseerd worden
Thirsa87
153 30-03-2004 12:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.