Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2005, 17:42
gqast1537
heey, weten jullie mischien wat de moraal is van het boek: de kleine blonde dood (van Boudewijn Buch).

En kan je er svp een verhelderend voorbeeld uit het boek geven om dat te verduidelijken?


Of kent er mischien iemand een verslag waar het moraal e.d. al in staat op scholieren.com..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2005, 18:33
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Jammer dat ik mijn boekverslagen heb verwijderd van de computer...

Hoewel ik niet zeker weet of wij een moraal moesten geven. Best moeilijk... Misschien iets van: koester de goede momenten die je hebt met de mensen van wie je houdt?

Hm
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 19:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Bezoek een bibliotheek, vind het fenomeen bekend als "uittrekselboek"
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 17:29
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Beetje googlen misschien?

Waarom zijn we zo bang van de dood, misschien is het ons zo geleerd. ... Moraal van
dit kleine verhaal:. Een simpel klein gesprekje kan een mens doen lachen ...

http://users.pandora.be/powerpointsannie/
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 18-11-2015, 17:27
InesM
InesM is offline
Toen we mochten kiezen tussen verschillende boeken sprak dit boek me het meeste aan. Het is een heel interessant boek omdat het niet altijd over hetzelfde gaat. Daardoor gebeuren er veel verschillende dingen in het boek. Het is mooi hoe de man schrijft over het verlies van zijn familie. De titel is zeer goed gekozen omdat het voor een deel over de dood van een kleine blonde jonge Micky gaat. Het leest heel vlot en is geen dik boek. Ik onthoud van het boek dat je toekomstgericht moet denken en proberen het verleden achter je te laten. Het verleden heeft bij zijn vader tot zelfmoord geleid.

Het is een echte aanrader!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2015, 22:24
JolienFoets
Voor het vak Nederlands moesten we een boek kiezen om te lezen. We mochten uit 3 verschillende boeken kiezen. Ik heb dit boek gekozen omdat het mij het meeste aansprak. Niet alleen omdat het de minste pagina's had, ook de titel trok mijn aandacht. Er lopen in het boek 2 verhaallijnen door elkaar en niet in chronologische volgorde. Daardoor is het af en toe moeilijk om te volgen. Het gaat ook over verlies. Boudewijn verliest zijn zoontje Micky en zijn vader (pleegt zelfmoord). De auteur heeft het goed zijn verlies verwerkt. Dit boek is niet dik dus het leest vlot en is snel uit. Het is geen topper maar ik kan hem wel aanraden als je graag een boek met drama leest.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen de kleine blonde dood
vraaggjee
3 16-03-2006 21:30
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [NL] De kleine blonde dood
Verwijderd
10 03-09-2004 22:38
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen spanning in de kleine blonde dood.
metallica
2 05-11-2003 17:30
Films, TV & Radio [FILM] De kleine blonde dood
Anne
21 01-07-2003 23:21
Verhalen & Gedichten Boudewijn Büch - de kleine blonde dood: autobiografisch?
prinses eowyn
14 15-05-2003 09:52
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen de kleine blonde dood
The Charmed One
1 23-03-2003 20:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.