Oud 27-06-2003, 14:52
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Als je vegetasrisch bent wil dat zeggen dat je geen vlees eet, in de meeste gevallen doen mensen dat niet omdat ze het zielig vinden hoe die dieren behandelt worden / ertegen zijn dat de mens de baas speelt over dieren. Maar ik vraag me dan af: als je tegen vlees-eten bent, waarom dan bijvoorbeeld niet tegen leren schoenen? Want die zijn toch ook van dierenhuid gemaakt? En als je een ei eet, beroof je een diertje toch ook van zijn leven? Veganisten zijn daar dus ook tegen. Maar ik snap dus neit dat als je vegetarisch bent, dat je dan niet daar tegen bent. Kan iemand dit uitleggen?

PS. zelf ben ik niet vegetarisch / veganistisch, maar ik eet wel eco-vlees en denk erover vegetarisch te worden.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2003, 16:40
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
pinoow schreef op 27-06-2003 @ 15:52:
Als je vegetasrisch bent wil dat zeggen dat je geen vlees eet, in de meeste gevallen doen mensen dat niet omdat ze het zielig vinden hoe die dieren behandelt worden / ertegen zijn dat de mens de baas speelt over dieren. Maar ik vraag me dan af: als je tegen vlees-eten bent, waarom dan bijvoorbeeld niet tegen leren schoenen? Want die zijn toch ook van dierenhuid gemaakt? En als je een ei eet, beroof je een diertje toch ook van zijn leven? Veganisten zijn daar dus ook tegen. Maar ik snap dus neit dat als je vegetarisch bent, dat je dan niet daar tegen bent. Kan iemand dit uitleggen?

PS. zelf ben ik niet vegetarisch / veganistisch, maar ik eet wel eco-vlees en denk erover vegetarisch te worden.
ten eerste: het eten van een ei is geen moord, aangezien ze niet bevrucht zijn. (vind ik tenminste). verder denk ik dat de meningen verschillen. je kan vegetarisch worden om verschillende redenen, bijvoorbeeld niet alleen omdat het zielig is voor dieren, maar ook omdat koeien op een weiland staan, waar graan verbouwd had kunnen worden, waarmee veel meer mensen gevoed hadden kunnen worden. je hebt ook semi-vegetariërs. mijn zusje eet bijvoorbeeld geen vlees, maar wel vis. En je hebt ook mensen die maar één keer per week vlees eten. Een rasechte vegetariër kan dan wel zeggen "jij bent geen echte vegetariër!!! want jij eet heel soms vlees", maar het is nog altijd beter dan niets. iedereen moet het gewoon voor zichzelf bepalen 9ik ben overigens ook een biologische eter als het om vlees en kaas en eiieren enz. gaat. binnenkort stap ik denk ik ook over op 100% biologische groenten eten)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 18:46
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 27-06-2003 @ 17:40:
ten eerste: het eten van een ei is geen moord, aangezien ze niet bevrucht zijn. (vind ik tenminste). verder denk ik dat de meningen verschillen. je kan vegetarisch worden om verschillende redenen, bijvoorbeeld niet alleen omdat het zielig is voor dieren, maar ook omdat koeien op een weiland staan, waar graan verbouwd had kunnen worden, waarmee veel meer mensen gevoed hadden kunnen worden. je hebt ook semi-vegetariërs. mijn zusje eet bijvoorbeeld geen vlees, maar wel vis. En je hebt ook mensen die maar één keer per week vlees eten. Een rasechte vegetariër kan dan wel zeggen "jij bent geen echte vegetariër!!! want jij eet heel soms vlees", maar het is nog altijd beter dan niets. iedereen moet het gewoon voor zichzelf bepalen 9ik ben overigens ook een biologische eter als het om vlees en kaas en eiieren enz. gaat. binnenkort stap ik denk ik ook over op 100% biologische groenten eten)
Hoe bedoel jij met "maar ook omdat koeien op een weiland staan, waar graan verbouwd had kunnen worden, waarmee veel meer mensen gevoed hadden kunnen worden." .
Niet elke grond is geschikt voor akkerbouw, maar je kan er wel gras laten inzaaien en vee op laten grazen. Ten tweede wilde jij meer biologische groenten eten, hierbij mag geen kunstmest worden gebruikt, dus heb jij wel koeien, kippen en varkenmest nodig en gewone akkerbouwers bemesten hun land ook dierlijke mest. En ten derde de hele landschap gaat naar de klote, je ziet dan nooit meer een koe in de wei, alleen maar maar percelen met aardappelen en graan en andere gewassen
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:16
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kees17 schreef op 27-06-2003 @ 19:46:
Hoe bedoel jij met "maar ook omdat koeien op een weiland staan, waar graan verbouwd had kunnen worden, waarmee veel meer mensen gevoed hadden kunnen worden." .
Niet elke grond is geschikt voor akkerbouw, maar je kan er wel gras laten inzaaien en vee op laten grazen. Ten tweede wilde jij meer biologische groenten eten, hierbij mag geen kunstmest worden gebruikt, dus heb jij wel koeien, kippen en varkenmest nodig en gewone akkerbouwers bemesten hun land ook dierlijke mest. En ten derde de hele landschap gaat naar de klote, je ziet dan nooit meer een koe in de wei, alleen maar maar percelen met aardappelen en graan en andere gewassen
Als ik heel, heel, heel veel moeite doe, kan ik die eerste twee standpunten ergens nog wel begrijpen, maar dat gedeelte over landschapsvervuiling... wat is nou belangrijker?!? dat jij een mooi uitzicht hebt, of dat er genoeg voedsel is? want zoals we al weten sterven er in de derde wereld al mensen van de honger, en dat zal op een gegeven moment, naarmate de bevolking blijft groeien, hier ook gebeuren. Nou weet ik ook wel dat biokoeien ook ruimte innemen, meer dan bioslachtkoeien, maar als het er echt op aan zou komen, en ik moest kiezen tussen óf bioslacht eten, óf vegetariër worden, nou... dan werk ik wel een maisburgertje naar binnen hoor!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 22:52
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Ik draag sowieso geen leer omdat ik het niet mooi vind.
En tsja...ik zag vandaag weer een vrachtwagen volgepropt met doodsbange kippetjes rijden die helemaal in paniek waren en dan weet ik ook weer waarvoor ik het doe.
Verder probeer ik ook zo diervriendelijk mogelijk te leven.......zoveel mogelijk spullen kopen die niet op dieren zijn getest en ik eet alleen maar GRASeieren (scharrel is NIET diervriendelijk dat betekent dat eieren van kippen komen die met z'n miljoenen in een donkere schuur rondlopen met afgeknipte snavels etc.)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 23:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Maar ik vraag me dan af: als je tegen vlees-eten bent, waarom dan bijvoorbeeld niet tegen leren schoenen? Want die zijn toch ook van dierenhuid gemaakt?
De meeste dragen ook geen leer. Sommige die het wel doen, vinden het een bijproduct van de industrie. Of ze zijn vegetarier vanwege geloof of vanwege gezondheid.

Citaat:
En als je een ei eet, beroof je een diertje toch ook van zijn leven? Veganisten zijn daar dus ook tegen.
Ik ben zelf veganist. Het niet eten van een ei heeft meer te maken met waarop het dier gehouden word en met het indirect doden van dieren.
Zie hier: http://www.veganintel.org/Nederlands/index.html
of
www.veganisme.org

Citaat:
Maar ik snap dus neit dat als je vegetarisch bent, dat je dan niet daar tegen bent. Kan iemand dit uitleggen?
Vegetariers hebben de grens gesteld tot daar. Voor sommige is het een tussenstap om veganist te worden.
Het is lastig uit te leggen omdat iedereen andere redenen heeft.
Misschien eens het forum bekijken op www.vegatopia.com

Citaat:
ik eet alleen maar GRASeieren (scharrel is NIET diervriendelijk
Tjsa, graseieren ook niet. Zie de links.

Als iemand vragen heeft, stel je ze maar!
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 11:01
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Damn, als ik dat allemaal lees......dit kan toch niet echt zo gaan overal..
Verschrikkelijk, hoe ze met die kippen en alle dieren omgaan. Alsof het dingen zijn. Die mensen hebben absoluut geen gevoel, ik kan die kutlui ook niet tot mensen rekenen.
Gatverdamme, als ik ooit zo`n gore vieze klote hufter tegenkom die zo met dieren omgaan...

Ik heb zowizo enorme respect voor veretariers en veganisten. Misschien moet ik ook maar eens die keuze maken.
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:07
Verwijderd
Ik ben wel tegen veel van die dingen. Bij een ei ligt het anders, wat SuperSanne al zei, zo'n ei is niet bevrucht, je eet dus geen diertje op. Ik eet ook zelden 'normale' kaas ivm het stremsel en ik eet zelden snoep met gelatine ivm de gelatine. Geheel 'diervrij' eten kan ik niet, omdat ik dan echt helemaal niks meer mag (ik mag ivm voedselintolerantie heel veel dingen niet) en dan dus amper meer kan leven ed. In zoveel producten zitten dierlijke dingen verwerkt...in veel meer dingen dan je in eerste instantie denkt, als je geen leren schoenen meer draagt, geen eieren meer eet, dan vind ik dat je ook geen melk meer mag gebruiken en ook geen 'normale' kaas en geen snoep met gelatine en geen wol of zijde meer dragen (die laatste zou ik sowieso niet doen, maar oké), je mag dan een hele zooi e-nummers niet meer, enz.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:24
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Veganistisch zijn lijk me echt heel moeilijk. m'n oom is veganist, en die mag dus ook geen koekjes, of caramel snoepjes (ei, melk en in het laatste honing)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:43
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 28-06-2003 @ 13:24:
Veganistisch zijn lijk me echt heel moeilijk. m'n oom is veganist, en die mag dus ook geen koekjes, of caramel snoepjes (ei, melk en in het laatste honing)
Er bestaan volgens mij wel ei- en melkvrije koekjes... Maar goed, das maar een klein detail, 't lijkt me idd erg lastig, misschien zelfs wel zo goed als onmogelijk (in mijn geval iig zeker).
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:51
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
pinoow schreef op 27-06-2003 @ 15:52:
Als je vegetasrisch bent wil dat zeggen dat je geen vlees eet, in de meeste gevallen doen mensen dat niet omdat ze het zielig vinden hoe die dieren behandelt worden / ertegen zijn dat de mens de baas speelt over dieren.
Mjah de manier waarop dieren behandeld worden ook wel, maar vooral omdat het niet nodig is ze te doden voor mijn eten, ik leef ook wel door zonder vlees, zij niet als ik wel vlees zou eten.

Citaat:
Maar ik vraag me dan af: als je tegen vlees-eten bent, waarom dan bijvoorbeeld niet tegen leren schoenen? Want die zijn toch ook van dierenhuid gemaakt?
Ik draag ook bij voorkeur geen schoenen van leer, meestal gewoon gympies ofzo. (Ik heb nu toevallig wel leren sandalen, maar dat vind ik een ander geval omdat ik ze van iemand heb gekregen die ze nooit droeg en waar ze al jaren op zolder lagen en dat vond ik ook zonde.

Citaat:
En als je een ei eet, beroof je een diertje toch ook van zijn leven?
Nee, als je een ei eet eet je een onbevrucht ei, als je dat dieren van hun leven beroven vind dan zou je ook moeten vinden dat vrouwen altijd zwanger moeten zijn ofzo want als ze ongesteld worden gaat er ook een onbevrucht eitje verloren. Bovendien eet ik ook bijna alleen maar graseieren of de eieren van de kinderboerderij om de hoek.

Citaat:
Veganisten zijn daar dus ook tegen. Maar ik snap dus neit dat als je vegetarisch bent, dat je dan niet daar tegen bent. Kan iemand dit uitleggen?
Nouja dat ben ik dus in zekere zin wel (en veganisten zijn meestal vooral tegen de manier waarop eieren en melk enzo geproduceerd worden)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 14:36
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Hoezo zijn graseieren ook niet diervriendelijk?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 14:39
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
XLerator schreef op 28-06-2003 @ 12:01:
Damn, als ik dat allemaal lees......dit kan toch niet echt zo gaan overal..
Verschrikkelijk, hoe ze met die kippen en alle dieren omgaan. Alsof het dingen zijn. Die mensen hebben absoluut geen gevoel, ik kan die kutlui ook niet tot mensen rekenen.
Gatverdamme, als ik ooit zo`n gore vieze klote hufter tegenkom die zo met dieren omgaan...

>Je kan dierlievend nederland ook van alles wijs maken, Die verhalen op die site worden expres zielig gemaakt.

Ik heb zowizo enorme respect voor veretariers en veganisten. Misschien moet ik ook maar eens die keuze maken.
Dus je vind slager en boeren hufters terwijl JIJ ZELFS NOG VLEES EET? De dikste klootzak ben je zelfs nog.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 14:39
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Hmmm...wel dus! Gelukkig....

GRASEIEREN

Er is in Nederland een stijgende vraag naar eieren van de zogenaamde 'graskippen'. Graskippen komen dagelijks buiten. Ze scharrelen in de weiden die niet behandeld zijn met chemische gewasbeschermingsmiddelen. En ze krijgen uitsluitend plantaardig voedsel zoals granen, zaden en peulvruchten.

Deze eieren zijn te herkennen aan het groene doosje waarin ze verpakt zijn en aan het stempel 'Gras Keurmerk'. De Nederlandse Vegetariërsbond heeft het Gras Ei het vegetarisch V-keurmerk toegediend. Bepalend voor de toekenning van dit keurmerk is dat zowel voor het voedsel van de 'graskippen' als voor de productie van de 'graseieren' geen dieren hoeven worden gedood.

SCHARRELEIEREN

Scharreleieren zijn eieren van hennen die vrij kunnen rondscharrelen op de vloer van een grote scharrelstal. Op de vloer ligt strooisel waar regelmatig bijgestrooid wordt, zodat er voor de kippen iets te pikken valt. Een deel van de vloer bestaat uit een zogenaamde mestbak: gaas, waar de uitwerpselen doorheen vallen, met daar boven zitstokken en voedsel- en drinkgoten. Hier mogen maximaal zeven hennen per vierkante meter vloeroppervlak gehouden worden. En er moeten ramen aangebracht zijn in de stal zodat daglicht naar binnen kan vallen. In deze scharrelstallen zijn zogenaamde legnesten aangebracht. Hier is het donkerder dan in de rest van de stal, omdat kippen dat prettiger vinden bij het eieren leggen. Op het doosje moet een stempel staan met 'Scharreleierencontrole Holland' en de naam 'scharreleieren' moet duidelijk vermeld staan. Worden de eieren los verkocht, dan moet op ieder ei apart 'scharrelei' gestempeld staan.

VRIJE-UITLOOP EIEREN

Vrije Uitloopeieren zijn eieren van kippen uit een scharrelstal, die voorzien is van luiken, waardoor ze vrij naar buiten kunnen lopen. Per kip moet minimaal tweeeneenhalve vierkante meter grond beschikbaar zijn. Met Vrije-Uitloop Extensief wordt bedoeld dat kippen uit een scharrelstal per kip maar liefst 10 vierkante meter buitenterrein tot hun beschikking hebben. De Verpakkingsdoosjes van deze eieren moeten gemerkt zijn door het controlebureau CPE en duidelijk vermelden dat het om 'vrije uitloopeieren' of 'vrije uitloopeieren extensief' gaat.

VOLIERE -ElEREN

Volière-eieren zijn eieren van kippen die in een grote stal worden gehouden. Op de grond ligt strooisel, net als bij scharrelkippen. Het verschil met scharrelkippen is echter dat op de vloer van de volièrestal stellingen met meerdere etages zijn geplaatst. Elke etage bestaat uit een vloer van gaas, met daarboven een voedsel- en drinkgoot. Ook zijn er zitstokken waarop de hennen kunnen rusten. Onder het gaas loopt een band die de mest afvoert, zodat de scharrelruimte zo schoon mogelijk blijft.

Doordat niet alleen op de begane grond, maar ook op de etages ruimte is, wordt het totale vloeroppervlak veel groter en kunnen hier meer hennen worden gehouden. Maximaal 10 per vierkante meter vloeroppervlak. Ook hier zijn speciale legnesten. Deze eieren zijn iets duurder dan 'gewone' eieren. Maar - omdat er per stal meer kippen kunnen worden gehouden - iets goedkoper dan scharreleieren.

Op het doosje moet een merkje staan van het controlebureau CPE of van het controlebureau Zeist met daarop 'volière-eieren. Bij losse verkoop moet op ieder ei apart 'volière-ei' staan. Andere benamingen voor eieren zoals bijvoorbeeld 'granen-eieren', hebben doorgaans te maken met het voedsel dat de kippen gegeven wordt. Benamingen als 'boereneieren' met de herkomst van het ei.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 14:52
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 28-06-2003 @ 13:24:
Veganistisch zijn lijk me echt heel moeilijk. m'n oom is veganist, en die mag dus ook geen koekjes, of caramel snoepjes (ei, melk en in het laatste honing)
Er zijn genoeg koekjes zonder, zie o.a. http://www.billysfarm.nl/

Alleen is het wel lastig om te zoeken, want in de gewone supermarkt heb je meestal weinig.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 14:54
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 27-06-2003 @ 21:16:
Als ik heel, heel, heel veel moeite doe, kan ik die eerste twee standpunten ergens nog wel begrijpen, maar dat gedeelte over landschapsvervuiling... wat is nou belangrijker?!?

>Dat van die meststoffen hoef je bijna geen moeite te doen, krijgt het gewas geen mest blijft hij klein, dus minder opbrengt per hectare dus minder eten voor de mens.

dat jij een mooi uitzicht hebt, of dat er genoeg voedsel is? want zoals we al weten sterven er in de derde wereld al mensen van de honger, en dat zal op een gegeven moment, naarmate de bevolking blijft groeien, hier ook gebeuren.

>Laten we dan maar alle natuur gebieden in Nederland omploegen, om graan te verbouwen voor de derde wereld of laat de derde wereld de regenwouden maar in de fik steken en verbouw daar maar gewassen.

Nou weet ik ook wel dat biokoeien ook ruimte innemen, meer dan bioslachtkoeien, maar als het er echt op aan zou komen, en ik moest kiezen tussen óf bioslacht eten, óf vegetariër worden, nou... dan werk ik wel een maisburgertje naar binnen hoor!
>Bio slachtkoeien lopen toch ook buiten, dus zij nemen even veel ruimte in als bio melk koeien. Ik ga voor de rundvleesburger!
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 14:55
TechXP
TechXP is offline
Grasei

kippen kunnen op het gras lopenDeze kip heeft relatief veel bewegingsruimte en kan naar buiten, maar worden in grote aantallen gehouden. Het voer bevat geen antibiotica. Wel wordt er een deel van de snavel afgebrand. Dergelijke eieren worden ook wel aangeduid als "vrije-uitloop"-eieren.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:27
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 28-06-2003 @ 15:55:
Grasei

kippen kunnen op het gras lopenDeze kip heeft relatief veel bewegingsruimte en kan naar buiten, maar worden in grote aantallen gehouden. Het voer bevat geen antibiotica. Wel wordt er een deel van de snavel afgebrand. Dergelijke eieren worden ook wel aangeduid als "vrije-uitloop"-eieren.
Die snavels worden er afgeknipt omdat ze anders de andere kippen beginnen te pikken(dat is mischien dan niet zielig ). Dit is geheel pijnloos.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-06-2003, 15:31
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Dat snavel afbranden.....doen ze dat ook al bij gras kippen!!!
Eigelijk kun je nergens diervriendelijke eieren halen...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:31
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Citaat:
kees17 schreef op 28-06-2003 @ 15:39:
Dus je vind slager en boeren hufters terwijl JIJ ZELFS NOG VLEES EET? De dikste klootzak ben je zelfs nog.
Dikke klootzak ben jezelf. Man lees eens wat er staat.
Ik wist niet dat het er zo erg aan toe ging, en nu ik het weet ga ik er zeker om denken.
We halen nu alleen eiren bij de boer hier, die heeft ze wel in de wei lopen.
Vlees gaan we nog wat op verzinnen, vragen welke slager z`n koeien wel in de wei heeft lopen.
En zowizo gaan we nu minder vlees eten.
En ik vond het wel erg grof en onnodig dat je me zo uitschold.
Lees eerst goed ja? Dan mag je pas je conclussies trekken.
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 28-06-2003 @ 16:27:
Die snavels worden er afgeknipt omdat ze anders de andere kippen beginnen te pikken(dat is mischien dan niet zielig ). Dit is geheel pijnloos.
Dat is zo. Die snavels worden afgeknipt tegen het pikken. Of het pijn doet of niet, dat weet ik niet. Ik ben geen kip, jij wel?

Ik ben als veganist ook gewoon tegen elke vorm van dierenmisbruik. Dieren opsluiten vind ik al niks. Vandaar dat ik ook niet mee doe met eieren eten.

De ruimte die de kippen krijgen is ook niet eens genoeg.

Zie o.a.
http://www.wereldveganismedag.nl/wvd...01.htm#Soorten
en
http://www.wereldveganismedag.nl/wvd..._broc_2001.htm
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:39
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Citaat:
kees17 schreef op 28-06-2003 @ 16:27:
Die snavels worden er afgeknipt omdat ze anders de andere kippen beginnen te pikken(dat is mischien dan niet zielig ). Dit is geheel pijnloos.
Je ziet de plaats van het probleem niet.
Het is te idioot voor woorden om de snavels af te knippen.
En weet je waarom ze elkaar leegpikken daar? Omdat ze allemaal op een hoopje worden gezet. Logisch dat die kippen dan raar gaan doen.

En over gras eieren, wat is nou wel de waarheid?
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
XLerator schreef op 28-06-2003 @ 16:39:
En over gras eieren, wat is nou wel de waarheid? [/B]
Dat stukje van mij kwam van de site

www.veganintel.org

Deze informatie komt van het controleburo CPE (van het ministerie die die zaken doet).

Neem aan dat deze informatie goed is.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 18:05
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
het betekent alleen dat je geen vlees en vaak ook geen vis eet (maar dat is eigenlijk ook vlees).
Ik was vanaf groep 6 vegetariër en iedereen keek heel raar naar m;n leren schoenen enzow.
Toen heb ik er en spreekbeurt over gehouden en (bijna) iedereen begreep het, maar ik heb ff geen zin om die spreekbeurt hier over te typen.
als je niks dierlijks gebruikt ben je veganistisch, en zo ver zou ik zelf nooit gaan...
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 18:45
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Ik vind dat er met het eten van vlees opzich absoluut niets mis is.
Dat gebeurt overal in de natuur. Waarom zouden wij dat dan niet doen?
Het gaat alleen om de manier waarop.
Wij gaan er nu flink om denken. Minder vlees, meer vis en hét vlees dat we gaan eten, gaan we bij een slager halen waarbij het vlees van koeien komt die in het weiland geleeft hebben.
Hetzelfde doen we bij eieren en kip (vlees).
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2003, 19:06
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
XLerator schreef op 28-06-2003 @ 19:45:
Ik vind dat er met het eten van vlees opzich absoluut niets mis is.
Dat gebeurt overal in de natuur. Waarom zouden wij dat dan niet doen?
Over de vraag of de mens van oorsprong vegetarier is of niet, daar zijn de meningen over verdeeld.

Ik kijk een beetje als vergelijkend waar naar de aap. Ik zag laatst op discovery ofzo dat bavianen vlees eten (grazende dieren). Dit alleen in gebieden waar dus weinig groen is. In gebieden waar er veel groen is, daar eten ze eigenlijk alleen groen (groente/fruit e.d. en wat insecten).
De mens zal ook zoiets hebben gedaan (dus afhankelijk van plaats wat het dieet is). Maar goed daar kan je nog een hele tijd over discussieren.
---------------

De vegetariers hebben vele keuzes om vegetarier te zijn :
- geloof
- dierenleed
- gezondheid
- milieu
- voor andere mensen

Ik eet bijvoorbeeld geen vlees e.d. vanwege het leed oftewel het misbruik van de dieren. Ik heb niks tegen de 'natuurlijke' manier van vlees eten (de mens kent deze manier niet meer). De uitbuiting moet stoppen.
Andere redenen zijn eigenlijk ook gezondheid (niet het belangrijkste, komt als laatst), geloof (in de zin van spirituele overtuigingen e.d.), en milieu. Voor andere mensen (in de zin van meer voedsel voor andere mensen ) doe ik het niet echt, dus ook niet een van de belangrijkste.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 21:30
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Ik snap niet dat mensen nog vlees door hun keel kunnen krijgen. Als je bijvoorbeeld eens ziet op de snelweg van die wagens vol met kippen of varkentjes
Daar wil je toch niet aan mee werken!
Die bio industrie moet in elk geval stoppen....ik vrees dat nooit de hele wereld vegetariër wordt...maar als alle vleesetende mensen nou eens wat minder zuinig zouden zijn op dit gebied en scharrelvlees zouden kopen zou dat al een hele verbetering zijn!
Het is walgelijk wat hier in Nederland met al die dieren gebeurd...

In plaats van dit....


...zou dit moeten!


Ciwf.nl
-
Er zijn goede alternatieven voor (kippen)vlees uit de bio-industrie. Scharrelvlees en biologisch vlees zijn afkomstig van dieren die:

-naar buiten kunnen;
-meer ruimte hebben in de stal;
-langzamer groeien dan de speciaal opgefokte bio industriekippen;
-bijna twee maal zo lang blijven leven;
-gezond voer, zonder kleurstoffen en anti-biotica krijgen


Daar heb je die paar euro's meer toch wel voor over?!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 11:36
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
scharrelkippen kunnen NIET naar buiten!!!!! (maar hebben wel een beter leven vergeleken bij bioindustriebeessies). Verder heb je helemaal gelijk. Voor die paar euro's ben je niet alleen diervriendelijker bezg, maar het vlees heeft een VEEL betere kwaliteit, en voor een betere kwaliteit mag je best wat extra centjes neertellen (en anders kun je toch wat minder vlees eten? ik ken genoeg mensen die maar twee keer per weerk vlees eten). verder aan XLerator: andere dieren eten vlees, dus waarom zouden wij dt niet doen??? Nou, laten we het zo zeggen: als jij mij een diersoort kan aanwijzen die een andere diersoort mert duizende exemplaren in een klein hokje stopt, deze dieren volpropt met antibiotica en andere troep, en ze vervolgens al na 40 dagen naar het slachthuis brengt, dan eet ik mijn playstation op, en doneer ik al mijn geld aan een tehuis voor zielige cavia's
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 11:42.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 12:21
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
SuperSanne, ik ben het met je eens hoor. Ik denk dat je me niet goed begrepen hebt.
Ik zei dat het eten van vlees opzich niet erg is omdat blabla
Maar het gaat me om de manier waarop, en daarom gaan wij er nu om denken.
We halen alleen eieren bij de boer in de buurt, die heeft de kippen in het weiland lopen. Zoals het hoort.
En vlees gaan we bij een slager halen die zijn koeien in het weiland heeft staan.
Het gaat me niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit van het leven van de dieren.
Wij gaan daarom ook minder vlees eten. En al kost het meer, dat is dan neit anders.
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 12:53
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
XLerator schreef op 29-06-2003 @ 13:21:
SuperSanne, ik ben het met je eens hoor. Ik denk dat je me niet goed begrepen hebt.
Ik zei dat het eten van vlees opzich niet erg is omdat blabla
Maar het gaat me om de manier waarop, en daarom gaan wij er nu om denken.
We halen alleen eieren bij de boer in de buurt, die heeft de kippen in het weiland lopen. Zoals het hoort.
En vlees gaan we bij een slager halen die zijn koeien in het weiland heeft staan.
Het gaat me niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit van het leven van de dieren.
Wij gaan daarom ook minder vlees eten. En al kost het meer, dat is dan neit anders.
Dan is het goed
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 16:02
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Hmmm, iedereen roept altijd dat het je eigen keus is...
Maar ondertussen hangen er wel levens af van jouw keus...
Maargoed, hier wat argumenten zo ver mogelijk te gaan in het vegetarisme (een vegetarier eet trouwens geen enkel dierlijk product waarvoor gedood wordt)

Vegetarier:

Vlees:
Lijkt me duidelijk, zoek maar wat stukken over bio industrie en je zult me begrijpen, het is zoiezo achterlijk dieren te gebruiken als luxe product.... (net zo goed geen biologisch vlees dus)

Vis:
Meeste mensen denken dat het allemaal uit zee word gehaald maar dat mis voor een deel niet waar, een hoop vis word speciaal voor de visindustrie gefokt, dat het dier toch vrij is geweest gaat dus niet op, ook hier geld weer, moord om luxe is al achterlijk opzich...

Kaas:
(Bio kaas is wel vegetarisch)
Het stremsel wat uit de maag van een jong kalfje word gehaald waarbij het dier uiteraard doodgaat...
En weer luxe waarvoor een dier wordt gedood...

Gelatine:
Zit voornamelijk in snoep en word uit de botten van dode dieren gewonnen, voor snoep dus nog meer op luxe gericht dan vlees/kaas etc.

Veganist:

Melk:
Waarom geen melk?
Omdat de koe express zo vaak bevrucht word zodat ze melk voor haar jongen blijft produceren... zou jij het als vrouw fijn vinden als je om het half jaar bevrucht werd om vervolgens uitgezogen te worden? En zodra de koe niet meer bruikbaar is wordt zij alsnog geslacht eveneens alle kalfjes die zij voortbrengt, met melk werk je dus indirect maar wel voor een groot deel mee aan de vleesindustrie...

Eieren:
Omdat er in die legbatterijen alsnog veel kippen omkomen en dat het idee van graseieren nog steeds is dat de beesten niet vrij zijn en ze alsnog uitgebuit worden...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:14
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
De meningen verschillen blijkbaar. Persoonlijk vind ik vlees eten niet zo'n enorm probleem, omdat we van nature omnivoren zijn. het is niet onnatuurlijk ofzo. wat wel onnatuurlijk is, is om dieren in hele kleine hokjes te stoppen, vol te pompen met chemische troep, en ze vervolgens op te eten. daarom eet ik (voorlopig, het plan is uiteindelijk te minderen met vlees, bijv. alleen op zondag, en misschien uiteindelijk wel vegetariër) biologisch. Verder van kaas: voor de meeste kazen word een plantaardig stremsel gebruikt. in oude kazen is dit moeilijk te vinden, maar ja... die zijn dan ook 40 of zelfs langer geleden gemaakt, in de tijd waar mensen dachten dat de aarde plat was (nou ja.... je begrijpt wel wat ik bedoel ). verder vind ik dat je niet zo neerbuigend moet doen tegen mensen die niet vegetarisch zijn (tenzij ze bioslacht eten, want dat is gewoon echt not done). Biologisch eten (en/of gewoon minder vlees) is nog altijd beter dan bioslacht. de meeste van ons doen gewoon hun best, als jij dat meteen zegt "jij bent geen vegetariër, dus jij bent een slechterik!", zul je niet veel aanhangers vinden. Iets doen is toch beter dan helemáál niets? dat hoor je aan te moedigen, niet af te katten!!! (*heeft heel erg behoefte aan een schouderklopje*). Wel of geen vlees is wel degerlijk je eigen keuze: niemand dwingt je te stoppen of juist vlees te eten. er zijn wel levens mee gemoeit, maar een keuze is een keuze.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:27
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 29-06-2003 @ 19:14:
[B]De meningen verschillen blijkbaar. Persoonlijk vind ik vlees eten niet zo'n enorm probleem, omdat we van nature omnivoren zijn. het is niet onnatuurlijk ofzo.
Dat we omnivoren zijn staat trouwens ook nog niet 100% vast. Dat is altijd lastig om te bepalen, als je al duizenden jaren verder bent.
Mijn persoonlijke mening is dat het afhing van in welk gebied een bepaalde groep mensen leefde.


Citaat:
wat wel onnatuurlijk is, is om dieren in hele kleine hokjes te stoppen, vol te pompen met chemische troep, en ze vervolgens op te eten. daarom eet ik (voorlopig, het plan is uiteindelijk te minderen met vlees, bijv. alleen op zondag, en misschien uiteindelijk wel vegetariër) biologisch.
Niet te vergeten dat de dieren vaak ook dierlijke bestandsdelen tussen hun eten krijgen (van ja, hun eigen soort; kannibalisme?).

Citaat:
Verder van kaas: voor de meeste kazen word een plantaardig stremsel gebruikt. in oude kazen is dit moeilijk te vinden, maar ja... die zijn dan ook 40 of zelfs langer geleden gemaakt, in de tijd waar mensen dachten dat de aarde plat was (nou ja.... je begrijpt wel wat ik bedoel ). verder vind ik dat je niet zo neerbuigend moet doen tegen mensen die niet vegetarisch zijn (tenzij ze bioslacht eten, want dat is gewoon echt not done).
In kazen word meestal nog gewoon dierlijk stremsel gebruikt. In biologische winkels/ natuurwinkels vind je wel genoeg met plantaardig stremsel. Ook AH heeft met plantaardig stremsel.

Inderdaad moet je niet gaan doen van jij bent geen veggie dus jij bent slecht. Ikzelf praat niemand wat aan en respecteer hun keuze in een bepaalde manier. Als ze echter er zelf over beginnen, dan vertel ik natuurlijk graag erover. Als mensen zitten te zeiken dat ik raar ben of extreem, dan ga ik er natuurlijk tegen in.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:33
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
"er zijn wel levens mee gemoeit, maar een keuze is een keuze."

niemand heeft de keuze over andermans leven te beschikken dus niks keuze...
maargoed er zullen altijd mensen blijven die het daar niet mee eens zijn dus ik dring het niet aan anderen op maar stiekem denk ik het wel...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:37
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Met het eindeloos zeiken tegen anderen bereik je toch niks...
Idd, als iemand om mn mening vraagt zal ik die zeker geven...
En dat dat natuurlijk is is onzin want geen enkel ander beest vermoord andere dieren puur uit luxe, een vleesetend dier zal nooit meer dieren doden dan nodig en toch is het geaccepteerd dat er per dag miljoenen dieren geslacht worden om luxe, ja luxe want niks wat wij van dieren gebruiken is onmisbaar... alleen b12 wat in zuivel zit en dat is bij te slikken wat dan weer plantaardig is...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 22:03
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Er is toch 1 duidelijk bewijs dat wij omnivoren zijn (alleseter toch? )
Dat is dat wij zowel snijtanden, hoektanden als kiezen hebben
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-06-2003, 22:06
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
XveganX schreef op 29-06-2003 @ 22:37:
Alleen b12 wat in zuivel zit en dat is bij te slikken wat dan weer plantaardig is...
B12 zit in zuivel, vlees, e.d. Een plantaardige B12 is er niet. Hoewel ze die wel hebben gevonden in kleine mate in een wier. Dit is echter niet door mensen op te nemen ofzo.

Het B12 in de bij te slikken tabletten zijn door bacterien gemaakt. Overigens hoorde ik dat de B12 in vlees e.d. ook komen doordat deze aangemaakt worden door bacterien in het dier. Dus theoretisch is het dus niet zo dat mensen dieren hoeven te eten omdat daar B12 in zit. Nee het komt van bacterien.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 22:06
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Dat zijn we ook en dat ga ik zeker niet ontkennen...
Maar dat neemt niet weg dat het ronduit asociaal is te moorden om luxe...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 22:28
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ten eerste: (dit is al de vierde keer dat ik dit zeg in een vegetariërdiscussie en ja ik weet het ben een mierenneuker maar ik kan er echt niet tegen)
Mensen kunnen niet vegetarisch zijn!!! Wij zijn nog altijd gewoon van vlees. Hoogstens kun je vegetariër zijn.

Enne. Ik ben vegetariër, eet dus geen vis, geen vlees, zoveel mogelijk kaas met vegetarisch stremsel (maar buitenshuis is het heel moeilijk daarop te letten), probeer zo min mogelijk gelatine te eten maar vaak weet ik gewoon niet waar dat in zit. Ik draag wel leren schoenen, ten eerste omdat al mijn leren schoenen gekocht zijn in mijn pre-vegetariër tijd en ten tweede omdat ik leer toch iets langer mee vind gaan dan een stukje vlees.
Waarom? Natuurlijk omdat ik tegen de bio-industrie ben, en ook omdat ik vind dat we in deze tijd best zonder vlees kunnen aangezien we niet meer aangewezen zijn op onze natuurlijke leefomgeving voor voedsel, en dus best andere dingen kunnen eten ipv vlees. Waarom dieren doodmaken als je ook iets anders kunt eten?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 05:29
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Maar waarom pillen slikken als we van oorsprong vlees horen te eten? Net als veel andere dieren? En we eigelijk ook niet zonder kunnen?
Ik vind het werkelijk afschuwlijk hoe het gebeurd, ik wordt er echt misselijk van als ik het lees (zie ook eerdere posts van mij)
Daarom eet ik nu geen vlees meer totdat we een boer gevonden hebben die zijn kippen en koeien en varkens normaal behandelen.
Dan halen we daar ons vlees en eieren. Dan eten we maar minder als het duurder is, dat maakt ons niet uit.
Gelukkig is m`n moeder het hier compleet mee eens.

Maar wij minderen puur en alleen omdat het op zo`n afschuwlijke onmenselijke misselijkmakende manier gebeurd.
Echt een stelletje schoften die niet nadenken.
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 06:19
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Die pillen zijn niet voor vegetariers maar voor veganisten ter vervanging van vitamine b12 (zit in zuivel)...
Dus zou iedereen zonder pillen slikken kunnen stoppen met alle dierlijke producten op zuivel na, en daar gaat het er tegenwoordig ook belachelijk aan toe dus daar werk ik ook liever niet aan mee...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 06:22
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Xliberator --> "Maar waarom pillen slikken als we van oorsprong vlees horen te eten? Net als veel andere dieren? En we eigelijk ook niet zonder kunnen? "


Die pillen hoeven zijn dus alleen voor veganisten....
En geen enkel dier eet vlees "omdat dat zo lekker is"...
En we kunnen prima zonder, sterker nog het is een stuk gezonder dan vleeseten want de vitaminen die je uit vlees haalt, voordat je daar de juiste hoeveelheid van binnenhebt heb je alweer teveel vet binnen gekregen wat dus niet het geval is met vervangers....
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 07:27
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Leuk hoor, om m`n naam raar op te schrijven.
Maar in iedergeval, ik zeg toch ook niet dat ik vind dat je vlees moet eten omdat het lekker is?
Ik zeg alleen dat de mens bepaalde dingen uit het vlees haalt wat we nodig hebben.
En om nou pillen te gaan slikken geeft wel aan dat dat een onnatuurlijk iets is.
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 09:11
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
XLerator schreef op 30-06-2003 @ 08:27:
Leuk hoor, om m`n naam raar op te schrijven.
Maar in iedergeval, ik zeg toch ook niet dat ik vind dat je vlees moet eten omdat het lekker is?
Ik zeg alleen dat de mens bepaalde dingen uit het vlees haalt wat we nodig hebben.
En om nou pillen te gaan slikken geeft wel aan dat dat een onnatuurlijk iets is.
1. Onnatuurlijk kan eigenlijk niet eens, omdat strikt genomen alles uit de natuur afkomstig is.
2. En wat dan nog? Ook al zou iets onnatuurlijk kunnen zijn, wat is dat tegenwoordig niet? Dat het onnatuurlijk is om veganist te zijn is voor jou dus een reden om het niet te zijn? En jij neemt dus ook nooit de auto, draagt alleen katoenen kleding en kijkt nooit tv?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:24
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 30-06-2003 @ 10:11:
1. Onnatuurlijk kan eigenlijk niet eens, omdat strikt genomen alles uit de natuur afkomstig is.
2. En wat dan nog? Ook al zou iets onnatuurlijk kunnen zijn, wat is dat tegenwoordig niet? Dat het onnatuurlijk is om veganist te zijn is voor jou dus een reden om het niet te zijn? En jij neemt dus ook nooit de auto, draagt alleen katoenen kleding en kijkt nooit tv?
1. Als je dat vind dan is er niets om te klagen. Dan is chemisch afval dus ook niet erg.
2. Klopt niet wat je zegt.
Ik zeg dat als je geen vlees meer gaat eten (wat voor de mens wel natuurlijk is) dat je dan aan de pillen moet, en dat vind ik niet kloppen. Als het met plantaardig eten wel vervangen kan worden is het wel goed. Maar om nou aan de pillen te gaan (daar ben ik zowizo op tegen)
TV en auto is een heel ander verhaal. Dat doe je niet als vervanging. En trouwens, ik ga bijna nooit met de auto. Als het kan met de fiets of trein. Maar als ik dingen mee moet nemen dan moet je wel eens met de auto. Maar daar vind ik nix aan, maar dat terzijde.

edit
Onthou wel dat ik er echt enorm gigantisch op tegen ben hoe het nu gaat, en daarom ook geen 'normaal' vlees en eieren meer eet.
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread

Laatst gewijzigd op 30-06-2003 om 10:27.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 12:45
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
sorry hoor, dat van de naam deed ik ook niet expres
maargoed, wat ik al zei, alleen voor zuivel heb je vervanging van pillen nodig (die pillen zijn ook 100% natuurlijk, niet chemisch dus...)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:23
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
XLerator schreef op 28-06-2003 @ 16:31:
Dikke klootzak ben jezelf. Man lees eens wat er staat.
Ik wist niet dat het er zo erg aan toe ging, en nu ik het weet ga ik er zeker om denken.

>Die mensen van die site maken het extra erg.

We halen nu alleen eiren bij de boer hier, die heeft ze wel in de wei lopen.
Vlees gaan we nog wat op verzinnen, vragen welke slager z`n koeien wel in de wei heeft lopen.
En zowizo gaan we nu minder vlees eten.
En ik vond het wel erg grof en onnodig dat je me zo uitschold.
Lees eerst goed ja? Dan mag je pas je conclussies trekken.
Koeien lopen nog altijd in de wei, behalve s'winters en als het min weer is.Zeker weinig kennis op agraisch gebied.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 20:00
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
kees17 schreef op 30-06-2003 @ 20:23:
Koeien lopen nog altijd in de wei, behalve s'winters en als het min weer is.Zeker weinig kennis op agraisch gebied.
En jij hebt blijkbaar weinig kennis van de bio-industrie. In de bio-industrie hebben de koeien vaak nog nooit een weiland gezien.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 21:26
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Citaat:
kees17 schreef op 30-06-2003 @ 20:23:
Koeien lopen nog altijd in de wei, behalve s'winters en als het min weer is.Zeker weinig kennis op agraisch gebied.
Aan mijn kennis is niets mis. Heb je ooit van bio-industrie gehoord?
Bijna al het vlees dat je in de winkel zit liggen is van die koeien afkomstig. En die koeien staan niet in de wei.
Zeker weinig kennis op agragisch gebied?

Citaat:
XveganX schreef op 30-06-2003 @ 13:45:
sorry hoor, dat van de naam deed ik ook niet expres
maargoed, wat ik al zei, alleen voor zuivel heb je vervanging van pillen nodig (die pillen zijn ook 100% natuurlijk, niet chemisch dus...)
Okeej dan is het goed, sorry voor mijn reactie dan
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 22:15
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
En de bio koeien in de wei worden net zo goed uitgebuit...
__________________
Of je worst lust?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.