Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2005, 23:37
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Brakheid ten Top

Brak... een woord dat elke gerechtvaarde feestganger toch bekend in de oren moet klinken. "Zoooo heey.. poeee heey !! die is me toch een partij brak". Voor de simpele en sociaal geisoleerde zielen die de moeite nemen om zich aan mijn hersenspinsels te irriteren, geef ik toch nog even een korte moderne/post-apocolyptische beschrijving van het begrip "Brak":

Brak zijn houdt in dat de getroffene niet meer in staat is om normaal te communiceren met de buitenwereld. Hij of zij verzand in eindeloze brabbelpartijen tegen wildvreemde personen of in ergere gevallen tegen voorwerpen. Zo kunnen er pijnlijke situaties onstaan waarin het slachtoffer ongegeneerd zijn of haar diepste emoties deelt met de rest van de feestgangers en hiermee meedogenloos zijn zorgvuldig opgebouwde reputatie in 1 klap weet te verwoesten (het zogenaamde Tsunami-Effect). Maar er zijn meerdere vormen van brakheid.

1: De man met de Brakke Hamer;

Goed voorbeeld hiervan is de heer. K. Bouter (naam gefingeerd). Die in een veelvoorkomend geval van zelfoverschatting de uitdaging aannam om een longdrink glas Johnny Walker in 1 keer achterover te slaan (bekend als "Atten"). Dit allemaal in ruil voor het ontzagwekkende bedrag van 10 Eur(i)(o). Na dit afschuwwekkende schouwspel heeft de K.Bouter het welgeteld 8 minuten en 37 seconden volgehouden totdat de Man met de Brakke Hamer genadeloos toesloeg. Wat begon met een kleine storing in het evenwichtsorgaan, zette vervolgens binnen no time door, en eindigde in een kotsend, brabbelend en stinkend hoopje mens. Waar men normaal in dit soort pijnlijke situaties medeleven en begrip toonde, werd K. getracteerd op opmerkingen als; "Boontje, komt om zijn Loontje", "Wie de schoen past moet op de blaren zitten" en "Waar staat godverdomme het bier ?!?!".

2: De Slaapmuts

Dit is een veelvoorkomend stadium van Brakheid, waar bijna iedereen wel eens mee te maken krijgt. Het is gezellig, je voelt je lekker.. je bent een beetje loom van de zo vrij genuttigde hoeveelheid alcohol en besluit even een stapje terug te nemen en even te relaxen. Je loopt naar buiten, gaat op de dichtsbijzijnde bank zitten en je word 4 uur later wakker met je ogen vol mascara, smileys op je wangen en lippenstift over je hele gezicht. Je sokken zijn over je armen getrokken en de foto's zijn inmiddels per email naar je gehele vriendenkring verstuurd. Je vist je schoenen uit de vijver, trekt je kapot getrapte fiets uit de bosjes en gaat vervolgens op huis aan. Eenmaal thuisgekomen staan je ouders je pisnijdig op te wachten omdat je volgens "vrienden" de nacht op het bureau moest doorbrengen en ze de hele nacht naar je op zoek waren geweest. Dat je eruit ziet als Boy George word gelukkig WEL door de vingers gezien, omdat je ouders toch allang wisten dat je een verkapte homo was...

3: Ben je brak of wil je een koekje ?

Drank maakt meer kapot dan je lief is.. Geniet maar drink met mate.. Flikker toch op met dat pleuris gezeik !! Ik zuip lekker zoveel als ik wil, want anders ben ik veels te verlegen om chickies te scoren !! 8 Bier, 2 Breezers, 2 Tequila en een verdovingsmiddel voor kleine huisdieren later wind je elke vrouw om je vinger. Natuurlijk sla je de goedbedoelde maar o zo jaloerse waarschuwingen van je vrienden in de wind en pak je die blonde schoonheid vol op haar bakkes. Om vervolgens tot diep in de nacht te genieten van dampende sex. Als je de ochtend daarna wakker word naast Sugar Lee Hooper (zonder TuTu) met platjes en een kater meld je je meteen aan bij de AA en geef je de aankomende zes jaar voorlichting op feesten over alcoholmisbruik.

4: Probeer eens te snappen, dat je iets niet snapt

ik denk
maar waarom denk ik dat?
omdat ik denk, dat ik dat denk
maar waarom denk ik, dat ik dat denk dan?
omdat ik denk, dat ik denk, dat ik dat denk.
maar waarom denk ik, dat ik denk, dat ik dat denk?
omdat ik denk, dat ik denk, dat ik denk, dat ik dat denk

Need I say more ??

5: Moeilijk doen als het makkelijk kan

Het vertellen van een simpel verhaal is vaak al lastig genoeg.. Toch kan het nog een stuk lastiger worden indien men onder invloed is van een verdovende middelen. Een voorbeeld;

"ik lag dus in bed.. te slapen.. tot ik na ongeveer 10 minuten het raam wilde opendoen.. ow wacht.. ik sliep dus niet.. want ik slaap nooit binnen 10 minuten.. maar goed... ik werd dus wakker na ongeveer 10 minuten.. nee wacht.. ik sliep niet dus ik kon ook niet wakker worden.. godverdomme !!! nou.. ok.. STEL....DUS.. STEL !!! Dat ik dus al sliep.. dan werd ik dus zegmaar wakker en wilde ik het raam opendoen.. totdat ik zag dat er helemaal geen raam was omdat ik dus bij jou sliep !! echt ZOOOOO eng !"

Dit waren de vijf meest voorkomende vormen van brakheid, al zullen er ongetwijfeld meer zijn. Schroom dus ook niet om al je brakke gebeurtenissen en observeringen als reactie te plaatsen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2005, 23:54
Verwijderd



brak, de morning after van je verjaardagsfeest en horen van je ouders dat je vrienden je hebben thuisgebracht en dat je er zelf niets meer van weet. En bij elke hap van je ontbijt krijg je kotsneigingen.


Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 00:10
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
ik weet nog een "brakheidsvorm"

totaal van de wereld, totaal niet meer instaat zijn om te kunnen praten, denken of bewegen, de enige beweging die je nog kunt maken is een antiperistaltische in je maag.

de enige twee dingen waartoe je nog in staat bent zijn braken (met uiteraard bijbehorende braakgeluiden).
En als een zombie voor je uitstaren.

(braken en brak ? zit er een verband tussen toevallig? )
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 00:21
Verwijderd
christ

jullie denken teveel als je zat bent
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 00:45
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik denk bij 'brak' eigenlijk vooral aan de toestand de dag na het zuipen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 08:44
Verwijderd
Ik gok mezelf op nummer 5 ^^. Ik raaskal en vertel teveel. Maar sowieso ben ik nogal vreemd als ik verhalen vertel, ik sla te vaak stukken over en moet dan weer terug omdat ik dacht dat de ander ze wel zou begrijpen maar dus niet deed.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 08:59
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Zonder twijfel een nummer 5!

De vage verhalen die ik luid en duidelijk loop te verkondigen Geweldig. En als ik weer nuchter ben worden dat ook weer mooie anekdotes.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 12:05
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Nummer 3 moet toch ook wel voorkomen bij de meeste van jullie ? misschien niet zo extreem als beschreven, maar ik heb toch wel een paar keer gedacht; wtf heb ik gisteravond met dat mokkel gedaan en waarom heb ik dat mensen proberen te versieren etc..

@Twanos: dat is idd ook een goede
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 12:30
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
nummer 5 past ook bij mij goed. Ik hoor de volgende dag vaak dingen terug die ik zou hebben gezegd, maar waar ik helemaal niets vanaf weet. Ook wel weer leuk trouwens.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 14:49
Radium
Avatar van Radium
Radium is offline
Citaat:
Brasco schreef op 15-04-2005 @ 00:37 :

4: Probeer eens te snappen, dat je iets niet snapt

ik denk
maar waarom denk ik dat?
omdat ik denk, dat ik dat denk
maar waarom denk ik, dat ik dat denk dan?
omdat ik denk, dat ik denk, dat ik dat denk.
maar waarom denk ik, dat ik denk, dat ik dat denk?
omdat ik denk, dat ik denk, dat ik denk, dat ik dat denk

Need I say more ??
Dan ben je niet brak, dan zit je gewoon in een keiharde trip.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 15:36
Verwijderd
zeker wel nummer 5
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 15:45
Verwijderd
het is adten, en niet atten.

het komt namelijk van het latijnse 'ad fundum' wat zoveel betekent als tot op de bodem etc etc blablabla
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Kwoots van forumers
Miekje*
34 19-07-2009 13:44
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #131
Pruts0r
493 02-07-2008 16:15
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46
Software & Hardware *ik wil een nieuwe computer....maar...*
Janet
87 19-02-2003 20:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De Jong wil uit LPF-fractie stappen
UnknoWn EntiTy
122 15-10-2002 08:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.