Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2015, 22:36
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Mijn hoofd werkt echt niet meer, maar ik ben nog lang niet klaar met leren (morgenvroeg tentamen). Ik heb een stukje tekst al 100 gelezen, maar het dringt niet tot me door wat er staat

"Het stelsel van van de Alternative Vote is een zuiver absolutemeerderheidsstelsel. Het is een preferentieel stelsel, waarbij de kiezer in de eerste en enige ronde de kandidaten moet ordenen volgens zijn voorkeur. Wanneer niemand van de kandidaten de absolute meerderheid van de stemmen behaalt op basis van de eerste voorkeur van de kiezers, dan wordt de kandidaat met de laatste score geëlimineerd. De 'tweede' keuzes van die geëlimineerde kandidaat worden dan opgeteld bij de resultaten van de 'eerste voorkeur' van de overblijvende kandidaten. Dit gaat zo verder tot een van de kandidaten de absolute meerderheid behaalt."

Bij het vetgedrukte gaat het mis Het zou niet zo moeilijk moeten zijn, maar ik moet het echt weten. Help?
Zoals ik het lees:

Kiezers ranken alle kandidaten die meedoen -->
Kiezer 1: 1. Danny, 2. Karel, 3. Tim
Kiezer 2: 1. Karel, 2. Tim, 3. Danny
Kiezer 3: 1. Karel 2. Danny 3. Tim
Kiezer 4: 1. Tim 2. Danny 3. Karel
Kiezer 5: 1. Danny 2 Tim 3 Karel
etc

Wanneer geen van de kandidaten een absolute meerderheid behaalt op basis van de eerste plekken (dus in de eerste ronde worden alleen de eerste plaatsen meegeteld), wordt degene met de laagste score geëlimineerd.
In het voorbeeld zou Tim dus afvallen (2-2-1)
Vervolgens ga je dan kijken naar wat de mensen die Tim op 1 hadden, op plek 2 hebben staan. En tel je die bij de score van de eerste ronde op..

De enige kiezer in het voorbeeld die Tim heeft gestemd had Danny op plek 2, dus de einduitslag in het voorbeeld wordt dan 3-2 voor Danny.

Is dit een beetje te volgen? In mijn hoofd klinkt het logisch uitgelegd in ieder geval
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Advertentie
Oud 16-06-2015, 22:46
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Zoals ik het lees:

Kiezers ranken alle kandidaten die meedoen -->
Kiezer 1: 1. Danny, 2. Karel, 3. Tim
Kiezer 2: 1. Karel, 2. Tim, 3. Danny
Kiezer 3: 1. Karel 2. Danny 3. Tim
Kiezer 4: 1. Tim 2. Danny 3. Karel
Kiezer 5: 1. Danny 2 Tim 3 Karel
etc

Wanneer geen van de kandidaten een absolute meerderheid behaalt op basis van de eerste plekken (dus in de eerste ronde worden alleen de eerste plaatsen meegeteld), wordt degene met de laagste score geëlimineerd.
In het voorbeeld zou Tim dus afvallen.
Vervolgens ga je dan kijken naar wat de mensen die Tim op 1 hadden, op plek 2 hebben staan. En tel je die bij de score van de eerste ronde op..

De enige kiezer in het voorbeeld die Tim heeft gestemd had Danny op plek 2, dus de einduitslag in het voorbeeld wordt dan 3-2 voor Danny.

Is dit een beetje te volgen? In mijn hoofd klinkt het logisch uitgelegd in ieder geval
Ja! Bedankt

Ik ben echt te moe om na te denken
Oud 16-06-2015, 22:47
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Het gaat door.

Ik ben nog nooit in Naturalis geweest trouwens. Wandel er dagelijks langs en het staat al heel lang op de planning, maar nog niet gedaan.
Naturalis is echt heel tof. Ze gaan volgend jaar verbouwen vanwege ruimtegebrek (en ik vind het nu al een flink museum), dus ik ben heel benieuwd hoe het dan weer gaat worden.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 16-06-2015, 23:08
df
Avatar van df
df is offline
Komt een proef in Utrecht met het basisinkomen. Ben benieuwd!
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 16-06-2015, 23:10
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Cool
Oud 16-06-2015, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Cool
JE BENT ZELLUF!
Oud 16-06-2015, 23:19
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Oud 16-06-2015, 23:22
Verwijderd
Dat was de één na laatste medezeggenschapsraadvergadering vanavond. De volgende is een hele korte op een maandagmiddag. Dubbel gevoel allesssss.
Oud 16-06-2015, 23:23
Verwijderd
Nog één GMR-vergadering ook maar trouwens Maar daarna heb ik wel mijn dinsdagavonden weer voor mezelf. Dat is dan wel weer fijn.
Oud 16-06-2015, 23:31
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Waarom de laatste?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 16-06-2015, 23:34
Verwijderd
Omdat ik mezelf voor volgend jaar niet herkiesbaar heb gesteld. En mijn collega's zijn daar echt helemaal niet blij mee. Per 1-1-2016 werk ik in Hengelo en ik vind het niet gepast om in 5 jaar tijd twee keer verkiezingen uit te schrijven dus dan maar de kans aan iemand anders geven.
Oud 16-06-2015, 23:40
df
Avatar van df
df is offline
Uurtje per enkele reis in de sprinter.. Taai.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 16-06-2015, 23:53
Verwijderd
Sprinters zijn voor homo's.
Oud 17-06-2015, 00:04
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
DF heb jij geen tentamens?

Ik slaap gemiddeld 3 uur in de nacht voor ik een tentame heb. Volgens mij doe ik iets fout
Oud 17-06-2015, 02:55
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik denk dat ik vannacht helemal niet ga slapen
Oud 17-06-2015, 03:10
Verwijderd
Boks
Oud 17-06-2015, 03:52
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
De volgeltjes fluiten luid
Oud 17-06-2015, 03:52
Verwijderd
Ja, wordt n mooie dag vandaag.
Oud 17-06-2015, 05:40
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Olav heeft vannacht een aloë vera gesloopt Was er eentje die nooit aan was geslagen, maar toch.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 17-06-2015, 06:17
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
waarom ben je eruit gegaan dan?
Omdat ik overging naar het volgende jaar flapdrol.
Oud 17-06-2015, 08:11
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Omdat ik mezelf voor volgend jaar niet herkiesbaar heb gesteld. En mijn collega's zijn daar echt helemaal niet blij mee. Per 1-1-2016 werk ik in Hengelo en ik vind het niet gepast om in 5 jaar tijd twee keer verkiezingen uit te schrijven dus dan maar de kans aan iemand anders geven.
Ah jammer. Kan me voorstellen dat ze niet blij zijn Hun probleem natuurlijk verder.
Oud 17-06-2015, 08:56
Verwijderd
5 jaar? 5 maanden moet daar natuurlijk staan. Ja wel jammer maar ik ga het azijnzeiken van de overige MR-leden echt niet missen.
Oud 17-06-2015, 08:57
Verwijderd
Gisteren ook weer over de kluisjeshuur op één lokatie, waarom die er niet is terwijl op alle andere lokaties een 10tje per jaar in de vrijwillige ouderbijdrage staat. Mja, daar heeft de directeur goede redenen voor en ieder jaar moet hij het opnieuw motiveren en zelfs als ik de notulen van de vorige vergadering erbij pak waar het in is behandeld dan wil ze de vraag alsnog stellen. Grmbl.
Oud 17-06-2015, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een paar dagen meegelopen op een mytylschool en dat was ook heel interessant. Wel heftig, maar als je er eenmaal je weg gevonden hebt is het super leuk werk om te doeen!
Klopt, het moet even wennen. Maar dat komt wel goed. Voor de vakantie mag ik een dag meekijken. Nu al zin in
Oud 17-06-2015, 09:09
Knitten.
Avatar van Knitten.
Knitten. is offline
Morgen!
Oud 17-06-2015, 09:13
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Gisteren ook weer over de kluisjeshuur op één lokatie, waarom die er niet is terwijl op alle andere lokaties een 10tje per jaar in de vrijwillige ouderbijdrage staat. Mja, daar heeft de directeur goede redenen voor en ieder jaar moet hij het opnieuw motiveren en zelfs als ik de notulen van de vorige vergadering erbij pak waar het in is behandeld dan wil ze de vraag alsnog stellen. Grmbl.
Haha, herkenbaar
Oud 17-06-2015, 11:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Lekker dagje. Beetje in huis rommelen maar ook koffie met de nieuwe Flair en nu verse broodjes en sapje
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-06-2015, 12:06
Verwijderd
Eindelijk nieuwe telefoon besteld
Oud 17-06-2015, 12:06
Verwijderd
en in juli vervalt mijn twee jaar gratis 23 gig bij dropbox straks weer arme pauper met maar 3,5 gb dropbox
Oud 17-06-2015, 12:42
hahahahahahaha
hahahahahahaha is offline
Citaat:
Eindelijk nieuwe telefoon besteld
Welke?
Oud 17-06-2015, 12:47
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
en in juli vervalt mijn twee jaar gratis 23 gig bij dropbox straks weer arme pauper met maar 3,5 gb dropbox
8,5 hier
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 17-06-2015, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Welke?
HTC one m9
Oud 17-06-2015, 13:06
Verwijderd
Citaat:
en in juli vervalt mijn twee jaar gratis 23 gig bij dropbox straks weer arme pauper met maar 3,5 gb dropbox
Unlimited OneDrive

Oh wacht 20.000 bestanden-limiet
Oud 17-06-2015, 13:07
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Unlimited OneDrive

Oh wacht 20.000 bestanden-limiet
Dat is alleen bij de businessvariant toch? (ivm sharepoint integratie?) Ben dit toevallig net aan het bekijken :v
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 17-06-2015, 13:17
Verwijderd
Nee hoor, ook bij thuiskoopdingen! Ik heb gewoon een licentie gekocht begin van dit jaar en ik maak backups van mijn hele server naar OneDrive. En je krijgt er 25 licenties bij (voor 5 users). Dat is ook wel fijn. Mijn pa heeft nou legaal mijn Office ook al heb ik het ook nog een keer via SURFdiensten. Maar SURF is dan weer zonder unlimited OneDrive, dat komt later dit jaar.
Oud 17-06-2015, 13:18
Verwijderd
En de 20.000 bestanden limiet gaat er ook af later dit jaar. Ik geloof dat het iets te maken heeft met de implementatie van ReFS op de achtergrond waarmee ze het probleem van meta informatie over de files oplossen. Stop maar eens 100.000 bestanden in je Dropbox en installeer de Desktop client BAM 2GB aan geheugen...
Oud 17-06-2015, 13:27
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
cool. Ben een beetje aan het kijken wat een geschikte filesharing solution is voor hier; zit te denken om de boel te upgraden naar Office 365 Business Essentials licenties; die zijn maar 40 a 50 cent duurder vergeleken met de Exchange licenties die we nu hebben. Als we upgraden krijgen we er namelijk heel de sharepoint/onedrivemuik + meer er bij, en daar is her en der ook wel wat behoefte aan.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 17-06-2015, 13:30
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
https://onedrive.uservoice.com/forum...hat-can-be-sto

hmm, afwachten dus
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 17-06-2015, 14:04
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
en in juli vervalt mijn twee jaar gratis 23 gig bij dropbox straks weer arme pauper met maar 3,5 gb dropbox
Ik heb 52 maar volgens mij vervalt dat ook ooit
Oud 17-06-2015, 14:19
Verwijderd
Nog vier tentamens en een deadline te gaan. \m/ Even fixen dit.
Oud 17-06-2015, 14:20
Verwijderd
Als alles goed gaat heb ik over een week zomervakantie!
Oud 17-06-2015, 14:20
Verwijderd
Ik heb de engelstoets gehaald dus ik mag over naar het 2e jaar

Laatst gewijzigd op 17-06-2015 om 17:21.
Oud 17-06-2015, 14:21
Verwijderd
En ik heb vandaag al precies zes weken geen erge aanval meer gehad.
Oud 17-06-2015, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Ik heb de engeltoets gehaald dus ik mag over naar het 2e jaar
Gefeliciteerd! Heb je nu ook vleugeltjes enzo?
Oud 17-06-2015, 14:55
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
En ik heb vandaag al precies zes weken geen erge aanval meer gehad.
Wauw, goed bezig
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 17-06-2015, 15:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik kom er net achter dat een meisje van mijn vereniging (die ik al kende van de middelbare school) praktisch naast Miekje woont.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 17-06-2015, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Wauw, goed bezig
Het is natuurlijk niet echt mijn verdienste ofzo, maar toch leuk ja!
Oud 17-06-2015, 15:15
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Het is natuurlijk niet echt mijn verdienste ofzo, maar toch leuk ja!
Heb je er zelf helemaal geen invloed op dan? Lijkt me toch wel aannemelijk dat je wat dingen anders doet om minder risico te lopen?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 17-06-2015, 16:02
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Gefeliciteerd! Heb je nu ook vleugeltjes enzo?
__________________
Forumdownie
Oud 17-06-2015, 16:13
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Gefeliciteerd! Heb je nu ook vleugeltjes enzo?


Vergeet het aureooltje niet!
__________________
Lophophanes cristatus
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.