Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2002, 09:07
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
School zet resultaten van leerlingen op internet


Uitgegeven: 13 december 2002 15:09
Laatst gewijzigd: 13 december 2002 15:34

AMSTERDAM - Leerlingen van het Farelcollege met slechte schoolresultaten en spijbelgedrag kunnen dit vanaf volgend schooljaar niet langer voor hun ouders verbloemen. De scholengemeenschap in Ridderkerk publiceert vanaf september 2003 de leerlingresultaten op internet. Volgende week start de school met een pilot-programma.

In het zogeheten @VO-systeem worden alle leerlinggegevens digitaal opgeslagen. Het programma moet het verouderde administratiesysteem vervangen en ouders voortdurend van informatie voorzien. "We willen ouders graag doorlopend op de hoogte houden in plaats van elke drie weken een papiertje meegeven aan de leerling", vertelt Nico Mouthaan, rector van het Farelcollege.

Een van de voordelen van het nieuwe systeem is dat het onderwijspersoneel in één oogopslag kan zien hoe vaak een scholier afwezig is geweest, welke cijfers hij heeft gehaald en welke studiekeuzes hij heeft gemaakt.

De school kan zelf bepalen of ze een deel van de informatie openbaar maakt voor ouders. Via een speciale site kunnen zij bij deze gegevens komen. Het @VO-systeem moet over twee jaar op zeker 275 scholen zijn geïntroduceerd.


dit is toch schending van privacy?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2002, 10:33
Verwijderd
Hebben ze bij mij op school ook gedaan, maar alles is beveiligd met een w8woord, die alleen ik en m'n ouders hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 12:03
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
zolang het idd met wachtwoord is voor alleen de ouders en de leerling zelf en er alleen studieresultaten en verzuim op die site vermeld staan vind ik het geen slecht plan. Het is gewoon vaak zo dat ouders alleen 2 keer per jaar een rapport te zien krijgen en dat het dan vaak al te laat is om in te grijpen. Zo kunnen ouders meteen reageren als het fout dreigt te gaan.
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 13:13
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Hebben ze bij mij op school ook gedaan, maar alles is beveiligd met een w8woord, die alleen ik en m'n ouders hebben.
Alles is te kraken

ik weet niet wat ik er van moet denken, maar ik weet wel dat er genoeg mensen zijn nog zonder internet, hebben die leerlingen ff geluk.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 13:58
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Bij mij zijn er enkele leraren die cijfers op het internet zetten. Ik heb er geen probleem mee, het is best handig.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 15:44
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
dit is toch schending van privacy?
Ja dus? Je privacy wordt al op zoveel manieren ingeperkt.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Ja dus? Je privacy wordt al op zoveel manieren ingeperkt.
..dus moet je maar kritiekloos alle privacy beperkende maatregelen accepteren?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 16:54
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
dit is toch schending van privacy?
Ik zou het niet geweldig vinden als mijn school met dit idee zou komen Wat is hier nou precies het nut van?
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 16:58
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ik moet er niet aan denken dat ze dat bij mij op school ook invoeren, moet er niet aan denken dat mn ouders al mn cijfers gaan controleren.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 17:01
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Bij mij op school zijn ze ook met dit aktie begonnen. Voor mij maak 't niks uit, heb toch prachtige cijfers.
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 17:14
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Courage schreef:
Bij mij op school zijn ze ook met dit aktie begonnen. Voor mij maak 't niks uit, heb toch prachtige cijfers.
Ik heb ook geen slechte cijfers, maar daar gaat het mij niet om. Ik wil gewoon ook een keer een laag punt kunnen halen zonder dat mn ouders dan meteen achter me aan te krijgen.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 17:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Voor mij zou het niks uitmaken, mijn ouders vinden het niet erg als ik eens met een 1 thuis kom. Zolang ik over het algemeen goed blijf staan vinden ze het best.
Maar ik ken ook zat mensen waarbij hun ouders niet zo makkelijk zijn. Een 4,5 is daarbij al genoeg voor een preek van een half uur, laat staan een lager cijfer. Als zo'n cijfer een lage weging heeft, dan maakt dat die ouders niet uit.

Op het rapport zie je die cijfers niet, want met een 6,5 is het alweer opgehaald. Maar als alle cijfers op het internet komen te staan, dan weet ik echt zeker dat een aantal mensen uit m'n klas zwaar de lul zijn, terwijl ze verder geen enkele problemen op school hebben: staan overal goed voor...

Voor die mensen vind ik zo'n invoering toch wel behoorlijk lullig
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 19:33
Folklore
Avatar van Folklore
Folklore is offline
Zolang het alleen voor de leerling en ouders is.
Ik wens de leraren veel succes met het extra werk.
__________________
Every men dies, but not every men really lives
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 21:34
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
dit is toch schending van privacy?
Nee, niet zolang je jonger dan 18 bent iig, want dan heb je tegenover je ouders helemaal geen privacy.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 23:39
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Glow schreef:
..dus moet je maar kritiekloos alle privacy beperkende maatregelen accepteren?
Zeker niet. Maar de schending van privacy op zich is dus niets bijzonders.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 23:46
Verwijderd
Ik vind het een goed systeem, mits alleen de leerling en de ouders toegang tot die gegevens hebben. 'Schending van de privacy' ken ik niet. Dat is geen grondrecht. De ouders van minderjarige kinderen zijn onder alle omstandigheden bevoegd hun belangen waar te nemen en te behartigen. Daar vallen schoolprestaties ook onder.

Ik heb gesproken. Nu dus bek houden.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 11:01
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Als die leerlingen daar geen problemen mee hebben is dat toch niet erg?

Lijkt mij best wel ok.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 11:12
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Ik heb ook geen slechte cijfers, maar daar gaat het mij niet om. Ik wil gewoon ook een keer een laag punt kunnen halen zonder dat mn ouders dan meteen achter me aan te krijgen.
Dan kun je misschien beter wat aan je ouders doen, maar om daarover uit te wijden,is dit het juiste forum niet.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-12-2002, 11:12
Verwijderd
Zo kunnen de ouders nog in de loop van het semester ingrijpen . Als ze dat bij mij op school flikken vind ik wel een manier om mijn ouders ervan te weerhouden mijn cijfers te kunnen zien
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 12:26
Yamyam
Yamyam is offline
Ik vind het NIET kunnen! Leraren kunnen de ouders toch een rapport laten zien, dat hoeft toch niet heel de wereld te lezen?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 12:38
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Ik vind het NIET kunnen! Leraren kunnen de ouders toch een rapport laten zien, dat hoeft toch niet heel de wereld te lezen?
lees.
Citaat:
De school kan zelf bepalen of ze een deel van de informatie openbaar maakt voor ouders. Via een speciale site kunnen zij bij deze gegevens komen. Het @VO-systeem moet over twee jaar op zeker 275 scholen zijn geïntroduceerd.
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 13:06
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
nee ik vind 't niks, krijg toch al 5 rapporten per jaar
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 13:23
NN
NN is offline
Ik ben voor zo lang het op een goed beveiligde site komt waar van minderjarige scholieren/studenten ouders en kinderen een wachtwoord krijgen en van meerderjarige scholieren/studenten alleen zij zelf.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 13:47
waaromniet?
waaromniet? is offline
Op zich lijkt het me geen probleem dat het op internet komt. Wel lijkt het me onwenselijk om het resultaat van elke afzonderlijke toets voor de ouders beschikbaar te maken...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 15:59
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Ik heb ook geen slechte cijfers, maar daar gaat het mij niet om. Ik wil gewoon ook een keer een laag punt kunnen halen zonder dat mn ouders dan meteen achter me aan te krijgen.
slecht geweten Hoe denk je dat het straks op de universiteit of hbo gaat? Daar staan alle cijfers op internet, die alleen jij kan bekijken. Niks mis mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2002, 16:13
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik heb gesproken. Nu dus bek houden.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 16:15
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
BARON schreef:
slecht geweten Hoe denk je dat het straks op de universiteit of hbo gaat? Daar staan alle cijfers op internet, die alleen jij kan bekijken. Niks mis mee.
Het punt is dat je altijd van die ouders hebt die niets kunnen hebben, en zich idioot opstellen als hun kind 1 slecht cijfer haalt. Daarom lijkt het me gewoon verstandiger om alleen gemmideldes te publiceren voor de ouders, als je niet zelf je verantwoordelijkheid kunt nemen verdien je geen middelbare school diploma.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 08:17
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Nee, niet zolang je jonger dan 18 bent iig, want dan heb je tegenover je ouders helemaal geen privacy.
Natuurlijk wel, het is toch zot dat je ouders alles van je mogen weten onder de 18? Alsof je dan minderwaardig bent ofzo... Volgens mij mag iedereen dingen voor zich houden die hij liever niet zegt. Tot volledige openheid mag je iemand niet dwingen volgens mij.
Trouwens, die ouders kunnen toch gewoon vragen of je nog cijfers hebt gehaald en hoe die zijn uitgevallen? Moet een beetje communicatie blijven tussen ouder en kind... Ik zou het een achterbakse manier vinden als mijn ouders mij op die manier gingen controleren. Niet echt bevorderend voor het wederzijds vertrouwen...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 14:25
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Het punt is dat je altijd van die ouders hebt die niets kunnen hebben, en zich idioot opstellen als hun kind 1 slecht cijfer haalt. Daarom lijkt het me gewoon verstandiger om alleen gemmideldes te publiceren voor de ouders, als je niet zelf je verantwoordelijkheid kunt nemen verdien je geen middelbare school diploma.

Idd ja, als je een x een 3 haalt weten ze het gelijk op deze manier
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:09
10.45
Avatar van 10.45
10.45 is offline
OMG
Dit is mijn school, waarom weet ik hier niets van?

Ik vind het wel een redelijk plan, maar ik ben ook niet echt het type dat cijfers achterhoudt.
__________________
Neen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:10
Verwijderd
Ik vind het ok, als alleen de leerlingen en leraren dan het wachtwoord ervoor krijgen...niet meteen de ouders, die gaan zich er dan nutteloos en irritant veel mee bemoeien
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:18
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Natuurlijk wel, het is toch zot dat je ouders alles van je mogen weten onder de 18? Alsof je dan minderwaardig bent ofzo... Volgens mij mag iedereen dingen voor zich houden die hij liever niet zegt. Tot volledige openheid mag je iemand niet dwingen volgens mij.
Trouwens, die ouders kunnen toch gewoon vragen of je nog cijfers hebt gehaald en hoe die zijn uitgevallen? Moet een beetje communicatie blijven tussen ouder en kind... Ik zou het een achterbakse manier vinden als mijn ouders mij op die manier gingen controleren. Niet echt bevorderend voor het wederzijds vertrouwen...
Je bént dan ook op een bepaalde manier nog minderwaardig.... je ouders zijn verantwoordelijk voor je, en leraren moeten ze bijvoorbeeld over jou resultaten vertellen als zij daarom vragen. Daarom zijn brieven naar huis ook aan je ouders gericht en niet aan jouzelf, in tegenstelling tot op het HBO/ op de universiteit. Mijn leraren mógen mijn ouders niet eens resultaten vertellen.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:00
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Zoals mijn ouders zeggen: "Vroeger toen we nog kleinschalig onderwijs hadden, werden mijn ouders persoonlijk door leraren op de hoogte gehouden van slechte studieresultaten."

Ik denk dat in plaats van het onpersoonlijk plaatsen van cijfers op internet, het contact tussen ouders en leraren verbeterd moet worden. Het contact tussen mensen in de wereld zou moeten worden hersteld. Dat zou denk ik een hele hoop maatschappelijke problemen oplossen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 08:00
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
Alles is te kraken
.
Dat d8 je, die w8woorden zijn gewoon ene willekeurige reeks, en de URL waar je heen gaat randomized om de dag
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 09:03
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
het is schending van privacy
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 10:27
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Dan kun je misschien beter wat aan je ouders doen, maar om daarover uit te wijden,is dit het juiste forum niet.
er zijn massa's kinderen met ouders die als je 1x een onvoldoende haalt meteen een preek geven of je verplichten uren per dag te leren voor dat vak. Dit is gewoon een argument tegen de invoering van dit systeem en ik snap dus niet waar je nou over zeurt.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-12-2002, 12:48
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
nee dat zou in mijn geval helpen. Mijnmoeder weet amper oe ze een site moet inladen. Laat staan dat ze met wachtwoorden om kan gaan. Wat is er mis met het "babbaltje op z'n tijd"? (ook wel ouderavond genoemd)

Verder vind ik @VO een zeer foute naam.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.