Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2003, 14:48
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
hallo mensen

ik had een discussie met mn moeder.

mijn moeder zegt als je een honden cursus volgt dat je dan geen honden lief hebber bent. want je moet lief zijn voor een hond want op die cursus leer je een hond drillen zegt ze.

mijn mening is dat je juist op een honden cursus moet, voor de hond, je moet nml boven een hond blijven staan anders word de hond dominant en gaat bepalen wat jij moet gaan doen in plaats van andersom.


hoe denken jullie erover?


chretienne
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2003, 15:04
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
ik ben het niet met je moeder eens.
je moet als mens boven je huisdier staan en niet op een verkeerde manier met alsmaar slaan maar op de manier die ze op een hondencursus leren.
Dus consequent zijn enzo.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 22:12
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ik ben het ook niet met je moeder eens, het ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat voor cursus je gaat doen. Maar over het algemeen leer je daar hoe je met je hond moet omgaan en wat wel en wat niet mag. Ik denk dat een hond daar zeker niet slechter van wordt.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 22:26
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Een goed opgevoedde hond heeft een veel leuker leven. Kan meer, mag vaker mee, vaker los, mag meer. Ben het dus niet eens met je moeder. Met alleen maar 'lief zijn tegen je hond' krijg je een onuitstaanbaar, verwend mormel.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 22:34
TechXP
TechXP is offline
Het ligt er aan met welke manier honden worden opgevoed. Sommige trainingen schijnen niet zo diervriendelijk te zijn.
Hetzelfde als die 'correctie' artikelen. Voorbeeldje: een riem voor je hond, die een stroom stoot geeft als de hond blaft (na diverse keren). Hoe vaker de hond blijft doorblaffen des te meer stroomstoten (verschillende niveaus).

Deze dingen zijn gewoon dieronvriendelijk. Een hond krijgt daardoor juist meer agressie en het natuurlijk gedrag van een hond word hierdoor onderdrukt.

Je moeder heeft imo ook niet gelijk. Je kan best een hondenliefhebber zijn als je ze naar cursussen stuurt. Net zo goed als de baasjes van verwaarloosde honden hondenliefhebbers waren.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 11:15
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
ik zit op een soort puppie curses waar je de hond leert af te liggen blijf zit staan volg enzv. als je iets niet weet over het gedrag van de hond kan je het ook vragen. ik heb geleert dat mijn hond (een maltezer) een normaal karakter heeft, maar dat hij veel sneller als de gemiddelde hond leert. daardoor zit hij nu al in een terug val na 10 weken oefenen. en niet pas eind de vervolg cursus. ik ben daarom de hond nu al anders moeten gaan aan pakken en duidelijk tegen hem zijn niet lief vragen maar echt van zit en ga je alsjeblieft zitten. wij bepalen ook wanneer hij gaat spelen en wanneer hij in de mand moet en hij mag nu niet meer op de bankl.

doe ik daar de hond nou echt zo tekort aan?

chretienne
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 12:14
miro
Avatar van miro
miro is offline
Een hond heeft (net zoals veel andere dieren) discipline nodig. Zo kan hij juist meer leuke dingen doen. Jij gaat je niet ergeren als ie niet luistert en hij valt geen andere beesten lastig en kan gewoon rond rennen in t bos. Bovendien raken ze op zon cursus gewend aan andere honden, op puppiecursus kunnen ze vaak nog samen spelen ook.

Als je zelf het opvoeden van je hond niet aankan dan is dit dus een goed alternatief, lijkt me alleen maar een blijk van liefde voor je hond dan het tegengestelde.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 12:42
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Dark Angel schreef op 23-09-2003 @ 22:26:
Een goed opgevoedde hond heeft een veel leuker leven. Kan meer, mag vaker mee, vaker los, mag meer. Ben het dus niet eens met je moeder. Met alleen maar 'lief zijn tegen je hond' krijg je een onuitstaanbaar, verwend mormel.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 13:44
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik ben het met geen van jullie beide eens..

Om de baas over de hond te blijven heb je geen cursus nodig. Op een cursus leren wij onze honden zeker niet drillen.

Ik vind een cursus nodig als je geen/weinig ervaring met honden heb.

Ik heb op een cursus gezeten met mijn ene hond, dat heeft het asiel aangeraden om de band tussen mij en de hond te versterken.

En op dit moment zit ik met mijn 2e hond op een cursus omdat die mensen veel ervaring met honden hebben en ook hoe je ermee om moet gaan. Je leert er heel veel dingen over de omgang met honden. En dat was in dit geval nodig omdat we nogal een probleemhond in huis gehaald hebben en we het zonder een cursus niet echt goed 'gered' hadden. En de honden zijn nu gewoon veel gelukkiger, onbewust maak je als hondeneigenaar nog heel veel fouten en door een training leer je wat goed en fout is in de hondenwereld en zorg je ervoor dat je ze niet meer maakt
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 13:46
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Dark Angel schreef op 23-09-2003 @ 23:26:
Een goed opgevoedde hond heeft een veel leuker leven. Kan meer, mag vaker mee, vaker los, mag meer. Ben het dus niet eens met je moeder. Met alleen maar 'lief zijn tegen je hond' krijg je een onuitstaanbaar, verwend mormel.
Met een goed opgevoede BAAS heeft de hond een leuker leven
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 15:08
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 24-09-2003 @ 14:46:
Met een goed opgevoede BAAS heeft de hond een leuker leven
Een goed opgevoede baas leidt tot een goed opgevoede hond

Ontopic: ik kan die beesten niet uitstaan, dus voor mijn part worden ze zwaar gedrilld.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 16:09
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Wij hebben alleen puppycursus gedaan...als ik later ooit een hond heb zou ik dat ook wel weer doen. Je leert er toch wel wat van en je hond zeker.
Maar dat je geen hondenliefhebber bent als je het niet doet is echt bullshit.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 10:42
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
mijn hond is ook een beetje een probleem geval.
hij is inteligenter als de gemiddelde hond en is ook erg angstiger,.

dus hij probeert veel uit maar als ik hem straf is hij angstig dat heb ik nou wel geleert op de curses. bij ons is na de puppy curses de vervolg curses waar je met de hond los gaat werken en dat ga ik ook doen. al moet ik zeggen dat hij al heel veel van dat kan.


chretienne
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.