Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2010, 13:43
cientje4
cientje4 is offline
ik word 12 feb 18.
Kun je dan atuomatisch in het rood staan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2010, 14:00
Verwijderd
Dat ligt aan het soort rekening dat je hebt. Ik kan nooit in het rood staan, ik kan dan gewoon niet meer pinnen als ik te weinig geld op mijn rekening heb. Als je een nieuwe rekening krijgt omdat je 18 wordt, dan moet je de voorwaarden bekijken of je vraagt het gewoon. Daar zal ook wel een kostenplaatje aan zitten denk ik, want uiteindelijk loopt de bank een risico. Maar het kan dat het in Nederland anders is.

Overigens, waarom zou je in het rood moeten gaan? Daar moet je geld over betalen en zo kost het je nog meer.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 17:59
cientje4
cientje4 is offline
Citaat:

Overigens, waarom zou je in het rood moeten gaan? Daar moet je geld over betalen en zo kost het je nog meer.

ik ben 7 maand zwanger, en ik wil straks niet het risico lopen om geen geld te hebben, het is niet zozeer dat ik het nodig heb, ik werk gewoon fulltime, maar iets om op terug te vallen is in dit geval noodzakelijk, in iedergeval bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 21:22
Verwijderd
Wat ik zie gebeuren om mij heen, is dat mensen die buffer uiteindelijk opgebruiken. Die staan constant in het rood. Dat is gewoon het verleggen van je 0-grens, met als minpunt dat je er nog over moet betalen. Pas daarmee op. Het is goed dat je iets hebt om op terug te vallen, áls je iets nodig hebt, je wasmachine die stuk gaat of je tv (), ziekte, whatever, maar ga het niet gebruiken als, oh ik kan -1000 staan, dan gebruik ik die 1000 gewoon.
Niet dat ik zeg dat je dat gaat doen, of niet moet doen, ik wil het je alleen maar afraden.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 21:26
Verwijderd
Nee, dat gaat niet automatisch, je moet dat aanvragen bij de bank. Je kunt ook een andere limiet afspreken. Als je het bv. alleen doet om ook nog luiers te kunnen kopen als de huur ineens een dag eerder wordt afgeschreven, dan zet je je limiet op -100.
Wat je in plaats daarvan ook kunt doen is een buffer op je rekening zetten (moet je dat wel hebben natuurlijk), bv. altijd 100 euro erop hebben staan waar je alleen in noodgevallen aankomt, en als je die gebruikt hebt moet je het zo snel mogelijk weer aanvullen. Dat is veiliger dan rood kunnen staan. En het kost je minder rente.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.