Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2002, 14:37
Belletje
Belletje is offline
In de krant staat vandaag een kort bericht over een asteroid die onopgemerkt vlak langs de aarde is gezoeft (480000 kilometer - 1,5 keer de afstand naar de maan - relatief dichtbij dus). Het projectiel was bijna 100 meter in grootte en aanvankelijk niet opgemerkt omdat het uit de richting van de zon kwam. Het was groot genoeg om een gemiddelde stad met de grond gelijk te maken. NASA heeft een interessante website over Near-Earth Objects. Zo staat er o.a. dat bijna de helft van deze zwervende kogels met een diameter van meer dan een kilometer nog niet ontdekt zijn. Meer dan een kilometer in diameter heeft een ronduit desastreuze impact (end of the world as we know it). Van de kleinere objecten, die overigens hele landen weg van de kaart kunnen vegen, weten ze nagenoeg niets. Lichtpuntje: de kans dat je slachtoffer wordt van een NEO is ongeveer net zo groot als de kans dat je omkomt in een vliegtuig. <http://impact.arc.nasa.gov/>
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2002, 14:45
@pie
@pie is offline
klopt ja, las ik vanmorgen al..

moet je bedenken dat ze m dus 4 dagen (8-12 maart) NADAT ie de aarde voorbij was dus pas hebben opgemerkt..

terwijl dat ding dus een doorsnee van 50 meter had, en gewoon een stad had kunnen omploegen..

hoezo armageddon for real...
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 15:34
Belletje
Belletje is offline
Citaat:
@pie schreef:
klopt ja, las ik vanmorgen al..

moet je bedenken dat ze m dus 4 dagen (8-12 maart) NADAT ie de aarde voorbij was dus pas hebben opgemerkt..

terwijl dat ding dus een doorsnee van 50 meter had, en gewoon een stad had kunnen omploegen..

hoezo armageddon for real...

Hehe, ja! Dat was ik nog vergeten te vermelden. Thanks. Dat NASA zoveel geld krijgt voor onderzoek en ze nog geen technologie hebben ontwikkeld die gevaarlijke objecten in de cirkel van de aarde automatisch kan screenen vind ik onbegrijpelijk. Wat moeten die luitjes zich ongelooflijk lullig gevoeld hebben. Dat de nieuws sectie op bovengenoemde site ueberhaupt niets vermeld over het feit, moet je ook aan het denken zetten...

[Dit bericht is aangepast door Belletje (21-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 15:42
@pie
@pie is offline
Citaat:
Belletje schreef:

Hehe, ja! Dat was ik nog vergeten te vermelden. Thanks. Dat NASA zoveel geld krijgt voor onderzoek en ze nog geen technologie hebben ontwikkeld die gevaarlijke objecten in de cirkel van de aarde automatisch kan screenen vind ik onbegrijpelijk. Wat moeten die luitjes zich ongelooflijk lullig gevoeld hebben. Dat de nieuws sectie op bovengenoemde site ueberhaupt niets vermeld over het feit, moet je ook aan het denken zetten...

[Dit bericht is aangepast door Belletje (21-03-2002).]
defensie wordt gekort -> nasa wordt gekort -> technische ontwikkelingen worden gekort

tja..
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 21:24
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
En wat dan, wat zou je er tegen willen doen??
Citaat:
Gaat u maar lekker slapen er is niks aan de hand!!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 23:20
@pie
@pie is offline
Citaat:
Oen schreef:
En wat dan, wat zou je er tegen willen doen??
Citaat:
Gaat u maar lekker slapen er is niks aan de hand!!
helemaal nix tis alleen wel boeiend dat we zoiets dus niet aan zien komen.. wel handig als je niet weet wat je in die laatste tijd zou moeten doen
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 00:33
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
@pie schreef:
helemaal nix tis alleen wel boeiend dat we zoiets dus niet aan zien komen.. wel handig als je niet weet wat je in die laatste tijd zou moeten doen
Pim Fortuyn stemmen!

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 08:22
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
pas verhaal over gepost op K&L :

lezuh!!

Citaat:
Zo staat er o.a. dat bijna de helft van deze zwervende kogels met een diameter van meer dan een kilometer nog niet ontdekt zij
dit gaat over ons zonnestelsel binnen de baan van jupiter. Daarbuiten is er helemaal niet één bekend. Hoe groot was de yucatán-komeet trouwens? 500 meter?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 11:47
soulless
soulless is offline
Ja joh, ik hoef niet eens meer naar de kapper zo dichtbij...
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 07:41
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
nou k vind t toc wel ernstig dat ie pas dagen later is ontdekt..
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 16:38
Belletje
Belletje is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
nou k vind t toc wel ernstig dat ie pas dagen later is ontdekt..

Ja, niet bepaald geruststellend ofzo... maar tegelijkertijd wel weer spannend. 't Zou de WTC ramp doen verbleken. Nou ja, als ie op een Amerikaanse stad terechtgekomen was dan. Als Utrecht verpletterd was zou het in Amerika zo weer vergeten zijn. *zucht*
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 17:20
Verwijderd
Dat zal er ongeveer zo uitzien:
*Detroit Lions win match (12 minutes)
*Bush announced tax increase (8 minutes)
*Cat saved from tree (4 minutes)
*Bill Gates announces new safety patch Windows ME (4 minutes)
*The weather forecast (55 seconds)
*Asteroid crashes somewere in Europe, but we don't care, it's only Europe! (5 seconds)

Zoiets
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 18:49
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
DutchECK schreef:

*Asteroid crashes somewere in Europe, but we don't care, it's only Europe! (5 seconds)
Of: "On the capital of Denmark called Utrecht an asteroid crashed. For more details visit our website: www.cnn.com



Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 20:46
Verwijderd
Zoiets ja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.