Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2002, 17:42
PV
PV is offline
*waarom is hier nog geen topic over *

Borst in actie tegen meningokok-c

Alle jongeren tot 19 jaar krijgen een prik tegen hersenvliesontsteking van het type c. Minister Borst (Volksgezondheid) heeft een begin gemaakt met de voorbereiding van de stelselmatige vaccinatie. De GGD Rivierenland in Tiel breidt de voorgenomen preventieve vaccinatie tegen hersenvliesontsteking uit. Ongeveer 6500 kinderen en jongeren tot 19 jaar zullen een oproep krijgen. Aanleiding is het opduiken van de besmettelijke ziekte meningitis type c in de Bommelerwaard.


Bron: www.ad.nl

Zijn ze hier niet veels te laat mee? Waarschijnlijk wordt er pas in januari 2003 met inenten begonnen... als het kan iets eerder.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2002, 17:46
Imme
Imme is offline
iK ben al ge-Ent--
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 17:51
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
als het kalf verdronken is dempt met de put ofzo

(al doen ze hier wel erg lang over dat dempen)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 18:35
Sylvain Altherian
Avatar van Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Ach, arme aichmofobische ik... Ik wil geen prik, mammaaaaaaa...
__________________
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 18:44
waaromniet?
waaromniet? is offline
Gelukkig ben ik al 19
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 18:45
^AmArU^
^AmArU^ is offline
wat boeit dat nou dat je ingeënt moet worden?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 18:57
Anymalz
Anymalz is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
wat boeit dat nou dat je ingeënt moet worden?
Idem.
wat maakt dat nou uit of je inge-ent moet worre, beter als doodgaan aan meningokok

__________________
Als Evolutie Verbetering is ** Waarom zouden we het dan testen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 18:59
Anymalz
Anymalz is offline
Citaat:
autodropje schreef:
als het kalf verdronken is dempt met de put ofzo

(al doen ze hier wel erg lang over dat dempen)

Yeah als het kalf goed dronken is dempt men de fles ofzo maar idd het duurt TE lang
__________________
Als Evolutie Verbetering is ** Waarom zouden we het dan testen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 21:10
mitsj
mitsj is offline
*glok* ... in mn boven arm .
ach ja , sommige mensen kunnen hun leven dr aan danken dus tis wel goed. en beter nu dan later.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 17:19
sanne60
sanne60 is offline
T Zit gewoon niet standaard in t "ent-pakket" en omdat t daar nu ff wat meer lijkt voor te komen dan normaal is, worden ze daar ingeënt. Een tijdje geleden kon iedereen zich ook al in laten enten tegen dit type C, ik heb m toen al gehad.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 18:38
Verwijderd
Dus in het hele land kan iedereen tot 19 een oproep krijgen? Staat er ook tot wanneer dat kan?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 19:20
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
ja wel goed dat dat gebeurt, ik heb vakantiewerk gedaan waar die jonge vrouw was overleden aan die bacterie(in breda was dat) en toen heb ik ook pillen moeten slikken, voor het besmettingsgevaar.. dus geef mij die inenting maar hoor, beter een prikkie dan onder de zoden liggen.
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 21:45
tacidvs
tacidvs is offline
's mijns inziens moeten ze is, om het ongenuanceerd te stellen: 'Lekker oprotten met hun chemische troep!' Je wil niet weten waartegen er tegenwoordig allemaal vaccins bestaan, dat is gewoon eng! Je zou, als je die allemaal zou krijgen jezelf niet eens meer van een junk kunnen onderscheiden (qua bovenarm dan). Hier zitten die lui vaccinbrouwers achter, kan niet anders. Hoeveel mensen zijn er nu eigenlijk dood? Drie? Dat vind ik een beetje weinig om een hele hype omheen te bouwen. Net als met die bollentjesslikkers (off-topic, ja), teveel aandacht=geld voor marginale dingesen.

gr,
t

*verklaart bij deze niemand persoonlijk aan te vallen en het vaccin niet te weigeren als de ziekte bij hem wordt gediagnostiseerd, vooropgesteld dat dat zin heeft.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 22:03
mitsj
mitsj is offline
elk jaar gaan er ongeveer 100 mensen dood aan meningitis ... niet veel maar als het jouw kind later zou zijn zou je anders piepen. En als mensen niet preventief ingeent zouden worden gingen er epidimien heersen.

Citaat:
Hier zitten die lui vaccinbrouwers achter, kan niet anders.
complottheorien zijn onzin
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 22:17
tacidvs
tacidvs is offline
Dat meningokok-c-gevalbeest is WEL in staat epidemiën te veroorzaken, dat is één. (dit is gewijzigd, nieuwe info gehad.)

Één is, wat jij een complottheorie noemt, een uitvloeisel is van globalisering: Multinationals die bij regeringen invloed hebben en die gebruiken. Zie ook de tabaksindustrie die steeds maar weer reclamewetten omzijlt, of de rioleringsboeven, die iedereen laten betalen voor een aansluiting, of je die nu wil of niet, of je die nu gebruikt of niet.

Twee is: 100 mensen per jaar, hoe weet je dat, over welk gebied hebben we het?
Aanname: 100 mensen per jaar dood, gebied is Nederland. Vind ik het nog niet de moeite waard alle jongeren onder de 19 in te enten.

Drie is: in mijn soort p.s heb je kunnen lezen dat ik mezelf hier niet als individu behandel. Snap dat dan.

[Dit bericht is aangepast door tacidvs (02-03-2002).]
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 22:22
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
er zijn toch wel meer jongeren tot 19 jaar?
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 02:35
misspretty
misspretty is offline
ik kan het niet krijgen ,want ik heb het twee jaar gelden al gehad de ergste vorm (hersenvliesonsteking+de bloedvergiteging)
ik had 25 % overlevingskans ik bven blij dat ik het gehaald heb want het is een gemene ziekte
dus laat je inenten want je wil niet weten wat het met je doet
er zijn al vele mensen aan de gestorven ,en zlef nog meer aan lagere vomen van de ziekte ,dan die ik heb gehad
ik ben blij dat ik het zwaarste heb gehad ,want nu weet ik zeker dat ik de andere ook zal overleven,ik ben blij dat ik een sterk fysiek lichaam heb
dus mensen ga je inenten
want ej kunt er echt dood aan gaan

xxx
sylvana
__________________
Leef je leven per dag ,kijk niet achterom ,maar ook niet vooruit!! >>I'am dangerousley in love !>>>> mijn haringlover is doc
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 09:13
mercurius
mercurius is offline
kunnen ze niet nog 3 jaar wachten?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-03-2002, 09:29
maaike0
maaike0 is offline
weet je het is echt goed dat dit gedaan wordt! als je het van dichtbij meegemaakt hebt dan kijk je tegen die in-enting echt wel positief aan! oppaskindje van mij (jongetje uit mijn straat) die had het ook
dan slik je echt wel ff tien keer!
__________________
*ook al leek ik soms gebroken ik klom uit een dal vandaan, want ik heb voor hetere vuren gestaan*
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 18:04
Bu$ta Burn
Bu$ta Burn is offline
Januari 2003 ????????? Dan ben ik al weer bijna 20 man !

Maar als het helpt tegen die shit, boeit mij die prik in me arm dus geen fuck ....
__________________
Je liep er al een tijdje mee rond. Iets heel anders gaan doen? Of toch niet? En opeens heb je het: je wordt conducteur !
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 12:27
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Bu$ta Burn schreef:
Januari 2003 ????????? Dan ben ik al weer bijna 20 man !

Maar als het helpt tegen die shit, boeit mij die prik in me arm dus geen fuck ....

Als je dan bijna 20 bent, hoef je die prik al niet meer

Ik vind het totaal niet erg dat ik ingeent word. In mijn omgeving zijn er drie mensen onder de zeventien jaar getroffen door hersenvliesontsteking, één jongen daarvan is overleden.
Geef mij maar zo'n prikje.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 18:20
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
rosi schreef:
In mijn omgeving zijn er drie mensen onder de zeventien jaar getroffen door hersenvliesontsteking, één jongen daarvan is overleden.
Geef mij maar zo'n prikje.
Helemaal mee eens.
Hoewel vziw het laatste hersenvliesontstekingsslachtoffer bij ons in de plaats twee of drie jaar geleden was, lijkt het me niet onverstandig om preventieve maatregelen te nemen, al was het alleen al om de mensen in de 'epidemieplaatsen' tevreden te houden.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 20:43
Lollypopje
Lollypopje is offline
Citaat:
PV schreef:
Zijn ze hier niet veels te laat mee? Waarschijnlijk wordt er pas in januari 2003 met inenten begonnen... als het kan iets eerder.
Je kan je er nu ook al tegen laten inenten, maar dan moet je r wel F60,- (= €27,23 ) voor betalen. Als je w8 tot het entprogramma van t rijk is t gratis.


[Dit bericht is aangepast door Lollypopje (03-03-2002).]

[Dit bericht is aangepast door Lollypopje (03-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 20:59
Paige
Avatar van Paige
Paige is offline
Ik wil ook ingeënt worden..Donderdag klaagde iemand dat ze last had van nekkrampen en dat ze bang was om dood te gaan..
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 17:32
LB06
LB06 is offline
Ze beginnen waarschijnlijk hier in Brabant.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2002, 19:28
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
eerst had ik ook zoiets van moet dat, maar als ik nu haar dat iemand van een dorp iets verderop eraan overleden is dan ga je toch wel anders denken...
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 19:36
PV
PV is offline
Citaat:
marlies schreef:
eerst had ik ook zoiets van moet dat, maar als ik nu haar dat iemand van een dorp iets verderop eraan overleden is dan ga je toch wel anders denken...
jupz... in Tilburg zijn er nu waarschijnlijk ook 2 kinderen die 't hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 09:47
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Paige schreef:
Ik wil ook ingeënt worden..Donderdag klaagde iemand dat ze last had van nekkrampen en dat ze bang was om dood te gaan..
ik heb ook wel eens een beetje last van mijn nek hoor, dat is niks speciaals, maar aanstellerites.

Geef mij maar zijn vaccinatie, als het helpt ben ik er tenminste vanaf. Ze beginnen waarschijnlijk zo vroeg mogelijk hier in brabant, omdat de epidemie waarschijnlijk vanuit Belgie en Frankrijk komt.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 11:17
PV
PV is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
ik heb ook wel eens een beetje last van mijn nek hoor, dat is niks speciaals, maar aanstellerites.

Geef mij maar zijn vaccinatie, als het helpt ben ik er tenminste vanaf. Ze beginnen waarschijnlijk zo vroeg mogelijk hier in brabant, omdat de epidemie waarschijnlijk vanuit Belgie en Frankrijk komt.
Blijkbaar ja, maar dan nog gebeurt het waarschijnlijk pas in 2003. Terwijl er nu weer een dode is, in Zuid-Holland.

Ik weet overigens niet wat de 'normale' cijfers zijn per jaar... misschien lijkt het nu wat erger dan het daadwerkelijk is omdat er zo op wordt gelet.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 15:45
twijfeltje
twijfeltje is offline
beter laat dan nooit....
__________________
....fantasieloos.....voorlopig...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 14:28
***sweetheart***
***sweetheart*** is offline
Ja, iedereen moet dus volgend jaar ingeent worden, maar ik ben dus superbang voor prikken!! als ik er niet bang voor was had ik het zo gedaan, maar ik vroeg me af of het echt verplicht is?? want ik laat me dus echt niet inenten ook al moet het. Wat als je dat dus per see niet wilt??? ze kunnen me moeilijk dwingen...
xxx
-sweetheart

__________________
*Real Love will never die*
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 21:42
Dutchy15
Dutchy15 is offline
volgens mij hoeft t niet nee, maar t is wel je eigen risico dan wat de mogelijk gevolgen misschien ooit kunnen zijn...


waar krijg je die prik eigenlijk, in je bovenarm ofzo???
heb al zo een 6 jaar geen prik gehad vandaag ik haat t ook
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 20:10
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Heb gisteren een prik gehaald. Ik woon in zuid-holland, en daar zijn nu al drie (of vier zelfs) gevallen....In het dorp naast mij. Ik wilde perse niet wachten tot 2003, wat boeit zo'n prikje nou?
Het kost 40 euro, en je haalt het bij de apotheek. Ze prikken in je bovenarm, in een spier. Je kunt een beetje een stijve arm krijgen, en in het ergste geval krijg je griepsverschijnselen, of gaat je arm een beetje opzwellen. Het 'houdt' tien jaar, dus je hoeft em maar één keer te halen.....

Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 21:59
PV
PV is offline
goed nieuws als we de Telegraaf mogen geloven Borst wil na de zomervakantie al beginnen, met 17- 18- en 19-jarigen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 00:38
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PV schreef:
goed nieuws als we de Telegraaf mogen geloven Borst wil na de zomervakantie al beginnen, met 17- 18- en 19-jarigen.
ik wordt in augustus 17
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 11:43
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
hmm ik in september val ik er dan buiten? ontsnap ik dan of ben ik latere lichting ?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-03-2002, 11:52
PV
PV is offline
Citaat:
***sweetheart*** schreef:
Ja, iedereen moet dus volgend jaar ingeent worden, maar ik ben dus superbang voor prikken!! als ik er niet bang voor was had ik het zo gedaan, maar ik vroeg me af of het echt verplicht is?? want ik laat me dus echt niet inenten ook al moet het. Wat als je dat dus per see niet wilt??? ze kunnen me moeilijk dwingen...
xxx
-sweetheart

Is vaccinatie verplicht?

Nee. Ook straks in de landelijke campagne bent u niet verplicht de prik te komen halen.


Dat beantwoordt je vraag in elk geval 100%...

Het artikel van de Telegraaf:
Inentingen nekkramp voor zomer

AMSTERDAM - De massale inenting van de Nederlandse jeugd tegen nekkramp begint nog voor de zomer. Minister Borst (Volksgezondheid) heeft gisteren in het kabinet het groene licht gekregen om al medio juni te beginnen met de vaccinaties tegen meningokokken C.

Als eerste worden de jongeren van 17, 18 en 19 jaar ingeënt, omdat zij het grootste risico lopen om ziek te worden. Daarna volgen de peuters en vervolgens in fasen de groep van 6 jaar tot en met 16 jaar.

Minister Borst zei gisteren het begrijpelijk te vinden dat veel ouders nu al naar de huisarts gaan om hun kind te laten inenten. "Maar dat moet wel allemaal goed geregistreerd worden, want het is niet de bedoeling dat kinderen straks twee prikken krijgen."
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 15:53
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
ik voel me errug beroerd vandaag en ik heb me toch een zere nek maar ik vond dit:

Citaat:
De meningokok is ook de bacterie die verantwoordelijk is voor nekkramp. Bij de ziektegevallen van de afgelopen week veroorzaakte de bacterie bloedvergiftiging (sepsis). Beide vormen van meningokokken beginnen met dezelfde symptonen als griep. Bij sepsis hebben de patiënten geen last van een stijve nek maar worden ze vooral suf. Sepsis verloopt vaak sneller dan nekkramp en de kans op overlijden is groter. De laatste keer dat in Nederland op grote schaal is gevaccineerd tegen meningokokken was in 1997 in Putten op de Veluwe.
stijve nek is dus géén symptoom voor de ziektevariant waarvoor we ingeënt gaan worden..
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 17:50
aquilo
aquilo is offline
Als ik het goed begrijp MAG je wel eerder een prikje halen?
gelukkig voor iedereen die dat wil en naar een groot evenement als pinkpop of iets dergelijks gaat! :-)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 14:58
woefke
Avatar van woefke
woefke is offline
Bij ons op school is een paar maanden geleden een meisje gestorven ! Ze heeft nog maar 1 week geleefd en als ze uit haar coma zou geraken zou ze nooit nog normaal kunnen leven ! Dat was de doorslag om de ademhalings machine af te kopellen we hebben in de school een herdenkingsmoment gehouden voor haar het was echt erg !! we stonden in de krant en ik kwam per ongeluk voorbij de camera gelope en kwam in het nieuws toch 1 positief ding eraan ! Ik wens har ouders zeer veel steun !
__________________
Hey you, yes you, stop reading my signature. STOP GODDAMMIT, it doesn't concern u. allright happy now, you've read the end
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 16:04
Verwijderd
die prikjes stellen niks voor, was al tijdje terug (paar maandjes) ingeent tegen hepatitis ab/b ofzo, stelt niks voor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.