Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2003, 14:21
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Ik ben eigenlijk enigszins verbaasd dat het forum waar zaken met betrekking tot de Nederlandse taal besproken kunnen worden alsmede de populaire talen van het Engels, het Duits en misschien zelfs het frans nog steeds onder het kopje huiswerk helemaal onder aan de pagina worden weggewerkt. Ook een forum bestaande uit bijvoorbeeld "Oudheid & Fantasie" zou Latijn, Grieks, Mythen, Sagen en Fantasy met elkaar kunnen verbinden. Natuurlijk brengt dat wel enkele problemen met zich mee, bijvoorbeeld: moeten de overige vakken van de huiswerkfora dan ook niet verdeeld worden? Welnu, ik ben daarvóór, maar wellicht moet men dan wel bedenken dat de exacte fora wat hoger mogen komen alsmede de taalfora, daar zij best populair zouden zijn, als zouden zij een wat toegankelijker karakter hebben. Zij zouden naar mijn mening zeker boven de beleidsfora moeten staan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2003, 14:53
MickeyV
MickeyV is offline
Ita enimvero, mi amice!
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 15:06
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Taal is veel te mooi om zo weggemoffeld te worden. Ik zou graag een prominente rol vervullen op een taalforum.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 15:34
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
* Hierbij solliciteer ik openlijk naar de baan van forumbaas *

Weet niet hoor, maar kun je niet een prominente rol spelen door serieus en intelligent te posten? Een forumbaas is niet persé een expert op het gebied waar het forum over handelt, als wel een goede politie-agent.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 15:40
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 13-08-2003 @ 16:34:
* Hierbij solliciteer ik openlijk naar de baan van forumbaas *

Weet niet hoor, maar kun je niet een prominente rol spelen door serieus en intelligent te posten? Een forumbaas is niet persé een expert op het gebied waar het forum over handelt, als wel een goede politie-agent.
Wil jij de forumbazen soms demoniseren en hen bestempelen tot idiote uniformdragers met losse handjes en een wapenstok? Wel, dan ga je toch echt te ver, mijns inziens! Natuurlijk zou ik de prachtige positie van forumbaas op mij willen nemen en geenszins zal ik ontkennen dat ik suggereerde die positie wel op mij te wíllen nemen als er leemten zouden ontstaan in de laatste tabel van het forumoverzicht op het moment dat er een dergelijk forum of dergelijke fora gecreëerd zouden worden, echter probeerde ik ook aan te duiden het geheel ook geestelijk wat te willen sturen en mijzelf een prominente rol als poster te verschaffen op een dergelijk forum/dergelijke fora.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 15:46
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Demoniseren klinkt toch betrekkelijk 'demonisch'. Het is mij opgevallen dat een forumbaas eigenlijk grotendeels voor politieagent speelt. Dat is in deze ook niet geheel onlogisch: een forumbaas wordt mijns inziens aangesteld om de zaken op het forum in bedwang te houden, niet geheel vreemd van politiewerk. Dat een forumbaas doorgaans wel iets geliefder is dan de gemiddelde Oom of Tante Agent zal ik niet ontkennen. Maar om de intellectuele inbreng zal het doorgaans niet gaan, daar ik al verscheidene posters heb gezien die meer verstand hadden van een onderwerp dan de desbetreffende forumbaas.

Trouwens, ik vind je taalgebruik wel leuk gebruikt, maar ik hoop dat je je realiseert dat het nogal vermoeiend leest. Niet iedereen kan al die lange zinsconstructies aan, laat staan dat zij de content helemaal kunnen bevatten. Het is natuurlijk een sport zo ingewikkeld en 'duur' te praten, niks mis mee, maar je kunt het ook té bont maken.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 16:17
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Over het weghalen van de talen onder het kopje huiswerk: over mijn lijk! Vergeet niet dat het uiteindelijke ideeële doel van deze site is. Het is een plek waar scholieren elkaar helpen en steunen met huiswerkopgaven en waar ook naar hartenlust gediscussieerd kan worden over andere zaken.

Bovendien kan het praten over de Nederlandse en andere talen ook op de subfora Letteren en Dansen op Papier plaatsvinden. Daarmee lijkt mij een boel gedekt. Als je een mooie uitbreiding voorstelt in een forumnaam van minder dan 20 woorden en een beknopte omschrijving dan kun je een poging wagen.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 20:23
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Tampert schreef op 13-08-2003 @ 17:17:
Bovendien kan het praten over de Nederlandse en andere talen ook op de subfora Letteren en Dansen op Papier plaatsvinden. Daarmee lijkt mij een boel gedekt. Als je een mooie uitbreiding voorstelt in een forumnaam van minder dan 20 woorden en een beknopte omschrijving dan kun je een poging wagen.
Precies en Vlooienband en ik vinden het echt niet erg als het niet alleen maar over boeken gaat, maar meer een iets uitgebreider stuk van taal. Onder hw weg? Dat zie ik niet zitten, dan wordt het onuidelijk voor mensen. Waar moeten ze dan heen met hun vragen over grematika engels? Men ziet dat echt niet en dat het onder huiswerk staat maakt duidelijk dat je daar dus met die vragen heen kan. Daar is het forum MT in de eerste plaats voor bedoelt en daarbij zijn er 'taaldiscussie's" Als ik naar de eerste pagina kijk van mt past hij perfect onder dat kopje.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 13-08-2003 @ 21:23:
Precies en Vlooienband en ik...
Stiekum heet ze best Scimmia op het forum hoor
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 21:52
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Het forum Moderne Talen is niet opeens minder omdat het een huiswerkforum is, laat ik dat voorop stellen. Je kan MT buiten het feit dat je er om huiswerk kan vragen, al je problemen/fantasieën/ideeën kwijt die betrekking hebben tot welke moderne taal dan ook. Ik zie niet in waarom je dat zou moeten veranderen. Dan zou je al het huiswerkgedeelte (het tastbare) moeten splitsen van het inhoudelijke gedeelte (het niet-tastbare). Dat lijkt mij enerzijds onverstandig omdat het elkaar vaak overlapt, dat leidt tot onduidelijkheid. Anderzijds zouden ook de bezoekers worden opgesplitst, wat leidt tot een afname van het aanbod van personen die de gewone huiswerkproblemen zouden kunnen oplossen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 16:03
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Vrijwel alle schoolvakken zijn op een bepaalde manier vertegenwoordigd naast de huiswerkfora. Denk aan Flora & Fauna voor biologie, ARTistiek voor tekenen en kunstgeschiedenis, Films & TV voor CKV, Populaire Wetenschappen voor de beta-vakken (en meer) en Letteren en Dansen op Papier voor de talen.

Hebben de huiswerkfora daarmee hun functie verdient? Nee, de huiswerkfora vormen een duidelijke plek waar scholieren hun huiswerkvragen kwijt kunnen.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 12:06
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ochloraat, jij verkeert nu zeker in het post-n00b stadium waarin je opkijkt naar forumbazen?
Zoiets over oudheid, of geschiedenis zal zeer interessant zijn, temeer omdat een aanzienlijk aantal discussies op A&N, F&L en Mystiek eindigen in twisten over geschiedenisinterpretaties.
Overigens vind ik de lage drempel van Huiswerk wel goed om de draai erin te houden, hoe wordt dit opgelost bij een verandering?
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Wanneer komt het eindexamen-wisselforum er weer?
Nomen Est Omen
16 17-02-2005 21:08
Beleidszaken Enquêtes juist wél op DK! Dat is niet meer dan logisch.
AJMouse
27 01-10-2004 17:29
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wat vind jij van de 2e Fase???
Need
8 18-01-2003 09:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.