Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2004, 21:23
Verwijderd
Het is nu bijna 2 weken uit met mn vriend. (lees : het is uit )

het ging uit omdat hij geen rekening met mij hield, geen tijd voor me vrijmaakte. Nu heb ik het op een vrijdag uitgemaakt, en die maandag daarna heb ik hem gebeld om te vragen of hij nog een keer wilde afspreken. Die woensdag zijn we heel de avond bij mekaar geweest, was heel gezellig en dat maakt het moeilijker.
Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik hem nog gezien en gesproken bij het uitgaan. Wederom was het heel gezellig. Hij maakte nog opmerkingen van: ' van fouten leer je'

Sindsdien heb ik zoiets van: als ik hem niet nog 2 kans geef vergeef ik het mezelf waarschijnlijk nooit, omdat ik nooit zal weten of hij nu werkelijk veranderd is of dat het alleen is om mij weer te binden. Nu vraag ik dan ook af waarom hij die dingen zegt als het uit is. Want nu is het eigenlijk telaat...
Mn vriendin heeft in het zelfde schuitje gezeten en zegt ook dat ik het waarschijnlijk niet zal afsluiten als ik hem niet nog een kans geef. Tis nu bijna 2 weken uit, en k heb hem nog net zo vaak gezien als toen het aan was. (zondag gaan we ook naar de efteling aangezien dat al maanden gepland was... )

maar aan de andere kant: hij heeft al zoveel kansen gekregen, maar blijkbaar drongen ze niet door en moet ik het werkelijk uitmaken voordat hij het zich realiseerd. Dus nog een keer proberen heeft geen zin. Maar weer zal ik het nooit zeker weten...

Waarom ik er zo mee zit? Omdat als we bij mekaar zijn is het helemaal gezellig. Pas op het moment dat hij er niet is, is hij er ook echt niet. Toen we elkaar zagen was het ook weer vanouds, ik heb zo gelachen etc etc...
als het nou een onwijze klootzak was geweest was het iets makkelijker geweest, maarja, dat is het dus niet...

om een lang verhaal kort te maken: help mij...

kom met adviezen, ik kan niet zeggen dat ik ze opvolg maar misschien zegt iemand iets slims waarvan ik denk:zo kan het ook....

thnx
BDG
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2004, 21:30
ThePinkFlamingo
Avatar van ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Hmm, ik zou het niet doen als ik jou was. Je zegt zelf dat je m al behoorlijk wat kansen hebt gegeven. Hij kan zich nu wel leuk voordoen, maar waarschijnlijk als t eenmaal weer went dat ie weer in z'n oude patroon valt.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 21:46
romanov
Avatar van romanov
romanov is offline
Disagree met PinkFlamingo.

Je kan hem duidelijk maken dat dit de allerlaatste kans is die hij eventueel krijgt en dat dan ook echt nakomen als het eventueel fout is.

Ik denk dat je er zeker weten spijt van krijgt als je het niet doet, het ziet ernaar uit dat je geeft om die jongen, misschien is het het dan wel waard dan je hem een laatste kans biedt.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 21:58
Verwijderd
Uit zijn gedrag maak ik eerder uit dat hij het al een besloten zaak vindt dat je 'm terugneemt. Of hij vindt het uberhaupt niet erg dat het over is. Je ziet 'm niet huilen en vertellen hoe erg hij je terug wil, mm?

Een tweede kans is goed. Een derde eventueel ook. Maar als je dat joch al te veel kansen gegeven hebt dan zou ik het hierbij laten.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 22:06
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Kijk, je hebt hem al veel kansen gegeven. En als hij steeds de fout in gaat, dan heeft hij genoeg kansen gehad. Steeds komt het op hetzelfde neer, steeds dezelfde fout. Daarin kan hij (voorlopig) niet in veranderen, dus ik zou het niet doen.
Trouwens, vrienden of verliefd, het is altijd gezellig als hij er bij is, nou blijf dan gewoon lekker vrienden.

By the way: ik ben ook zo iemand die weinig tijd vrij maakt voor nieuwe dingen, dat zag ik bij mijn ex. Ook al had ik toen een vriendin, ik bleef maar mijn eigen dingen doen en zag haar ook misschien maar 2 of 3 keer per week. Het is trouwens niet uitgegaan daardoor hoor, voor alle duidelijkheid, maar ik zag wel dat ik niet zo veel tijd stak in een vriendin, ondanks dat ik gek op haar was. Als het nu weer aan zou gaan (wat we toch allebei niet willen omdat we weten dat we toch daarnaast heel verschillend zijn) dan zou ik nog steeds onvoldoende tijd voor haar vrij maken. Gewoon omdat ik de hobby's die ik hiervoor had niet wil verliezen. Dit is iets waar je moeilijk kunt veranderen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 22:41
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
nee zou ik niet doen...

volgens mij zou je daar niet gelukkig van worden. helaasch
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 22:58
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
misschien is een laatste kans geven geen slecht idee, maar daar moet je wel achter staan. Dan moet je denk ik ook echt met jezelf afspreken als hij nu over de scheef gaat dan is het afgelopen. Als je dat dan ook aan hem duidelijk maakt (en dan bedoel ik, duidelijker dan al die andere keren) dan weet hij ook waar hij aan toe is.

Mocht het alsnog mis gaan, dan weet jij wat je aan hem hebt en ik zou het dan uitmaken.

Voordat je die afspraak met jezelf maakt moet je denk ik ook heel goed afwegen of het geen tijd voor je vrijmaken opweegt tegen de gezelligheid.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 23:27
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Als het enige is wat hij foutdoet tijd vrij maken is, dan is het geen foute gozer om een relatie mee te hebben. Ik zou hem 1 laatste poging geven en stel dat het nog een paar maanden aanhoudt who cares het is geen slechte gozer alleen hij maakt geen tijd voor je vrij!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 23:32
Chosen
Avatar van Chosen
Chosen is offline
Hm.... Ik heb ooit eens geleerd van een goeie vriendin en klasgenoot van me, dat iedereen een tweede kans verdient. Als jij je er goed bij zou voelen om nog bij hem te zijn moet je hem gewoon een tweede kans geven. Wie weet is hij wel veranderd, en komt er nog iets veel mooiers uit dan dat jullie al hadden.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 00:34
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
Maarten schreef op 12-08-2004 @ 00:27 :
Als het enige is wat hij foutdoet tijd vrij maken is
dat was niet het enige, hij hield ook geen rekening. En dat is toch wel belangrijk.

@ts: laat hij aan jou merken dat ie je terug wil en dat ie daarvoor bereid is zich in te zetten voor de relatie?
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 07:51
Verwijderd
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 11-08-2004 @ 22:23 :
het ging uit omdat hij geen rekening met mij hield, geen tijd voor me vrijmaakte.
Wat hield dat precies in?

Wat had hij allemaal moeten opgeven om bij jou te zijn? En in wat voor opzicht hield hij geen rekening met jou?

En misschien nog veel belangrijker dan dat: hoe reageerde hij toen jij het uitmaakte? Was hij heel verdrietig? Wou hij je per se terug? Zocht hij meteen weer contact?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 12-08-2004 @ 08:51 :
Wat hield dat precies in?

Wat had hij allemaal moeten opgeven om bij jou te zijn? En in wat voor opzicht hield hij geen rekening met jou?

En misschien nog veel belangrijker dan dat: hoe reageerde hij toen jij het uitmaakte? Was hij heel verdrietig? Wou hij je per se terug? Zocht hij meteen weer contact?
Inderdaad. Het antwoord op je vraag ligt in het beantwoorden van deze vragen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 13:00
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Moet ik hem nog een kans geven???
Nee Het is niet voor niets uitgegaan. Het is begrijpelijk dat je twijfels hebt, omdat je bang bent voor spijt achteraf. Ik zou dit gevoel van je af proberen te zetten. Mensen kunnen nou eenmaal niet in een tijdsperiode van twee weken totaal veranderen.

Ik geloof sowieso niet in relaties een tweede kans geven
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 18:11
Buffy
Buffy is offline
ik heb mn ex ook ooit een nieuwe kans gegeven, achteraf was dat voor mij persoonlijk een goede keus, omdat ik pas na de 2e relatie met mn ex alles kon afsluiten.
zal het even verder toelichten:

ik en ex hadden 22 maanden een relatie. het ging uit (hij maakte het uit) omdat ex ander meisje op het oog had. ex kreeg relatie met dat meisje, tussentijds zoenden ik en ex nog regelmatig (we spraken zelfs elke week op een stiekem plekje af). het ging na een dik half jaar uit met ex en dat meisje, ex en ik kregen daarna beide nog wat korte relaties met maar kwamen telkens weer bij elkaar om te zoenen en rotzooien . nadat het bijna een jaar uit was, wilde ex het weer proberen. ik ook, had nog altijd zwak voor ex. ik en ex vervolgens weer een maandje verkering gehad, wat op nieuw werd beeindigd na een fikse ruzie, waarin ik al mn gal wat ik in die 2 jaar had opgekropt heb uitgespuwd.

resultaat: ex en ik weten beide waar we aan toe zijn, ik ben opgelucht, en we zien elkaar nog regelmatig en dan praten we eventjes. wij weten nu dat het echt veel beter is dat het uit is en hebben het beste met elkaar voor.

ik hoop dat mn verhaaltje je wat aan het denken hebt gezet, het kan voor jezelf wel beter zijn, maar denk ook aan je ex. het kan weer uitgaan. hoe voelt hij zich dan ? omdat et nu nog maar 2 weken uit is, denk ik niet dat je ex al is veranderd. je zult hem je problemen met hem moeten voorleggen, pas dan kan je een goed besluit nemen. succes iig !
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 20:21
Verwijderd
Hij is vast heel enthousiast om zich nu echt te gedragen zoals jij wil, en hij meent vast ook echt dat hij wil veranderen, maar je zegt zelf dat je hem al veel kansen hebt gegeven. Ik denk dat je daar wel uit mag concluderen dat hij ondanks zijn goede bedoelingen, er niet in slaagt om te veranderen.

Daarnaast zijn mensen niet zo goed in echt veranderen, hoogstens in zich anders gaan gedragen. Als hij je nu dus behandelt zoals jij dat wil, dan doet hij alleen omdat jij dat wil, niet omdat dat is hoe hij is.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 22:04
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 12-08-2004 @ 08:51 :

Wat had hij allemaal moeten opgeven om bij jou te zijn? En in wat voor opzicht hield hij geen rekening met jou?


geen rekening houden met: als ik toetsen had gehad waar ik tegenop zag, niet vragen/bellen hoe het gegaan is. Als ik 1 keer in de honderd jaar tegelijkertijd met hem vrij ben, toch naar zn vrienden gaan. Als ik op een vrijdag/zaterdag niet uitging (wat wel meer dan eens voorkwam) niet zeggen: zal ik dan vanavond naar jou toekomen. Terwijl als hij niet gaat bedenk ik wel of we iets met zn tweeen kunnen doen.


En misschien nog veel belangrijker dan dat: hoe reageerde hij toen jij het uitmaakte? Was hij heel verdrietig? Wou hij je per se terug? Zocht hij meteen weer contact?


hij was heel verdrietig toen ik het uitmaakte, hij snapte de redenen en zei heel de tijd dat het aan hem lag (terwijl er ook dingen van mezelf meespeelde) Hij wilde echt contact houden en belde zelfs de volgende dag om te vragen hoe het was gegaan die dag (alleen maar gejankt op mn werk, dat wil wel) Hij wilde perse nog naar de Efteling (terwijl ik er 16maanden om heb moeten zeuren) En ik moest perse met hem mee naar Lowlands. Dit alles wil ik ook wel btw.

dus, maar nu weet ik het nog steed sniet...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 07:54
Verwijderd
Als ik toetsen had gehad waar ik tegenop zag, niet vragen/bellen hoe het gegaan is.

Betrek jij hem daar ook actief bij? Dus dat je er met hem over praat, hem vertelt dat je ertegen opziet?

Als ik 1 keer in de honderd jaar tegelijkertijd met hem vrij ben, toch naar zn vrienden gaan.

Omdat jij toch nooit vrij bent en hij daarom al afspraken heeft gemaakt?

Als ik op een vrijdag/zaterdag niet uitging (wat wel meer dan eens voorkwam) niet zeggen: zal ik dan vanavond naar jou toekomen. Terwijl als hij niet gaat bedenk ik wel of we iets met zn tweeen kunnen doen.

Is het dan vaak zo dat jullie elkaar niet zien omdat jij wil uitgaan? Gaat hij ook uit? Of anders samen uitgaan?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 10:04
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
blijkbaar zijn zijn andere bezigheden belangrijker dan jij bent

of dat ligt aan jou, aan zijn prioriteiten, of aan zijn bezigheden
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-08-2004, 14:15
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 17-08-2004 @ 08:54 :

Betrek jij hem daar ook actief bij? Dus dat je er met hem over praat, hem vertelt dat je ertegen opziet?

Ik had het er vaak over, en de dag voor de toets sprak ik hem meestal nog en dan had ik het er met hem over. Het had hem niet kunnen ontgaan

Omdat jij toch nooit vrij bent en hij daarom al afspraken heeft gemaakt?

Tis niet dat ik nooit vrij was, alleen we zijn bijna nooit tegerlijker tijd vrij. Hij wist 2 weken van tevoren zijn rooster, en ik 1 week van tevoren. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar ik vroeg geregeld of hij dan en dan vrij was en of hij misschien iets wilde gaan doen. Maar vaak (lees : ALTIJD) had hij al iets gepland met vrienden. En ik vroeg het wel eker iedere week.
Ik had altijd 2 dagen vrij, en 1 dag vond ik dat ik iets kon gaan doen, en als hij dan toevallig ook vrij was 1 van die dagen zou ik iets met hem willen doen. Ik bedoel, het is vakantie en ik zie hem veel minder dan als ik gewoon naar school moest. Normaal zie ik hem sowieso 2 keer per week. Nu maar 1 keer in de 2 weken...

Is het dan vaak zo dat jullie elkaar niet zien omdat jij wil uitgaan? Gaat hij ook uit? Of anders samen uitgaan?

We gaan allebei naar dezelfde tent uit. Het is dus meer andersom, ik zie hem niet als hij wil uitgaan en ik soms niet. Normaal gingen we dus samen uit. Ik verwacht niet van hem dat hij IEDERE keer zou komen, maar 1 keer in de zoveel tijd is toch niet zo moeilijk. Want ik ging misschien 1 keer in de 2 maanden niet, ook niet onoverkomelijk...

[/B]

Nu is het verder zo dat we zondag naar de efteling zijn geweest, en het was heel gezellig, hij vond het nogal gezellig. Maar voor mij vallen dingetjes op hun plek en ik voel me nu zo dom.
Ik heb nu al 2 dagen: hoe heb ik het 16 maanden vol kunnen houden. Hij is niet slecht, maar hij is meer nog een jongetje, leeft bijna voor zn vrienden.
Als hij iets niet wil, doet hij het echt niet, ook niet als hij iemand anders daar en plezier mee kan doen. En mocht hij het bijwijze van uitzondering toch zal doen hoef je niet te verwachten dat het leuk word, want dan is hij gewoon nukkig.

maar genoeg gezeurt nu, donderdag ga ik met hem naar Lowlands maar slaap met een vriendin in de tent. Ik weet nu waar ik aan toe ben, en voel me nu wel sterker dan voorheen. Maar ik vind het nog steeds jammer dat het zo heeft moeten gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 17:28
rainfairy
Avatar van rainfairy
rainfairy is offline
je moet mensen 2e kans gunnen/geven....zo kunnen ze bewijzen dat ze het anders kunnen...

ik zou hem wel n kans geven, kijk met vreemdgaan zou het nog moeilijker liggen want dat is echt fout, maar dat hij vanuit zichzelf bepaalde dingen doet die jij nie zo leuk vind, is hem misschien helemaal niet bewust...

een relatie moet gebasseerd zijn op eerlijkheid en openheid...zeg tegen hem wat je op het hart ligt (ALTIJD) houdt wel rekening met hoe je het zegt...

vertel hem dat je je misschien af en toe in de steek gelaten voelt, dat je het graag misschien anders zou willen zien, vraag hem dan wat hij misschien anders aan jou wilt zien, tenslotte: voor wat hoort wat....

je moet alles bespreekbaar maken! das het belangrijkst....en zeg m dat dit zn laatste kans is...of besluit voor jezelf: ik geef m nog 1 kans en dan is het echt afgelopen...je moet er zelf niet ongelukkig op worden!!

maar de vraag is of hij jou nog trg wil? of hebben jullie het daar niet over?

-xxx-
__________________
The rain falls down on me...I'm the Rainfairy....
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
destina1984 schreef op 17-08-2004 @ 18:28 :
je moet mensen 2e kans gunnen/geven....zo kunnen ze bewijzen dat ze het anders kunnen...

ik zou hem wel n kans geven, kijk met vreemdgaan zou het nog moeilijker liggen want dat is echt fout, maar dat hij vanuit zichzelf bepaalde dingen doet die jij nie zo leuk vind, is hem misschien helemaal niet bewust...

een relatie moet gebasseerd zijn op eerlijkheid en openheid...zeg tegen hem wat je op het hart ligt (ALTIJD) houdt wel rekening met hoe je het zegt...

vertel hem dat je je misschien af en toe in de steek gelaten voelt, dat je het graag misschien anders zou willen zien, vraag hem dan wat hij misschien anders aan jou wilt zien, tenslotte: voor wat hoort wat....

je moet alles bespreekbaar maken! das het belangrijkst....en zeg m dat dit zn laatste kans is...of besluit voor jezelf: ik geef m nog 1 kans en dan is het echt afgelopen...je moet er zelf niet ongelukkig op worden!!

maar de vraag is of hij jou nog trg wil? of hebben jullie het daar niet over?

-xxx-
dankje, maar ik heb hem al heel veel kansen gegeven en steeds zei ik tegen mezelf: hij krijgt nog 1 kans....

maar ik ben er nu achter dat ik hem niet nog een kans ga geven want dan zit ik over een paar weken weer met hezelfde probleem. Hij is miischien nog niet echt toe aan een echte relatie, en ik wel. Dan ga ik het hem niet opleggen en wacht ik wel tot ik iemand tegenkom die dat ook wel wil
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Moet ik het nog een kans geven?
Bookloverano
6 27-06-2016 11:04
Liefde & Relatie probleem help!
chantyyy
11 11-04-2004 19:25
Liefde & Relatie elkaar een tijdje met rust laten?
CoveredEyes
12 18-05-2003 15:43
Liefde & Relatie * Ik heb jullie hulp nodig * Ik weet het niet meer.. :( *
U-NiQ
16 03-02-2002 14:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.