Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2005, 13:27
Winnetoe
Avatar van Winnetoe
Winnetoe is offline
Hoe krijg je mensen het nou duidelijk gemaakt dat je wil stoppen met je opleiding die je aan het volgen bent????

Ik ben nou het 1e jaar bouwtechnische bedrijfskunde aan het volgen aan het HBO. De opleiding bevalt me helemaal niet meer en nou wil ik ermee gaan stoppen. Heb er al veel over nagedacht of het wel een goede keuze is maar ik sta er wel achter. Ik doe wel een verkorte opleiding dus als ik nog 2 jaar op school zou zitten dan heb ik deze afgerond.

Mijn mening is dat ik niet moet doorgaan met een opleiding waar ik niet volledig achtersta ook al zou ik over 2 jaar klaar zijn. Je moet iets doen waar je echt zin in hebt.

Maar hoe maak je je ouders, vriendin enz nou duidelijk dat je ceht wilt stoppen??? Meestal als je erover begint dan is het van ah joh je hoeft nog maar 2 jaar en dan ben je klaar en dan heb je ook wat.

Herkent iemand dit of heeft iemand tips.

Groetjes, liefs Winnie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2005, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Winnetoe schreef op 30-05-2005 @ 14:27 :
Maar hoe maak je je ouders, vriendin enz nou duidelijk dat je ceht wilt stoppen???
Door te stoppen?

Ik zou alleen niet snel stoppen als je niet weet wat je dan wilt gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 15:29
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Het lijkt me een goed idee om dan nu te zoeken naar een nieuwe opleiding, eentje die wel bij je past. Nu kan je je namelijk nog inschrijven voor een nieuwe opleiding voor aankomend schooljaar en dan zit je dus niet een jaar te 'niksen'. Als je die andere opleiding gevonden hebt, kan je je ouders en vrienden ook overtuigen dat die opleiding meer iets voor jou is en dat je dus al weet wat je volgend jaar gaat doen.

Maar je kan het je ouders en vrienden ook wel gewoon zeggen dat je het echt niet meer ziet zitten, dat heb ik ook gedaan. Sommige vrienden en kennissen vinden het raar, omdat ik ook al eerder gestopt ben met een studie, maar als ik ze vertel wat ik volgend jaar ga doen, zeggen ze wel dat die studie waarschijnlijk beter bij me past enzo.

Als je nog niet weet welke studie je wilt gaan doen, kan je het misschien nog proberen volgend jaar en als je een andere leuke studie hebt gevonden kan je alsnog stoppen. Je kan natuurlijk ook een baantje zoeken, maar dat is niet altijd even makkelijk...een leuke studie vinden trouwens ook niet

Sterkte ermee, maar vertel wel je ouders over je twijfels, dat het niet ineens komt zegmaar...
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 15:34
Verwijderd
Idd, zoek een opleiding die je wél wil doen. En ja, stop stop dan met je huidige opleiding en ga die nieuwe opleiding doen. Maak 't aan je omgeving duidelijk dat je een nieuwe opleiding hebt gevonden en die ook echt gaan doen, geef jouw redenen.

Mijn omgeving is alleen maar positief als ik het uitleg
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 17:03
Verwijderd
'Ik vind hier niets aan, en als ik ergens niets aan vind kan ik het niet afmaken. Dus ik ga stoppen en daarna met een andere studie beginnen. Tis maar dat jullie het even weten.'
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:13
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ey mensuh, ik kap dr ook mee. en zo ben ik (letterlijk) van t mbo afgestapt, de slimste stap van mn leven.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:29
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
als ik TS was, dan zou ik iig der propedeuse halen
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zorg dat je je verhaal waarom je stopt goed onderbouwt. Alleen met het argument 'ik vind hier niets aan' kunnen de meeste mensen weinig. Ik ben ook aan het twijfelen of mijn studie het wel is maar totdat ik niet echt een andere studie als alternatief heb blijf ik dit doen. Ik maak ook zeker mijn jaar af en ga ook proberen mijn examens zo succesvol mogelijk te maken. De kans is groot dat je toch een soortgelijke studie wilt gaan doen en soms kan je dan toch nog vrijstellingen ofzo krijgen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 22:31
Winnetoe
Avatar van Winnetoe
Winnetoe is offline
ja ik zorg er iig voor dat ik me propedeuse haal voor ik stop.
__________________
Fight 4 Your Right
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 12:53
ganralph
ganralph is offline
goed onderbouwen van je keuze is niet nodig. "ik vind er nix aan" is een hele goeie reden om te stoppen, en dan zou je er verder alleen maar loze argumenten bij moeten gaan slepen?

ik ben al 2x met een studie gestopt (allebei zonder propedeuse weggegaan).
tja, veel mensen (waaronder mn ouders) vonden het in 1e instantie allemaal erg vervelend en iedereen blijft proberen met "maar probeer het nog even" en zo. vooral de 2e keer was het begrip iets geringer

ik heb echter wel steeds vantevoren duidelijk gemaakt dat ik andere plannen had die me leuker leken, en zodoende overwon bij mn ouders het idee van "als je maar iets doet waar je achter staat." ik ben nu drie jaar met dezelfde studie bezig, en ik doe nu dingen (en heb er lol in) die ik nooit met een van die twee vorige opleidingen had kunnen doen.
je zult zelf moeten stoppen, en je kunt de rest eigenlijk alleen achteraf overtuigen van je gelijk. van door gaan in iets waar je helemaal niet meer achter staat wordt niemand beter.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 13:15
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 31-05-2005 @ 13:53 :
goed onderbouwen van je keuze is niet nodig. "ik vind er nix aan" is een hele goeie reden om te stoppen, en dan zou je er verder alleen maar loze argumenten bij moeten gaan slepen?

ik ben al 2x met een studie gestopt (allebei zonder propedeuse weggegaan).
tja, veel mensen (waaronder mn ouders) vonden het in 1e instantie allemaal erg vervelend en iedereen blijft proberen met "maar probeer het nog even" en zo. vooral de 2e keer was het begrip iets geringer

ik heb echter wel steeds vantevoren duidelijk gemaakt dat ik andere plannen had die me leuker leken, en zodoende overwon bij mn ouders het idee van "als je maar iets doet waar je achter staat." ik ben nu drie jaar met dezelfde studie bezig, en ik doe nu dingen (en heb er lol in) die ik nooit met een van die twee vorige opleidingen had kunnen doen.
je zult zelf moeten stoppen, en je kunt de rest eigenlijk alleen achteraf overtuigen van je gelijk. van door gaan in iets waar je helemaal niet meer achter staat wordt niemand beter.
De reden 'ik vind er niets meer aan' kan je heel goed uitleggen, en ik vind dat je dat aan je ouders en vrienden best kan doen. 't Zijn je ouders en vrienden, die willen echt wel weten waarom je stopt. Wanneer je bot zegt 'ik vin d'r niks an' dan vind ik 't absoluut niet raar dat mensen zich zorgen gaan maken of je er wel over na hebt gedacht. Wanneer je laat blijken dat je weet wat je doet, dan voelen mensen zich ook beter over jou. En dat verdienen ouders en vrienden wel, vind ik.
Natuurlijk moet je het zelf doen, het is jóuw keuze, maar dat wil niet zeggen dat je het niet uit hoeft te leggen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 14:00
ganralph
ganralph is offline
ok, ik was misschien wat kort door de bocht
het gaat mij er om dat mensen soms erg lang aan je hoofd kunnen zeuren "waarom... waarom" als jij iets niet leuk vindt. al die vragen en tegenargumenten moeten er niet voor zorgen dat jij met tegenzin iets doet.
"ik vind het niet leuk" is vaak moeilijk uit te leggen (is mijn ervaring) maar voor mezelf een hele goede reden om ergens mee te stoppen. focussen op en beargumenteren van je nieuwe toekomstplannen heeft mi veel meer zin...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Stoppen met opleiding als minderjarige
Mamasexo
10 21-01-2017 07:36
Studeren 17 jaar, stoppen met opleiding MBO
Reyell
4 26-11-2013 00:34
Algemene schoolzaken stoppen met opleiding
harveydwijs2
10 17-01-2011 08:49
Studeren stoppen met opleiding
jacky1993
3 23-10-2010 14:46
Studeren Misschien verplicht moeten stoppen met opleiding!
brands
2 04-02-2010 17:47
Algemene schoolzaken Stoppen met school? :(
sharpay098
16 06-01-2009 14:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.