Oud 12-04-2018, 19:54
loumia
loumia is offline
Hoi,

Ik zit op dit moment in het eindexamenjaar en ben van plan volgend jaar te gaan studeren aan de universiteit. Maar ik heb het idee dat ik er op dit moment gewoon nog niet helemaal klaar voor ben om te studeren, ook al weet ik al wel wat ik wil studeren. Ik heb het idee dat ik nog erg 'jong' ben en ik weet natuurlijk dat iedereen dat is, maar toch is iedereen om mij heen er wel klaar voor om te studeren. Het liefst zou ik niet direct gaan studeren, maar ik ben bang dat mijn ouders niet achter dit plan staan en ik durf ze het daarom niet helemaal goed te vertellen. Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad) en wat zouden jullie doen in mijn situatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2018, 20:03
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik kan me best voorstellen dat je er nog niet direct klaar voor bent. Er zijn genoeg mensen die dan een tussenjaar nemen. Als je het je ouders voorlegt is het belangrijk dat je al hebt bedacht wat je in dat jaar wel gaat doen. Werken? Reizen? Vrijwilligerswerk?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 20:06
loumia
loumia is offline
Citaat:
Ik kan me best voorstellen dat je er nog niet direct klaar voor bent. Er zijn genoeg mensen die dan een tussenjaar nemen. Als je het je ouders voorlegt is het belangrijk dat je al hebt bedacht wat je in dat jaar wel gaat doen. Werken? Reizen? Vrijwilligerswerk?
Ja, het liefst ga ik gewoon een jaartje werken, wat geld bij elkaar sparen om leuke dingen te doen en te sparen voor eventuele latere studiekosten.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 20:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Misschien kan je dat gewoon eens met je ouders overleggen. Wie weet staan ze daar best positief tegenover!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 20:38
loumia
loumia is offline
Citaat:
Misschien kan je dat gewoon eens met je ouders overleggen. Wie weet staan ze daar best positief tegenover!
Ik heb het al een paar keer geprobeerd subtiel op te brengen, maar elke keer als ik er over begin dat ik nog geen zin heb om te studeren vinden ze dat onzin en reageren ze helemaal niet positief. Ze zijn denk ik bang dat ik helemaal niet meer ga studeren omdat ik er dan volgens hen nog steeds geen zin in heb.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 20:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb het al een paar keer geprobeerd subtiel op te brengen, maar elke keer als ik er over begin dat ik nog geen zin heb om te studeren vinden ze dat onzin en reageren ze helemaal niet positief. Ze zijn denk ik bang dat ik helemaal niet meer ga studeren omdat ik er dan volgens hen nog steeds geen zin in heb.
"Geen zin" klinkt natuurlijk ook niet zo goed. Dat klinkt vooral lui. Daar zou ik als ouder ook niet zo blij mee zijn. Je kunt wel de afspraak maken dat je je inschrijft voor volgend studiejaar, en je dit jaar een baan zoekt. Dan hebben je ouders een garantie dat jij toch weer verder gaat leren en kan jij een spaarpotje opbouwen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-04-2018, 07:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik herken het heel goed en zou je aanraden om toch ook te kijken naar een studie. Bij mij kwam rond en na de eindexamens ineens de omslag dat ik wel wilde gaan studeren en dan is het wel fijn dat je een plan hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren WO Geschiedenis studeren, doen of niet?
GooreThomas
2 30-09-2010 13:53
Studeren [IBMS] wel of niet doen?
InspirAzn
13 29-05-2010 02:21
Studeren Studeren in Engeland (buitenland)
Koreyca
8 23-01-2009 12:29
Werk, Geld & Recht Wel of niet solliciteren?
Elmoo
7 16-03-2008 16:50
Psychologie Psychologie studeren en niet zo sterk in je schoenen staan
Anne
84 01-06-2003 21:30
Algemene schoolzaken wanneer ben je student?
matrix21
104 11-04-2003 09:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.