Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2005, 18:19
Nijntjethebest!
Avatar van Nijntjethebest!
Nijntjethebest! is offline
Vinden jullie het zonde van de tijd als je bv. VWO doet maar je wilt een HBO opleiding gaan doen? Zouden jullie dan Havo gaan doen, of gewoon blijven waar je was?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2005, 18:22
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik zou gewoon VWO blijven doen. Kan je altijd nog op je diploma terug vallen als dat nodig is.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 18:28
Verwijderd
Ik zou zeker vwo blijven doen. Mocht je van mening veranderen en toch WO willen gaan doen, dan kan dat dan iig. En sommige hbo-opleidingen (iig pabo) kun je dan verkort doen, scheelt ook weer. Maar ook in andere gevallen zou ik er ook voor kiezen vwo te blijven doen, ik denk dat je er toch wat aan hebt en het zonde is om havo te gaan doen als je vwo kunt.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 20:27
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Gewoon VWO blijven doen. Kan je altijd nog naar WO.

Als bijvoorbeeld het HBO veels te makkelijk voor je is , of het je niet bevalt. Of omdat je een leukere studie ziet op het WO.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 20:46
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Ligt eraan. Als je per se een bepaalde HBO opleiding wil doen, dan zou ik Havo doen. Verder kun je met een Propedeuse ook gewoon naar de universiteit en dan zou je geen jaar verspillen ofzo, maar net als Vwo leerlingen beginnen aan je universitaire opleiding. Verschil is wel dat jij met HBO dat ene jaar al gedaan hebt, waar je ook echt voor gekozen hebt en wat je leuk vindt. Bij Vwo heb je in de zesde nog 'basisvakken' .

Hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel; doe zelf trouwens Vwo
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 21:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 19-05-2005 @ 21:46 :
Ligt eraan. Als je per se een bepaalde HBO opleiding wil doen, dan zou ik Havo doen. Verder kun je met een Propedeuse ook gewoon naar de universiteit en dan zou je geen jaar verspillen ofzo, maar net als Vwo leerlingen beginnen aan je universitaire opleiding. Verschil is wel dat jij met HBO dat ene jaar al gedaan hebt, waar je ook echt voor gekozen hebt en wat je leuk vindt. Bij Vwo heb je in de zesde nog 'basisvakken' .

Hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel; doe zelf trouwens Vwo
Soms moet je nog een overgangsjaar doen om met je P naar de uni te mogen. Bovendien blijken je slaginskansen aanzienlijk lager als je met je P naar de universiteit gaat ipv met een vwo-diploma.

Ik vind het overigens niet zonde en ik zou zelf ook vwo blijven doen. Volgens mij heb je met vwo een betere basis dan met de havo.
wat niet zegt dat ik Havo'ers afkraak, maar als je tóch mag kiezen: dan zou ik voor vwo gaan
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 21:28
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Gewoon vwo blijven doen. Je hebt er meer aan dan een havo-diploma en de stap van vwo naar hbo is kleiner en makkelijker dan van havo naar hbo.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 19-05-2005 @ 21:46 :
Ligt eraan. Als je per se een bepaalde HBO opleiding wil doen, dan zou ik Havo doen. Verder kun je met een Propedeuse ook gewoon naar de universiteit en dan zou je geen jaar verspillen ofzo, maar net als Vwo leerlingen beginnen aan je universitaire opleiding. Verschil is wel dat jij met HBO dat ene jaar al gedaan hebt, waar je ook echt voor gekozen hebt en wat je leuk vindt. Bij Vwo heb je in de zesde nog 'basisvakken' .
Jammer is dan dat je alweer een jaar studiefinanciering hebt verspild.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 23:21
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Het is juist zonde van je tijd om op de HAVO te zitten terwijl je op het VWO meer kan leren. Ook mocht een HBO studie niet alles zijn wat je had gehoopt kan je zo ook nog naar het WO gaan. Weet niet of dit vaak gebeurt, maar het tegenovergestelde iig wel, dus dit zal ookwel eens gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 06:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ligt eraan hoeveel moeite jij met het vwo hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 19-05-2005 @ 22:28 :
Gewoon vwo blijven doen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 18:26
Nijntjethebest!
Avatar van Nijntjethebest!
Nijntjethebest! is offline
zo dacht ik er zelf eigenlijk ook wel over, maar af en toe had ik er een discussie over met mn moeder, en die snapt maar niet dat ik dat zonde kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 18:43
Verwijderd
ik zou VWO en dan uni gaan doen...
ik dacht ook.. ga na t VWO naar t HBO.. maar t valt eigenlijk beetje tegen (nivo is niet zo bijster hoog)..
zou sowieso VWO doen.. waarom zou je het immers niet doen.. want in dat jaar leer je nog een hoop en je hebt altijd nog dat papiertje waarmee je alsnog naar de uni kan als het HBO het toch ook niet helemaal blijkt te zijn..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 18:55
Verwijderd
Ik zou nooit stoppen met Vwo omdat het gebruikelijker is een HBO opleiding te doen na de Havo. Er bestaat namelijk een heel ander verschil tussen havo-vwo dan tussen HBO-WO:
Op de middelbare school moet je het niveau volgen dat bij je past, het moet niet te makkelijk zijn noch te moeilijk. Als jij nu vwo doet en je hebt daarmee geen slopende problemen zou ik dat gewoon blijven doen. Als jij na het vwo zou kiezen voor HBO dan kies je voor een ander soort opleiding die meer praktisch gericht is en minder wetenschappelijk.
Na het vwo heb je de keuze tussen wetenschappelijk of meer praktisch gericht, na de havo heb je die keuze niet.

Bijvoorbeeld:
Als je van studeren en onderzoeken op hoog niveau houdt dan kun je beter naar de Universiteit
Als je niet kunt wachten om direct het beroepsleven in te duiken en mensen te helpen (zorg, welzijn, onderwijs bijv.) kun je beter een HBO opleiding uitkiezen.

Laatst gewijzigd op 20-05-2005 om 19:00.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 20:32
Verwijderd
in principe vwo, om de al genoemde redenen.
Maar ik ken bv. ook een meisje dat na 3 jaar overstapte naar de havo omdat ze dan meer tijd had om muziek te maken; ze wist al zeker dat ze naar het conservatorium wilde en ging daar dus voor 100% voor. Als zoiets speelt, lijkt me 't dus wel een goede keus om havo te gaan doen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 22:34
Verwijderd
Citaat:
citroen schreef op 20-05-2005 @ 21:32 :
in principe vwo, om de al genoemde redenen.
Maar ik ken bv. ook een meisje dat na 3 jaar overstapte naar de havo omdat ze dan meer tijd had om muziek te maken; ze wist al zeker dat ze naar het conservatorium wilde en ging daar dus voor 100% voor. Als zoiets speelt, lijkt me 't dus wel een goede keus om havo te gaan doen
Ja ik ken ook zo iemand, en die bleef uiteindelijk zitten en deed er dus toch 6 jaar over
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 23:44
Wintran
Avatar van Wintran
Wintran is offline
VWO natuurlijk. Mocht je van gedachten veranderen, dan is een VWO-diploma veel beter.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 15:49
krootenkoker
krootenkoker is offline
Citaat:
Nijntjethebest! schreef op 19-05-2005 @ 19:19 :
Vinden jullie het zonde van de tijd als je bv. VWO doet maar je wilt een HBO opleiding gaan doen? Zouden jullie dan Havo gaan doen, of gewoon blijven waar je was?

Dat is nou hetzelfde als c1000 koffie kopen als je al dauwe egberts in huis hebt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-05-2005, 17:50
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 20-05-2005 @ 19:43 :
ik zou VWO en dan uni gaan doen...
ik dacht ook.. ga na t VWO naar t HBO.. maar t valt eigenlijk beetje tegen (nivo is niet zo bijster hoog)..
zou sowieso VWO doen.. waarom zou je het immers niet doen.. want in dat jaar leer je nog een hoop en je hebt altijd nog dat papiertje waarmee je alsnog naar de uni kan als het HBO het toch ook niet helemaal blijkt te zijn..
Sommige opleidingen (en dan vooral de creatieve) gaan niet verder daan hbo.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 08:03
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik zou gewoon VWO blijven doen, een vwo-diploma staat toch wel mooi op je cv.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 14:41
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Als je straks een hbo- of een wo-diploma hebt, kijken ze niet eens meer naar je vwo-diploma.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Snel boos of driftig
Verwijderd
8 08-01-2012 23:37
Verhalen & Gedichten Psychologie is voor Duitsers... niet voor Russen
RedWarrior
4 22-05-2005 12:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap BRIEF.. van Mohammed B AAN HIRSHI ALI
IGRA
36 08-11-2004 17:26
Lichaam & Gezondheid "Roken" - Wat vind je er nu echt van?
lapzwansruud
464 22-08-2004 21:32
Vrije tijd Krav Maga of iets soortgelijks?
Kejos
24 03-08-2004 14:16
ARTistiek Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame!
Verwijderd
3 05-09-2001 08:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.