Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2004, 20:23
???
??? is offline
hoi...

ik heb een paar vraagjes,
zijn er hier mensen die de pabo volgen?
voltijd of deeltijd?
hoeveel tijd ben je ongeveer bezig met je huiswerk?
wat voor lessen krijg je allemaal?
heb je havo/vwo gedaan of een mbo opleiding?
vind je de stof moeilijk?

alvast bedankt voor jullie informatie

ik twijfel heel erg aan de pabo vandaar deze vragen

greetzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2004, 20:34
Verwijderd
en dan meteen even op welke Pabo je zit. ik vind dit ook HEEEEEL errug interresant
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:43
The Ox
The Ox is offline
www.paboforum.nl is misschien handig
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:49
Verwijderd
Citaat:
The Ox schreef op 26-04-2004 @ 22:43 :
www.paboforum.nl is misschien handig
misschien wel he. Maar we zijn nu hier.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 06:14
Verwijderd
Zijn er hier mensen die de pabo volgen?
Ik heb twee jaar voltijd pabo gedaan.

Hoeveel tijd ben je ongeveer bezig met je huiswerk?
Dat is, denk ik, per persoon enorm verschillend. Ik maakte en leerde altijd alles en het liefst ook gewoon goed, ik was dus heel veel tijd met huiswerk bezig, maar er waren genoeg klasgenoten die er niet zo heel veel tijd aan besteden. Het ligt er ook aan hoe snel je werkt/leert. Ik zou niet een gemiddelde kunnen noemen...maar het was wel vrij veel. Het is ook erg belangrijk dat je je huiswerk bij houdt, anders redt je het niet aan het eind van het blok, daar is het te veel voor. (Ze zeggen niet voor niks vaak: "de pabo is niet moeilijk, maar wel heel erg veel".)

Wat voor lessen krijg je allemaal?
Ik zou niet meer precies weten welke vakken ik in het eerste jaar en welke ik in het tweede jaar heb gehad en ik zou ze ook niet allemaal meer weten, maar om een indruk te krijgen van de vakken die je op de pabo krijgt, hier een aantal vakken: pedagogiek, sociologie, nederlands, rekenen/wiskunde, aardrijkskunde, geschiedenis, natuuronderwijs, tekenen, handvaardigheid, techniek, psychologie, muziek....meer kan ik nu ff niet op komen. En wij werkten ook wel vrij veel in projecten.

Heb je havo/vwo gedaan of een mbo opleiding?
Ik heb havo gedaan, voordeel daarvan is dat je vaak net wat meer kennis hebt als je begint met de pabo en dat veel mensen die van de havo (en zeker die van het vwo komen) vaak wat makkelijker leren dan de mbo'ers. Voordeel als je van het mbo komt, is dat je al ervaring hebt met kinderen ed. En als je daarbij ook redelijk kunt leren en gemotiveerd bent ed, dan kom je er ook wel (veel dingen beginnen echt weer bij het begin en bovendien ben je vast niet de enige mbo'er).

Vind je de stof moeilijk?
Meestal vond ik de stof niet echt moeilijk. Soms waren er wel vakken bij die iets meer van me vroegen dan andere vakken. (Ook hier geldt weer: Ze zeggen niet voor niks vaak: "de pabo is niet moeilijk, maar wel heel erg veel".)

Waarom twijfel je aan of je pabo zult gaan doen? Ivm bovenstaande vragen? (Je doet spw3? Ga je hierna nog spw4 doen? (Je moet toch een mbo4 opleiding hebben gedaan om naar het hbo te mogen?)) www.paboforum.nl is een leuk forum btw.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 06:36
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2004 @ 07:14 :
Waarom twijfel je aan of je pabo zult gaan doen? Ivm bovenstaande vragen? (Je doet spw3? Ga je hierna nog spw4 doen? (Je moet toch een mbo4 opleiding hebben gedaan om naar het hbo te mogen?)) www.paboforum.nl is een leuk forum btw.
Of een willekeurige MBO niv.4 of SPW niv.3

probleempje waar ik ook tegenaan hik.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 06:37
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 27-04-2004 @ 07:36 :
Of een willekeurige MBO niv.4 of SPW niv.3

probleempje waar ik ook tegenaan hik.
Ik zei toch ook "Je moet toch een mbo4 opleiding hebben gedaan om naar het hbo te mogen?" Is spw niv. 3 dan mbo niv. 4? Nee toch? Volgens mij laten ze hier in Rotterdam iig zeker weten alleen mensen met mbo4 toe.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 06:56
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2004 @ 07:37 :
Ik zei toch ook "Je moet toch een mbo4 opleiding hebben gedaan om naar het hbo te mogen?" Is spw niv. 3 dan mbo niv. 4? Nee toch? Volgens mij laten ze hier in Rotterdam iig zeker weten alleen mensen met mbo4 toe.
sorry tis nog vroeg
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 07:50
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2004 @ 07:37 :
Ik zei toch ook "Je moet toch een mbo4 opleiding hebben gedaan om naar het hbo te mogen?" Is spw niv. 3 dan mbo niv. 4? Nee toch? Volgens mij laten ze hier in Rotterdam iig zeker weten alleen mensen met mbo4 toe.
spw4 is onderwijsassistent toch? dat is mbo4
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 08:03
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 27-04-2004 @ 08:50 :
spw4 is onderwijsassistent toch? dat is mbo4
spw4 kan onderwijsassistent zijn, maar het hoeft niet, volgens mij. Maar daar ging het toch niet om? In het profiel van TS staat dat ze spw3 doet.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 10:36
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Ik weet niet precies welke stof er op de pabo komt maar ik ga het volgend jaar ook doen
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 12:44
Verwijderd
zijn er hier mensen die de pabo volgen?
Ik ben nu eerstejaars
voltijd of deeltijd?
voltijd, aan de fontys Tilburg
hoeveel tijd ben je ongeveer bezig met je huiswerk?
weinig. We werken hier met PGO, er zijn veel uren ingeroosterd voor zelfstudie, als je die benut kom je al een heel eind. Vooral met stagevoorbereiding ben ik thuis bezig.
Ik schat in totaal een uur of 2 gemiddeld per weekdag, maar dat is dan dus inclusief de uren die ik op school gebruik
wat voor lessen krijg je allemaal?
Dat wisselt, PGO bouwt lessen rond een thema (casus). Aan het begin van de week start je de casus met je klas op en stel je leervragen voor de hele week, die zijn per klas dus verschillend, maar liggen wel in dezelfde lijn door het thema van de casus. Gedurende de week doe je zelfstudie (in de bieb, op internet) en krijg je college's en praktica over het thema. Daarnaast loop je 1 dag stage, vaak is daar dan ook een activiteit aan gekoppeld die met dat thema te maken heeft, naast de lessen die je geeft kun je bijv de opdracht krijgen een gesprek te voeren met een paar kinderen of je mentor.
Verder staat rekenen vast op het programma, dit omdat veel pabo'ers daar moeite mee hebben (wel dodelijk saai als je het wel kan) en zijn er voor allerlei vakken atelier-uren wat inhoudt dat je vrijwillig je eigen vaardigheid kan bijspijkeren (bijv voor schrijven, muziek, beeldend vormen, engels, taal enz) en is er een maatjesproject voor slechte rekenaars.
heb je havo/vwo gedaan of een mbo opleiding?
vwo en een jaar universiteit
vind je de stof moeilijk?
ik vind het niet moeilijk. Het systeem van pgo is lang niet voor iedereen geschikt, je moet gemotiveerd en gedisciplineerd zijn anders doe je niet genoeg. Wat Leonoor zegt klopt helemaal, het is echt niet moeilijk maar kost belachelijk veel tijd.
Wat ik wel heel erg leuk vind zijn de extra dingen, binnenkort is het dramadag, we moeten met de klas een toneelstuk schrijven en opvoeren voor een basisschoolklas.

Als je meer wilt weten, pm maar ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 21:30
honnepon
honnepon is offline
Keb er een half jaar op gezeten. Huiswerk is niet moeilijk, wel veel. Maar dat is ook verschillend. Bij ons op school werkten ze met blokken. Het ene blok hadden we veel, het andere blok bijna niks.
Ik had hiervoor de havo gedaan.
Voltijd opleiding
Naar welke pabo ga je als ik vragen mag?
__________________
let's party!!!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:14
???
??? is offline
Citaat:
honnepon schreef op 27-04-2004 @ 22:30 :
Keb er een half jaar op gezeten. Huiswerk is niet moeilijk, wel veel. Maar dat is ook verschillend. Bij ons op school werkten ze met blokken. Het ene blok hadden we veel, het andere blok bijna niks.
Ik had hiervoor de havo gedaan.
Voltijd opleiding
Naar welke pabo ga je als ik vragen mag?
ik wil naar de pabo in deventer
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 20:20
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
Ik zit op de Pabo. Ik volg deze studie in Doetinchem.

Ik heb hiervoor de opleiding onderwijsassistent gedaan en mag daarom de pabo in drie jaar doen.

Ik vind het best wel pittig. Niet zo zeer de stof, maar de hoeveelheid. Ik heb iedere dag les van kwart voor negen tot kwart over vier.
Daarnaast is er nog heel veel zelfstudie. Je zit niet stil!

Ik vind het echt een hele leuke opleiding! De opdrachten die je moeten maken zijn goed terug te koppelen aan de stage. Hoewel ik ook vind dat er opdrachten bij zitten die zinloos zijn!
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Van uni (gs) naar PABO // instromen
Porcelain
46 18-12-2007 15:05
Studeren stoppen met PABO(+pedagogiekvraag)
sweetblondgirl
17 25-05-2006 16:02
Algemene schoolzaken Basisschoolleerling kan beter rekenen dan pabo-student
Verwijderd
76 04-01-2006 12:11
Algemene schoolzaken Pabo, SPH of MWD?
LoeLoe
19 20-05-2004 09:17
Algemene schoolzaken deeltijd pabo?
???
1 06-04-2004 05:40
Werk, Geld & Recht Kun je met een PABO-propedeuse aan de slag als klasse-assistent?
Tulpje6
3 28-12-2003 18:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.