Oud 26-05-2016, 10:24
pj eilander
pj eilander is offline
Hoi!

Ik ben op zoek naar documenten van DUO waarin het verloop van het college-examen wordt beschreven voor vmbo-t, en dan specifiek van nederlands, wiskunde en nask2.

Ik heb die van Engels van een docent gekregen. Daar staat dan in wat er in die 25 minuten ongeveer gebeurt. Dus dat je eerst een tekst krijgt en je dan op de gang mag voorbereiden en wat voor vragen je dan ongeveer over die tekst krijgt. En dat je daarna wordt gevraagd naar de boeken en teksten die je hebt gelezen.

Van de andere vakken kan ik die beschrijving nergens vinden Nu de schriftelijke examens bijna voorbij zijn, wil ik me gaan voorbereiden op de mondelingen.

Ik heb wel dit gevonden:

Oefenopdrachten (hier zit nask niet eens bij...)
https://duo.nl/particulier/staatsexa...-mondeling.jsp

Vakinformatie
https://duo.nl/particulier/staatsexa...o-gl-en-tl.jsp

Maar dat is dus niet wat ik zoek. Als ik op college-examen zoek op de website van DUO kan ik het nog steeds niet vinden.

Ik had ook van een docent begrepen dat er ergens filmpjes zijn waarin ze zo'n college-examen voordoen. Die wil ik ook graag zien. Weten jullie waar ik dat kan vinden?

Wie helpt mij?? Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2016, 10:44
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Er zijn 2 filmpjes, eentje speciaal voor het mondeling examen Nederlands (havo/vwo) en eentje in het algemeen/voor de overige vakken (alle niveaus). Die kun je op deze pagina vinden: https://duo.nl/particulier/staatsexa...n-vo-werkt.jsp

Verder is er een document met tips speciaal voor vmbo-tl: https://duo.nl/particulier/images/ti..._2016_vmbo.pdf

Tot slot moet je het inderdaad doen met de vakinformatie en de oefenopdrachten die op de website van DUO staan. Als we even nask als voorbeeld nemen: je komt binnen en dan is het gewoon ongeveer 25 minuten lang vragen beantwoorden. Dat staat op zich duidelijk in de vakinformatie Zie daarnaast het document met tips hierboven: daar staat ook behoorlijk wat in over het mondeling examen nask!

Laatst gewijzigd op 26-05-2016 om 12:11.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2016, 11:14
pj eilander
pj eilander is offline
Hoi Axel11, dankjewel voor je antwoord. Hier heb ik al heel wat aan

Klopt het dan dat zo'n document als dat er voor Engels is niet voor andere vakken bestaat?

Wel stom, ik kan de link naar dat bestand nu ook niet meer vinden, maar ik heb het bestand wel geprint, mijn docent van Engels had het me gegeven. Want daar staat wel heel duidelijk in hoe het verloopt. Maar misschien is dat ook wel omdat het anders is omdat je het over je boeken moet hebben enzo.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2016, 11:18
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Klopt het dan dat zo'n document als dat er voor Engels is niet voor andere vakken bestaat?

Wel stom, ik kan de link naar dat bestand nu ook niet meer vinden, maar ik heb het bestand wel geprint, mijn docent van Engels had het me gegeven. Want daar staat wel heel duidelijk in hoe het verloopt. Maar misschien is dat ook wel omdat het anders is omdat je het over je boeken moet hebben enzo.
Ik weet niet wat voor document je bedoelt. Ik weet niet meer dan wat in de vakinformatie en de tips voor Engels staat.

Heeft je docent Engels (of een collega) misschien niet ooit zelf dat document van je gemaakt? Het kan ook nog een oud DUO-document zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2016, 16:18
pj eilander
pj eilander is offline
Nee het was wel echt van DUO en ik dacht ook dat het van dit jaar was. Ik heb haar maar even gemaild hoe ze er aan kwam.

Het is echt een beschrijving van hoe het college-examen precies in elkaar steekt. Als ik het vind/krijg zal ik het hier ook wel posten, dan hebben anderen er misschien ook wat aan.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2016, 13:24
pj eilander
pj eilander is offline
Ik heb het allemaal nog eens nagezocht! In de beschrijving van Nederlands en Engels staat duidelijker beschreven hoe het college-examen verloopt. Van wiskunde is een filmpje. Voor Nask2 is het erg onduidelijk en staan er geen voorbeeldvragen online Dit geldt voor nog wat andere vakken (economie, nask1 bijvoorbeeld). Ik heb DUO een mail gestuurd om te vragen of zij hiermee kunnen helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren De Studiebeurs (4 & 5 November 2009, In de IJsselhallen te Zwolle)
Sheppard
8 01-11-2009 13:37
Psychologie Van school wegens een lastige leraar
Rabbi Daniel
94 14-01-2004 18:06
Liefde & Relatie schoolniveau verschil, gaat dat goed?
Elky
81 11-11-2003 11:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.