Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2004, 18:11
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik probeer het een beetje beknopt te houden enzo want het is een lang verhaal.

Op dit moment ben ik bezig in het laatste jaar van de opleiding onderwijsassistent niv. 4. Over een paar weken gaat de volgende periode in, en dan is het de bedoeling dat ik een eindstage heb die een half jaar duurt.

Al een aantal maanden gaat het niet echt bepaald lekker met me. Ik heb in mijn 18 jaar tellende leventje al het nodige meegemaakt en altijd weggestopt. Pas nu komt het er allemaal uit, en ik kan er totaal niet mee overweg. Een depressie is me overvallen, allerlei problemen die ik met mezelf had in het verleden komen weer terug. Het enige wat op dit moment zou kunnen helpen is rust. Rust om mezelf weer terug te vinden en om mezelf gerust te stellen dat het weer goed komt.

Juist doordat ik deze 'terugval' (want zo zie ik het) krijg, raak ik in paniek. Ik ken mezelf en ik dnek niet dat het verstandig is om mijn stage door te zetten. Beter lijkt me om dit half jaar gewoon even te stoppen met school. Om die stage alsnog in september voort te zetten. Ik raak gewoon helemaal in paniek van het idee dat het al over een paar weken is omdat ik van mezelf denk dat ik het op dit moment absoluut niet aan kan. Ik heb ook een maand 'vrijstelling' van school gekregen al voor de kerstvakantie omdat het toen echt begon. In die maand heb ik thuis op eigen houtje en eigen tempo (met goed contact tussen klasgenoten, mentor en verschillende leerkrachten) bijna alle opdrachten af kunnen ronden die dit blok gemaakt moesten worden.

Ik heb een ideetje hoe ik het ongeveer wil aan gaan pakken. Maar ik wil ook een beetje de mening van personen die het objectief kunnen bekijken, jullie dus.

Mijn idee was om dit blok nog even af te maken. Tijdens de tentamenweek gewoon alle toetsen te maken en alles af te ronden. Daarna had ik een pauze in gedachten, die net zo lang duurt als de stage van de rest van mijn klas. In die tijd wil ik me voorbereiden op al mijn stageopdrachten en profileringsopdracht. Door omstandigheden heb ik een aantal dinge uit mijn opleiding nog niet af kunnen ronden, en dit wil ik als het even kan ook tijdens dat half jaartje pauze afronden. In dat half jaar denk ik dat ik mijn rust weer terug kan krijgen door therapie/psycholoogbezoeken. Dat ik de tijd even neem voor mezelf. Want ik heb al die jaren als een dolle stier door lopen rennen en nooit achterom gekeken, en nu pas komt alle stress en pijn eruit.

Na dat half jaartje rust wil ik dan mijn stage gaan doen, van september tot eind januari.

Wat denken jullie hiervan? Weet iemand hoe ik dit kan regelen, ook i.v.m. de ib-groep en schoolgeld? Is dit uberhaupt wel te doen? Iemand ervaring? Alle adviezen en meningen zijn welkom.

Alvast bedankt.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2004, 20:01
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Ik weet absoluut niet hoe het zit met studiefinanciering en andere regeltjes enzo, maar als ik je verhaal zo lees lijkt me het inderdaad gewoon goed om een tijdje het wat rustiger aan te doen. En nu zeg je wel, dan ga ik het over een half jaar doen, maar als het dan nog niet helemaal goed zoals het hoort kan je het dan misschien beter nog wel eens uitstellen want als je ermee door gaat raak je misschien nog wel 'verder van huis'.

sorry, maar meer dan dit kan ik er niet over zeggen.
succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 22:57
Dhyana
Dhyana is offline
Als je je voor februari uitschrijft van je opleiding, krijg je als t goed is de helft van je collegegeld van dit jaar terug en krijg je geen stufi. Je kunt dan alleen geen lessen etc meer volgen !

Je kunt je dan opnieuw inschrijven voor september en dan je opleiding afmaken. Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me of dit ook wel mogelijk is op het MBO en in t laatste jaar.. geen idee eigenlijk..
bespreek het eens met je dekaan of bel de IBG.

Dat je rust nodig hebt lijkt me duidelijk.. knap dat je zelf de realiteit onder ogen durft te zien en er meteen wat aan gaat doen. Neem de tijd die je nodig hebt, leren kan altijd nog !

succes in elk geval
__________________
Third Eye Open
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 08:17
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Knap dat je het onder ogen durft te zien idd, en er ook
wat mee doet.

Over schoolgeld ed weet ik vrij weinig, dus ja.

Sterkte en succes iig ermee.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren 17 jaar stoppen met school tot nieuwe schooljaar
Repsajman
2 04-04-2016 13:42
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-topic #160
JustADreamer
480 18-01-2011 12:21
Algemene schoolzaken stoppen met opleiding
harveydwijs2
10 17-01-2011 08:49
Algemene schoolzaken Stoppen met school
sayurichan
4 06-03-2009 15:17
Algemene schoolzaken Stoppen met school? :(
sharpay098
16 06-01-2009 14:57
Psychologie Buitenbeentje
Rompslomp
18 07-03-2005 10:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.