Oud 01-09-2015, 22:18
Brentje136
Brentje136 is offline
Hoi allemaal,

Ik ben Brent, ben 18 jaar oud en zit met het volgende, heb zo'n 2 maanden geleden een meisje online via zo'n datings app oid leren kennen. Ging allemaal wat gestaagd in het begin, maar ach dat was dan maar zo. Ruim een week later ging ze bijna 3 weken op vakantie naar Spanje, daarvoor spraken we elkaar al zo'n beetje elke dag, al kwam dat 90% doordat ik het gesprek gaande wist te houden en deze ook begon.

Maar goed ze ging dus naar Spanje, waar ze alleen als ze wifi had kon appen. Dit was om de dag tot soms wel is eens in de 2 dagen totdat ik wat van haar hoorde. Als ze reageerde was ze altijd enthousiast, gezellig, reageerde snel etc, wat voor de vakantie ook al het geval was.

Echter toen ze weer thuis kwam ging het wel achteruit vond ik. Reacties die vaak erg lang duurde, terwijl je daarvoor nog een bericht stuurde waar je binnen 2 tellen een reactie op kreeg, soms duurde het wel uren. Dus ik dacht van ze zal wel ergens mee bezig zijn niks aan het handje.

Nu is de vakantie inmiddels voorbij en is dit zo'n beetje de hele tijd zo geweest dat een gesprek van 5 min een uur werd zegmaar, best wel hinderlijk vind ik dit. Als ik het aangaf, wat ik wel eens deed. Was het altijd van: "Sorry, ben druk, moe, bezig" etc, er was altijd wat. Al kreeg ik wel altijd een waslijst aan berichten terug als ik er iets van zei, niet boos of negatief maar gewoon dat er niks was en me niet zorgen hoef te maken oid.

Nog iets over de vakantie, ik stelde voor om af te spreken. Echter is dat niet mogelijk geweest schijnbaar, want ze moest zowat elke dag werken, na werk was ze dan weer moe en de dagen dat ze kon zei ze dat ze die dan gelijk vol plande -_- Tot irritatie van mij, want het kwam telekens neer op 'nee'. Nu is de vakantie dus voorbij en is het zelf nog erger dan in de vakantie.

Ze gaf al aan druk te zijn met school, dat respecteer ik, waardoor ze dan weinig tijd voor appen heeft. Maar als ik dan een keer kijk of ze online is, is ze dat ook bijna altijd. Stuur je een keer een berichtje, duurt het ook weer lang voordat je wat hoort en is het vaak kortaf. Dus zat ik bij mezelf te denken, is het het waard om te wachten? Ze gaf namelijk aan dat er wel een keer tijd zou zijn voor afspreken oid.

Al met al heeft ze wel een rot tijd gehad met een jongen, ze had zelf een jaar een relatie met hem, maar hij heeft al het vertrouwen enzo in een jongen afgenomen, doordat hij over heel veel loog, bijna alles. Het is een lang verhaal, maar om een lang verhaal kort te maken. Het heeft dr veranderd zei ze. En ja dat merk ik, ook al is het vreemd dat dit voordat en toen ze op vakantie was niet te merken viel.

Ik heb wel eens eerder een flow gehad met meiden online, alleen verpeste ik dat dan ook..ben namelijk nogal erg snel jaloers en aangezien dr dus ook andere bij kwamen kijken ging dat niet altijd even goed. Ook gewoon in het echte leven, maar ben zo vaak afgewezen, waardoor ik nu op online over ben gegaan. Ben dus wel wat onzeker.

Heb ook nooit echt een relatie gehad, dus je zou kunnen zeggen dat ik met sommige dingen wat 'preuts' ben. Weet iemand wat ik het beste kan doen, wil er namelijk niet weer tijd in steken en dat het uiteindelijk weer voor niks is ofzo.

Sorry voor enige taal/spellings fouten. Grammatica en Nederlands zijn niet m'n sterkste punten.

Alvast bedankt,

Brent
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2015, 06:47
Verwijderd
Ik zou nogmaals vragen of ze af wil spreken; zegt ze dat ze niet kan, vraag dan wanneer ze wél kan; geeft ze daar geen duidelijk antwoord op, dan vindt ze het kennelijk gewoon niet belangrijk om met jou af te spreken en kun je beter je aandacht elders besteden. Als je iemand leuk vindt dan máák je toch wel tijd voor die persoon.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2015, 12:35
JVV079
Avatar van JVV079
JVV079 is offline
Misschien heeft ze wel een jongen in Spanje ontmoet waar ze een leuke tijd mee heeft gehad (If you know what I mean) en is ze daar nu verliefd op en tja, dan ben jij niet meer interessant he
Met citaat reageren
Oud 02-09-2015, 20:34
Brentje136
Brentje136 is offline
Hey Sarah,

dat heb ik nu al een paar keer gedaan, wil dr ook niet afschrikken. Heb die fout al wel eens vaker gemaakt dat ik door ging en het zo verprutste. Er is gewoon echt geen aan dr te trekken, geen dag gaat zoals de ander als het waren. Ik ben 90% altijd uitgebreid en enthousiast, zij jammer genoeg niet. Terwijl ze zegt dat ze dat tegen iedereen is. Vind je dat logisch? Tegen iedereen zo doen en dat mensen dat dan maar accepteren.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2015, 20:34
Brentje136
Brentje136 is offline
Hey JV,

Dat is iets wat niet het geval is, zoals ik al zei dat ze haast geen vertrouwen meer heeft in jongens dusja. Ze gaf zelfs uit dr zelf aan dat dit niet het geval was, en dat vertrouw ik. Vind het hele verhaal zo vaag, van gezellig naar af en toe gezellif/kortaf. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2015, 20:59
Talenlover
Avatar van Talenlover
Talenlover is offline
Het is moeilijk te oordelen zo! Ik kan je alleen vertellen dat ik ook wel eens, zoals dat meisje, eerst heel veel met iemand stuur en daarna heel wat minder snel antwoord, meer kortaf ben etc. en dat dat dan meestal komt omdat ik hem/haar (cru uitgedrukt) een beetje beu ben. Misschien heeft ze dus wel een soort 'overdosis' van je gehad en heeft ze er even genoeg van? Vaak werkt te lief zijn, te hard willen, te veel aandacht geven,... een beetje averechts bij meisjes en haken ze dan af. Zou het kunnen dat dat bij haar ook gebeurd is? Volgens mij is het sowieso beter om haar even te laten rusten. Misschien komt er later weer vlot contact, misschien niet. Maar aangezien ze heel wat minder enthousiast is en nooit tijd kan (wil?) maken voor jou, lijkt het me dat ze niet zo veel interesse heeft. Dit is natuurlijk wel gebaseerd op mezelf en hoe ik reageer, kan zijn dat er bij haar andere redenen zijn En of haar verleden er in dat geval zoveel mee te maken heeft, weet ik niet. Ik heb zelf ook een ex gehad die enorm veel loog en ik zal wellicht wantrouwiger zijn en me minder snel binden, maar als ik iemand echt leuk vind, blijf ik daar toch wel mee sturen en afspreken. Dus persoonlijk denk ik dat ze eigenlijk een beetje op je uitgekeken is, dat het misschien even te veel was. Denk je dat dat kan?
__________________
"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux." ~ Antoine de Saint-Exupéry
Met citaat reageren
Oud 02-09-2015, 22:54
Verwijderd
ze heeft geen interesse maar ze vindt het te bot om dat zo in je gezicht te zeggen. Daarom zegt ze dat ze moe/bezig/whatever is, maar jij vat dat kennelijk op als een uitdaging om toch een ja te krijgen. Wat wil je zo graag van haar dat je zo achter haar aan blijft lopen?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2015, 03:03
Verwijderd
Citaat:
Hey Sarah,

dat heb ik nu al een paar keer gedaan, wil dr ook niet afschrikken. Heb die fout al wel eens vaker gemaakt dat ik door ging en het zo verprutste. Er is gewoon echt geen aan dr te trekken, geen dag gaat zoals de ander als het waren. Ik ben 90% altijd uitgebreid en enthousiast, zij jammer genoeg niet. Terwijl ze zegt dat ze dat tegen iedereen is. Vind je dat logisch? Tegen iedereen zo doen en dat mensen dat dan maar accepteren.
Tja, als ze je al meerdere keren ontweken heeft en nooit zegt wanneer ze wél kan, trek dan je conclusies:

Citaat:
Als je iemand leuk vindt dan máák je toch wel tijd voor die persoon.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2015, 06:09
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
ze heeft geen interesse maar ze vindt het te bot om dat zo in je gezicht te zeggen. Daarom zegt ze dat ze moe/bezig/whatever is, maar jij vat dat kennelijk op als een uitdaging om toch een ja te krijgen. Wat wil je zo graag van haar dat je zo achter haar aan blijft lopen?
Dit.

Of vraag haar of ze snel een keer wil afspreken en hoe ze over je denkt, of kap het allemaal af en focus je op anderen. Anders blijf je erachteraan sukkelen
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2015, 08:40
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wat Pip zegt inderdaad.

En je gedrag naar haar wekt natuurlijk ook irritatie op. Je zoekt overal dingen achter, vraagt door terwijl ze daar duidelijk geen zin in heeft en stelt je afhankelijk van haar op. Allemaal dingen die behoorlijk als afknapper kunnen werken.
Als iemand zich zo tegen mij zou gedragen zou ik er ook snel klaar mee zijn.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2015, 10:06
Brentje136
Brentje136 is offline
Citaat:
Het is moeilijk te oordelen zo! Ik kan je alleen vertellen dat ik ook wel eens, zoals dat meisje, eerst heel veel met iemand stuur en daarna heel wat minder snel antwoord, meer kortaf ben etc. en dat dat dan meestal komt omdat ik hem/haar (cru uitgedrukt) een beetje beu ben. Misschien heeft ze dus wel een soort 'overdosis' van je gehad en heeft ze er even genoeg van? Vaak werkt te lief zijn, te hard willen, te veel aandacht geven,... een beetje averechts bij meisjes en haken ze dan af. Zou het kunnen dat dat bij haar ook gebeurd is? Volgens mij is het sowieso beter om haar even te laten rusten. Misschien komt er later weer vlot contact, misschien niet. Maar aangezien ze heel wat minder enthousiast is en nooit tijd kan (wil?) maken voor jou, lijkt het me dat ze niet zo veel interesse heeft. Dit is natuurlijk wel gebaseerd op mezelf en hoe ik reageer, kan zijn dat er bij haar andere redenen zijn En of haar verleden er in dat geval zoveel mee te maken heeft, weet ik niet. Ik heb zelf ook een ex gehad die enorm veel loog en ik zal wellicht wantrouwiger zijn en me minder snel binden, maar als ik iemand echt leuk vind, blijf ik daar toch wel mee sturen en afspreken. Dus persoonlijk denk ik dat ze eigenlijk een beetje op je uitgekeken is, dat het misschien even te veel was. Denk je dat dat kan?

Begrijp dat dat soort dingen averechts kunnen werken bij een iemand, een meisje in dit geval. Het is alleen toch niet zo moeilijk om dat aan te geven? Dat je iemand niet wilt kwetsen okay, maar uiteindelijk, als de ander er dan alsnog achter komt door bijvoorbeeld niks meer te horen. Dan kwests je imand toch alsnog? In mijn ogen zelfs erger, want dan lieg je, iets wat ze zo verschrikkelijk vond aan dr ex. Ik wacht het wel af en kijk of ik nog wat van dr hoor. Mocht het zo zijn dat ze dit uit haar zelf doet, wat voor conclusie kan ik hier dan uit trekken?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2015, 10:11
Brentje136
Brentje136 is offline
Citaat:
ze heeft geen interesse maar ze vindt het te bot om dat zo in je gezicht te zeggen. Daarom zegt ze dat ze moe/bezig/whatever is, maar jij vat dat kennelijk op als een uitdaging om toch een ja te krijgen. Wat wil je zo graag van haar dat je zo achter haar aan blijft lopen?
Dat vraag ik me dus af, of het wat jij zegt echt dat is, of dat ze echt dingen te doen heeft en dergelijke. Ze gaf wel eens aan dat ze dit soort dingen totaal vergeet, zelfs dr vriendje des tijds. En nee, achter aan lopen totaal niet, maar wil gewoon niet dat het weer de zoveelste keer is dat ik echt veel tijd in iemand steek en dat het dan voor niks is (I know wanhopig? Wachten lukt me wel, want dat geduld kan ik opbrengen. Maar als het kan voor niks is geweest, oftewel weggegooide tijd. Dat vind ik nog wel het ergste als dat het geval is, want die tijd krijg ik niet meer terug :/

Laatst gewijzigd op 03-09-2015 om 10:28.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2015, 10:14
Brentje136
Brentje136 is offline
Citaat:
Tja, als ze je al meerdere keren ontweken heeft en nooit zegt wanneer ze wél kan, trek dan je conclusies:
Ben bang dat ik de verkeerde conclusie trek, me geweten zat er namelijk als eens naast. Had ik n leuke meid ontmoet, en het gevoel was wederzijds. Werd het contact steeds slechter en slechter, trok ik dus me conclusies die het verprutste. Dr thuis situatie was namelijk slechter geworden, wat ze niet echt aangaf maja
Met citaat reageren
Oud 03-09-2015, 10:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Kies nu voor jezelf, bespaar jezelf een hoop tijd en laat het contact even los. Als zij jou interessant genoeg vindt zal zij contact met jou opnemen. Doet ze dat niet, binnen bijv. een maand, dan kan je er voor jezelf ook een punt achter zetten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-09-2015, 10:15
Brentje136
Brentje136 is offline
Citaat:
Dit.

Of vraag haar of ze snel een keer wil afspreken en hoe ze over je denkt, of kap het allemaal af en focus je op anderen. Anders blijf je erachteraan sukkelen
Wat ik al net eerder zei, wil gewoon de tijd niet voor niks hebben besteed. Ook al zal dit dan wellicht de situatie zijn, wil er niet vanuit gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2015, 10:20
Brentje136
Brentje136 is offline
Citaat:
Wat Pip zegt inderdaad.

En je gedrag naar haar wekt natuurlijk ook irritatie op. Je zoekt overal dingen achter, vraagt door terwijl ze daar duidelijk geen zin in heeft en stelt je afhankelijk van haar op. Allemaal dingen die behoorlijk als afknapper kunnen werken.
Als iemand zich zo tegen mij zou gedragen zou ik er ook snel klaar mee zijn.
Nou hoe ik het zeg lijkt allemaal alsof ik het ook tegen haar vertel, maar ik denk heel veel en zeg het tegen mensen die ik vertrouw of bijvoorbeeld hier. Heb wel eens wat naar buiten gebracht, want alles opkroppen en niet zeggen is toch ook niet gezond? Wat is het probleem van veel meiden/vrouwen lijkt het, om iets tegen iemand te zeggen. Als je het niet zegt is het net alsof je van de aandacht geniet, terwijl je er toch niks mee doet.
Ik kijk het wel aan wat er gaan gebeuren, the time will tell.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2015, 10:22
Brentje136
Brentje136 is offline
Citaat:
Kies nu voor jezelf, bespaar jezelf een hoop tijd en laat het contact even los. Als zij jou interessant genoeg vindt zal zij contact met jou opnemen. Doet ze dat niet, binnen bijv. een maand, dan kan je er voor jezelf ook een punt achter zetten.
Tja dat zou ik idd kunnen doen, ben er alleen niet zeker over. Want zoals ik al eerder zei, er is geen pijl in te trekken, de ene dag lijkt het alsof ze bijna niks met me te maken wilt hebben en de ander alsof ze helemaal gek op me is bijvoorbeeld. Als dat zou gebeuren, dat ik zo'n lange poos niks hoor. Dan heb ik de slechte eigenschap om er toch nog even wat van te zeggen, niet om wat te herijken maar puur uit irritatie en onbegrijpelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2015, 10:27
Talenlover
Avatar van Talenlover
Talenlover is offline
Citaat:
Begrijp dat dat soort dingen averechts kunnen werken bij een iemand, een meisje in dit geval. Het is alleen toch niet zo moeilijk om dat aan te geven? Dat je iemand niet wilt kwetsen okay, maar uiteindelijk, als de ander er dan alsnog achter komt door bijvoorbeeld niks meer te horen. Dan kwests je imand toch alsnog? In mijn ogen zelfs erger, want dan lieg je, iets wat ze zo verschrikkelijk vond aan dr ex. Ik wacht het wel af en kijk of ik nog wat van dr hoor. Mocht het zo zijn dat ze dit uit haar zelf doet, wat voor conclusie kan ik hier dan uit trekken?
Jawel, meisjes hebben het nu eenmaal vaak moeilijk om te zeggen waar het op staat. Je liegt dan toch niet? Als je gewoon het contact afbouwt, minder snel reageert etc. is dat een teken, maar geen leugen...
Dat kan verschillende redenen hebben. Het kan dat ze stuurt omdat ze zich verveelt, maar het kan ook dat ze je mist.

Citaat:
Dat vraag ik me dus af, of het wat jij zegt echt dat is, of dat ze echt dingen te doen heeft en dergelijke. Ze gaf wel eens aan dat ze dit soort dingen totaal vergeet, zelfs dr vriendje des tijds. En nee, achter aan lopen totaal niet, maar wil gewoon niet dat het weer de zoveelste keer dat ik echt veel tijd in iemand steek en wacht, want dat geduld kan ik opbrengen, en dat het kan voor niks is geweest, oftewel weggegooide tijd. Dat vind ik nog wel het ergste als dat het geval is, want die tijd krijg ik niet meer terug :/
Ik vind het eigenlijk erg dat je haar dan weggegooide tijd vindt. Zegt veel over jouw ingesteldheid: als er toch niks van gaat komen, hoef ik ook geen contact, zo lijkt het wel. Is niet echt aantrekkelijk.
Als je vaak vraagt om af te spreken, veel sms'en stuurt etc. komt dat trouwens echt wel over als achternalopen. In plaats van de hele tijd met haar (of eender welk ander meisje) bezig te zijn, kan je beter met meerdere meisjes af en toe praten en zien wat er van komt, dan perse een lief te willen, je alleen op één meisje te concentreren en constant met haar bezig te zijn.

Citaat:
Tja dat zou ik idd kunnen doen, ben er alleen niet zeker over. Want zoals ik al eerder zei, er is geen pijl in te trekken, de ene dag lijkt het alsof ze bijna niks met me te maken wilt hebben en de ander alsof ze helemaal gek op me is bijvoorbeeld. Als dat zou gebeuren, dat ik zo'n lange poos niks hoor. Dan heb ik de slechte eigenschap om er toch nog even wat van te zeggen, niet om wat te herijken maar puur uit irritatie en onbegrijpelijk.
Dat is gewoon wat je moet doen. En nee, je moet er niks van zeggen dan, maar het gewoon laten rusten, je zal dan die neiging moeten onderdrukken. Zet haar gewoon even uit je hoofd, je bent er veel te veel mee bezig. Er zitten genoeg vissen in de zee...Wellicht wordt het ook veel rustiger in je hoofd als je niet meer de hele tijd met dat meisje bezig bent.
__________________
"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux." ~ Antoine de Saint-Exupéry
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-09-2015, 15:07
Heer Wil
Heer Wil is offline
Gewoon af en toe een gesprek beginnen (eens in de maand) als daar gelegenheid toe is. Maar niet meer vragen of ze wil afspreken en haar ook niet blijven lastigvallen want dat vindt ze duidelijk niet leuk. Dat zou je moeten merken als ze nooit tijd heeft en geen ander tijdstip kan noemen en doordat ze steeds minder snel reageert.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2015, 12:24
Brentje136
Brentje136 is offline
Bedankt allemaal voor de feedback, blijkbaar heeft het wachten geholpen. Krijg vandaag namelijk ineens weer een berichtje van dr. Kortom, ze houdt niet van elke dag praten blijkt. Zal wel zien hoe de toekomst eruit ziet, zal jullie hier over op de hoogte houden mocht er wat veranderen.

Groetjes,

Brent
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 04:15
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Wat is het probleem van veel meiden/vrouwen lijkt het, om iets tegen iemand te zeggen. Als je het niet zegt is het net alsof je van de aandacht geniet, terwijl je er toch niks mee doet.
Dat heeft drie redenen. Ten eerste vinden de meeste mensen 't moeilijk om slecht nieuws te brengen. Ten tweede wordt meisjes aangeleerd om beleefd en meegaand te zijn, dus worden ze met afwijzingen nog indirecter. De derde reden is dit:





Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat moet ik doen?
Jan159
9 16-05-2013 22:05
Psychologie Wat moet ik doen?
Verwijderd
12 08-02-2005 07:56
Liefde & Relatie Help wat moet ik doen?? Me Lerares Smst me terug!! Hopeloos Verlieft
Bi_Anoniem
11 13-12-2004 11:28
Liefde & Relatie ´ruzietjes´ met mijn vriend, wat moet ik doen?
proof of life
30 06-08-2004 15:11
Liefde & Relatie Wat moet ik doen? (heel verhaal sorry toch bedankt als je het lezen wilt)
HipHopSter
9 17-10-2003 12:24
Psychologie Help. ik zit klem. wat moet ik doen?
Snow White
10 20-10-2002 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.