Oud 13-03-2016, 23:09
one-life_33
one-life_33 is offline
Hallo allemaal,

Ik ben wel een beetje bezorgt over dat ik wel ooit een vriendin krijg.
Ik ben 19 jaar en heb nooit een vriendin gehad.

mijn vriendenkring is niet groot en daar ga ik niet echt bepaalt mee uit of zo, gewoon eens in de zoveel tijd op vakantie en een keer in de maand afspreken bij iemand thuis.
alhoewel we kunnen wel beter met elkaar op weg dat de gemiddelde en kunnen het goed met elkaar vinden. Maar dat verandert niet dat ik er nooit er iets mee doe. ze zijn ook allemaal druk en hebben een vriendin, sommige hebben ook geen vriendin maar die hebben meer kans dan mij.

in tegenstelling tot mij hebben minste de gene die single zijn een bijbaan en school waarbij er meiden rondlopen. en ik zit op een mbo school waar geen meiden op zitten en ik elke dag tot 5 uur heb. ik ben ook meestal kapot na stage.
doordeweeks na school en stage zit ik normaal thuis achter de pc en in de weekends doe ik zaterdag avond een hobby waar ik ook niet echt veel mensen ontmoet, wel mensen die je al kent voor jaren.
en als ik ergens heen ga zijn het naar mijn vrienden zijn huis.
ik ken ook geen meiden waarmee ik omga.

ik heb ook geen leuk verleden gehad. binnen de familie was er zoiets als Emotional Abandonment ( http://psychcentral.com/lib/what-is-...l-abandonment/ ).
niet zo extreem dat ik uitgehongert werdt maar je kan het vergelijking met emotionele verwaarlozing. en werdt overal koud behandelt, bij het sporten, school en buiten.
en werdt op de middelbare gepest maar niemand durft me fysiek aan te raken (ben niet de grootste) dus doen ze het stiekem of negeren ze me

mensen zien me ook wel als een beetje raar maar niemand kan zijn finger op leggen.
ik probeer altijd open te staan voor alles en probeer vrolijk over te komen (lukt niet altijd).
Ik probeer mensen zo veel mogelijk te steunen en te helpen ook al strijd ik zelf in het geheim met depressie. maar ik sta geestelijk best goed in het leven omdat ik nooit opgeef en positief probeer te blijven (ben soms wel een beetje lui maar in het einde geen ik niet op ''kuch* school'').

dus ik heb nagedacht hoe ik socialer kan worden en dat is best lastig. want via school gaat het niet echt omdat ze niet met me willen omgaan maar binnen school gaat het wel gewoon normaal. buiten school school met mijn huidige vrienden zal ook niet gaan.
dus via hobby's of bijbaan na school en in het weekend ben ik bang voor dat ik miss in de knoei loop met studie of te weinig energie over ga houden. maar als ik het probeer heb ik alsnog niet veel sociale skills door mijn verleden en mijn status straal ook niet echt bepaalt. oh en niet te vergeten dat ik stoter, het is niet erg maar het is wel een beetje te merken als ik niet rustig en gehaast probeer de praten.

Heeft iemand een oplossing voor me, kijk er graag naar uit om er verandering in mijn leven te brengen. en sorry voor deze lange post.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2016, 06:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Misschien kan je bij een (studenten) vereniging gaat? Er zijn ook een aantal verenigingen die ook MBO-leerlingen toelaten.
Anders zou een hobbyvereniging of sportclub een mooi idee zijn. Daar kan je ook vrij makkelijk nieuwe mensen leren kennen.

Een andere manier om mensen te leren kennen is naar (verjaardags)feestjes gaan. Daar zijn vaak wel mensen die jij nog niet kent. Daag jezelf dan uit om juist eens met hen te praten. Als het goed klikt kan je diegene misschien wel toevoegen op Facebook, en contact houden.

Meegaan op een georganiseerde reis of een kamp voor jongeren in de zomer kan ook veel mooie vriendschappen opleveren. Voor christelijke jongeren zijn er sowieso reizen van de HGJB, maar waarschijnlijk zijn er ook wel andere niet-christelijke organisaties die dit soort dingen organiseren. Vrijwilligerswerk doen in de zomer met andere jongeren bij jou in de buurt kan ook heel nuttig zijn. Dan leer je ook op een ontspannen manier mensen uit je omgeving kennen. Misschien lukt het je daar wel om een vriendengroepje op te bouwen waarmee je ook af en toe wat leuks doet.

Natuurlijk leidt niet elke optie regelrecht naar een vriendin, maar je sociale skills verbeteren en je netwerk uitbreiden zijn in elk geval goede stappen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-03-2016, 08:42
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
In aanvulling op Elin3 kun je ook datingsites of datingapps gebruiken. Niet dat je daarmee (waarschijnlijk) gelijk een vriendin zult vinden, maar het kan wel helpen om nieuwe mensen te leren kennen en zo nu en dan eens af te spreken. En daar leer je dan ook weer van.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2016, 19:17
one-life_33
one-life_33 is offline
hey elin3,

ik ga maar eens eerst opzoek naar kleine dingen zoals hobby's om aan deel te nemen zodat ik aan hier en daar miss wat mensen ontmoet.
sporten lijkt me goed om te doen, maar ik ben geen teamsporter maar ik kan wel een keer een vechtsport proberen.
en een vereniging klinkt leuk om aan deel te nemen en vooral omdat ik dat met meer mensen in contact kom( bijv. studentenveriniging).
Ik denk dat ik niet zo veel kans krijg omdat op de meeste plekken de mensen er echt naar toe komen op datgene te doen en stoten ze me meestal af. En bij echt sociale clubs met ik heel akward en niet sociaal. dus ik zal niet 123 vrienden kunnen maken en vooral een vriendin. Meestal doen ze koud tegen me omdat ik niet sociaal ben en wel open probeer te blijven, dat komt wel over bij hun als weird.
Maar ik ga aan mezelf werken en proberen mijn socialer te worden. er zullen wel wat obstakels zitten maar ik ga het proberen zo ver mogelijk te komen en te slagen.
bedankt voor je hulp

Thanx
Met citaat reageren
Oud 14-03-2016, 19:18
one-life_33
one-life_33 is offline
Over datings apps weet ik niet zeker maar daar denk ik wel over na.
maar bedankt
Met citaat reageren
Oud 14-03-2016, 20:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heel veel succes! Bij veel verenigingen kan je ook gewoon een keer langskomen om kennis te maken voor je lid wordt. In mijn ervaring word je, zeker bij kleine verenigingen vaak wel goed opgevangen. Omdat je allemaal lid bent bij die vereniging heb je sowieso dat al gemeen, en als je nieuw bent kan je ook schaamteloos jezelf aan iedereen voorstellen en vragen stellen. Niemand die dat raar vindt!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie hoe ik me voel
D3nn1s
5 18-01-2015 21:29
Liefde & Relatie 'Gedumpt' door een vriendin
Delicate
9 20-02-2005 14:11
Liefde & Relatie Onzeker door een vriendin...:(
Gup
9 21-05-2004 00:09
Liefde & Relatie vindt ie me leuk of niet????!
groovy
2 10-04-2003 17:05
Liefde & Relatie Hoe wijs ik iemand goed & duidelijk af?
*Novah*
20 14-09-2002 11:57
Psychologie Wat vinden jullie hiervan? Hoe moet ik reageren? Is het mishandeling of niet?
Marit_temp
9 08-05-2002 09:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.