Oud 23-06-2005, 18:18
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
Ik ga dit jaar (waarschijnlijk) voor het laatst met mijn ouders mee op vakantie, maar we weten nog niet wat we met de hond doen.
We hebben dit probleem eigenlijk nog nooit eerder gehad omdat we haar nog maar ruim een half jaar hebben (sinds november 2004).

Het is een cavalier king Charles spaniel (pim foruyn hondje) en ze wordt in september 1. Ze is heel erg aan ons gehecht, als ze een avond bij mijn broer is (die ze heel goed kent) zonder dat wij er bij zijn, raakt ze al snel in paniek. En ze eet ook vaak slecht, ik ben bang dat als we haar drie weken bij mijn broer laten wonen dat ze dan heel erg gaat vermageren. Het is de bedoeling dat we naar zuid-frankrijk gaan, in de buurt van de Tarn. Het is daar wel redelijk warm, zou het te warm zijn voor zo'n hondje??

Ik ben niet bang dat ze lastig is in de auto of op de camping, ze zit wel vaker in de auto en dat vindt ze heel leuk en op de camping in Noord Holland vond ze het helemaal super.

Maar wie heeft hier ervaring mee?? met dit soort honden of een ander soort naar een warm land??
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2005, 18:27
Verwijderd
K weet wel dat t voor n hond niet goed is om tijdens de extreme hitte (voor onze hond) veel buiten te zijn, uit eigen ervaring met Henkie (onze hond). Hij ligt het liefste (= altijd) binnen als het zo warm is. Ook is het niet goed voor n hond alssie te lang achter elkaar in n auto moet zitten. Ik denk dat je de hond t beste naar je broer kunt verhuizen, en om haar er alvast aan te laten wennen, zou je haar alvast van te voren een of twee nachtjes bij je broer te laten. Succes!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 18:28
Verwijderd
Trouwens, onze hond is n mengsel van alles.... Iets onverklaarbaars...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 19:20
arend9
Avatar van arend9
arend9 is offline
Ik zou idd de hond naar je broer 'verhuizen' voor een paar weekjes. En wees maar niet bang dat hij gaat vermageren, onze hond is precies hetzelfde. Las hij echt honger krijgt eet hij wel. Hij gaat heus niet dood
Maar het is niet verstandig om hem mee te nemen, want je weet niet hoe die hond gaat reageren op de hitte daar. En misschien moet je dan je vakantie halverwege afbreken omdat de hond niet tegen de hitte kan.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 19:29
black pear!
Avatar van black pear!
black pear! is offline
Wij nemen onze hond ieder jaar mee op vakantie. De eerste keer was ze een half jaar oud. Met de hitte gaat alles goed ze licht gewoon in de schaduw en af en toe geven we haar even een koud bad. Ik weet niet precies hoe warm het op je vakantie adres is dus weet niet hoe slecht het is maar ruim dertig graden houd onze hond wel uit (voor een paar dagen).
__________________
so... are you gay or straight
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 19:32
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Onze Duitse Herder ging ook altijd gewoon mee. Die ging dan in de schaduw onder de vouwwagen liggen en de hele dag mensen kijken, vondt ie geweldig. En autorijden vond hij ook prachtig.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 19:36
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Misschien kan je opzoeken waar die hond oorspronkelijk vandaan komt.

Owja, je zegt dat je hond heel snel in paniek raakt als julie er niet zijn en als ie bij je broer is, maar (als ik kijk naar ons hondje) kan het ook zijn dat ie niet goed tegen veranderingen kan, en als je m dan meeneemd op vakantie kon het wel eens een hele stress happening worden voor m.

(how lees nu dat ze vaker ergens mee naar toe gaat)

Ik denk dat je m wel mee kan nemen, als je zorgt dat ie voldoende schaduw en water heeft kan het volgens mij geen kwaad
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 19:48
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
hmm... blijft dus lastig. De een is voor, de ander tegen. Ik ben overigens ook niet bang dat ze direct dood gaat als ze een paar weekjes bij mijn broer woont, maar als je weet dat ze het gewoon niet naar haar zin heeft daar, heb je ook geen leuke vakantie. En dan heb ik van de ene kant het idee dat ze dan misschien beter af is om mee te gaan. Natuurlijk blijft ze het liefste thuis bij ons, maar dat is natuurlijk geen optie.
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 06:27
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Oe, de Tarn! Daar gaan wij ook heen deze zomer (Tarn-et-Garonne, in de buurt van Montauban).

De temperatuur is daar ongeveer hetzelfde als in Nederland, net zo schommelig, alleen iets warmer. Voordeel is wel dat als het in Frankrijk 30 graden is, het niet zo verschrikkelijk benauwd is zoals in Nederland. Bovendien koelt het er 's nachts echt lekker af. Overdag wordt het meestal rond de 30 graden, 's nachts denk ik rond de 16 (iig koeler dan in Nederland als het zo warm is).

Kan je hond het aan? Kijk eens naar zijn gedrag van de afgelopen dagen (onze Nederlandse hittegolf), hoe was dat?
Als hieruit blijkt dat hij het niet extreem te warm heeft, en gewoon nog af en toe lekker kon bewegen, dan denk ik dat het geen probleem is om hem mee te nemen op vakantie.
Let in ieder geval op airco in de auto, schaduw op de camping, en bovenal: altijd water!

Let ook even op de volgende regels:


RABIESVACCINATIE VERPLICHT: Dit MOET gebeurd zijn 1 maand voor de vertrekdatum! De Rabiesenting is 1 jaar geldig. Als hij verlopen is moet de vaccinatie opnieuw op tijd gedaan zijn! Denkt U daar dus vooral aan!

IDENTIFICATIECHIP VERPLICHT: Een tatouage is voorlopig ook nog toegestaan.

NIEUW EUROPEES DIERENPASPOORT VERPLICHT: Er is een nieuw EU-paspoort voor dieren dat binnen alle EU-landen de oude paspoorten gaat vervangen. Dit dierenpaspoort is alleen verkrijgbaar bij de dierenarts.

GEZONDHEIDSVERKLARING VERPLICHT: Die kan tegelijk met de rabiesvaccinatie worden gegeven.

FRANKRIJK heeft aanvullende regels:

Pitbull terriër, Mastiff en Tosa Inu worden niet meer toegelaten.
Rottweiler en Amerikaanse Staffordshire moeten gemuilkorfd/aangelijnd zijn.
Verder mag slechts één dier van 3-6 maanden meegenomen worden, en bij meer dan 3 dieren heeft U een invoervergunning nodig.
Let op: Indien U met Uw dier door Frankrijk reist (naar bijv. SPANJE) gelden deze verplichtingen ook!

Gaat U met Uw hond naar ZUID-FRANKRIJK/SPANJE/ITALIE, dan moet U rekening houden met een besmetting met Heartworm-disease, dat zijn wormpjes, die zich in de bloedbaan nestelen, vooral de grote aderen rond het hart. Stronghold (nekdruppels) en Milbevax (pilletjes) werken preventief tegen déze worm, dus wij raden aan dit aan te schaffen en vlak voor vertrek en na terugkomst toe te passen.

In ZUIDELIJK EUROPA (vooral Zuid-Frankrijk) heerst Babesiosis, gevaarlijk voor honden. Dat wordt overgebracht door teken. Het is belangrijk bestrijdingsmiddel en een tekentang mee te nemen. Vaccinatie is zeer verstandig, temeer daar de ziekte door het veranderende klimaat nu zelfs tot in Nederland is doorgedrongen.
Bron.

En hier nog wat tips over honden die mee gaan op vakantie.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 09:57
Verwijderd
Sowieso wordt volgens mij aangeraden om een hond max. 8 uur per dag in een auto te laten zitten oid (zou je ff op de site van de dierenbescherming moeten kijken, volgens mij hadden zij er vorig jaar een campagne over, misschien staat er nog iets over op de site). Hoe het qua warmte zit weet ik niet...mij lijkt dat mensen in Frankrijk ook wel honden als huisdier hebben...wel zorgen dat er een schaduwplekje voor hem is en dat hij voldoende vers water heeft.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 09:59
Verwijderd
http://www.dierenbescherming.nl/cont...5&pid=1&sid=12

Misschien heb je er iets aan. (Ik zie zo snel alleen niet iets over het aantal uren in de auto staan helaas.)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 12:29
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Ik weet wel dat honden vrij snel dood kunnen gaan als ze te lang in een warme auto zitten.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 14:17
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
devildaughter schreef op 23-06-2005 @ 18:27 :
K weet wel dat t voor n hond niet goed is om tijdens de extreme hitte (voor onze hond) veel buiten te zijn, uit eigen ervaring met Henkie (onze hond). Hij ligt het liefste (= altijd) binnen als het zo warm is.
Mijn hond gaat anders altijd heel de dag in de zon liggen,tis zo erg dat ie soms zelfs verbrand, hij is echt dom
Maar dat zal per hond wel verschillen.

Het zal sowieso per hond verschillen of je hem goed mee kunt nemen op vakantie of niet. Zorg wel dat hij ingeent en gechipt is en , is verplicht in frankrijk. weet niet zeker of dat hierboven nou al gezegd was, had geen zin om die kleine lettertjes te lezen )
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 16:11
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
Jess (zo heet ze dus) is al gechipt en ook ingeent tegen rabies, omdat we het nog niet zeker wisten of ze wel of niet mee zou gaan hebben we haar voor de zekerheid al wel laten inenten. Paspoort ed zijn ook ok. Verder gaat ze eigenlijk wel heel goed om met de warmte hier, ze is wel wat rustiger dan gewoonlijk en ze heeft haar bek wat meer open maar dat lijkt me vrij normaal. Als ze het echt te warm heeft gaat ze gewoon in de schaduw liggen.

Zoals het er nu voor staat denk ik dat de kans redelijk groot is dat ze gewoon mee gaat. Lijkt me leuk, en als ik jullie verhalen allemaal zo hoor denk ik ook wel dat ze het aankan.

Thanx everybody
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Dieren meenemen
Verwijderd
20 05-01-2013 14:39
Flora & Fauna Ik wil zo graag een hond maar...
Verwijderd
42 26-07-2004 16:15
Verhalen & Gedichten Spijt, een nieuw begin.
Ingetjuhh
13 16-07-2004 17:23
Flora & Fauna ik zoek een geschikte hond
sweetchrissiej
94 30-07-2003 19:38
Flora & Fauna Huisdier mee op reis?
PV
27 23-07-2003 17:18
Flora & Fauna Wat gebeurt er met jullie huisdieren tijdens de zomervakantie??
Frida
36 22-07-2002 19:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.