Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2011, 17:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
In dit topic kun je terecht met al je vragen en ervaringen betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, spiermassa, gezond eten, voeding als je sport, voedselallergie/-intolerantie, enzovoorts.

Naast de algemene regels van het forum en L&G, gelden in dit topic nog een paar extra regels over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- Specifieke vragen stellen
- Als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- Keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag (daar voor kun je terecht op Eten & Drinken)
- Posts m.b.t. de psychische kant van eten horen op Psychologie. Het is niet verboden om hier over de psychische kant te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen).

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.

Voor algemene informatie over eten is er het Voedingscentrum.

En voor het vorige topic moet je hier zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.

Laatst gewijzigd op 07-09-2012 om 18:17.
Oud 08-08-2011, 17:51
Verwijderd
Ja, geen idee of het nou wel of niet de bedoeling was een nieuw topic te openen, of dat een regular/fb dat moest doen..

Mijn vraag nog maar even herhalen:

Ik ben sinds kort bezig met afvallen. Nu ben ik niet zo van het calorieën tellen, dagboekjes bijhouden of stickers plakken. Ik eet gewoon iets minder dan ik normaal deed (ik was al lange tijd stabiel qua gewicht/omvang) en heb de ongezonde dingen gesubstitueerd met gezonde dingen. Daarnaast fiets ik dagelijks intensief op de hometrainer (Nouja, ik vind het, als iemand die nooit gesport heeft, intensief, meer dan 30 kilometer met ~80 rpm). Zal dit op de lange termijn voldoende zijn om gezond af te vallen? Of is het echt nodig om een maand lang mijn inname en verbranding bij te houden?

Daarnaast nog een andere vraag, mijn conditie is al aan de beterende hand, maar tot nu toe is het vooral simpelweg fietsen geweest. Ik wil graag gaan HIITen. Is het verstandiger eerst mijn conditie op te bouwen tot ik dit 10 minuten aan zou kunnen, of moet ik beginnen met kortere HIIT-sessies?

Ohja, nóg een vraag. Is het haalbaar om met enkel dumbbells een redelijk complete work-out te doen? Heb ik er ook een bankje bij nodig?

Dankjewel!
Oud 08-08-2011, 17:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@Lollokaust: ik kan alleen op je eerste vraag antwoord geven. Als jij voorheen stabiel bleef met je voedinginname en nu eet je wat minder en wat gezonder en is bovendien je beweging toegenomen, dan zou je hier zeker mee moeten afvallen. Wel moet je oppassen dat je niet veel te weinig eet; dat kan averechts werken. Dus ik zou toch eens 1 of 2 dagen een dagboekje bijhouden als ik jou was en daar je energieverbruik naastleggen. Een hele maand is zeker niet nodig, het gaat er om dat je een idee krijgt van wat goede porties zijn; dan kan je daar de overige dagen op voortborduren.

En je had best een nieuw topic mogen openen, maar afwachten is ook prima
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-08-2011, 20:12
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Sinds kort heb ik ook een profiel op valtaf.nl. Mijn nickname is pizzacanzone, mag ik ook in de forumervaltafprofielenlijst?
Oud 09-08-2011, 20:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb echt geen flauw idee hoe ik dat ding aanpas. Marco naamzoek?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-08-2011, 23:26
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Niet... alleen Leonoor zelf kan daarbij (en Jon natuurlijk, Jon kan alles). Maar aangezien Leonoor weg is en die pagina sowieso al meer dan zes jaar niet is aangepast zou ik er niet op gaan zitten wachten. Handigst lijkt mij om de informatie op die informatie gewoon in de startpost te zetten?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 10-08-2011, 15:38
Verwijderd
Dankje Balance!

Verder: hoe belangrijk is een cooling down nou echt? Ik heb net mijn eerste echte HIIT-sessie gedaan, en had niet echt meer de (wils)kracht om 10 minuten een cooling down te doen..
Ik heb de wikipedia pagina gelezen:
A sudden cessation of strenuous exercise may cause blood to pool in peripheral dilated veins and the heart must beat faster and harder to adequately oxygenate the body and maintain blood pressure. A cool-down period allows a more gradual return to venous tone, and allows a gradual decline in heart rate that reduces stress on the organ. Besides, as the heart rate increases, there is more oxygen supply to the body, which helps the breaking down of lactic acid and hence prevent it from causing harm to the body.

Maar wat doet lactic acid dan?



Edit en nieuwe vraag:
Zijn er nadelen aan het trainen met een hoge hartslag?

Laatst gewijzigd op 10-08-2011 om 15:46.
Oud 10-08-2011, 16:36
Verwijderd
Melkzuur maakt spierpijn. Een cooling down helpt dan ook om spierpijn te voorkomen, het is aan jou om te beslissen of je dat belangrijk vindt.
Oud 10-08-2011, 22:17
Verwijderd
Het is vast iets dat ik zou moeten weten... Ik heb een gezonde eetlust die ik normaal echt nooit verlies, ook niet als ik ziek ben (tenzij echt erge buikgriep, natuurlijk) maar de laatste tijd dus wel. Niet dat ik bewust dingen oversla of minder grote porties maak, maar ik 'vergeet' soms te eten (wat me voorheen echt nooit gebeurde) of 'voel' de trek niet echt en/of zit sneller vol. Door omstandigheden heb ik de laatste tijd ook wel minder gedaan en sowieso veel minder gesport, dus dat ik iets minder nodig heb is logisch, maar het lijkt me toch niet helemaal in verhouding. Is dit iets waar ik op moet gaan letten of zal het vanzelf wel weer bijtrekken?
PS: ik probeer niet af te vallen maar heb wel wat reserves dus qua fysiek maak ik me niet direct zorgen.
Oud 11-08-2011, 07:32
Verwijderd
Zo lang je alle voedingstoffen en vitamines binnenkrijgt zou ik me niet al te veel zorgen maken. Ik heb zelf ook periodes gehad dat ik veel minder eetlust had (vaak als gevolg van medicijnen of depressies ofzo), dan viel ik redelijk wat af in een paar maanden en dan ging dat vanzelf ook weer over. Ik heb toen wel een paar keer wat vitaminetekorten gehad (foliumzuur/B11 en B1 of B2 ofzoiets).
Oud 11-08-2011, 19:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Kan het wellicht met stress te maken hebben? Ik heb dat in tijden van stress namelijk, dan ren ik maar door en vind ik 's avonds m'n lunchtrommeltje nog vol in m'n tas.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 11-08-2011, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Zo lang je alle voedingstoffen en vitamines binnenkrijgt zou ik me niet al te veel zorgen maken. Ik heb zelf ook periodes gehad dat ik veel minder eetlust had (vaak als gevolg van medicijnen of depressies ofzo), dan viel ik redelijk wat af in een paar maanden en dan ging dat vanzelf ook weer over. Ik heb toen wel een paar keer wat vitaminetekorten gehad (foliumzuur/B11 en B1 of B2 ofzoiets).
Hmmm ok. Hoop niet dat dit een paar maanden duurt though. En qua voedingsstoffen, nouja, dat zal in eerste instantie wel meevallen, het is vooral brood dat ik ''vergeet'' en dat lijkt me niet meteen cruciaal.

Citaat:
Kan het wellicht met stress te maken hebben? Ik heb dat in tijden van stress namelijk, dan ren ik maar door en vind ik 's avonds m'n lunchtrommeltje nog vol in m'n tas.
Nou, normaal heb ik onder stress juist een extra grote eetlust... maar het kan, natuurlijk. Maar ik ben niet zozeer op zoek naar een verklaring (al is dat altijd fijn), als wel vroeg ik me af of ik mezelf op de een of andere manier moet dwingen normaal te eten, of dat het waarschijnlijk wel zal overwaaien en dat ik er dus vooral niet op moet gaan letten. Of is dat iets wat weer heel erg per persoon verschilt?
Oud 12-08-2011, 08:02
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Voel je je ook misselijk als je iets hebt gegeten? Vooral bij suikerige dingen? Test jezelf toch even op koorts, want dan heb je dat in elk geval uitgesloten (en als het wel koorts is, en je daar normaal niet je eetlust bij verliest, toch even naar de huisarts gaan).
Oud 13-08-2011, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Voel je je ook misselijk als je iets hebt gegeten? Vooral bij suikerige dingen?
Nee, alleen veel sneller vol dan normaliter.
Citaat:
Test jezelf toch even op koorts, want dan heb je dat in elk geval uitgesloten (en als het wel koorts is, en je daar normaal niet je eetlust bij verliest, toch even naar de huisarts gaan).
Ik heb geen koorts.
Oud 13-08-2011, 11:48
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als je er geen koorts bij hebt, en niet misselijk wordt, dan zou ik me niet teveel zorgen maken. Het zou door stress kunnen komen, of door wat dan ook, en je hebt reserves dus je lichaam lost het wel op en het gaat vast vanzelf over!
Oud 29-08-2011, 21:39
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
waarom is diëten als je borstvoeding geeft zo slecht? is dat voor jezelf niet goed of krijgt je kindje dan misschien te weinig vitamientjes (etc etc) binnen?

(gewoon iets dat ik me afvroeg )
Oud 30-08-2011, 15:00
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik denk dat als je hard dieet, je allebei te weinig binnenkrijgt. Maar volgensmij is het slechter voor jezelf, omdat je lichaam prioriteit geeft aan de moedermelk.
Oud 30-08-2011, 17:57
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
waarom is diëten als je borstvoeding geeft zo slecht? is dat voor jezelf niet goed of krijgt je kindje dan misschien te weinig vitamientjes (etc etc) binnen?

(gewoon iets dat ik me afvroeg )
als op dieet gaat creëer je een netto tekort aan voedingsstoffen, en daardoor val je af. Vervelend bij effect hiervan is dat je daardoor ook minder borstvoeding gaat aanmaken, en dan krijgt je kindje dus niet genoeg.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 30-08-2011, 20:19
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik ben een noob op dat gebied hoor, maar dan zou je het toch gewoon kunnen aanvullen met 'gewone' babyvoeding? Ik hoor van vrouwelijke collega's dat ze dat sowieso al vaker doen.
__________________
you're not my demographic
Oud 30-08-2011, 20:37
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja het kan wel, maar eigenlijk is borstvoeding gezonder dan van dat poederspul. En je moet ook niet te vroeg beginnen met aanvullen want dan drinkt het kindje niet goed aan de borst en dan komt het niet volledig op gang. En zo kan ik nog wel een kwartier doorkletsen over borstvoeding
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 30-08-2011, 20:40
Verwijderd
Wat je wel veilig kan doen, is normale hoeveelheden eten. Omdat borstvoeding al gauw 300 kcal per dag kost, val je dan ook af.
Oud 31-08-2011, 08:02
Verwijderd
Ik heb vaak gehoord dat het niet 'mag' omdat er in vetcellen afvalstoffen zitten opgeslagen. Als je dan afvalt komen die stoffen vrij en in de moedermelk terecht. Op je eten letten en heel geleidelijk wat afvallen is niet erg, maar hardcore gaan diëten schijnt dus niet goed te zijn. Dan gaat het ook wel ten koste van je productie, en dat gebeurt niet als je rustig aan wat kilo's kwijtraakt.
Oud 01-09-2011, 19:06
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
bedankt allemaal, klinkt allemaal wel logisch
Oud 02-09-2011, 11:53
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Wat je wel veilig kan doen, is normale hoeveelheden eten. Omdat borstvoeding al gauw 300 kcal per dag kost, val je dan ook af.
gisteren overgelezen, bv geven kost toch veel meer energie dan dat?! allee, ik maak toch zo'n liter melk per dag ongeveer, en een liter melk is toch zoiets van een 1000 kcal? dat moet toch ergens vandaan komen? (uit mijn lichaam/voeding dus)
Oud 04-09-2011, 15:45
Verwijderd
Een pasgeborene drinkt voor zo'n 100-150 kcal per kilo lichaamsgewicht per dag, dus al gauw 300 per dag, maar meestal wel wat meer idd. Ik weet niet hoeveel kcal/l mensenmelk is, 1000 lijkt me erg veel (koemelk is 450) maar wie weet.
Oud 06-09-2011, 06:10
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Een pasgeborene drinkt voor zo'n 100-150 kcal per kilo lichaamsgewicht per dag, dus al gauw 300 per dag, maar meestal wel wat meer idd. Ik weet niet hoeveel kcal/l mensenmelk is, 1000 lijkt me erg veel (koemelk is 450) maar wie weet.
da's # kcal van halfvolle melk, ik dàcht dat volle melk zo'n 95 kcal was, maar ik zie net op een paar websites dat het 95kcal voor 150ml is... dus zo'n 650kcal per liter, ongeveer? 1000 was dus idd erg veel, my mistake!
Oud 06-09-2011, 15:40
Verwijderd
Geef jij niet eens halfvolle melk dan?
Oud 08-09-2011, 10:38
Verwijderd
Weet iemand of Weightwatchers goed werkt? Ik had dat gisteren eens ingevuld, en toen bleek dat ik precies het aantal punten had dat ik mocht hebben, terwijl ik ook nog 45 minuten gesport had (dus mocht eigenlijk nog 6 punten meer). Maar ik had helemaal niet specifiek op mijn eten gelet, dus als dat genoeg is om af te vallen dan zou ik dat sowieso al moeten doen lijkt mij.. Alhoewel gisteren misschien wel een gezonde dag was zonder snacks of weet ik veel.
Voor hoeveel kcal staan die 29 punten?
Oud 08-09-2011, 11:54
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Weet iemand of Weightwatchers goed werkt? Ik had dat gisteren eens ingevuld, en toen bleek dat ik precies het aantal punten had dat ik mocht hebben, terwijl ik ook nog 45 minuten gesport had (dus mocht eigenlijk nog 6 punten meer). Maar ik had helemaal niet specifiek op mijn eten gelet, dus als dat genoeg is om af te vallen dan zou ik dat sowieso al moeten doen lijkt mij.. Alhoewel gisteren misschien wel een gezonde dag was zonder snacks of weet ik veel.
Voor hoeveel kcal staan die 29 punten?
weightwatchers werkt normaal gesproken heel goed! 29 punten zijn amper 1000kcal, dus als je op een gewone dag maar 29ptn eet ben je niet goed bezig...
Oud 08-09-2011, 12:06
Verwijderd
Echt? Dat kan niet kloppen hoor, 1000 kcal..
Er zijn ook heel veel dingen die geen punten hebben, maar wel kcal hebben, zoals appels. En als ik het systeem goed begrijp mag je ook van sommige dingen (zoals rijst) onbeperkte hoeveelheden nemen voor 4 punten.

Ik zie trouwens dat er ook nog een verschil is tussen de flexpoints en propoints, flexpoints = 50 kcal per punt en propoint 35? Ik heb de flexlijst gebruikt, dus dan zit ik gewoon op 1500 kcal..

Laatst gewijzigd op 08-09-2011 om 12:21.
Oud 08-09-2011, 20:17
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
oh... mja, mijn collega weightwatcht (?!) en ik heb mijn info van haar... ik ging er van uit dat het wel ongeveer zou kloppen. je mag blijkbaar 29pnt per dag, en dan nog 35ptn per week mag je spreiden over de week met waar je zin in hebt. één appel is idd 50kcal, maar door er geen ptn aan toe te kennen willen ze extra stimuleren om dat soort dingen te eten.
oh my, onbeperkte hoeveelheid rijst voor 4ptn zou voor mij een slecht idee zijn als ik zou ww'en dan zou ik bijkomen ipv afvallen geloof ik



m'n collega zal misschien dat propointding doen?
Oud 19-09-2011, 15:07
Verwijderd
Gewoon meer calorieen verbranden dan je binnen krijgt werkt het beste. Alleen dieet is nergens goed voor. Ook niet als je sport trouwens. Je hebt je voedingsstoffen toch nodig. Gewoon beetje opletten en voldoende bewegen.
Oud 19-09-2011, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Gewoon meer calorieen verbranden dan je binnen krijgt werkt het beste. Alleen dieet is nergens goed voor. Ook niet als je sport trouwens. Je hebt je voedingsstoffen toch nodig. Gewoon beetje opletten en voldoende bewegen.
Ik ben terwijl ik 7x in de week sportte gedurende de afgelopen jaren toch wat kilo's aangekomen, dus zal toch mijn voedingspatroon aan moeten passen en niet het sporten..
Oud 19-09-2011, 19:53
imadisaster.
imadisaster. is offline
Hoi, heeft iemand tips (voor jongens) hoe je als je niet veel te zwaar bent maar wel een buikje hebt, je van je buik af kunt komen? Want ik heb best wel een dikke buik.

Als ik 3 maanden lang elke dag 30 minuten sport en wat buikspieren doe, zou ik dan al een plattere buik krijgen?

Iemand tips voor een platte buik? Bedankt!
Oud 19-09-2011, 21:49
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Combinatie van veel sporten en gezond eten. (zo min mogelijk suikers en zout)

Buikspieroefeningen zijn minder belangrijk, want je kunt niet plaatselijk vet verbranden. Tot het moment dat je buikspieren zichtbaar zijn zullen getrainde buikspieren er eerder voor zorgen dat je buik dikker lijkt doordat de spier ook dikker wordt.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 20-09-2011, 15:19
imadisaster.
imadisaster. is offline
Oke, hoe veel is genoeg om te sporten dan?
Qua eten zit het opzich wel goed, ik eet niet zo heel veel suiker. Het enige ongezonde is dat ik 1x per week friet eet
Oud 16-10-2011, 16:53
Telesmurf
Avatar van Telesmurf
Telesmurf is offline
Ben ik te zwaar?

Leeftijd: Twaalf.
Lengte: 163,5 cm.
Gewicht: 55 kg.

Zoja, tips om mijn gewicht iets lager te krijgen?
Oud 16-10-2011, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Ben ik te zwaar?

Leeftijd: Twaalf.
Lengte: 163,5 cm.
Gewicht: 55 kg.

Zoja, tips om mijn gewicht iets lager te krijgen?
Nee, je hebt juist een heel mooi gemiddeld gewicht voor jouw leeftijd en lengte. Je bent wat langer dan de meeste meisjes van twaalf, misschien dat je daarom het idee krijgt dat je zwaar bent, omdat je meer weegt dan andere meisjes uit je klas? Maar dat komt dus gewoon doordat je ook wat langer bent dan zij zijn, niets om je zorgen over te maken
Oud 16-10-2011, 17:09
Telesmurf
Avatar van Telesmurf
Telesmurf is offline
Oke, dankjewel!
Oud 26-10-2011, 00:38
Qwerty333
Qwerty333 is offline
Ik wil aankomen en dan vooral in spiermassa natuurlijk. Ik ben 1.88 en ben al van 63 naar bijna 70 gegaan in een paar maanden door meer te eten (gezond), maar vind mezelf nog steeds te mager. Is het nodig om regelmatig aan krachttraining te doen om in spiermassa aan te komen of kan het ook door goed in beweging te blijven en meer te blijven eten?
Oud 26-10-2011, 00:43
Definite
Avatar van Definite
Definite is offline
Ligt er aan wat je verstaat onder 'licht in beweging blijven'. Die huidige 7 kilo extra heb je het idee dat dat vet is of spiermassa? Voor een goede spiergroei is wel een stimulans nodig, de een heeft wat meer natuurlijke aanleg dan de ander. Als je ambitie is om wat atletischer te worden dan is het niet echt een noodzaak om aan de gewichten te gaan hangen, je kan een prima basis fysiek opbouwen met wat goede body weight exercises, maar dan zet je enkel wat lichte massa aan, indien je inderdaad goed en gezond blijft eten.

Laat even weten hoe het zit met je 7 kilo, je voeding en je ambities met betrekking tot zwaarder worden en dan kunnen we eens kijken wat het beste voor je is.
__________________
Mind over Matter
Oud 27-10-2011, 00:16
Qwerty333
Qwerty333 is offline
Ik heb het idee dat het grootste gedeelte van die 7 kilo wel naar de spieren is gegaan, maar dat weet ik niet zeker. Waar moet je dan op letten? Ik ben bijvoorbeeld nog steeds slank rond mijn taille en alles staat nog strak zegmaar.
Qua voeding eet ik nu minimaal 8 boterhammen per dag, drink ik zo'n 1-1,5l halfvolle melk (waarvan 0,5l met brinta), als we savonds gezond eten pak ik ook extra veel en voor het slapen 500g magere kwark met een handje walnoten.
Ik wil nog wel iets breder worden, want als nog ben ik zowat een lat. Ik heb dumbels liggen waar ik mee aan de slag kan. Ik gebruik ze ca 2x per week wel voor wat arm/ schouder oefeningen, maar niet echt gestructueerd.
Oud 30-10-2011, 08:29
veer2110
Avatar van veer2110
veer2110 is offline
Ik heb een vraagje.
ik ben 15 jaar, 1,60 lang en weeg ongeveer 58 kilo.
ik eet op een dag echt super weinig. ik heb het eens bijgehouden voor een aantal dagen en kwam gister uit op een totaal van 1043.4 kcal. ik heb gister ook nog bijna een uur en een kwartier intensief gesport (wedstrijd voetbal).
ik eet dus heel weinig op een dag, en snack ook niet.
sochtends eet ik of niets, of een cracker, dan tussen de middag zo'n sultana koekje, en dan m'n avond eten bestaat gewoon uit een normale portie. het is dus niet zo dat ik dan ineens heel veel ga eten.

maar nou vraag ik mij af of ik een gezond gewicht heb. de meeste sites waarop je je bmi kan berekenen zeggen van wel, maar ik twijfel daar aan.
mijn buik en bovenlichaam is eigenlijk best 'slank'
maar ik heb hele dikke benen en daardoor denk ik dat ik te zwaar ben.
en als ik zo door ga (met het weinige eten en het wel veel sporten) val ik dan af? want ik heb het eigenlijk nog niet echt gemerkt..
ben ik wel gezond bezig?
Oud 30-10-2011, 09:07
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
je gewicht is gezond, maar je eetgewoontes niet! Als je 15 bent dan heb je zeker 5 boterhammen op een dag nodig om van te groeien! kijk anders eens op de site van het voedingscentrum (www.voedingscentrum.nl) om te zien wat iemand van jouw leeftijd op een dag nodig heeft aan eten. Als het alleen je benen zijn kun je onmogelijk écht te dik zijn, dat is gewoon je bouw en je moet er mee leren leven.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 07-11-2011, 09:08
Cemel_Dosce
Cemel_Dosce is offline
Ik denk dat je prima ook andere dingen kan eten. Meer fruit, ook als ontbijt etc. In plaats van 5 boterhammen in één dag. Dat is best veel. Boterhammen zijn nou niet per se de gezondste dingen waar je van groeit.
__________________
You are responsible for your own happiness.
Oud 07-11-2011, 14:04
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Vijf boterhammen is helemaal niet veel voor een vijftienjarige.
__________________
you're not my demographic
Oud 07-11-2011, 15:52
Cemel_Dosce
Cemel_Dosce is offline
Citaat:
Vijf boterhammen is helemaal niet veel voor een vijftienjarige.
Variatie is ook iets, denk ik. Ja, op een schooldag neem je standaard wel zoiets mee als je hele dag school hebt.
__________________
You are responsible for your own happiness.
Oud 07-11-2011, 20:53
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Variatie is belangrijk, maar er moet ook diversiteit in je eetpatroon zitten. Dus brood (vezels, zeer belangrijk) én fruit.
__________________
you're not my demographic
Oud 08-11-2011, 20:15
veer2110
Avatar van veer2110
veer2110 is offline
ik ben al begonnen met meer fruit te eten. ik fiets nu elke vrijdag middag op en neer naar de groenteboer (10 km) om appels te halen xd
goede gewoonte.
ik probeer nu ook iig elke ochtend íets te eten.. hopen dat het lukt.
bedankt!
Oud 14-11-2011, 15:40
Myzzzz
Myzzzz is offline
Fijn eens zo'n topic tegen te komen, heb namelijk een vraag waar ik al een paar jaar mee zit.
Momenteel ben ik 1.72 m, en weeg ik om en nabij de 53 kilo. Dit is wat aan de lichte kant, vind ik persoonlijk. Ik moet 7 km fietsen naar school fietsen en weer 7 km terug. Thuis eet ik asl ontbijt cornflakes en daar drink ik koffie bij, op school eet ik in de eerste pauze een pakje koekjes, gewoon van die koekjes met rozijntjes er in of iets dergelijks. Verder dan nog een appel en weer wat drinken. Tweede pauze twee boterhammen met boter en kaas en een mandarijn. Bij het avondeten 4 aardappels, normale hoeveelheid groente, en vlees. Ik doe rundvleesjus over de aardappels en groente. Tussendoor wisselt het heel veel wat ik eet, soms een chocolaatje, soms eet ik zo een pakje cherrytomaatjes met kaas weg. Soms eet ik er nog een halve zak chips per dag bij weg.

Nu is mijn vraag: is dit te weinig, of niet? Wat zou ik kunnen doen om nog een paar kilo erbij aan te komen?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.