Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2002, 10:06
John Sickbock
John Sickbock is offline
Je denkt altijd wel over iets. Of zou het zo zijn dat je soms echt helemaal aan niets kan denken? Dat merk ik bij mezelf wel eens, geloof ik. Jullie ook?

Vertel!
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2002, 10:10
Marc S
Marc S is offline
Mijn belevingswereld beslaat een doolhof van door elkaar heen lopende en vaak ook tegengestelde gedachtes... dus ja, probeer het anders te zien: je denkt 'tenminste' na over dingen

Ik kan het ook niet stoppen, maar wel mijn focus verleggen, waardoor het niet per se een probleem vormt (ik kan me dus ook gewoon normaal gedragen naar buiten toe en mij op dingen concentreren wanneer dat echt nodig is)...

[edit]
Ik ben het dus eens met de stelling.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 10:10
@pie
@pie is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Je denkt altijd wel over iets. Of zou het zo zijn dat je soms echt helemaal aan niets kan denken? Dat merk ik bij mezelf wel eens, geloof ik. Jullie ook?

Vertel!

je denkt constant, en je leert constant.. ook in je slaap, ook op vakantie.. dramatisch gezegd: geen ontkomen aan :-)
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 11:49
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
SP666 schreef:
door mijn medicijnen heb ik soms dat ik ergens naar blijf staren zonder me bewust te zijn wat ik doe. Op dat moment staan m'n gedachtes stil. Op een gegeven moment word ik weer 'wakker' en vraag ik me af waarom ik dat deed, best grappig.

dus tijdelijk stopppen kan wel
Precies, dat heb ik ook vaak! Alleen zonder medicijnen... wat voor medicijnen heb jij?
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 13:56
soulless
soulless is offline
Heh, staren... Jah, doetik ook, denk ik ook nergens aan, tenminste niet dat ik weet, heel vaag leeg gevoel... Zal af en toe wel ff moeten want verder zit ik altijd met gedachten te woelen, slapen gaat vaak ook lastig
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 14:02
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Precies, dat heb ik ook vaak! Alleen zonder medicijnen... wat voor medicijnen heb jij?
Dat staren is niet erg ofzo...

Hoop ik

Vroeger had ik dat erg vaak, vooral op school, dan keek ik wel eens uit het raam en dan leek alles stil te staan... ik hoorde niets meer, maar zag alleen buiten de wind door de bomen blazen, vogeltjes die rondvlogen... heel vreemd, alsof ik niet meer in de klas zat
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 14:21
missPurpleFlower
missPurpleFlower is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Dat staren is niet erg ofzo...

Hoop ik

Vroeger had ik dat erg vaak, vooral op school, dan keek ik wel eens uit het raam en dan leek alles stil te staan... ik hoorde niets meer, maar zag alleen buiten de wind door de bomen blazen, vogeltjes die rondvlogen... heel vreemd, alsof ik niet meer in de klas zat



Dat is juist heel erg goed, het is een soort van mediteren
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 14:31
Mimmy
Mimmy is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Dat staren is niet erg ofzo...

Hoop ik

Vroeger had ik dat erg vaak, vooral op school, dan keek ik wel eens uit het raam en dan leek alles stil te staan... ik hoorde niets meer, maar zag alleen buiten de wind door de bomen blazen, vogeltjes die rondvlogen... heel vreemd, alsof ik niet meer in de klas zat


jah dat doe ik ook best vaak en dan vind iedereen t raar als me iets gevraagd werd en ik da niej hoorde...
__________________
Shit happens..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 14:41
Dj Pjotr
Dj Pjotr is offline
Tuurlijk denk je altijd na, als je geen hersenactiviteit hebt (en dat geldt niet alleen voor het deel van de hersenen dat je levensfuncties stuurt enzo...)betekend het dat je dood bent... je zal dus altijd nadenken, okal is het onbewust
__________________
wat doet een beker zure room met een uiterste houdbaarheidsdatum?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 14:55
dystopia
dystopia is offline
Lees 'ns een diepgaand artikel over dromen.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 16:20
TyZZel
Avatar van TyZZel
TyZZel is offline
Vertel mij eens..: hoe kom jij erachter dat je toen nix d8...door te denken waar je toen aan d8 lijkt mij...
__________________
I was born -- wait, it gets worse.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 16:34
Tijnnn
Tijnnn is offline
Ja, dit komt door je onbewustzijn, er is altijd iets waar je mee bezig bent te verwerken en naar je bewustzijn over te plaatsen.

Dus ook, of meer dus zeker, ook als je slaapt.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 16:47
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Deze stelling is een feit. Een mens denkt altijd na.
Al is het onbewust, als je bijvoorbeeld je hand beweegt.

Ik staar ook vaak voor me uit, maar ben altijd wel aan iets (vaags) aan het denken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 20:19
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
TyZZel schreef:
Vertel mij eens..: hoe kom jij erachter dat je toen nix d8...door te denken waar je toen aan d8 lijkt mij...
Of door je achteraf te realiseren dat je toen nergens in verder hebt gedacht/gedroomd.
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 20:56
timonx
timonx is offline
Citaat:
E.v.a schreef:
Deze stelling is een feit. Een mens denkt altijd na.
Al is het onbewust, als je bijvoorbeeld je hand beweegt.

Ik staar ook vaak voor me uit, maar ben altijd wel aan iets (vaags) aan het denken.

Helemaal mee eens
__________________
Het enige waarvoor ik leef is mijn werk. Voor de rest heb ik niets
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 21:06
Mef
Avatar van Mef
Mef is offline
de stelling klopt. je denkt altijd ergens aan. al zijn die gedachten nergens op gebaseerd, al zijn het flarden van dingen, van personen, van dingen die je gehoord hebt.

alles wat je ziet, hoort, ruikt, voelt of proeft roept gedachten op. alles roept gedachten op, alles...

en dat is soms erg storend
__________________
Take another pill and tell another lie and lie amongst your lies like tuna in the brine (c) Daniel Johns
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 22:18
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
ik probeer wel eens niet na te denken, lukt nooit omdat je er dan aan denkt dat je nergens aan wilt denken. maar af en toe betrap ik mezelf erop nergens aan te denken, maar dat kan ik nooit controleren omdat ik dan weer ergens aan denk...>zucht<

welterusten

gr. sublime
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 07:24
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Hmmm, ik denk altijd na. Een nooit stoppende lijn met vage gedachten en vlarden van voorgaande gedachten. Een complete chaos waar voor mij regelmatig van alles te vinden is behalve logica. Echt, ik wou dat ik m'n gedachten uit kon zetten, of nog liever: zelf zou kunnen bepalen
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-01-2002, 10:05
pienie
Citaat:
Internationalist schreef:
Hmmm, ik denk altijd na. Een nooit stoppende lijn met vage gedachten en vlarden van voorgaande gedachten. Een complete chaos waar voor mij regelmatig van alles te vinden is behalve logica. Echt, ik wou dat ik m'n gedachten uit kon zetten, of nog liever: zelf zou kunnen bepalen

Die gedachtes ZIJN van jouzelf, dus waarom zou jeze veranderen?!...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 13:24
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
niet mee eens. onder diepe meditatie is het heel goed mogelijk niet na te denken.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 17:37
Leana85
Leana85 is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
Hmmm, ik denk altijd na. Een nooit stoppende lijn met vage gedachten en vlarden van voorgaande gedachten. Een complete chaos waar voor mij regelmatig van alles te vinden is behalve logica. Echt, ik wou dat ik m'n gedachten uit kon zetten, of nog liever: zelf zou kunnen bepalen

dat ken ik. dan probeer ik nergens aan en dan 'hoor'ik op de achtergrond allemaal andere gedachtes van mezelf. Als ik dan probeer nergens over na te denken, dan lopen die 'achtergrondgedachtes' nog gewoon door zonder dat ik er invloed op heb wat ze denken.

[Dit bericht is aangepast door Leana85 (30-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 08:29
Courtney
Courtney is offline
Ik denk de laatste tijd veel te veel na! Daardoor kan ik ook voor geen meter meer slapen!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 08:32
Rufus
Rufus is offline
Volgens mij niet, er is toch wel een verschil in denken als je alleen bent, of wanneer je met andere mensen bent, of wanneer je een boek leest. je gebruikt altijd je hersenpannetje Maar als je echt goed diep slaapt dan denk je volgens mij niet echt helder.
of wanneer je flauw valt? of wanneer je out gaat tijdens een slechte trip.
__________________
God Did NOT create Mankind Mankind created God
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 08:37
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Courtney schreef:
Ik denk de laatste tijd veel te veel na! Daardoor kan ik ook voor geen meter meer slapen!!!!!!!
Waarover denk je dan zoveel na?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 13:22
Piccola
Piccola is offline
Je denkt altijd wel ja!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2002, 14:29
Yoda
Yoda is offline
Er zijn mensen die denken dat ze denken, maar dat denken ze maar!

Dat soort dingen.
__________________
Er zijn mensen die denken, dat ze denken, maar dat denken ze maar!¡!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01
Levensbeschouwing & Filosofie Atheïsten
Verwijderd
500 12-07-2012 16:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Verhalen & Gedichten De visie en het visioen
Reynaert
3 06-01-2005 23:29
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.