Oud 17-01-2004, 18:24
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
geen punt (bij karwei). schreef op 17-01-2004 @ 19:08:
Volgens mij moet er iedere 5 minuten een trein rijden of gigantisch lange treinen en daarnaast het spoor flink uitgebreid worden. Anders betalen de mensen die in 'de Boesboes' werken ergens voor waar ze geen beschikking over hebben.
Je redenatie klopt mi. van geen kanten. Er zijn trajecten waar je de hoeveelheid treinen misschien zelfs moet verdubbelen, maar elke 5 minuten is onzin. Daarnaast is gratis OV niet alleen treinen, maar ook bussen, trams en metro, dus mensen die wat afgelegener zitten hebben genoeg wijzes om er gebruik van te maken!

Citaat:
Mede hierom is het idee slecht, onhaalbaar en te kostbaar.

Als je zo graag gratis met de trein wilt koop je maar een OV-jaarkaart. Dan betaalt de gebruiker, zo simpel is dat.
Zo'n OV-jaarkaart kost je in feite veel meer dan dit idee.

Daarnaast is het ook zo dat er enorm veel mensen met de auto naar hun werk gaan die dit absoluut niet nodig hebben. De fiets is in veel gevallen al een goede oplossing, is dat het niet, dan is er altijd nog de bus en de trein.

En fietsen schijnt gezond te zijn, dus waarom niet? Kunnen wij eindelijk weer vrij ademhalen, als we niet aan het roken zijn! Een stad zonder uitlaatgassen "smaakt" zoveel lekkerder!

En natuurlijk het verhaaltje over ongevallen, blablabla!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2004, 18:50
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-01-2004 @ 19:24:
[B]Je redenatie klopt mi. van geen kanten. Er zijn trajecten waar je de hoeveelheid treinen misschien zelfs moet verdubbelen, maar elke 5 minuten is onzin. Daarnaast is gratis OV niet alleen treinen, maar ook bussen, trams en metro, dus mensen die wat afgelegener zitten hebben genoeg wijzes om er gebruik van te maken!
Het gaat hier om gratis treinvervoer Kees, maar dan nog, dan moeten ze zoveel treinen laten rijden en die zitten dan ook vol als een blik sardientjes

Bovendien moet er dan heel wat aan het busvervoer ed gebeuren, wil iedereen er net zoveel gebruik van kunnen maken. En een metro en een tram in de boesboes...
Citaat:
Zo'n OV-jaarkaart kost je in feite veel meer dan dit idee.
Maar zoals ik zeg, de gebruiker betaalt dan. Degene die er geen gebruik van wil/kan maken hoeft er ook niet/minder voor te betalen.

Citaat:
Daarnaast is het ook zo dat er enorm veel mensen met de auto naar hun werk gaan die dit absoluut niet nodig hebben. De fiets is in veel gevallen al een goede oplossing, is dat het niet, dan is er altijd nog de bus en de trein.
Waarom Rotterdam - Utrecht afleggen met de auto als je gratis met de trein kunt, niet?
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 19:26
Verwijderd
Citaat:
geen punt. schreef op 17-01-2004 @ 19:08:
Volgens mij moet er iedere 5 minuten een trein rijden of gigantisch lange treinen en daarnaast het spoor flink uitgebreid worden. Anders betalen de mensen die in 'de Boesboes' werken ergens voor waar ze geen beschikking over hebben.

Mede hierom is het idee slecht, onhaalbaar en te kostbaar.

Als je zo graag gratis met de trein wilt koop je maar een OV-jaarkaart. Dan betaalt de gebruiker, zo simpel is dat.
Volgens mij heb jij geen idee hoe duur zo'n jaarkaart is, mn vader heeft er een en betaald daar duizenden voor. Als het spoor in de handen van de overheid komt, dan kan het goedkoper worden waardoor het aantrekkelijker word om er gerbuik van te maken. Gratis is inderdaad niet haalbaar, daar heb je wel gelijk in, maar goedkoper wel.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 11:57
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 17-01-2004 @ 20:26:
Volgens mij heb jij geen idee hoe duur zo'n jaarkaart is, mn vader heeft er een en betaald daar duizenden voor. Als het spoor in de handen van de overheid komt, dan kan het goedkoper worden waardoor het aantrekkelijker word om er gerbuik van te maken. Gratis is inderdaad niet haalbaar, daar heb je wel gelijk in, maar goedkoper wel.
Gratis is ook haalbaar, maar dan moet je dus een nieuw structuurplan voor het ministerie van financien opzetten, aangezien auto's etc. vrijwel niet meer gebruikt worden. Dat is het doel tenminste
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 18-01-2004 @ 12:57:
Gratis is ook haalbaar, maar dan moet je dus een nieuw structuurplan voor het ministerie van financien opzetten, aangezien auto's etc. vrijwel niet meer gebruikt worden. Dat is het doel tenminste
Lijkt mij persoonlijk moeilijk omdat je met de auto makkelijker overal kan komen en met de treinen niet, de autos hebben gewoon een voordeel. Maar met een beter en goedkoper spoornet zal het wel mogelijk zijn om gigantische hoeveelheden mensen uit de autos te halen
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-01-2004 @ 14:58:
Dan kost het de overheid dus lang niet zoveel als dat ze nu 16 miljoen jaarkaarten moeten kopen...
*geeft toe* das waar dank u
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:46
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 18-01-2004 @ 15:24:
Lijkt mij persoonlijk moeilijk omdat je met de auto makkelijker overal kan komen en met de treinen niet, de autos hebben gewoon een voordeel. Maar met een beter en goedkoper spoornet zal het wel mogelijk zijn om gigantische hoeveelheden mensen uit de autos te halen
Ik praat ook meer over OV en niet alleen over treinen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 16:28
NN
NN is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 18-01-2004 @ 15:46:
Ik praat ook meer over OV en niet alleen over treinen
Vergeet dan niet dat OV een veel breder onderwerp is dan gratis treinvervoer.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Trein onduidelijkheid?
Verwijderd
8 11-04-2014 14:01
Werk, Geld & Recht Onterechte boete in Belgie
noesie123
16 17-03-2012 14:43
Muziek Pukkelpop 2003
Verwijderd
161 08-08-2003 11:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap GRote stijging agressie in treinen
klootzak2001
42 11-08-2002 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.