Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2006, 23:53
MademoiselleX
Avatar van MademoiselleX
MademoiselleX is offline
Wie o wie kan mijn brein even opfrissen met wat makkelijk vegetarische maaltijden.
Ben net op kamers, en eet al 2 maanden ongeveer hetzelfde; aardappeltjes, veggie-burger, groente uit potje.
Of rijst of pasta ofzo.
En dat verveelt!
Dus vegetarisch en niet te moeilijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2006, 00:32
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Je kunt overal kaas, ei of paddestoelen in gooien.

En ik kan het weten want ik heb meer dan twee jaar voor mijn vegetarische vriendinnetje gekookt, terwijl ik zelf gewoon vlees eet!
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 00:37
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
elke maaltijd alleen ipv vlees iets anders
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 00:46
Verwijderd
Frituuraardappelballetjes van de AH, vijftig cent per halve kilo oid. (Bereid-tijd, 5 minuten.)

Vegetarische broodjes bapao van de AH, niet die uit 't vriesvak maar die andere. (Bereid-tijd, 40 seconden.)

Rijst (roer)bakken met kaas en stukjes ei en stukjes brood en ketjap en eventueel troep als geraspte wortel of vegetarisch fijngehakt, ook gaaf. (Bereid-tijd exclusief koken van de rijst, 15 minuten.)

Nootjes/zongedroogde tomaat/kappertjes door je eten kan er wat variatie in brengen.

Gepofte aardappel, mits je een magnetron hebt die daar op afgesteld kan worden, is ook heel makkelijk. (Bereid-tijd, 5 minuten.) Voor extra gaafheid kun je ze na 't poffen door midden snijden en even op een grillpan leggen zodat ze zo'n gaaf laagje krijgen, maar een student heeft vast geen grillpan.

In plaats van een veggie-burger kun je ook tofu of seitan gebruiken, daar kun je best veel verschillende dingen mee. Tofu is te krijgen bij de AH voor veel geld en bij een toko voor weinig geld. Seitan heb je vaak in natuurwinkels of bijvoorbeeld in de Gimsel.

Pesto en pijnboompitten door je pasta.

Boekweit, dat is een beetje lastig om te maken (..de eerste keer dan ) maar wel heel gaaf en lekker voor als je iets anders wil dan rijst/pasta/aardappel. Je moet 't eerst koken, wel alvast zout toevoegen in 't water, en daarna (roer)bakken. Het is wel hip om er een beetje kruidenboter doorheen te gooien. Voor de rest kan er van alles door, net als bij rijst: geraspte wortel, andere groente, tofu/quorn/seitan, paddestoelen/champignons, etc. Wat jij 't gaafste vindt.

Geroerbakte wortel, bloemkool, willekeurige andere kool, ui en snijbonen oid met kaas-bechamelsaus.

Het koken laten zitten en friet gaan halen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 01:34
mandark
Avatar van mandark
mandark is offline
maak zelf je falafel! super cheap en lekker. mocht wat over hebben vries je het in, handig voor een volgende keer.
__________________
party upstairs right now. are you all wearing heels?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 07:51
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Een wokpan is echt essentieel.
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 14:52
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
viciousgame schreef op 17-11-2006 @ 02:34 :
maak zelf je falafel! super cheap en lekker. mocht wat over hebben vries je het in, handig voor een volgende keer.
Frituurpan essentieel, falafel in een koekenpan is tot mislukken gedoemd.

Nasi met cashewnoten en pinda's in plaats van vlees is wel gaaf. Sowieso dingen met cashewnoten.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 15:55
Verwijderd
zoek eens op www.ah.nl, je kunt aanklikken dat het vegetarisch moet zijn en er staan veel snelle gerechten op

en verder, ehm, ik zie niet in hoe je zelf niets kunt bedenken, ik eet 5 dagen per week vegetarisch maar ben nooit zo inspiratieloos dat ik een vegaburger eet doe eens iets met ei, nootjes, kaas, peulvruchten, tofu, etc.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 16:28
ikkuh15
ikkuh15 is offline
wat ik wel lekker vind is:
kikkererwten met spinazie en cherrytomaatjes en daar kan je dan evt als je dat lekker vind pistachenoten overdoen.
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 16:31
mandark
Avatar van mandark
mandark is offline
Citaat:
George schreef op 17-11-2006 @ 15:52 :
Frituurpan essentieel, falafel in een koekenpan is tot mislukken gedoemd.

Nasi met cashewnoten en pinda's in plaats van vlees is wel gaaf. Sowieso dingen met cashewnoten.
ik ben ook fan van dingen met cashewnoten
een beetje studentenhuis heeft toch wel een frietpan trouwens
__________________
party upstairs right now. are you all wearing heels?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 16:37
Fides
Fides is offline
Kortom, noten.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 18:46
Verwijderd
Citaat:
George schreef op 17-11-2006 @ 15:52 :
Frituurpan essentieel, falafel in een koekenpan is tot mislukken gedoemd.

Nasi met cashewnoten en pinda's in plaats van vlees is wel gaaf. Sowieso dingen met cashewnoten.
ik maak het altijd in de koekenpan en dat is tot nu toe altijd prima gegaan, nou heb ik dan wel van de koekenpan een frituurpan gemaakt


weliswaar recept van de ah, maar erg lekker

stampot andijvie met kaas, rode paprika, pijnboompitten en een beetje mosterd

wraps kun je ook prima vega maken

en de chicken teriyaki van de knorr smaakt ook prima met quorn in plaats van kip
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 18:55
Winterborn
Winterborn is offline
risotto met cashewnoten, brocoli, oesterzwammen en soja-saus

tortilla's met coleslaw en ijsbergsla
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 22:42
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 17-11-2006 @ 01:32 :
Je kunt overal kaas, ei of paddestoelen in gooien.
Met kaas moet je oppassen, aangezien een groot deel van de kazen niet vegetarisch is.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 16:11
Verwijderd
AH huismerk kaas wel
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 16:27
Verwijderd
aldi mozarella ook trouwens
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 18:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nasi met van die voorgekruide tofureepjes ipv vlees is erg lekker, makkelijk en snel

Pasta met spinazie, champignons en cashewnoten ook

Risotto met courgette, cherry tomaatjes en feta-kaas (is dat vegetarisch eigenlijk?)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 18:48
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik eet heel vaak vegetarisch omdat ik te lui ben om vlees door mn maaltijd te gooien


pasta met (vegetarische) kaassaus
pasta met pesto



edit: daantje hoe maak je die pasta met spinazie enzo?
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-11-2006, 18:54
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 17-11-2006 @ 17:28 :
wat ik wel lekker vind is:
kikkererwten met spinazie en cherrytomaatjes en daar kan je dan evt als je dat lekker vind pistachenoten overdoen.
Hoe maak je dat klaar? Waarschijnlijk heel eenvoudig, maar wou het toch even checken...
Gebruik je kikkererwten uit blik? En moet je die eerst bakken ofzo? En dan de spinazie erbij?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 21:26
Verwijderd
wat ik vaak maak, geldcrisis of niet, is mijn vegetarische oven schotel.
Je doet aardappelpuree (uit een zakje of zelf gestampt) in een bak. Daarin 3 paprika`s, of 2, (verschillende kleuren is leuk.) erbij, peper, zout en dan door elkaar mixen.
Een laag in een ovenschaal doen, afdekken met kaas (jong of oud) kruidenkaas is af te raden, dat had ik vorige week gemaakt
dan de volgende laag aardappelpuree erboven op doen met weer een laag kaas.
2 eieren kloppen, en bovenop de ovenschotel gieten.
dan 25 à 30 min in de oven en klaar.
echt heerlijk en kost niet zoveel geld /en is niet moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 22:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
jet schreef op 18-11-2006 @ 19:48 :
edit: daantje hoe maak je die pasta met spinazie enzo?
Allereerst natuurlijk gewoon pasta koken (spirelli is het lekkerste vind ik). Dan bak je in een andere pan (wok of koeken/hapjespan) hamblokjes en champignons (of alleen champignons in de vegaversie). Als dat een beetje gebakken is dan voeg je een half pak (voor een persoon) diepvriesspinazie (a la creme of gewone) toe en dat laat je op laag vuur ontdooien en opwarmen. Als het allemaal goed warm is kan je nog cashewnoten toevoegen of er kaas overstrooien, dat hangt af van je eigen smaak. Dan in de pan of op je bord mengen met de pasta. Die spiraaltjes zijn leuk want daar gaat dat groen mooi tussen zitten. Je kan ipv ham ook een blikje tonijn nemen, is ook wel lekker
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 22:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een ovenschotel kan je trouwens ook prima maken met prei en banaan Is erg lekker en heel erg goedkoop. In een vleesvariant kan je dan nog gehakt doen maar het kan ook prima met quorn denk ik (nog nooit gedaan maar ik zou niet weten waarom het niet kan). Wat me ook nog te binnen schiet is quorn roerbakken met roerbakgroente en er dan tarly of roerbakmie bij eten, weer eens iets anders dan pasta
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-11-2006 @ 23:32 :
<recept spinazie met pasta>
Wat ik nog lekkerder vind:
- pasta koken (inderdaad die spiraaltjes zijn het leukst)
- verse spinazie koken en hakken
- in een wok beetje olie met flink wat knoflook
- champignons bakken in die knoflook
- tomaten in blokjes snijden en erbij
- spinazie erbij
- cashewnoten erdoor
Yummie.

Verder snap ik niet waarom je groente uit een potje eet, verse is veel lekkerder en (zeker van de markt) niet echt duurder dan uit potjes en blikjes. Misschien iets meer werk, maar ach.

Nog een receptje dan maar:
- stuk tofu in blokjes en marineren met ketjap en een pepertje
- tofu + peper bakken in olie met gembersiroop (of verse gember)
- champignons, paprika, courgette, prei, dunne plakjes wortel erbij
- water koken en couscous maken
- couscous bij de groente
- even wokken
Klaar.

Helemaal makkelijk en snel:
- witte kool of spitskool in reepjes eventjes koken
- rijst of couscous of bulghur of gierst of of of zoiets in een andere pan koken
- pepertje, knoflook en gember fruiten
- kool erbij
- flink wat kerrie en kurkuma er overheen
Ook alweer klaar en kost helemaal niks.

Wij hebben trouwens geen frituurpan en die mis ik ook niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 17:05
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-11-2006 @ 23:32 :
Allereerst natuurlijk gewoon pasta koken (spirelli is het lekkerste vind ik). Dan bak je in een andere pan (wok of koeken/hapjespan) hamblokjes en champignons (of alleen champignons in de vegaversie). Als dat een beetje gebakken is dan voeg je een half pak (voor een persoon) diepvriesspinazie (a la creme of gewone) toe en dat laat je op laag vuur ontdooien en opwarmen. Als het allemaal goed warm is kan je nog cashewnoten toevoegen of er kaas overstrooien, dat hangt af van je eigen smaak. Dan in de pan of op je bord mengen met de pasta. Die spiraaltjes zijn leuk want daar gaat dat groen mooi tussen zitten. Je kan ipv ham ook een blikje tonijn nemen, is ook wel lekker
thanks.. klintk goed en makkelijk
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 07:55
VelvetDreams
Avatar van VelvetDreams
VelvetDreams is offline
Vegetarische vervangers die zo kant en klaar in de winkel liggen gaan vervelen, vind ik zelf. Ik woon dan wel gewoon thuis maar je kunt eigenlijk van alles doen. Mijn moeder gheeft een heel kookboek samengesteld met recepten die ze van internet heeft gehaald. Als je interesse hebt PM je maar oid.
Je kunt natuurlijk altijd kaas, eieren, noten en peulvruchten als vervanging regelen. Peulvruchten zijn gewoon groente en dus kost het eigenlijk geen extra geld om voor vervanging te regelen. Noten kan je gewoon overal bij strooien. Over de aardappels, door de stampot, bij de boontjes of wat je dan ook eet?? Bij de maccaronie neem ik meestal veel extra strooikaas erbij en bij de rijst zijn noten en peulvruchten erg lekker.

Als je meer informatie wil, roep je maar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2006, 09:51
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 18-11-2006 @ 19:48 :




edit: daantje hoe maak je die pasta met spinazie enzo?
mijn eigen recept: ui&knoflook in een pan met olijfolie doen, courgette blokjes erbij en daarna de spinaziebladen(verse) bakken totdat ze slinken, pesto rosse er bij doen en een scheut zoete witte wijn. eventueel cashewnoten er doorheen doen op het eind.

of

ui eerst bakken, niet in een koekepan maar in eeuh ja een kookpan, daarna diepvriesspinzie erbij doen en wat kruidenbouillon & griekse yoghurt en eventueel verder op smaak brengen met wat je wilt

Laatst gewijzigd op 20-11-2006 om 09:54.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 12:10
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Sorry, beetje late reactie...
maar recept voor kikkererwten met spinazie

cherrytomaten
ui
knoflook
kikkererwten 200 gram
spinazie
basilicum
gemalen komijn (djinten)

In wok olijfolie verhitten en ui en knoflook hierin bakken. Komijn even meebakken. Dan kikkererwten erdoor scheppen en 5 minuten meebakken. Spinazie erbij en laten slinken. Cherrytomaatjes erdoor en alles warm laten worden.
Pistachenoten en basilicum erover strooien.
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 17:54
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
hmmz, ik had laatst een wit blok tofu gehaald. En dat was smerig Hoe maak ik het lekker?
En ga alsjeblieft niet zeggen koop kant en klare voorgekruide, want die kosten echt een fortuin Ik vond de prijs (12 euro p/k) zo belachelijk! Daar eet ik net zo goed lekker vlees van.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 18:50
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 20-11-2006 @ 13:10 :
Sorry, beetje late reactie...
maar recept voor kikkererwten met spinazie

cherrytomaten
ui
knoflook
kikkererwten 200 gram
spinazie
basilicum
gemalen komijn (djinten)

In wok olijfolie verhitten en ui en knoflook hierin bakken. Komijn even meebakken. Dan kikkererwten erdoor scheppen en 5 minuten meebakken. Spinazie erbij en laten slinken. Cherrytomaatjes erdoor en alles warm laten worden.
Pistachenoten en basilicum erover strooien.
Klinkt goed! Dank je
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 20-11-2006 @ 18:54 :
hmmz, ik had laatst een wit blok tofu gehaald. En dat was smerig Hoe maak ik het lekker?
En ga alsjeblieft niet zeggen koop kant en klare voorgekruide, want die kosten echt een fortuin Ik vond de prijs (12 euro p/k) zo belachelijk! Daar eet ik net zo goed lekker vlees van.
Tofu bevat van nature geen zout, dat moet er dus altijd bij
Mogelijkheid 1: Eerst in blokjes snijden, dan uit laten lekken, dan flink kruiden en zout erop doen (ik vind kipkruiden er erg goed bij passen ), olie verhitten in een koekenpan en de tofu op halfhoog vuur knapperig bakken.
Mogelijkheid 2: De tofu in blokjes snijden, een beetje uitknijpen, dan in een schaaltje doen en overgieten met ketjap of een andere zoutige dunne saus (japanse sojasaus geeft bv. weer een heel andere smaak), uurtje laten staan zodat het er goed in trekt, olie verhitten in een koekenpan en de tofu op halfhoog vuur knapperig bakken.

Frituren schijnt ook goed te kunnen maar dat heb ik nog nooit gedaan.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 20-11-2006 @ 18:54 :
hmmz, ik had laatst een wit blok tofu gehaald. En dat was smerig Hoe maak ik het lekker?
En ga alsjeblieft niet zeggen koop kant en klare voorgekruide, want die kosten echt een fortuin Ik vond de prijs (12 euro p/k) zo belachelijk! Daar eet ik net zo goed lekker vlees van.
Marineren! Zo los is inderdaad niet te eten.

Altijd eerst in blokjes of plakjes snijden. Verschillende opties:
- chilipeper (gewone peper kan ook), ketjap, knoflook
- ketjap, kerriepoeder
- gembersiroop, chilipeper, peper
- ketjap, sambal
- kruidnagels, gembersiroop (moet wel lang staan anders heeft kruidnagel niet echt effect)
- verzin gewoon iets leuk met kruiden in je kastje, het smaakt bijna altijd wel
Oh ja bakken in olie met knoflook is lekker, uitje erbij ook.

Edit: wat Sarah zegt ja: eerst even uitknijpen/laten uitlekken want anders is het soppig.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 21:33
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Maryk schreef op 20-11-2006 @ 21:35 :
Marineren! Zo los is inderdaad niet te eten.

Hmmz ik zal het eens proberen. Heb het toen een kwartier laten koken in een ragou sausje, maar ipv dat de tofu naar ragout ging smaken, ging de ragout naar tofu smaken.

Ik zal het eens marineren en dan opbakken. Nog een vraagje kan het spul in de vriezer? Ik heb de helft namelijk ingevroren, maar dat heeft nu een hele gele kleur gekregen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 09:09
Verwijderd
ik vries het altijd gewoon in, het gaat er dan inderdaad wat anders uitzien maar verder gedraagt het zich nog precies hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 18:23
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
ik heb een vegetarisch studentenkookboek gekregen voor mn verjaardag en daar staan handige en lekkere dingen in
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:01
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Groente uit potje?! Jez*s wat ongezond!
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 22-11-2006 @ 00:01 :
Groente uit potje?! Jez*s wat ongezond!
Iemand anders nog zin om een paar ongefundeerde dogma's over tafel te smijten?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-11-2006, 23:40
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
sorry, het tijdstip ofzo..

Gevulde paprika's al eens geprobeerd?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 09:44
VelvetDreams
Avatar van VelvetDreams
VelvetDreams is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 22-11-2006 @ 00:40 :
sorry, het tijdstip ofzo..

Gevulde paprika's al eens geprobeerd?
Die heb ik vrijdag nog gemaakt. De pitjes e.d. eruit snijden. Dan door een zeef doen, zodat het meeste sap eruit is. Daarna de dikkere prak vermengen met knoflook saus of een ander kruidig sausje. Dan was tomatenpuree (dikke) doorheen doen met kaas. Ik heb het daarna 5 minuten in de oven gedaan op 150gaden. Maar beter is denk ik 10 minuten. Ze waren namelijk niet helemaal goed warm.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 09:45
VelvetDreams
Avatar van VelvetDreams
VelvetDreams is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 22-11-2006 @ 00:01 :
Groente uit potje?! Jez*s wat ongezond!
Ligt eraan of het op suiker of sap basis is. Maar het meeste is op suiker
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 09:48
Verwijderd
Citaat:
VelvetDreams schreef op 22-11-2006 @ 10:45 :
Ligt eraan of het op suiker of sap basis is. Maar het meeste is op suiker
Dan heb je het over fruit. Groente zit meestal gewoon met gezouten water in het potje. Zitten even veel vitamines in als wanneer je het zelf kookt, maar wel meer zout.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 09:52
VelvetDreams
Avatar van VelvetDreams
VelvetDreams is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-11-2006 @ 10:48 :
Dan heb je het over fruit. Groente zit meestal gewoon met gezouten water in het potje. Zitten even veel vitamines in als wanneer je het zelf kookt, maar wel meer zout.
Dat is waar, en met verse groentes kan je ook zelf de hoeveelheid bepalen of gewoon in de vriezer leggen voor een volgende dag??
Maar goed, voor fruit telt dat wel ja
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 21:20
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
rijst, aardappels en pasta met van alles wat je erbij wilt eten zolang het maar geen vlees is en believe me....dat is een heleboel en je hoeft niet altijd vleesvervangers te eten en groeten uit pot...kan je beter verse groenten eten.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 11:42
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
en als je geen zin hebt om te koken kun je naast frieten natuurlijk altijd de overheerlijke pizza margaritha halen.
Is trouwens zeer betaalbaar voor de gemiddelde student.
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 20-11-2006 @ 18:54 :
hmmz, ik had laatst een wit blok tofu gehaald. En dat was smerig Hoe maak ik het lekker?
En ga alsjeblieft niet zeggen koop kant en klare voorgekruide, want die kosten echt een fortuin Ik vond de prijs (12 euro p/k) zo belachelijk! Daar eet ik net zo goed lekker vlees van.
ik eet het sowieso meestal ik combinatie met een gefruit uitjes en wat champignons. Kruiden met ketjap, shoyu (sojasaus), kerrie en wat je eventueel nog tegenkomt.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 11:51
Mrs Mojo Risin
Avatar van Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
ik eet zelf ook dagelijks vega studentenfood..
en het is echt niet moeilijk ofzo..

ik doe ook veel ideeën op uit recepten. gewoon uit kookboeken enzo. vaak kan je zelf iets creatiefs als vleesvervanger vinden, of het weglaten.
ik eet overigens zelf niet vaak vleesvervangers, max 2 keer per week. ik doe het wel, voedingsstoffen blabla, maar ik eet over het algemeen lekkerder als ik het niet doe.
__________________
All great things must first wear terrifying and monsterous masks, in order to inscribe themselves in the hearts of humanity.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 19:13
Verwijderd
Vega-gehakt roerbakken met groenten en dan in een wrap.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 22:02
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik kook altijd 'gewone' maaltijden en laat dan het vlees weg. Of vervang het door vis/ei. Maar vleesvervangers eet ik nooit; die vind ik niet lekker.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 00:26
Verwijderd
ratatouille... (is helaas altijd voor twee dagen)
rooie/gele (voor de kleur) paprika, tomaat, courgette, evt. aubergine, als je wil knoflook en uitjes, champignons. alles in stukken snijden en in beetje olie roerbakken. mozzarella erdoor en voila, gezonde maaltijd

of koude pastasalade (meer zomereten, maar goed), penne of van die rondjes koken, geraspte kaas, paprika, mais, etc, mengen en opeten

tortellini gevuld met kaas en spinazie, kant en klaar bij de xenos. wat groente erbij bakken, kaas eroverheen

kant-en-klare basisbodem voor pizza (ah, vers koelvak bij groenten), veggieburger in stukjes choppen, mais, tomatenpurée, champignons en groene paprika bakken en op je pizza gooien. kwartiertje in de oven
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 00:27
Verwijderd
of die veggie sate (quorn) met saus... eetlepel olie erbij en roerbakken, wokgroenten erbij (chinese of italiaanse), kan je zo eten. kan ook rijst of noedels bij (mie bijvoorbeeld)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 10:48
madelief21
madelief21 is offline
RATATOUILLE>.... 2 of 1 L geen idee... haha sorry....

alleen maar groenten, vaak genoeg van die turkse groentenboertjes... in de buurt....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.