Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2011, 19:43
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik ben alweer vergeten te stemmen

Ik vind het nu ook niet meer erg om opgehangen te worden. Ik zou mezelf aanbieden als het geen verspilling van een dorpeling zou zijn geweest.

Mja, ik dacht dat jullie dit moesten weten
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Advertentie
Oud 03-04-2011, 19:46
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
I rest my case.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-04-2011, 20:20
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Wees blij... Het is in jouw voordeel.

Maar Geel, serieus.
Oud 03-04-2011, 20:24
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat maakt me geen bal uit, je moet gewoon stemmen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-04-2011, 20:25
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Dat sowieso.

Ik weet ook niet meer zo goed wat ik hier van moet denken nu. Straks is hij gewoon geliefde die stiekem op mij gestemd heeft.
Oud 03-04-2011, 20:26
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik blijf erbij dat hij geliefde is. Weet niet met wie, kan me ook niet schelen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-04-2011, 20:40
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik verdenk je vanwege het feit dat ik het idee had dat je mensen van Lychee af probeerde te houden. Dat heb ik eerder al eens gezegd.
Citaat:
Sherlock probeerde de vorige keer al mensen van LL af te krijgen op mij, en nu probeert hij mensen van jou af te krijgen op mij. Aka: verrader vermoedelijk.
Als jullie eens goed leren lezen heb ik nooit gezegd dat je niet op LL moet stemmen maar dat ik het logischer vond om op iemand onder het Schrödinger lijstje eruit te halen. Wat het ook was.

En over LP. Ik geef arPos gewoon gelijk in zijn verdenkingen richting VeGs. Ik heb nergens ook maar een verdedigend woord richting LP gesproken.
__________________
Yoloswag 420
Oud 03-04-2011, 20:42
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Het punt is meer dat ik nog steeds sterk denk dat LP wolf is. In dat geval presteer je het om twee maal op een rij mensen over te halen dat je beter op mij kunt stemmen dan op een wolf.
Eén keer kan toeval zijn, maar twee keer?
Oud 03-04-2011, 20:48
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Het punt is meer dat ik nog steeds sterk denk dat LP wolf is. In dat geval presteer je het om twee maal op een rij mensen over te halen dat je beter op mij kunt stemmen dan op een wolf.
Eén keer kan toeval zijn, maar twee keer?
Als ik verrader zou zijn en een wolf wordt bijna zeker opgehangen zoals in dit geval is en in het geval van LL waarom zou ik dan in godsnaam ze dan pas gaan verdedigen?

Ik geef gewoon aan dat ik iemand anders op dit moment verdachter vind. Ik zeg niet dat je me per se moet volgen omdat dat een andere persoon domme keuze zou zijn.

En het moet nog maar blijken dat LP wolf is.
__________________
Yoloswag 420
Oud 03-04-2011, 21:02
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Zoveel opvallende mensen, zoveel keuzes...

Opvallend dat iemand die personen van lychee af probeert te houden "lychee je bent verdacht" ... volgende post -> "lychee je bent niet verdacht" nu een ander ervan beschuldigd.

dan heb je mr "ik stem niet" "ik heb anders gestemt" geel die uit het licht wordt gehouden door bovenstaande persoon...

dan nog snoopy en sann hoog op mn geliefdenlijstje, andijvie en sherlock die ik niet kan peilen en dan nog die fluitketel van een daboman.

ik neig gewoon met onait mee te gaan op daboman, ik vind het een onwaarschijnlijke wolf dus spelen we de geliefden hopelijk niet in de kaart (als ze er nu niet uitgaan that is) maar wel een waarschijnlijke badguy.

maar alle andere opties zijn ook aantrekkelijk dus hangt het ervan af wie ik vertrouw...

Offtopic: wat een leuk spel is het geworden
...*ongeduldig zit te wachten*


Citaat:
lp schreef:
Wolfverdachten: Batave
Sure, die stemde natuurlijk geen queasy in ronde 2 xD
zou behoorlijk geinig zijn dat en de versbenoemde geliefden in die ronde liepen te fucken en op queasy hebben gestemd en de eveneens kersverse leerlingverrader.

vooralsnog hou ik het maar ff op of de geliefden of de verrader en een geliefde. (of een combi als de verrader tevens een geliefde blijkt)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 03-04-2011, 21:11
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
@ Sherlock;
Omdat het werkt? Snoopy wilde switchen, en heeft dat misschien ook gedaan.
Dus waarom niet proberen mensen op een dorpeling te laten stemmen?

Kom op, dat gebeurde in hangronde 2 ook. Toen leek LL er ook uit te gaan en uiteindelijk vloog Queasy er uit...

Citaat:
Zoveel opvallende mensen, zoveel keuzes...

Opvallend dat iemand die personen van lychee af probeert te houden "lychee je bent verdacht" ... volgende post -> "lychee je bent niet verdacht" nu een ander ervan beschuldigd.
Vandaar de reactie: een wolf redden kan toeval zijn, maar twee verschillende wolven proberen te redden wordt opvallend.
Ik heb inderdaad per ongeluk een wolf gered, omdat ik de evilziener verdachter vond. Maar Sherlock probeert al twee rondes op een rij mensen van een wolf af te houden.

En ik ga uiteraard de uitslag niet afwachten, want met een beetje pech ben ik straks dood.
Oud 03-04-2011, 21:17
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
@ Sherlock;
Omdat het werkt? Snoopy wilde switchen, en heeft dat misschien ook gedaan.
Dus waarom niet proberen mensen op een dorpeling te laten stemmen?

Kom op, dat gebeurde in hangronde 2 ook. Toen leek LL er ook uit te gaan en uiteindelijk vloog Queasy er uit....
Ik heb geen directe quote gezien van iemand dat mijn mening zijn/haar reden was om te switchen.
Citaat:

Vandaar de reactie: een wolf redden kan toeval zijn, maar twee verschillende wolven proberen te redden wordt opvallend.
Ik heb inderdaad per ongeluk een wolf gered, omdat ik de evilziener verdachter vond. Maar Sherlock probeert al twee rondes op een rij mensen van een wolf af te houden.

En ik ga uiteraard de uitslag niet afwachten, want met een beetje pech ben ik straks dood
Waarom ben je er 100% zeker van dat LP wolf is?

En daarnaast, ik ben geen noob die opvallend wolven gaat verdedigen als ik verrader zou zijn en daar hoopt mee weg te komen.
__________________
Yoloswag 420
Oud 03-04-2011, 21:24
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Directe quote is ook niet nodig. Je trekt mensen mee.

Ik ben er niet honderd procent zeker van. Dat kan ik niet zijn, helaas. Maar als je even terug leest, zie je wel waarom ik denk dat er een wolf onder Schrodinger stond.
Er zijn er nog drie over, en Doux lijkt me onwaarschijnlijk. Blijft alleen LP over.

Na die actie waardoor mensen op Dobermann gingen stemmen en niet op LL, én ik van iedereen onder Schrodinger LP het minst verdacht vond, begon ze een verhaal dat ze mij wel vertrouwde.
Ik gok dat ze dacht dat ik verrader was, en daar bewust LL probeerde te redden en eerder bewust aanstuurde op de onschuldigen in het lijstje: Dobermann en Doux.

Dit zei ze eerder:
Citaat:
Little Phoebe
Ik stem Dobermann. Ik denk dat er een wolf onder Schrodinger staat, en hoewel het meer een onderbuikgevoel is, denk ik dat hij wel eens wolf zou kunnen zijn.
Maar na Dobermann's dood beweert ze ineens dat die ronde niets meer zegt. Was ze dorpeling geweest, was de logische conclusie dat ík dan wolf was. Maar als wolf wil ze geen nadruk meer op dat lijstje leggen nu Doux door ronde 2 niet meer verdacht is.
Oud 03-04-2011, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Prima. Ik zet mijn statement kracht bij en wijzig naar sweetsmile.
Mag ik vragen waar vandaan jij wijzigt? Overigens bevestigt deze stem jouw nutteloosheid in dit spel.

Citaat:
Ik ben alweer vergeten te stemmen

Ik vind het nu ook niet meer erg om opgehangen te worden. Ik zou mezelf aanbieden als het geen verspilling van een dorpeling zou zijn geweest.

Mja, ik dacht dat jullie dit moesten weten
Waarom ben jij altijd betrokken bij de kiele-kiele- en twistuitslagen?


Verder lult iedereen te veel.
Oud 03-04-2011, 21:27
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Hij had vlak daarvoor aangegeven op LP te stemmen.

Citaat:
Verder lult iedereen te veel.
Nee, ík lul te veel.

Mensen als Andijvie, Dabo, Sweetsmile, etc lullen juist te weinig.
Oud 03-04-2011, 21:27
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Londen, werkkamer van de koning
Voor de zoveelste keer las de koning het bericht van Lady Phoebe. Daboman gevangen, losgeld geëist, hoe was dit mogelijk? Onder zijn toezicht! Hoe meer hij er aan dacht, hoe bozer hij werd. Deze situatie vroeg om radicale maatregelen en de koning besloot kardinaal Batave bij zich te roepen voor overleg. Wie weet dat hij nog met briljante inzichten kwam om hier snel een eind aan te maken.
Batave was echter ,zover mogelijk, nog geschokter dan de koning. 'Dit heeft niemand zien aankomen, hoe kon dit gebeuren?' Koning Sauron luisterde nauwelijks, hij was verzonken in diep gepeins. Er moest iets zijn wat hiertoe aangezet had en het enige wat hij kon bedenken was dat er een verrader in het spel was. Iemand die geheime informatie gelekt had. Hoe anders kon zoiets onder zijn strenge gezag hebben gebeuren? 'Vind hem! Vind hem, en laat hem zijn kop af hakken,' gromde de koning. 'En stuur ondertussen Sherlock om de situatie in Schotland op te lossen.'

Schotland, kerkers
Hertog Daboman lag als verdoofd in zijn kerker. Enkele dagen zonder eten, met alleen een paar slokken water begon hem op te breken. Hij wist dat hij koorts had en dacht dat hij ijlde toen hij Lady Phoebe zag aanlopen. Knipperend met zijn ogen, om er helemaal zeker van te zijn dat ze hem niet bedrogen, probeerde hij wat te zeggen. Nog voordat hij zijn mond open kon doen trok een geweldige pijn van zijn buik door de rest van zijn lichaam, en Daboman verloor zijn bewustzijn. Toen hij bijkwam merkte hij verplaatst was. Een stevige ruk aan zijn schouder deed hem bijna weer wegzakken in de duisternis, maar hij kon dat nog net voorkomen. 'Staan,' klonk een stem naast hem, die hij maar al te goed herkende. Sherlock! Wat deed die dan hier? Was hij hier om hem te bevrijden?
Langzaamaan begonnen Hetrog Daboman zijn ogen te wennen aan het donker en werd duidelijk dat dit zeker niet het geval was. Lady Phoebe begon te praten over haar kijk op het heerschappij en wat er allemaal moest veranderen, maar hertog Daboman kreeg het bijna niet mee. Hij was te diep verzonken in gedachten, voelde teveel woedde. Sherlock had hij nooit vertrouwd, en eerlijk gezegd kon zijn verraad hem niet zoveel schelen. Maar Lady Phoebe had niet alleen zijn vertrouwen geschonden, ook nog zijn waardigheid afgenomen. De woedde begon steeds meer vorm te krijgen en vanuit het niets wist hij zich los te rukken en op Lady Phoebe te storten. Nog voordat Sherlock bij hem kon komen had hij zijn tanden al in haar hals staan en rukte een hap vlees weg. Binnen enkele seconden was ze dood.

Deelnemers:
1. Little Phoebe (leerling-verrader)
2. Geel
3. Dobermann (evilziener)
4. Andijvie
5. SweetSmile
6. Schrödinger (dorpeling)
7. .sann
8. Doux
9. Daboman
10. snoopy
11. napoleonzuurtje (dorpeling)
12. Röps (verrader)
13. Sherlock
14. Batave
15. Syori (tovenaar)
16. Queasy (dorpeling)
17. Lychee Leto (weerwolf)
18. Vegs
19. arPos
20. Onait Sirch

Blauw = onthoofd
Rood = opgegeten

De dorpelingen hebben een goede keus gemaakt door Little Phoebe te onthoofden, zij was de leerling-verrader. Zal het de weerwolven lukken om de juiste persoon op te eten en zo wraak te nemen? Stem doorgeven voor morgen 20.30!
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 03-04-2011, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Hij had vlak daarvoor aangegeven op LP te stemmen.


Nee, ík lul te veel.

Mensen als Andijvie, Dabo, Sweetsmile, etc lullen juist te weinig.
Neej, iedereen.

@ Uitslag: told ya so.
Oud 03-04-2011, 21:28
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
WTF.

Dan was ze met mij mee aan het praten, omdat ze wist dat er toch geen wolven onder Schrodinger stonden.

Edit: Damn. Wie zei ook al weer dat die monsterposts van haar altijd verradersposts waren?

Eens zien wat haar doel was met die laatste.
Oud 03-04-2011, 21:31
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja kut. Zet hem op wolfjes win deze voor me.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-04-2011, 21:33
Verwijderd
Overigens wil ik melden, dat ik ook ben vergeten te stemmen. Dus de uitslag is interessant.

#spelers Hangronde 5Hangronde 4Hangronde 3Hangronde 2Hangronde 1
1Little Phoebe5 LL-vr VeGs 12Lychee Leto 08Dobermann 04Dobermann 08Schrödinger 12
2Geel (geen stem) 14Lychee Leto 12Dobermann 01(geen stem) E1Schrödinger E1
3Dobermann3 Ev **********(onbekend) E1(geen stem) E2Schrödinger 14
4Andijvie Little Phoebe 03Lychee Leto 03Lychee Leto 05Lychee Leto 05napoleonzuurtje 18
5SweetSmile arPos 06Lychee Leto 11Dobermann 09Lychee Leto 19Doux 16
6Schrödinger2 Dp ***************Lychee Leto 01napoleonzuurtje 04
7.sann Little Phoebe 01Lychee Leto 01Lychee Leto 07Dobermann 20Doux 01
8Doux VeGs 11(onbekend) E1Dobermann 10Queasy 11Schrödinger 08
9Daboman SweetSmile 13SweetSmile 13Sweet Smile E2Lychee Leto 14Syori 17
10snoopy Little Phoebe 04Lychee Leto 02Dobermann 06Lychee Leto 09Doux 05
11napoleonzuurtje1 Dp ********************(onbekend)
12Röps1 Vr ********************napoleonzuurtje 02
13Sherlock VeGs 09VeGs 06Dobermann 12Dobermann 21napoleonzuurtje 10
14Batave Little Phoebe 07Lychee Leto 10(geen stem) E3Queasy 13(geen stem) E3
15Syori3 Tv **********Dobermann 08Onait Sirch 04napoleonzuurtje 06
16Queasy2 Dp ***************Dobermann 23(geen stem) E2
17Lychee Leto4 Ww *****Geel 09Dobermann 11Dobermann 22Queasy 11
18VeGs Little Phoebe 10Lychee Leto 04Dobermann 02Dobermann 18Schrödinger 13
19arPos VeGs 08Lychee Leto 05(onbekend) E2Doux 03(geen stem) E4
20Onait Sirch (geen stem) E1Lychee Leto 07Lychee Leto 03Lychee Leto 10Syori 15
Oud 03-04-2011, 21:39
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Overigens wil ik melden, dat ik ook ben vergeten te stemmen. Dus de uitslag is interessant.
Meen je dit?

Uitslag: Ik wist wel dat ze anders dan anders speelde.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-04-2011, 21:40
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Dorpeling imo: snoopy, Doux, Daboman, Andijvie
Twijfelgevallen: Sherlock, Soija/Onait, Sann, Andijvie
Wolfverdachten: Batave, Sweetsmile, Arpos
Geliefdeverdachten: Geel, Sann, Vegs, Arpos
Zou dit wáár kunnen zijn? Dat ze serieus alle drie de wolven genoemd heeft als een soort laatste hint, of in de hoop dat we hen dus nooit alledrie zullen verdenken? Of ben ik nu te vergezocht bezig?

Ik ga even natellen of dat mogelijk is, als de geliefden verdeeld stonden onder LL en Dobermann en beiden Queasy hebben gestemd.

@ Soija;
Dat is inderdaad interessant. Want het is nu dus 5 tegen 4 voor Little Phoebe.
Wolven hebben geen baat bij haar te redden, ténzij ze door hadden dat ze verrader was.
Oud 03-04-2011, 21:42
Verwijderd
Citaat:
[I]Even een samenvatting (in eigen woorden, uiteraard) van deze eerste drie alinea's:

1. "Eén persoon is slechts wolf, dus richt je slechts op één persoon."
2. "Richt je op Dobermann, niet op Lychee Leto."
3. "Lychee Leto is eigenlijk helemaal niet zo verdacht."

Kortom, als Lychee Leto wolf blijkt, is LP de volgende stap.
Dit klopte dus.

Even een herhaling van mijn theorieën


1: Wolven
  • In ronde 2 is het 6-6-2: Lychee (wolf); Dobermann (evilziener); Queasy (dorpeling). Het wordt gelijkspel, Queasy vliegt eruit.
  • De Queasy-stemmers (Doux/Batave) zijn geen wolf.
  • De wolven staan wrs met maximaal 1 onder Lychee Leto, want je stemt in principe niet op je medewolf.
  • De wolven staan wrs met meer dan 1 onder Dobermann, om Lychee Leto te steunen.
  • Wrs is minimaal 1 wolf apart gaan staan.
  • Er stonden dus meer wolven onder Dobermann dan onder Lychee Leto, Dobermann had dus minder stemmen: hij was geen onderdeel van het gelijkspel. Het was gelijkspel tussen Lychee Leto en Queasy.
  • Conclusie 1.1: Er staat nog één wolf onder Dobermann: .sann, Little Phoebe, Sherlock of VeGs.
  • Conclusie 1.2: Er staat één wolf onder Lychee Leto: Andijvie, Daboman, Onait Sirch, snoopy of SweetSmile
  • Conclusie 1.3: Er staat één wolf apart: arPos of Geel.

2: Geliefdes
  • De verrader zou niet op Queasy stemmen, maar op Dobermann. De geheime stemmers op Queasy zijn dus minimaal 2 geliefdes.
  • De geliefdes hebben zich wrs verdeeld onder Dobermann en Lychee Leto. Er stond sowieso minimaal 1 geliefde hier. Anders kon het stemmen op Queasy niet voldoende effect hebben.
  • De Queasy-stemmers (Batave/Doux) zijn geen geliefde. Anders kon het van 6-6-2 geen gelijkspel worden, zonder stembeïnvloeding van de geliedes.
  • Conclusie 2.1: Wrs staat er 1 geliefde onder Dobermann: .sann, Little Phoebe, Sherlock of VeGs.
  • Conclusie 2.2: Wrs staat er 1 geliefde onder Lychee Leto: Andijvie, Daboman, Onait Sirch, snoopy of SweetSmile.

3: Verrader
  • De verrader heeft op Dobermann gesteld.
  • De Queasy-stemmers (Batave/Doux) zijn dus geen verrader. Want dat zou 1 stem minder voor Queasy betekenen, en dan is gelijkspel onmogelijk.
  • De verrader is niet onder Lychee Leto gaan staan: te gevaarlijk + in strijd met functie/doel.
  • Conclusie 3.1: De verrader stond dus óf onder Dobermann: .sann, Little Phoebe, Sherlock of VeGs (hetgeen waarschijnlijker is i.v.m. de aard van de verrader) ...
  • Conclusie 3.2: ... óf de verrader stond apart: arPos of Geel.
Dit rode gedeelte bleek dus ook juist. De verrader onder Dobermann.

DobermannLychee LetoQueasyapart
.sannAndijvieBatavearPos
Little PhoebeDabomanDouxGeel
SherlockOnait Sirch  
VeGssnoopy  
 SweetSmile  
    
1 wolf1 wolfgeen wolf1 wolf
1 geliefde1 geliefdegeen geliefde(geliefde?)
1 verrader?geen verradergeen verrader1 verrader?
Oud 03-04-2011, 21:43
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Zou dit wáár kunnen zijn? Dat ze serieus alle drie de wolven genoemd heeft als een soort laatste hint, of in de hoop dat we hen dus nooit alledrie zullen verdenken? Of ben ik nu te vergezocht bezig?
Ik denk dat ze sowieso alle wolven heeft genoemd in die post. Alleen weet ik niet hoe. Misschien heeft ze het in een bepaalde volgorde genoemd? Want volgens mij zei iemand in dit spel dat verraders dat soms wel doen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-04-2011, 21:45
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
...

Ze heeft íedereen genoemd, dus ja, ze heeft ook alle wolven genoemd.

En vorig spel maakte ik de stemlijstjes en toen heb ik wel vaak alle wolven op een rijtje gezet voor ik ze weghaalde bij 'nog niet gestemd' in de hoop dat het opviel. Zoiets zou kunnen.

Haar oude posts zijn nu wel het bekijken waard.
Oud 03-04-2011, 21:46
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
...

Ze heeft íedereen genoemd, dus ja, ze heeft ook alle wolven genoemd.
Maar ik had wel gelijk (@mezelf)

Maaaaaaaaaaaaaar dan denk ik sowieso dat ze de wolven in een bepaalde volgorde genoemd heeft.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-04-2011, 21:48
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Overigens wil ik melden, dat ik ook ben vergeten te stemmen. Dus de uitslag is interessant.
niet zo interessant als ik gehoopt had, of er moet me iets ontgaan
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 03-04-2011, 21:52
Verwijderd
Aan alle goeieriken: NEGEER DE LAATSTE NAMEN-POST VAN LITTLE PHOEBE.
Gewoon het bestaan van die post ontkennen, niks uit afleden. Niks positiefs en niks negatiefs.
Citaat:

@ Soija;
Dat is inderdaad interessant. Want het is nu dus 5 tegen 4 voor Little Phoebe.
Wolven hebben geen baat bij haar te redden, ténzij ze door hadden dat ze verrader was.
MJa, veel zegt het niet.

Wij hebben al vastgesteld dat van de 6 Dobermann-stemmen in ronde 2:
  • er 2 echt waren
  • er 1 nep was
  • dus er zit nog één valse stem onder minimaal, bij de overige drie.
Oud 03-04-2011, 21:55
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Maar ik had wel gelijk (@mezelf)

Maaaaaaaaaaaaaar dan denk ik sowieso dat ze de wolven in een bepaalde volgorde genoemd heeft.
Ik denk dat je van die rijtjes die ze op het laatst noemde weinig kan maken. Toen ik verrader speelde deed ik vaak én wolf en onschuldig mixen zodat het niet te obvious zou zijn als je dood gaat(ook al ging ik dat betreffende spel niet dood).

@uitslag

Maar we moeten nu wel gauw een geliefde onthoofden. Of ze moeten opgegeten worden, ik zou zeggen: doe je best wolven ;x.
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 03-04-2011, 21:57
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Ja, Soija, ik heb je koeie-letters gelezen, maar voor de mensen die er toch iets mee willen: hier de andere monsterpost van LP (na hangronde 2)

Citaat:
Oké, geen idioot grote theorie, maar het lijkt me dat Lychee Leto of Dobermann wolf is. Of allebei, maar die optie gaat me te ver.

Als ik dan echt moet kiezen, ga ik voor Dobermann. Hij had zijn stem kunnen laten gelden, en dan was het misschien niet gelijkspel geworden. Maar misschien heeft hij geen stem en maakt het niet uit? Mijn wolfgevoel is bij hem sterker dan bij LL, vooral door de (per ongeluk expres?) vergeten stem, wat tot gelijkspel leidde. Of zijn stem had uitgemaakt, is dus de vraag.

Lychee Leto is natuurlijk ook verdacht, maar de actie van het "niet uit lijfsbehoud stemmen" vind ik niet zo verdacht. Ze blijven in ieder geval bij wat ze vinden, en ik geloof niet dat een wolf zo makkelijk zou opgeven. De kans is er natuurlijk dat ze veilig wilden gaan staan, maar doe je dat als de galg/guillotine je boven het hoofd hangt?

De rest nog even snel onder de loep genomen

Vegs, Onait/Soija, Geel: Zijn voor mij helemaal niet verdacht. Geel heeft zichzelf al vrijgepleit toen hij zijn actie opbiechtte (waarom zou je zo in de spotlights willen staan als wolf), Soija is gewoon weer heerlijk irritant aan het spelen en lijkt me niet slecht. En bij vegs is het meer een gevoel dat ze goed is.

Sherlock, Daboman, Sweetsmile: Zij voor mij voorlopig nog niet verdacht. Sherlock houdt een afwachtende houding aan, maar nevertheless heb ik een goed gevoel bij hem. Dabo is normaal gesproken wat actiever, maar die heeft het volgens mij druk met werk oder etwas. Sweetsmile is wat afwachtend, maar het is de tweede ronde (en haar tweede spel) pas.

Schrödinger, Arpos, Doux: Zou nog wel 1 of meerdere slechterikken tussen kunnen zitten. Het valt me op dat Doux elke keer niet in de gelegenheid is om te posten, maar maakt wel elke keer een post. Schrödinger is redelijk stil, en dat was hij vorig spel ook, maar of dat hem slecht maakt? Arpos is voor mij niet te peilen, nietszeggende posts geven me een beetje een naar gevoel. Zo val je niet op omdat je niet post, maar zeg je ook niks inhoudelijks.

Syori, Batave, Andijvie: Syori speelt raar. Geen idee waarom ik dat idee heb, maar haar monsterposts zijn niet zo aanwezig als altijd. Betekent dit dat ze slecht is? Niet per se. Ze maakt namelijk altijd monsterposts, maar waarom nu dan niet? Ik hou haar in mijn hoofd als mogelijke geliefde en/of verrader. Batave, tja, is niet erg verdacht in mijn ogen. Hij zou een wolf kunnen zijn, maar dat is meer gevoel dan iets anders. Andijvie is voor mij niet verdacht.

Snoopy, Sann: Snoopy is een dorpeling, imo. Sann weet ik nog niet zeker, ze zou wolf en/of geliefde kunnen zijn, maar ook hiervoor heb ik niks meer te bieden dan een gevoel.

Dus. Alsjeblieft.

Als ik je ben vergeten, ben je niet verdacht genoeg om genoemd te worden en doe je het prima
Edit: daaraan toevoegend: deze is interessant voor eventuele hints, maar verder eens met Batave: vaak worden onschuldigen en wolven naast elkaar gezet.

En deze nadat Schrodinger gegeten was.

Citaat:
Even reageren op iedereen, multiquote werkt niet op mobiel.

Ik zie dat Schrodinger gelijk had over het switchen van Lychee. Op Geel stemmen (die voor iedereen niet verdacht is, en terecht imo) als je bijna gehangen wordt en er niemand op Geel gaat, dat is inderdaad een beetje dom. Ik vond het wel goed dat ze bij hun punt bleven, maar Geel stemmen is niet zo'n goed punt. Dit maakt hen wel verdachter voor mij.

Over de volgorde: ik heb gewoon random namen gepakt, per 3 (want ik had mezelf meegerekend voor het 3 effect maar hè ). Ik heb de namen genoemd in de volgorde waarin ze in mijn hoofd op kwamen.
Dat had ik niet eens zo gedurfd als ik verrader was geweest, alleen Soija doet dat soort dingen.

Syori: Doux staat er gewoon tussen hoor. Post wel, maar is telkens niet in de gelegenheid ergens op in te gaan.
Wat jou betreft: jouw monsterposts geven mij een veilig gevoel, debiel genoeg. En ik ben nu bang dat je aan de slechte kant staat, omdat je zo weinig (grote lappen tekst) post.

Wat betreft de uitslag: Dit klaart wel weer wat op over de eerste ronde, als je het mij vraagt. Niet alles, maar toch. Het is zonde van een dorpeling, maar ik ben allang blij dat hij geen functie had.

Voor nu is het aan ons en het lijkt erop dat ik Dobermann ga stemmen. Hoewel Lychee ook ontzettend verdacht is, ben ik er nog niet helemaal uit. Ik ga nog eens de laatste ronde inspecteren en vooral het stemlijstje, voor zover daar chocola van te maken is.

Ohja, Geel: Soija/Onait speelt dan wel irritant en er zijn (schijnbaar) verdenkingen tegen hem, maar hij speelt het veel slimmer als hij wolf zou zijn. Veel viezer.
Wat betreft Vegs is het inderdaad alleen maar gevoel, maar ik ben niet bang dat toe te geven. Ik heb haar vorig spel (of die daarvoor?) als verrader zien spelen, en als ik het zo bekijk, verdenk ik haar niet. Plus, ik zeg toch dat het niet meer is dan een onderbuikgevoel?

Ik vind het trouwens maar kut dat je niet hebt gestemd. Ik zou bijna aan je gaan twijfelen. Heb zo 123 het lijstje niet, maar dit kan aan de andere kant ook wel wat duidelijk maken (qua het gelijkspel enzo dus).

Laatst gewijzigd op 03-04-2011 om 22:02.
Oud 03-04-2011, 22:03
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ik doe ff met je mee
Citaat:
HR1 schreef:
Napoleonzuurtje (eruit)
Röps (2) (ver KIA ER1)
Schrödinger (4) (KIA ER2)
Syori (6) (tovenaar KIA ER3)
Andijvie (17)
Sherlock (9)
Geel zegt geswitched te hebben naar schrödinger

Schrödinger
Doux (7) (ronde 2 stem queasy)
Little phoebe (11) (Leerling)
Vegs (12)
Doberman (13) (evilz KIA HR3)
Geel (8) (Uberhaupt wel gestemd?)
Citaat:
Hangronde 2

Lychee Leto
Schrödinger (4) (KIA ER2)
Andijvie (17)
Onait sirch(14)
Snoopy (5)
Daboman (16)
Sweetsmile (15)

Queasy
Geel (8) (zegt niet gestemd te hebben)
Doux (7) (ronde 2 stem queasy)
Batave (20) (ronde 2 stem queasy)
Vegs (12) (vind lychee verdacht uiteindelijk geswitched naar dober)

Doux

arPos (18)

Onait sirch
Syori (6) (tovenaar KIA ER3)

Doberman
.Sann (1)
Little phoebe (11) (llverrader KIA HR5)
Vegs (12)
Sherlock (9)
Lychee Leto (10) (wolf KIA HR4)
Queasy (3) (dorpeling KIA HR2)

Niet
Doberman (13) (evilz KIA HR3)
1 wolf/1gel onder lychee
max 1/5 kans? behalve in geval van beiden 2/5

1wolf/1gel onder dober
1/3 of 2/3 kans

1 wolf (en/of geliefde) apart
geel of arpos 1/2 kans


nou ben ik er bij zeker van dat ik geen wolf ben dus zou ik dan geel maar eens voorstellen, loopt al lang genoeg stemlijstjes te verkloten me dunkt.

anders sann vegs sherlock, ienemienemutte, sherlock neig ik te geloven zelfs qua geliefdeverdenking, (zou een teken moeten zijn dat ik fout zit, hmm)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 03-04-2011 om 22:23.
Oud 03-04-2011, 22:07
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Maar we moeten nu wel gauw een geliefde onthoofden. Of ze moeten opgegeten worden, ik zou zeggen: doe je best wolven ;x.
wolf eet geliefde-jager, geliefde jager en partner sterven, geliefde-jager schiet wolf dood...


lijkt me wel wat.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 03-04-2011, 22:07
Verwijderd
@ VeGs, ja ik was er ook naar aan het kijken. Slechts 2 trio's zijn nog intact. Maar systeem kan ook anders zijn (of afleiding).
Oud 03-04-2011, 22:12
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Deze zijn nog intact:
1) Vegs, Onait/Soija, Geel
2) Sherlock, Daboman, Sweetsmile

Van de eerste weet ik dat hij niet klopt; en dat weet jij ook.
De tweede heb ik moeite om te geloven. Dabo zit al heel lang op Sweetsmile. Ik vind Sweetsmile (Ss is zeker een te foute afkorting?) wel erg verdacht, maar zou je als wolf zo vroeg al consequent op je medewolf gaan zitten en daarmee de aandacht trekken? Ik vind dat ook geen geloofwaardig trio.

Dus of een ander systeem, of helemaal geen.
Oud 03-04-2011, 22:21
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Deze post van LP vind ik wel érg interessant.

Citaat:
Little Phoebe
Als LL wolf blijkt, zijn de geliefden dorpeling (al ben ik daar nu al vrij zeker van), want iemand met kennis over de wolven (verrader/ziener) zou niet op een dorpeling gaan staan.
Eéns! Er hebben mensen stiekem op Queasy gestemd, en dat zijn geliefden. Dat doe je niet als je weet wie wolven zijn.

Citaat:
Wie dit zijn, weet ik niet. Ik krijg nare gevoelens bij Sann, Soija/Onait, Syori en Geel. Het meeste is onderbuikgevoel, de andere redenen heb ik al genoemd (korte posts van Syori, "vergeten" te stemmen van Geel). Ik weet het gewoon niet. Batave zou trouwens ook wel een goede stille geliefde of wolf kunnen zijn.
Het lijkt mij logisch om als verrader wel oprechte theorieën over de geliefden te verspreiden. Het lijkt mij niet zo handig om wolven verdacht te maken als geliefde. Je kunt nooit zeggen dat je die wolf al eerder verdacht als ze gehangen worden, maar de wolven kunnen wel in de problemen komen.
Het zou mij dus verbazen als Sann., Soija en Geel wolf zijn. Want zijn ze wolf, dan snap ik deze post niet.

Later doet ze nog een keer hetzelfde:
Citaat:
Geliefdenverdachten tot nu toe: Soija/Onait, sann, Geel.
Edit: Deze noemt ze op het einde:
Citaat:
Geliefdeverdachten: Geel, Sann, Vegs, Arpos
Opnieuw Geel en Sann. Mijzelf en arPos toegevoegd.

Laatst gewijzigd op 03-04-2011 om 22:30.
Oud 03-04-2011, 22:22
Verwijderd
Ja, als hij de enige malloot is die op dr stemt. Dan pleit ie dr makkelijk vrij zo.

Als ik kijk naar mijn verdenkingentabel, dan kan dat trio best kloppen. M.a.w. mijn stem gaatof inderdaad naar Daboman (wrs), óf naar Sherlock (Dobermann-stemmer).
Oud 03-04-2011, 22:26
Verwijderd
Batave en Doux vallen wederom buiten de intacte trio's.
Oud 03-04-2011, 22:28
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ja, als hij de enige malloot is die op dr stemt. Dan pleit ie dr makkelijk vrij zo.

Als ik kijk naar mijn verdenkingentabel, dan kan dat trio best kloppen. M.a.w. mijn stem gaatof inderdaad naar Daboman (wrs), óf naar Sherlock (Dobermann-stemmer).
True, maar toch ga ik liever voor Sweetsmile dan voor Daboman. Sherlock ook prima.
Oud 03-04-2011, 22:30
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
dabo is denk ik de ziener en sweetsmile een wolf me dunkt, hebben we er nog 2

Geel is geliefde en waarsch een van de andere 2 die je net noemt, of en dan denk ik nog steeds snoopy.
maargoed sann is ook een prima keus daarin.

als we dan toch een dobermanstemmer eruit moeten gooien dan liever sann eerst, maar ik blijf erbij dat geel de beste gok is
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 03-04-2011, 22:33
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
dabo is denk ik de ziener en sweetsmile een wolf me dunkt, hebben we er nog 2

Geel is geliefde en waarsch een van de andere 2 die je net noemt, of en dat denk ik nog steeds snoopy.

als we dan toch een dobermanstemmer eruit moeten gooien dan liever sann eerst, maar ik blijf erbij dat geel de beste gok is
Bril-jant.

Vooral benoemen wie je als ziener verdenkt vlak voor de eetronde.

Het is dat de verrader er al uit ligt, want anders was je verdachte numero 1 daarvoor.
Of ben je geliefde in de verkeerde veronderstelling dat zieners ook kunnen zien wie geliefden zijn?
Oud 03-04-2011, 22:41
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Bril-jant.

Vooral benoemen wie je als ziener verdenkt vlak voor de eetronde.

Het is dat de verrader er al uit ligt, want anders was je verdachte numero 1 daarvoor.
Of ben je geliefde in de verkeerde veronderstelling dat zieners ook kunnen zien wie geliefden zijn?
Irrelevant is toch puur nattevingerwerk en de reden waarom ik het denk (consequent tegen de stoom op iemand blijven stemmen) is prima te zien voor iedereen.
ik zou het als ziener doen om mn functie zo nuttig mogelijk te maken voor ik of gehangen of gegeten wordt.

Overigens Vegs ik begin vast te schrijven nu ik naar de bovenste 4 namen in die laatste LP post kijk.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 03-04-2011, 22:47
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Dan nog zie ik niet in waarom je mensen op gedachten zou willen brengen voor een éétronde. Doe het dan in een hangronde.
Oud 03-04-2011, 22:58
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Dan nog zie ik niet in waarom je mensen op gedachten zou willen brengen voor een éétronde. Doe het dan in een hangronde.
Met een marginaal verschil geef ik je daar gelijk in maar aangezien jullie 2tjes op sherlock aan het focussen zijn (die in het margerijtje staat in ronde 1 ; resp Napoleon)

probeer ik jullie liever over te halen te heroverwegen en een van de andere te kiezen vóór ik wordt opgegeten.

sweetsmile is ook lollig maar levert bar weinig informatie en wel een flink risico op.
De wolven eruit knikkeren is imo niet de moeilijkste opgave nu, de geliefden niet laten winnen is dat namelijk.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 03-04-2011, 23:20
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Mijn eerste reactie was: Waarom denk je opgegeten te worden?
Maar ik denk dat ik hem vat.

Nou ja, dan wisselen we daarover van mening.

Laatst gewijzigd op 03-04-2011 om 23:28.
Oud 03-04-2011, 23:26
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Mijn eerste reactie gedachte was: Waarom denk je opgegeten te worden?
Maar ik denk dat ik hem vat.

Nou ja, dan wisselen we daarover van mening.

en
Dat kan maarja dan wordt het weer een stemverhoudingenkwestie en laten afhangen van, dat snap je ook wel.

enfin eerst maar ff naar bed en zien hoe die wolf die geliefde-jager eet die een wolf doodschiet (aan de binnenkant van mn oogleden)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 04-04-2011, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Irrelevant is toch puur nattevingerwerk en de reden waarom ik het denk (consequent tegen de stoom op iemand blijven stemmen) is prima te zien voor iedereen.
ik zou het als ziener doen om mn functie zo nuttig mogelijk te maken voor ik of gehangen of gegeten wordt.

Overigens Vegs ik begin vast te schrijven nu ik naar de bovenste 4 namen in die laatste LP post kijk.
Daar heb ik ook eerder aan gedacht, maar ik denk toch van niet. En mocht ie het wel zijn, dan is ie geen goede ziener. 1 Persoon doorgeven is niet voldoende.
Oud 04-04-2011, 09:11
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Dorpeling imo: snoopy, Doux, Daboman, Andijvie
Twijfelgevallen: Sherlock, Soija/Onait, Sann, Andijvie
Wolfverdachten: Batave, Sweetsmile, Arpos
Geliefdeverdachten: Geel, Sann, Vegs, Arpos
Als ik haar laatste lijstje bekijk kan ik er inderdaad niet veel wijs uit worden. Het enige wat me opvalt is dat zowel Andijvie als Arpos in twee rijtjes (als laatste) staan, maar wat we daarmee kunnen...
Wat ook nog kan is dat ze steeds als 3e (bijvoorbeeld) een wolf heeft genoemd en in haar geliefdenrijtje werkelijk haar geliefdenverdachten heeft genoemd? Of dat ze de 4e in het 1e rijtje, 3e in het 2e rijtje enz. heeft genoemd, maar ik weet dan niet waarom ze 4 rijtjes heeft...
Nou ja, het moge duidelijk zijn dat ik geen flauw idee heb.

In principe kunnen we er wel vanuit gaan dat we weten wie er vanavond uitgaat, maar morgen heb ik sowieso meer tijd dus ik wacht de eetronde even af.
__________________
Tsja
Oud 04-04-2011, 10:31
Verwijderd
Er staat niks in die post. Feit.
Oud 04-04-2011, 12:14
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Met die laatste post zou ik opletten. Gaan hinten als je er waarschijnlijk uit gaat, is nogal link. Die eerdere post is interessanter.

Het enige wat me interessant lijkt zijn de mensen die ze als geliefde noemt. Want daarmee helpt ze de wolven, dus dat zouden wel eens oprechte vermoedens kunnen zijn.
Oud 04-04-2011, 12:56
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Maar wat heb je aan de vermoedens van een leerling-verrader die niet veel aandacht had voor het spel. Je zou kunnen zeggen dat die mensen sowieso geen wolven zijn - maar zou LP zoveel risico genomen hebben? Ik weet het niet.
Daarom heb ik besloten om die hele post te negeren. Niet omdat het mij ten voordele komt maar omdat ik er niets uit kan maken. Als iemand anders daaruit conclusies wil trekken, prima, maar dan moet je wel met hele sterke argumenten komen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #84
Little Phoebe
500 31-03-2011 15:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.