Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2012, 20:38
Verwijderd
voor de (vaste) rokers hier, waarom ben jij begonnen? was het stoer, of omdat je ouders het ook deden, omdat het gewoon lekker was, of omdat je direct verslaafd raakte?

ik rook zelf niet echt veel, maar zo eens in de zoveel tijd krijg ik toch wel trek in een shagje (geen sigaretten, vind ik maar smerige stinkende meuk)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2012, 13:10
Verwijderd
Ik was begonnen met blowen omdat ik high was en mijn principes over boord gingen. Ik was begonnen met roken omdat ik wilde stoppen met blowen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 15:36
x0obunzo0x
x0obunzo0x is offline
Ik was begonnen met roken puur uit nieuwschierigheid omdat mijn mama het soms ook wel deed en ben begonnen met blowen puur om keer te proberen maar ben er verslaafd aan geraakt omdat ik blowen gebruikte om problemen te verbergen en ben nu weer bijna 5 weken gestopt met blowen .
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 10:36
Verwijderd
Om stoer te doen, mijn ouders te pesten, wat niet lukte, want ik mocht roken. Ik was toen 15. Tot mijn 25e alleen sporadisch gerookt, daarna verslaafd geraakt door stress en veel meer gaan roken. Intussen ben ik 5 weken gestopt, al heb ik gisteren een halve sigaret gerookt, maar toen was ik ze ook weer beu.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Om stoer te doen, mijn ouders te pesten, wat niet lukte, want ik mocht roken. Ik was toen 15. Tot mijn 25e alleen sporadisch gerookt, daarna verslaafd geraakt door stress en veel meer gaan roken. Intussen ben ik 5 weken gestopt, al heb ik gisteren een halve sigaret gerookt, maar toen was ik ze ook weer beu.
Dan ben je niet echt meer verslaafd in ieder geval toch? Mooizo.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 10:58
snahboy
Avatar van snahboy
snahboy is offline
Vrienden die rookten.
Dus niet om erbij te horen
Maar puur voor gezelligheid
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Dan ben je niet echt meer verslaafd in ieder geval toch? Mooizo.
niet lichamelijk in ieder geval, maar de psychische verslaving kan wel lang slepen hoor.

desalniettemin, een hele prestatie Mutant! hoeveel rookte je op een dag?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Dan ben je niet echt meer verslaafd in ieder geval toch? Mooizo.
5 weken is niets, helaas. Zeker niet als je alweer halve sigaretjes gaat rauchen. Er gaat meer tijd overheen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Vrienden die rookten.
Dus niet om erbij te horen
Maar puur voor gezelligheid
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 16:58
Verwijderd
Citaat:
niet lichamelijk in ieder geval, maar de psychische verslaving kan wel lang slepen hoor.

desalniettemin, een hele prestatie Mutant! hoeveel rookte je op een dag?
Het psychische is dan ook het grote probleem. Vandaar dat ik gisteren voor de verleiding viel. Ik ben voor het eerst weer eens echt op café geweest.

Zo'n 15 à 20 per dag overigens.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 17:11
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik ben begonnen met roken omdat ik merkte dat het rust in mijn hoofd bracht met chaotische situaties (/situaties die ik eng vindt/stressvol zijn) omdat ik dan mezelf even uit de situatie kon halen. Ik heb echter nooit heel veel gerookt, iets van 0-6 sigaretten op een dag; 0 als ik niet thuis was, of dan hooguit 2 verdeeld over de avond. En als ik naar de kroeg/verjaardagen ging met veel drank etc dan rookte ik sterk meer. Net als met toetsweken. Ik heb nooit moeite gehad om tijden helemaal niet te roken, om vervolgens weer plotseling te beginnen. Tegenwoordig ook al weer 3 weken 'gestopt' en rook nu alleen nog met feestjes.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 22:51
Verwijderd
Omdat het stoer was.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 22:54
Verwijderd
Citaat:
5 weken is niets, helaas. Zeker niet als je alweer halve sigaretjes gaat rauchen. Er gaat meer tijd overheen.
Nee, maar omdat ze ook zei van dat ze er al weer genoeg van had na een halve sigaret... Als ik juist weer een trekje nam, rookte ik gelijk weer een half pakje op na dat ene trekje. Dus dat stadium in ze i.i.g. al gepasseerd dan
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 00:51
Korpiklaani
Avatar van Korpiklaani
Korpiklaani is offline
Ik wou rookbellen blazen (dat je je rook uitblaast in dat bellenblaasstokje, dan krijg je rookbellen en als ze kapotgaan komt er rook uit) C:
__________________
Keelhaul that filthy landlubber send him down to the depths below
Make that bastard walk the plank with a bottle o'rum and a yo-ho-ho!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 19:57
BATTLEX
BATTLEX is offline
omdat het kan
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 23:11
Verwijderd
Citaat:
omdat het kan
wat een ontzettende diepgaande post.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 12:22
Verwijderd
Citaat:
mijn ouders te pesten, wat niet lukte, want ik mocht roken.
Is dit iets wat je euh.. van tevoren kunt bedenken?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 17:09
Verwijderd
Ja hoor, maar ik dacht dat zij zoiets hadden van 'we grappen maar wat, als ze echt rookt, dan worden we weer streng zoals gewoonlijk'.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-03-2012, 16:54
Verwijderd
Ik omdat ik het heul lekker vond ruiken. en mijn eerste sigaret vond ik heel lekker en sindsdien rook ik
Met citaat reageren
Oud 07-04-2012, 20:11
Verwijderd
Ik rook soms en ben begonnen uit nieuwsgierigheid. Daarna vond ik het lekker en ook voor de gezelligheid. Ik heb trouwens besloten dat ik gisteren mijn laatste sigaret heb gerookt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 20:15
tulpje22
Avatar van tulpje22
tulpje22 is offline
heb nog nooit gerookt
maar ik ben heel nieuwschierig kan iemand vertellen hoe dat smaakt??

gr. tulpje22
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 21:11
Verwijderd
Nou, ga maar eens naast iemand staan die rookt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 21:22
Verwijderd
Citaat:
heb nog nooit gerookt
maar ik ben heel nieuwschierig kan iemand vertellen hoe dat smaakt??

gr. tulpje22
Het was een moet ooit gedaan ding zijn voor mij. Mijn ervaring. 1e sigaret 2,7 jaar geleden. Viel mee. 2e (1/2) sigaret zelfde. De 3e, drie maanden geleden. Verschikkelijk. Laatste sigaret! <_<
verder wat Quinty zegt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 11:15
Verwijderd
Citaat:
heb nog nooit gerookt
maar ik ben heel nieuwschierig kan iemand vertellen hoe dat smaakt??

gr. tulpje22
kankerlekker
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Nou, ga maar eens naast iemand staan die rookt.
Nee, dan weet je alsnog niets.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2012, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Nee, dan weet je alsnog niets.
Je krijgt veel rook binnen en als je naast iemand staat die rookt ook. Maar dan niet direct in je longen. En je hebt niks vast, daar heb je gelijk in, maar de geur en smaak is hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 16:25
Verwijderd
Niet echt.

Ik vind een sigaret of jointje op z'n tijd heerlijk maar ik hoef echt niet in de rook te staan. Het is iets heel anders.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 21:12
tulpje22
Avatar van tulpje22
tulpje22 is offline
dus roken is lekker moet ik dat dan eens proberen??? :-S

Laatst gewijzigd op 13-04-2012 om 21:55.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 11:43
Verwijderd
Nee
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 23:43
dr0palittle
Avatar van dr0palittle
dr0palittle is offline
Mijn Beste vriend kreeg kanker , kon de klap niet verwerke en begon te roken , later ook experimenter met weed , ik heb er zo'n spijt van
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 08:15
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Goed verhaal
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 09:39
Verwijderd
Kanker veroorzaakt roken
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 21:09
BadGirlBones
BadGirlBones is offline
Ik ben begonnen vanwege stress op school enzo, best wel dom, maar ik vind het persoonlijk best wel lekker om te roken. Ik doe het heek soms nu, omdat ik het met een vriendin doe, die ik niet vaak meer zie.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2012, 18:40
jur.hofland49
jur.hofland49 is offline
mijn ouders roken allebij, me hele leven al eigenlijk, en daardoor werd ik wel benieuwd ernaar, dus ging ik in de brugklas een peukie bietsen bij een vriend van me, en toen pas in de vierde van de middelbare school ging ik ineens vast roken, tja stoer doen denk ik.. helaas
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 21:41
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Ik had me altijd voorgenomen om mijn eerste sigaret of jointje te roken als ik minstens 16 was, mijn principes.
En ja, ik was al een maand 16 en was ergens op een feestje (veel vrienden van me roken)
en opeens dacht ik letterlijk: en NU ga ik het eens proberen
Dat was november vorig jaar denk ik.
Na die sigaret heb ik enkel nog gesmoord (smoren= Vlaams voor smoken of jointje knallen)
omdat ik roken eigenlijk gewoonweg nutteloos vind.
Ik wilde wel eerst een sigaret roken vooraleer ik met jointjes begon, anders kwam het bij m'n eerste jointje niet goed.
Anyway, dat vertelde ze me toen.
Maar ik smoor erg onregelmatig
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 16:18
Karistir
Karistir is offline
Om me stress te vermijden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-05-2012, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Om me stress te vermijden.
volgensmij creeër je enkel stress door roken, je rookt toch alleen de stress weg die je door je verslaving hebt.

not sure though, ik rook niet veel.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 18:50
Verwijderd
Citaat:
volgensmij creeër je enkel stress door roken, je rookt toch alleen de stress weg die je door je verslaving hebt.
Precies, veel mensen denken dat roken je rustig maakt, maar dat is niet zo. Op de lange termijn word je alleen maar gestresster.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 13:38
paulie90
paulie90 is offline
Ik ben eigenlijk uit verveling begonnen met roken > gelukkig ben ik onderhand weer gestopt !
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 23:49
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Ik begon met roken omdat mijn moeder rookt en ik werd er heel nieuwsgierig door, het leek voor mij heel normaal omdat ik mijn moeder zo vaak zag roken. Toen ik 12 was lag haar pakje een keer open en ik pakte er snel eentje uit die ik met een vriend en een vriendin oprookte en we vonden het best wel spannend en stoer. We hebben bij de plaatselijke videotheek zelf een pakje gehaald toen (daar kreeg een kind van 8 nog wel mee, geen controle) en het werd steeds meer en meer.

12-jarigen hier die nieuwsgierig zijn en roken willen uitproberen: Doe het niet, dan voel je je misschien 'stoer' maar als je eraan vast zit en nu rond je 16e nog rookt zie je hoe stom het eruit ziet als een kind van 12 rookt.

Edit; Als je niet rookt ziet het er trouwens ook stom uit :')
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 16:28
Verwijderd
Citaat:
volgensmij creeër je enkel stress door roken, je rookt toch alleen de stress weg die je door je verslaving hebt.

not sure though, ik rook niet veel.
In het begin niet. Je activeert door te roken een beloningssysteem en ook wordt in het begin stress onderdrukt. Dat effect verdwijnt echter volledig na verloop van tijd.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 16:07
Verwijderd
Ik bedacht op een dag gewoon dat ik het uit wilde proberen. Dat is nu ongeveer een half jaar geleden. Ik ben naar een beetje een achteraf liggend tabakzaakje gegaan waarvan ik wist dat de verkoper nauwelijks Nederlands sprak en kreeg zonder moeite een pakje Marlboro mee. Ik had en heb nog steeds een beugel, ik was destijds nog geen 1.60 lang en ik stond te trillen op m'n benen, dus het zal wel niet aan m'n o zo volwassen uitstraling gelegen hebben. I don't know. Ik ben toen op m'n dak gaan zitten en heb er een opgestoken, het beviel me wel. Ik rook niet zoveel, paar keer per week maar, als ik me kut voel soms iets meer. Meestal doe ik met een pakje ongeveer twee en een halve week ofzo. Soms wat langer, soms wat korter. Ik probeer het eigenlijk zo min mogelijk te doen, want ik weet van mezelf dat ik redelijk snel verslaafd kan raken aan dingen en dan ook nauwelijks kan stoppen. Ik heb er denk ik wel redelijk controle over. Het gaat mij totaal niet om het stoer doen. De meeste van mijn vrienden roken niet en weten ook niet dat ik wel rook en ik vind het eigenlijk ook totaal niet chil om in het openbaar te roken. Ik rook liever alleen. Ik vind het gewoon lekker.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 04:10
DeKaasHaas
DeKaasHaas is offline
Ik wilde het een keer proberen, en ik vond het heerlijk, het is echt heeel anders als je aan de andere kant van de sigaret/sigaar zit. Ik rookte eerst lucky, nu alleen nog maar cigarellos van willekeurig merk, meestal gehaald bij Hayenius. Ik rook nu alleen nog maar als ik vaar (op dit moment dus echt zelden)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 17:06
Elecktric
Elecktric is offline
Om het uit te proberen, maar ik denk dat ik toen als grootste reden had om stoer te doen tegen over mijn vrienden.. En dan helaas komt later de verslaving xD
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 15:01
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
De eerste keer omdat ik het stoer vond en de tweede keer als vervanging van blowen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 11:26
Hagenees!
Hagenees! is offline
Ik ben 12,
en heb gister een soort van gerookt gewoon gebrobeerd met een los takje.
Simpel toch, en goedkoop!
Alleen via het takje zelf komt denk ik niet veel binnen je merkt het niet maar dus wel zou je het ook in een papiertje kunnen roken inplaats van een vloetje?
Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 18:56
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Ik ben 12,
en heb gister een soort van gerookt gewoon gebrobeerd met een los takje.
Simpel toch, en goedkoop!
Alleen via het takje zelf komt denk ik niet veel binnen je merkt het niet maar dus wel zou je het ook in een papiertje kunnen roken inplaats van een vloetje?
Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 16:37
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 20:35
Example
Example is offline
Citaat:
Ik ben 12,
en heb gister een soort van gerookt gewoon gebrobeerd met een los takje.
Simpel toch, en goedkoop!
Alleen via het takje zelf komt denk ik niet veel binnen je merkt het niet maar dus wel zou je het ook in een papiertje kunnen roken inplaats van een vloetje?
Groetjes.
Aha deze post maakt echt men dag, ik stik nog net niet in men lach.

Maar dude, serieus.
Ga steppen ofzo, ga geen takjes roken in papier, echt WTF gozer.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2012, 18:02
Anoniemedude
Anoniemedude is offline
Citaat:
Ik ben 12,
en heb gister een soort van gerookt gewoon gebrobeerd met een los takje.
Simpel toch, en goedkoop!
Alleen via het takje zelf komt denk ik niet veel binnen je merkt het niet maar dus wel zou je het ook in een papiertje kunnen roken inplaats van een vloetje?
Groetjes.
Jesus man dat is toch niet roken wtf?!
je kan niet zomaar rook snuiven en zeggen dat je rookt waar denk je dat tabakplantages voor zijn? Omdat je nog maar 12 bent zullen we het maar door de vingers zien
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol eindwerk: zouden jullie deze korte enquete willen invullen?
Emeliiiee
29 30-05-2011 22:19
Verhalen & Gedichten Ik heb meer dan duizend mijl gelopen.
Touché
10 04-02-2006 14:21
Verhalen & Gedichten Afscheidsbrief Jean-Jeaques
Sasjeliefff
0 26-01-2006 17:15
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
De Kantine [Enquete] Roken
Asperientje
134 13-06-2004 13:06
Lichaam & Gezondheid Hoe ongezond is roken??
SSER
65 07-04-2003 12:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.