Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Bekijk resultaten poll: Mogen geestelijk gehandicapten kinderen krijgen?
Ja 10 26.32%
Nee 15 39.47%
Weet niet / Geen Mening 8 21.05%
Anders, nl..: 5 13.16%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2004, 15:55
Mara
Mara is offline
Geestelijk gehandicapten mogen geen kinderen krijgen, ze kunnen ze niet zelf opvoeden. In dit geval gaat het kind voor.

Mogen geestelijk gehandicapten kinderen krijgen? En waarom wel/niet?

Laatst gewijzigd op 10-06-2004 om 16:06.
Advertentie
Oud 10-06-2004, 15:56
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik uh.. weet t niet
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 10-06-2004, 16:02
~Annahc~
Avatar van ~Annahc~
~Annahc~ is offline
Ik heb zelf een gehandicapt broertje en als ik naar hem kijk hoe hij is en wat hij kan dan zeg ik NEE.
Hij is super gesteld op kinderen en gaat er ook heel goed mee om. Alleen hij kan niet lezen, niet schrijven en heeft meer beperkingen die wel heel belangrijk zijn bij het opvoeden van een kind. Als mijn broertje een kind zou krijgen dan zouden mijn ouders eerder voor de opvoeding moeten opdraaien dan hij zelf want hij kan ook niet opzichzelf wonen.
En dit is bij veel gehandicapten zo. Er zijn ook zeker gehandicapten die misschien wel in staat zijn om een kind op te voeden. En deze mensen kunnen ook zonder begleiding wonen en hebben een vrij normaal leven daarbij zou ik zeggen het is mogelijk. Maar het is toch anders en ik denk hoe hard het ook klinkt dat het beter is dat gehandicapten geen kinderen krijgen.
Maar over het algemeen van alle gehandicapten die ik ken schat ik er geen een in staat om een kind op te voeden.
__________________
*Everybody can make mistakes*
Oud 10-06-2004, 16:04
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
uhm..

geestelijk gehandicapten die hun eigen kinderen niet op kunnen voeden, of niet eens voor zichzelf kunnen zorgen mogen geen kinderen krijgen

maar ik bedenk dit nu pas, dus ik sta open voor argumenten van mensen met een andere mening
Oud 10-06-2004, 16:06
~Annahc~
Avatar van ~Annahc~
~Annahc~ is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 10-06-2004 @ 17:04 :
uhm..

geestelijk gehandicapten die hun eigen kinderen niet op kunnen voeden, of niet eens voor zichzelf kunnen zorgen mogen geen kinderen krijgen

maar ik bedenk dit nu pas, dus ik sta open voor argumenten van mensen met een andere mening

Het is idd vaak zo dat gehandicapten niet voor zichzelf kunnen zorgen, vaak leven ze ook onder begeleiding, als ze niet meer thuis wonen.
__________________
*Everybody can make mistakes*
Oud 10-06-2004, 16:22
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Vind ik afhankelijk van de situatie. In de meeste gevallen zou ik 'nee' zeggen. Maar je hebt verschillende niveaus op gebied van verstandelijk (!) gehandicapten.
...
Ik moet nog eventjes nadenken hoe ik dit ga formuleren
Oud 10-06-2004, 16:27
Verwijderd
tja in het verleden was er een heerschap dat vond dat gehandicapten maar gesteriliseerd moesten worden, om het zuivere arische ras sterk te houden.

ergens denk ik dat verstandelijk gehandicapten niet gestimuleerd moeten worden kinderen te krijgen, die begeleiding kost handen vol geld, aan de andere kant als blijkt dat ze het aan kunnen, waarom niet
Oud 10-06-2004, 16:31
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Dit was pas op Filosofie en Levensbeschouwing.

Mijn antwoord: nee.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Oud 10-06-2004, 16:46
Paris
Avatar van Paris
Paris is offline
Er zijn inderdaad sommige gehandicapten die geen kinderen zouden mogen krijgen. Het is hard, maar ze kunnen er gewoon zelf niet voor zorgen en het is niet eerlijk als de zorg voor zo'n kind dan op bijv. de ouders van de moeder/vader aankomt. Die hebben niet gevraagd om nog een kind. En als gehandicapten kinderen krijgen is het ook weer waarschijnlijker dat die een gehandicapt kind krijgen (dat is toch zo? ) en dat is voor hen dan nog moeilijker voor te zorgen.
Natuurlijk zijn er ook gehandicapten die wel goed voor zichzelf en voor een mogelijk kind kunnen zorgen. Je moet het in ieder geval per geval bekijken, maar in het algemeen zeg ik toch nee.
Oud 10-06-2004, 16:54
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Als zeker is dat ze er goed zelfstandig voor kunnen zorgen zie ik geen probleem, maar zodra het kind of de ouder er grote belemmeringen aan heeft denk ik dat het verstandig is om het te laten.
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Oud 10-06-2004, 16:56
Verwijderd
Dat zal van geval tot geval verschillen. Like duh.
Oud 10-06-2004, 16:57
Dirty Dancing
Avatar van Dirty Dancing
Dirty Dancing is offline
Nee, ze kunnen vaak niet eens voor zichzelf zorgen, laat staan voor hun kind. Daarbij hebben hun kinderen vaak ook een grotere kans om zelf ook met een verstandelijke handicap geboren te worden, dat is ook niet goed..
__________________
Why walk while you can dance?
Oud 10-06-2004, 16:57
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
Over het algemeen denk ik dat het niet goed voor de kinderen is als ze gehandicapte ouder hebben. Ik denk niet dat dat goed is voor hun opvoeding, als ze bijvoorbeeld op bepaalde vlakken op hun 10e al intelligenter zijn dan hun ouders...

Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Oud 10-06-2004, 17:07
Isha
Isha is offline
bedoel je geestelijk of verstandelijk?

Nee,ookal zijn ze zo goed/aardig/leuk met andere kinderen.
De kans is zoiezo groot dat het kind zelf ook gehandicapt wordt. En met zo'n 'denkniveau' denk ik niet dat ze in staat zijn om op een goede manier voor hun kind te zorgen.
Oud 10-06-2004, 17:09
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Shit ik heb verkeerd gestemd. Het antwoord op de stelling in de topictitel is ja, maar het antwoord op de vraag in de poll is nee. En ik heb ja gestemd.

Ik vind dat ze geen kinderen mogen krijgen als ze ze niet zelf op kunnen voeden. Hier in de buurt woont een 'gezin' wat 24/7 iemand in huis heeft om hen te verzorgen, omdat ze perse een kind wilden.
__________________
Oud 10-06-2004, 17:27
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Dat vind ik onzin. Een gehandicapte kan wel een kind opvoeden, met sommige dingen zal zo'n moeder hulp nodig hebben, maar er zijn genoeg mensen die zich daarvoor aanbieden. Ik had op Nederland 1 een tijdje geleden een documentaire gezien over een gehandicapte vrouw, die was heel klein had maar 1 arm en die was nog heel kort ook en ook haar benen waren kort enzo, maar met allerlei handige trucjes kon ze heel veel en de baby goed verzorgen, maar ze had wel een hulp die haar hielp als dingen niet lukten ook enzo. Het was heel interessant om te zien en het bewees dat lichamelijk gehandicapten wel een kind kunnen opvoeden.

btw-> in de poll is niet duidelijk of het gaat om geestelijk of lichamelijk gehandicapten.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 10-06-2004, 17:39
Verwijderd
Dat verschilt per geval. En zoals gezegd zijn er verschillende niveaus van gehandicapt zijn. Als de ouders er zelf goed voor kunnen zorgen, zie ik het probleem niet.
Oud 10-06-2004, 17:44
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-06-2004 @ 17:56 :
Dat zal van geval tot geval verschillen. Like duh.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Ads door Google
Oud 10-06-2004, 18:03
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-06-2004 @ 17:56 :
Dat zal van geval tot geval verschillen. Like duh.
Ik ben het met deze schattige man eens.
Oud 10-06-2004, 18:25
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
ligt eraan of beide ouders het zijn, of maar 1
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Oud 10-06-2004, 18:29
Verwijderd
Natuurlijk niet!
Oud 10-06-2004, 18:44
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
ja, als ze zelfstandig wonen dan kunnen ze meestal wel al voor zichzelf zorgen.
en als ze er dan goed over nagedacht hebben dan moet het kunnen.
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Oud 10-06-2004, 18:48
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Souris schreef op 10-06-2004 @ 19:44 :
ja, als ze zelfstandig wonen dan kunnen ze meestal wel al voor zichzelf zorgen.
en als ze er dan goed over nagedacht hebben dan moet het kunnen.
Het gebeurt zeer zelden dat een verstandelijk gehandicapte echt op zichzelf woont. Er zijn genoeg begeleid woon projecten e.d. maar helemaal zelfstandig wonen zonder begeleiding gebeurt zelden. En ik vind het heel schattig dat je denkt dat ze er goed over na kunnen denken maar ze kunnen nooit alle gevolgen en consequenties overzien. Dat kan een 'normaal' persoon al niet en hun zeker niet.
Oud 10-06-2004, 18:51
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Hier ben ik het NIET mee eens!!!
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 10-06-2004, 18:53
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Zotje schreef op 10-06-2004 @ 19:51 :
Hier ben ik het NIET mee eens!!!
En waarom?
Advertentie
Oud 10-06-2004, 18:54
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
weet niet, want


Citaat:
nare man schreef op 10-06-2004 @ 17:56 :
Dat zal van geval tot geval verschillen. Like duh.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 10-06-2004, 19:51
Tandpasta
Avatar van Tandpasta
Tandpasta is offline
Dat lijkt me nogal situatieafhankelijk.
__________________
Leef gezond met een schone mond!
Oud 10-06-2004, 20:11
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
wat de fuck.
ik dacht er gister nog over om dit topic te openen :\.

en ik heb niet echt een mening, moeilijk onderwerp.
het moet sowieso per geval bekeken worden, en het hangt er vind ik ook vanaf of beide ouders geestelijk gehandicapt zijn of maar een. als beiden het zijn lijkt het mij in principe geen goed plan. ik denk dat ze met een baby wel kunnen omgaan, maar als het kind in de puberteit komt wordt het lastig denk ik. op een gegeven moment zal het kind waarschijnlijk slimmer worden dan zijn ouders.
bovendien weet ik niet of 2 geestelijk gehandicapten wel goede vader- en moederfiguren kunnen zijn voor zo'n kind. die heeft dan wel een geestelijk gehandicapte als voorbeeld.
maar nogmaals: het verschilt wel per gezin/persoon. je hebt veel verschillende vormen van geestelijk gehandicapt zijn en dus zal per geval bekeken moeten worden wanneer het wel kan en wanneer niet.
aan de andere kant vind ik het toch een beetje iets engs, mensen verbieden om kinderen te krijgen. in principe is het namelijk toch een vorm van discriminatie. er zijn namelijk genoeg gezinnen waar kinderen ook niet goed opgevoed worden, waarschijnlijk slechter dan geestelijk gehandicapte ouders het zouden doen.
ik ben er dus nog niet uit.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 10-06-2004, 20:18
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=849979
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Oud 10-06-2004, 20:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen betoog
michellee12
1 22-05-2010 13:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Verbod op neef-nichthuwelijken' en stop op gezinsherenigingsmogelijkheden
Gatara
82 28-04-2009 08:29
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stelling Nederlands: Geestelijk gehandicapten mogen geen kinderen krijgen.
Strever
13 16-06-2006 11:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen engels... vertalen :S
Barbietjuh
6 06-02-2004 07:14
Lichaam & Gezondheid Geestelijk gehandicapten en kinderen krijgen
Surjirro
46 01-10-2003 16:04
Levensbeschouwing & Filosofie Verstandelijk gehandicapten
hendrikwijnja
19 08-04-2003 13:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.