Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2009, 13:07
Artomius
Hey mensen!

Ik heb hier een vraag, waarbij ik hoop dat mensen mij zouden kunnen helpen.

Ik woon al meer als 10-11 jaar in Nederland. En kom oorspronkelijk uit Rusland. Zo ongeveer 2 jaar heb ik in daar op school gezeten. Thuis heb ik veel lessen van mijn ouders gehad wat betreft Russische grammatica. En we spreken thuis dus ook gewoon vloeiend Russisch. Waarbij ik daarnaast zo goed als elk jaar terug ga naar Rusland, en 6 weken lang Russisch om me heen hoor en spreek.

In Nederland heb ik uiteindelijk mijn basisschool diploma behaald, en vervolgens daarna mijn VMBO-TL studie. Zo heb ik besloten om mijn Havo studie te gaan doen. Wat niet helemaal goed ging. Zo ben ik dus bang dat ik dit jaar een aantal vakken niet zal halen vanwege privé omstandigheden (Rauw). Thuis oefen ik soms met mijn ouders op VWO examens Russisch en lees Russische boeken om niet weg te roesten, wat in principe een eitje voor mij is.

Op dit moment ben ik 19 jaar oud, en woon in Hoek van Holland.

Ik vroeg me dus af, of het voor mij mogelijk zou zijn om Russisch te kunnen gaan studeren?

Alvast bedankt!
Advertentie
Oud 07-06-2009, 13:47
Geen lid
Ik denk dat het voor jou niet mogelijk is om op een universteit te kunnen studeren, aangezien je geen VWO of HBOpropedeuse hebt. Zonder dze 2 diploma's wordt je volgens mij nergens toegelaten. Men zal ook niet kijken naar alleen je russische vaardigheid, omdat er bij een studie veel meer dan dit bijkomt.

Groetjes
Oud 09-06-2009, 08:29
Verwijderd
Je zou eventueel op VWO niveau het eindexamen Russisch kunnen doen tegelijkertijd met je HAVO examen. Dan krijg je bij je HAVO diploma een aantekening Russisch VWO. Dan kan je in overleg gaan met de uni en misschien mag je wel beginnen aan Russisch. (Er zijn immers ook mensen die met HAVO-NT mogen starten met Uni-Natuurkunde dus het proberen is altijd mogelijk)
Oud 21-06-2009, 15:01
Kempi
Kempi is offline
Hoek van Holland o_O
lawl wij zijn dus dorps buren xD
kwoon in sgravenzande
__________________
2Pac, Eminem, 50Cent, Kempi, The Game, Biggie Smalls, Snoop Dogg, Dr Dre, Eazy-E, Run DMC, Ludacris enz enz =P For Ever!!!!!!!!!!!!!ow en ik ook 4ever xD
Oud 04-07-2011, 13:39
m52
m52 is offline
Citaat:
Hey mensen!

Ik heb hier een vraag, waarbij ik hoop dat mensen mij zouden kunnen helpen.

Ik woon al meer als 10-11 jaar in Nederland. En kom oorspronkelijk uit Rusland. Zo ongeveer 2 jaar heb ik in daar op school gezeten. Thuis heb ik veel lessen van mijn ouders gehad wat betreft Russische grammatica. En we spreken thuis dus ook gewoon vloeiend Russisch. Waarbij ik daarnaast zo goed als elk jaar terug ga naar Rusland, en 6 weken lang Russisch om me heen hoor en spreek.

In Nederland heb ik uiteindelijk mijn basisschool diploma behaald, en vervolgens daarna mijn VMBO-TL studie. Zo heb ik besloten om mijn Havo studie te gaan doen. Wat niet helemaal goed ging. Zo ben ik dus bang dat ik dit jaar een aantal vakken niet zal halen vanwege privé omstandigheden (Rauw). Thuis oefen ik soms met mijn ouders op VWO examens Russisch en lees Russische boeken om niet weg te roesten, wat in principe een eitje voor mij is.

Op dit moment ben ik 19 jaar oud, en woon in Hoek van Holland.

Ik vroeg me dus af, of het voor mij mogelijk zou zijn om Russisch te kunnen gaan studeren?

Alvast bedankt!
Привет Artomius!

Я понимаю что 2 года прошли после письма но всёдке хочу отреагировать.
Мне тоже сейчас 21 год. Родилась я в Россие но в полтара года мы с семьёй переехали в Голландию. С родителями говорю по Русски, в Русскую школу ходила не долго (в Голландие) - с бабушкой некоторое время ещё занималась.
Я хочу улудщить свой Русский и пойти на учёбу связаннаю с Русским языком. Например на вереводщика.
Мне очень интересно получилось-ли вам найти учёбу - как вы её нащли и какую. Если вы прочтёте моё письмо то пожалуйста отриагируйте!

Если есть ошибки в письме, извините...

Hallo Artomius!

Ik begrijp dat er al 2 jaar voorbij zijn na dit bericht maar ik wil toch even reageren.
Ik ben ook 21 jaar. Ik ben geboren in Rusland maar na anderhalf jaar zijn we met het gezin verhuisd naar Nederland. Ik spreek Russisch met mijn ouders, ik ben niet lang naar Russische school geweest (in Nederland) - ik heb nog enige tijd les gehad van mijn oma. Ik wil graag mijn Russisch verbeteren en een studie gaan volgen die te maken heeft met het Russisch. Bijvoorbeeld als vertaler.
Ik ben heel geinteresseerd of het gelukt is een studie te vinden - hoe je deze gevonden hebt en welke.
Als je dit bericht lees, reageer dan alsjeblieft!



Als iemand nog suggesties voor mij heeft, alle reacties zijn welkom!!
Nog even wat details:
Ik heb een MBO studie afgemaakt, zoals wel te zien is spreek ik en schrijf ik Russisch.
De studie had niet te maken met Russisch of vertalen etc.

p.s Al het Russisch contact ( o.a verbetering van het Russisch) is welkom.

Groetjes
Oud 04-07-2011, 17:02
Verwijderd
Aangezien dit topic al 2 jaar oud is gaat er een slotje op. Hiervoor mag je een eigen topic maken.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Bestaat er een studie Russisch?
Korpiklaani
11 18-09-2013 19:26
Studeren WO Natuurkunde
FREAKY_7
12 14-02-2012 21:33
Studeren Slavische talen
HybridTheory
7 20-08-2007 20:47
Studeren Wat moet ik worden?!
Thanatios
25 12-02-2007 13:38
Algemene schoolzaken Tolk+Vertaler opleidingen (hbo)
Dany100
11 08-09-2003 20:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.