Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2011, 18:43
sandrolovric
sandrolovric is offline
Hoooii allemaal...

Ik zit in 3 mavo en ik heb een probleem
ik heb vandaag te horen gekomen dat ik geen wiskunde in mijn vakkenpaket kan opnemen omdat ik onvoldoende sta voor dat vak. Maar ik wil graag na mijn mavo naar het havo, maar mijn mentor zei als je geen wikunde opneemt in je vakkanpaket dat je die stap dan niet kan maken, omdat je het wiskunde examen moet maken voor naar het havo te kunnen. Op mijn school dan (ring van putten)
Is dat bij elke school zo dat je wiskunde moet doen als examenvak of is dat alleen bij mijn school?
Welke opleidingen kan je doen op het hbo zonder wiskunde? (geen dokter etc.)
Moet ik nu een jaar over doen, en me wiskunde verbeteren of moet ik na mijn mavo naar een andere school en daar mijn havo doen, (als je wiskunde dan niet moet hebben)


help me..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2011, 20:41
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Waarom mag je wiskunde niet kiezen? Als je alleen voor wiskunde, en maximaal nog een ander vak een 5.0 staat, mag je wiskunde denk ik gewoon houden hoor.
Verder bestaat er geen doktersopleiding op het HBO, dat is een universitaire opleiding.

In welke richting zat je wat het studeren betreft aan te denken?
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 12:02
312
Avatar van 312
312 is offline
In principe mogen scholen zelf eisen stellen aan de overgang. Het is echter mogelijk, afhankelijk van jouw vakkenpakket, om op het havo C&M te kiezen. Is dat geen mogelijkheid?

Als dit niet mogelijk blijkt, dan zou je ook nog altijd VAVO (uitbesteden via de Rutte-regeling) kunnen proberen (of een andere middelbare school). Het is niet ideaal, maar als je het echt wilt, dan moet je ervoor gaan.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 09:59
sandrolovric
sandrolovric is offline
Citaat:
In principe mogen scholen zelf eisen stellen aan de overgang. Het is echter mogelijk, afhankelijk van jouw vakkenpakket, om op het havo C&M te kiezen. Is dat geen mogelijkheid?

Als dit niet mogelijk blijkt, dan zou je ook nog altijd VAVO (uitbesteden via de Rutte-regeling) kunnen proberen (of een andere middelbare school). Het is niet ideaal, maar als je het echt wilt, dan moet je ervoor gaan.
Citaat:
Waarom mag je wiskunde niet kiezen? Als je alleen voor wiskunde, en maximaal nog een ander vak een 5.0 staat, mag je wiskunde denk ik gewoon houden hoor.
Verder bestaat er geen doktersopleiding op het HBO, dat is een universitaire opleiding.

In welke richting zat je wat het studeren betreft aan te denken?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ga denk ik als ik myn havo diploma heb naar een andere school in Rotterdam waar je geen wiskunde voor nodig hebt. Maar ik weet niet welke school ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken overstap van 4havo naar 4 vwo
dennis8888
0 30-01-2017 15:44
Studeren MBO opleiding, naar havo terug?
MateBrah
6 26-06-2014 15:18
Algemene schoolzaken MAVO naar HAVO zonder wiskunde.
sandrolovric
9 27-07-2011 20:16
Algemene schoolzaken 5 Havo/Top Havo kastjes en muren. HELP!
punkmuis
4 30-08-2004 13:48
Algemene schoolzaken Zitten blijven?
Upior
17 15-01-2003 14:04
Algemene schoolzaken wie is er dit jaar begonnen met havo nadat die mavo examen deed
arrebar
12 10-10-2002 16:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.