Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2005, 17:20
Dramaqueen
Dramaqueen is offline
Ok, mensen , ik zit in het 6de jaar ASO (=dus in België), en volgend jaar wil ik graag Letteren gaan doen.
Nu weet ik al, dat één van de 2 talen Engels is, Maar voor de tweede taal twijfel ik nog tussen Spaans en Italiaans.

Ook welke universiteit is nog een raadsel.

Spaans / Italiaans?
VU Brussel / KU Leuven?

Nu wil ik een soort van vergelijkende studie maken , en zoek ik mensen die aan deze universiteiten hebben gestudeerd, om me er wat meer over te vertellen, en liefst zou ik ook nog mensen vinden die daar één van deze twee talen hebben gestudeerd...

Als je mij kan helpen met mijn keuze: mail naar
charry87@msn.com

Bedankt
x x x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2005, 19:29
Verwijderd
Ik wil dat ook misschien gaan doen
De KUL heeft wel een betere reputatie dacht ik, maar voor de rest weet ik niet echt iets over die scholen.

Ik heb wel eens met een tolk gepraat en die zei dat met Spaans je eigenlijk niet zo veel kans heb op een job want dat ze in België toch nog vooral engels, frans en duits vragen. Maar ja, je moet doen waar je zin in hebt natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:49
Verwijderd
^Om even te reageren op wat hierboven staat: Spaans wordt ontzettend veel gesproken, er is weliswaar niet zoveel vraag naar Spaanse tolken in België, maar de TS zou ook buiten België werk kunnen zoeken. Bovendien leert men bij een universitaire letterenstudie niet tolken, als ik het goed heb.

Tussen Spaans en Italiaans is eigenlijk niet zo heel veel verschil wat de taal op zich betreft, behalve qua uitspraak dan, hoewel dat eigenlijk ook best meevalt. Ik denk dat je hierbij zult moeten kijken naar wat je met die taal wilt gaan doen. Als je iets met handel wilt doen, kun je het beste voor Spaans kiezen, want dat wordt eenvoudigweg veel meer gesproken. Vanuit wetenschappelijk perspectief gezien is Italiaans wellicht interessanter, omdat het Italiaans dichter bij het Latijn staat en Italië echt ontzettend veel cultuurschatten bezit die heel interessant zijn voor historici en kunstenaars.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 22-01-2005 @ 14:49 :
maar de TS zou ook buiten België werk kunnen zoeken
Ja, dat kan natuurlijk, als je dat wilt. Maar dat heb ik even geen rekening mee gehouden.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 15:24
Dramaqueen
Dramaqueen is offline
Hey, ja bedankt voor de reacties,
Het is idd niet de bedoeling om tolk te worden, in Letteren bestudeer je de taal met de cultuur en de oorsprong erbij.
Na mn master in Letteren zou ik een master Journalistiek willen gaan doen.
Ik heb de laatste 2 jaar ook al een goeie basis spaans gehad op de middelbare, dus als ik er dan italiaans bij zou doen, zou ik eig 6 talen kunnen... wat wel goed staat op een cv uiteraard.

Langs de andere kant zou het zonde zijn om die basis Spaans weg te gooien....
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 10:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij is het in Leuven bij Romaanse talen ook mogelijk om Spaans en Italiaans te doen en hoef je er niet perse Engels bij te doen (mijn huisgenootje doet bijvoorbeeld Spaans en Frans dus ook zonder Engels). Engels hoort volgens mij meer bij Germaanse talen. Dus als je niet kan kiezen tussen Italiaans en Spaans en het Engels niet super vindt kan je volgens mij ook allebei doen en geen Engels.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 11:13
Verwijderd
Sterker nog: het is in Leuven bij Romaanse Talen verplicht om twee romaanse talen te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 11:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
perseus schreef op 24-01-2005 @ 12:13 :
Sterker nog: het is in Leuven bij Romaanse Talen verplicht om twee romaanse talen te kiezen.
Dus dan zou de TS in Leuven niet eens Engels en Spaans/Italiaans kunnen doen als ik het goed begrijp?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-01-2005 @ 12:20 :
Dus dan zou de TS in Leuven niet eens Engels en Spaans/Italiaans kunnen doen als ik het goed begrijp?
Bij Letteren schijnbaar wel, maar bij Romaanse Talen (natuurlijk) niet. Engels is namelijk inderdaad geen romaanse taal.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:12
Dramaqueen
Dramaqueen is offline
Neenee... je kan alles met alles combineren.
En Engels is sowieso mij eerste taal, want ik wil die literatuur.
Het maakt nu niet meer uit of het een Romaanse of een Germaanse taal is, nu het systeem hervormd is.
En btw, Spaans en Italiaans kan je niet samen doen, omdat ze teveel op elkaar lijken. Die studierichting wordt niet aangeboden.

Mss nog iemand die Spaans of Italiaans heeft gestudeerd en die daar iets over te zeggen heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.