Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2006, 15:35
JustMe88
Avatar van JustMe88
JustMe88 is offline
Hallo!!! Ik heb even een aantal vragen over deze opleiding. Als het goed is ga ik deze opleiding dus ook volgen volgend jaar!
Welke 2 talen heb jij gekozen naast engels? Was het niveau ineens veel hoger? Is het in de praktijk ook leuk om deze talen te combineren met je economische kennis? En als je al naar het buitenland bent geweest... waar ben je geweest en hoe was het?
Kortom, wat is jou mening over de opleiding IB&L?
Ik weet dat ik weer veel vragen stel, maar elke reactie is welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2006, 18:11
Verwijderd
Ik heb over deze opleiding nagedacht maar uiteindelijk besloten het niet te doen omdat het programma te veel economie bevat. Ook heb ik gehoord dat het taalonderwijs niet geweldig is. Daarom heb ik gekozen voor de HEBO maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 18:33
JustMe88
Avatar van JustMe88
JustMe88 is offline
maar ik vind het juist niet erg dat het ook veel economie bevat, want dat is ook een van de redenen waarom ik hiervoor kies
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 19:28
Verwijderd
Ja dan is het wel een goede opleiding Ik wilde me meer richten op het talenaspect en daarnaast op economie (of recht en communicatie). Waar ga je het trouwens studeren?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 19:50
Verwijderd
Staat op 5e plek van de hbo/wo opleidingen met de hoogste werkloosheid, aldus een onderzoek van Elsevier.

http://www.elsevier.nl/survey/onderz...202/index.html

Perfect voor toekomstig bijstandtrekkers!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 21:35
Verwijderd
Je moet je niet altijd blindstaren op die elsevieronderzoeken. 5 jaar geleden werd beweerd dat je met een lerarenopleiding het heel moeilijk was een volledige baan te krijgen terwijl ze nu belachelijk veel belastingeld in campagnes pompen om het leraarvak voor havisten aantrekkelijk te maken.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 22:33
Verwijderd
Alle studies kennen een trend waarbij er soms een overschot en soms een tekort is aan mensen met een bepaalde studie. Bij sommige studies is er echter een overschot aan mensen omdat de opleiding zelf niets voorstelt, zoals je toevallig wel vaker ziet bij hbo-opleidingen. Neem het in ieder geval mee in je keuze.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 12:50
Verwijderd
Hehe, ik studeer het nu ook. Ik heb inderdaad het onderzoek van de Elsevier gezien, maar over het algemeen vinden studenten van onze school vrij snel een baan na het afstuderen.

Ik heb naast Engels ook nog Spaans en Frans. Bij Spaans begin je gewoon op 0-niveau, bij Frans ligt het niveau wel een stuk hoger. Ik heb op het vwo altijd Frans 1 gehad en ik moest daarna nog wel het één en ander inhalen om het niveau aan te kunnen. Als je geen talenknobbel hebt raad ik je sowieso niet aan om deze opleiding te gaan doen.

Je gebruikt de talen om bijvoorbeeld verkoopgesprekken te houden (voor mij dan in het Frans en Spaans). Afgelopen blok moesten we een marketing research report schrijven (in het Engels) en hier in het Frans en Spaans een presentatie over geven.

Ik ben nog niet in het buitenland geweest, maar ik ga per september een half jaar studeren in Barcelona.

Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik het wel!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 15:42
JustMe88
Avatar van JustMe88
JustMe88 is offline
Jij gaat dus naar Spanje! dat lijkt mij ook onwijs leuk, maar ik vraag me dan af, heb je wel genoeg kennis om het onderwijs in het Spaans te kunnen volgen? waarschijnlijk wel, anders zou het niet kunnen, maar hoe denk jij daarover? Oh en ik wil trouwens dan Duits kiezen, want ik heb op de havo altijd duits1,2 gehad, en dat ging altijd erg goed, ik hoop dat dat zo blijft
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 14:53
JustMe88
Avatar van JustMe88
JustMe88 is offline
Oja, ik heb nog een vraag weet iemand misschien welke mogelijkheden er zijn als je na deze opleiding nog een master wilt doen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 11:17
Verwijderd
Ik hoop dat een groot gedeelte van het programma in het Engels zal zijn, omdat de rest van de vakken allemaal in het Catalaans worden gegeven. Mocht dit niet zo zijn, dan ga ik naar Malaga waar wel gewoon de officiële taal gesproken wordt. Wat betreft de kennis... ik heb nu een jaar Spaans en ik denk dat ik de eerste paar weken nog niet heel veel zal begrijpen. Dat komt echter wel naar mate de tijd vordert.

Ik wil na deze opleiding ook zeker nog een master gaan doen. Hier in Groningen is een schakelprogramma met de RUG, maar dit mag je alleen doen als je geen studievertraging hebt opgelopen. Je kunt kiezen uit verschillende masters van de faculteit Economische wetenschappen en Bedrijfskunde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren International Business & Languages (Avans 's Hertogenbosch)
Faerie
6 28-01-2009 22:52
Studeren international business & languages in groningen
DoNuT
2 31-07-2006 20:14
Studeren Communicatie & International Business & Languages
Mr.Ed.
4 11-12-2005 15:54
Algemene schoolzaken International Business & Languages in Tilburg!?
guesst
2 26-07-2002 18:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.