Oud 06-12-2019, 10:47
FrederikedlB
FrederikedlB is offline
Hoi scholieren!

Voor een pilot programma van de publieke omroep ben ik op zoek naar een scholier die niet wil vliegen in verband het klimaat, en waarvan de ouders op vliegvakantie gaan! Ben jij zo iemand en wil je hier over spreken? Laat het me hieronder dan weten.

veel groetjes,
Frederike
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2019, 10:58
Verwijderd
Niet vliegen i.v.m. klimaat vind ik zo’n bullshit.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 13:16
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Niet vliegen i.v.m. klimaat vind ik zo’n bullshit.
Jep, mee-eens
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 19:16
Verwijderd
Waarom is dat bullshit?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 20:30
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Waarom is dat bullshit?
Daarom
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 20:55
Verwijderd
No u.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Daarom
Doe eens uitleg geven dan!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 21:18
Verwijderd
Er gaan zo veel vliegtuigen dagelijks de lucht in. Die ene persoon die niet gaat zou niet zo snel het verschil maken.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 21:31
Verwijderd
Ja, als iedereen zo denkt komt er nooit een einde aan natuurlijk. Er zijn heel veel vluchten met enkele kleine ingrepen in landinfrastructuur gewoon per direct overbodig. Er gaan 62 retourvluchten per dag naar Londen vanaf Schiphol. Dat zijn 5000 tot 7000 reizigers per dag. In een Eurostar e320 gaan 900 passagiers. Leg dat laatste stukje HSL aan, laat het ding desnoods vanaf Schiphol vertrekken in een eigen "terminal" en rij in één stuk naar Londen ofzo.

Als de capaciteit van de Eurotunnel niet groot genoeg is, dan moet er maar een tweede komen, naar België ofzo, ergens ten zuiden van Oostende, dan kan je gelijk doorjakkeren naar Keulen en Frankfurt, dat scheelt zo tienduizend vluchten per jaar. Mocht je totaal geen care hebben aan CO2-uitstoot, dan is dit tevens een goed iets omdat je, als je alle vluchten onder de 1000km schrapt en verbiedt met hooguit enkele uitzonderingen, je gigantisch veel meer capaciteit creëert voor langeafstandsvluchten, wat goed is voor je economie en werkgelegenheid. De regio is in trek en goede verbindingen helpen daarbij. En in Europees

En zo zijn er nog talloze andere voorbeelden te bedenken. Maar dat gaat nooit gebeuren als de huidige infrastructuur voor het alternatieve vervoer toereikend is.

Als je minder CO2 gaat uitstoten, hoef je daarnaast minder te compenseren en is je doel sneller bereikt. In maart heb ik weer een conferentie in Beieren, en ik ga met de trein.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 21:35
Verwijderd
Maar ondertussen is Dusseldorf-Amsterdam-Beijing €200,- goedkoper dan rechtstreeks Amsterdam-Beijing, misschien moeten ze daar eens naar kijken. En ook fatsoenlijke treinverbindingen van Amsterdam naar andere steden dichtbij waar meerdere keren per dag op gevlogen wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 21:37
Verwijderd
Tja, de prijsstructuur van vliegtickets is ontzettend complex. Daar kan ook best iets aan gedaan worden.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 22:20
Verwijderd
Lol@Zondag Met Lubach
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 22:29
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Lol@Zondag Met Lubach
Ik kijk dat nu ook
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 22:29
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Maar ondertussen is Dusseldorf-Amsterdam-Beijing €200,- goedkoper dan rechtstreeks Amsterdam-Beijing, misschien moeten ze daar eens naar kijken. En ook fatsoenlijke treinverbindingen van Amsterdam naar andere steden dichtbij waar meerdere keren per dag op gevlogen wordt.
Ok dan vlieg ik naar China
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 22:31
Verwijderd
Ik wilde nog typen "vliegen wordt simpelweg gesubsidieerd"
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 22:32
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Daarom
geef argument vmbo'er
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 22:32
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ja, als iedereen zo denkt komt er nooit een einde aan natuurlijk. Er zijn heel veel vluchten met enkele kleine ingrepen in landinfrastructuur gewoon per direct overbodig. Er gaan 62 retourvluchten per dag naar Londen vanaf Schiphol. Dat zijn 5000 tot 7000 reizigers per dag. In een Eurostar e320 gaan 900 passagiers. Leg dat laatste stukje HSL aan, laat het ding desnoods vanaf Schiphol vertrekken in een eigen "terminal" en rij in één stuk naar Londen ofzo.

Als de capaciteit van de Eurotunnel niet groot genoeg is, dan moet er maar een tweede komen, naar België ofzo, ergens ten zuiden van Oostende, dan kan je gelijk doorjakkeren naar Keulen en Frankfurt, dat scheelt zo tienduizend vluchten per jaar. Mocht je totaal geen care hebben aan CO2-uitstoot, dan is dit tevens een goed iets omdat je, als je alle vluchten onder de 1000km schrapt en verbiedt met hooguit enkele uitzonderingen, je gigantisch veel meer capaciteit creëert voor langeafstandsvluchten, wat goed is voor je economie en werkgelegenheid. De regio is in trek en goede verbindingen helpen daarbij. En in Europees

En zo zijn er nog talloze andere voorbeelden te bedenken. Maar dat gaat nooit gebeuren als de huidige infrastructuur voor het alternatieve vervoer toereikend is.

Als je minder CO2 gaat uitstoten, hoef je daarnaast minder te compenseren en is je doel sneller bereikt. In maart heb ik weer een conferentie in Beieren, en ik ga met de trein.
Dit is hoe je iemand kan vernietigen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2019, 09:33
Verwijderd
Wat dacht je van al die binnenlandse vluchten in Australië en Amerika? Misschien moeten ze daar eens een fatsoenlijke treinverbinding aanleggen.
Citaat:
Mocht je totaal geen care hebben aan CO2-uitstoot, dan is dit tevens een goed iets omdat je, als je alle vluchten onder de 1000km schrapt en verbiedt met hooguit enkele uitzonderingen, je gigantisch veel meer capaciteit creëert voor langeafstandsvluchten, wat goed is voor je economie en werkgelegenheid.
Je creëert nauwelijks tot geen extra capaciteit op langeafstandsvluchten omdat op langere vluchten andere toestellen worden ingezet dan vluchten in Europa.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-12-2019, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Wat dacht je van al die binnenlandse vluchten in Australië en Amerika? Misschien moeten ze daar eens een fatsoenlijke treinverbinding aanleggen.
Je creëert nauwelijks tot geen extra capaciteit op langeafstandsvluchten omdat op langere vluchten andere toestellen worden ingezet dan vluchten in Europa.
Eén 787-9 kan nog steeds in de tijd van twee 737-800s. En er zullen wat pieren verbouwd moeten worden ja. Het is niet alsof Schiphol niet toch al jaren een bouwput is en nog zal blijven, dit kan er ook nog wel bij.

Je creëert gewoon meer capaciteit, niet janken over de details. En natuurlijk moeten ze in de VS en in mindere mate Australië (van Adelaide naar Sydney is het nog steeds 10 uur op 300km/u ofzo). In Californië zijn ze begonnen met de bouw van een 150 miljard dollar kostend hogesnelheidsnetwerk, maar de huidige status is onzeker. Er zijn plannen om de boel door te trekken naar Las Vegas en Salt Lake City. Aan de oostkust wordt er wel veel geld geïnvesteerd in infrastructuur en materieel voor hogesnelheidstreinen.

Het moet gewoon wettelijk verboden worden om te vliegen, in fases, <600 <750 <1000 <1500. Frankrijk is binnen de landsgrenzen en naar Brussel en Londen al zover.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2019, 12:38
Verwijderd
Er gaan wel tering veel maatschappijen over de kop en veel mensen zullen hun baan kwijtraken.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2019, 12:43
Verwijderd
Die komen wel weer aan het werk, bijvoorbeeld bij het spoor, waar een stuk van die markt naartoe verhuist. Daarnaast is het economisch voordeliger om gewoon hun laatstverdiende loon door te betalen dan het missen aan belastinginkomsten van alle vrijstellingen die vliegtuigmaatschappijen krijgen.

Dit is niet controversieel verder, ik snap niet waarom je er zoveel moeite mee lijkt te hebben?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 06:36
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
geef argument vmbo'er
Autj, die doet pijn hoor Oh nee, toch niet. Ik probeer me nu echt een situatie te schetsen waarin ik op het VMBO zit, maar zonder al te veel succes.

Edit: oké, ik liet me ff gaan.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 06:37
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Vliegen is goed voor economie, zowel buitenlandse als binnenlandse, dusja. Dit verhaal over het "spoor" bijvoorbeeld is voornamelijk speculatie, zijn hier ook concrete gegevens over? Daarnaast krijg je een booming business als deze nooit uit de lucht. Letterlijk en figuurlijk. We kunnen ons beter richten op de buitenlandse CO2-uitstoot.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 06:54
Verwijderd
Citaat:
Vliegen is goed voor economie, zowel buitenlandse als binnenlandse, dusja. Dit verhaal over het "spoor" bijvoorbeeld is voornamelijk speculatie, zijn hier ook concrete gegevens over? Daarnaast krijg je een booming business als deze nooit uit de lucht. Letterlijk en figuurlijk. We kunnen ons beter richten op de buitenlandse CO2-uitstoot.
Vliegen is helemaal niet per definitie goed voor de economie. De mogelijkheid goed bereikbaar te zijn is veel beter voor de economie, waarbij afstand/tijd een belangrijke factor is.

Vliegen kost de belastingbetaler juist heel erg veel geld op dit moment, waardoor je zou kunnen stellen dat het juist gigantisch destructief is voor de economie. Anders ga je even aan je economiedocent vragen wat externaliteiten precies zijn.

En daarnaast is CO2 uitstaat iets wat we per capita moeten bekijken en in dat geval scoort Nederland behoorlijk slecht en juist op het gebied van luchtvaart.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 06:55
Verwijderd
Citaat:
Autj, die doet pijn hoor Oh nee, toch niet. Ik probeer me nu echt een situatie te schetsen waarin ik op het VMBO zit, maar zonder al te veel succes.

Edit: oké, ik liet me ff gaan.
Je doet anders behoorlijk veel moeite om wel zo over te komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2019, 08:01
Verwijderd
Citaat:
En daarnaast is CO2 uitstaat iets wat we per capita moeten bekijken en in dat geval scoort Nederland behoorlijk slecht en juist op het gebied van luchtvaart.
Om te beginnen moeten ze die combinatievluchten afschaffen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 15:21
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Je doet anders behoorlijk veel moeite om wel zo over te komen.
Jij niet dan?
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day

Laatst gewijzigd op 10-12-2019 om 15:27.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 15:27
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Bekijk https://www.volkskrant.nl/columns-op....google.com%2F

https://www.parool.nl/nederland/topm....google.com%2F

Dus, gewoon even ter inventarisering, gaan jullie nooit met het vliegtuig? Dat zou namelijk een voor de hand liggende maatregel vanuit jullie zelf kunnen zijn, stel je bent voor de afschaffing.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 17:28
Verwijderd
Onderdompelen in andere culturen ja, daar hoort heen en weer vliegen naar Londen niet bij. Of twee weken naar de Costa Loesoe. Kom nou Dit sluit dus precies aan bij mijn argument dat vluchten op korte afstanden niet hoeven en het beter is om ruimte voor meer langeafstandsvluchten te hebben. Dit is trouwens ook de reden van Lelystad Airport. Ik snap echt niet waarom je dit niet snapt?

"Wij van WC-eend adviseren WC-eend." Laat me niet lachen joh Die man beschermt z'n eigen tent

Citaat:
Dus, gewoon even ter inventarisering, gaan jullie nooit met het vliegtuig? Dat zou namelijk een voor de hand liggende maatregel vanuit jullie zelf kunnen zijn, stel je bent voor de afschaffing.
Ik heb lounge-status bij twee vliegtuigmaatschappijen en vlieg dus veel. Ik zou liever vaker de trein pakken trouwens en doe dat ook zoveel mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Jij niet dan?
Nee. Ik heb steekhoudende argumenten. Jij komt met rare verhalen die alleen maar mijn kant versterken. Zo voer je geen debat of discussie op niveau.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 17:51
Verwijderd
Tuurlijk gaat de topman van een luchtvaartmaatschappij dat zeggen. Hij wil gekke money’s.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 19:33
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Nee. Ik heb steekhoudende argumenten. Jij komt met rare verhalen die alleen maar mijn kant versterken. Zo voer je geen debat of discussie op niveau.
Dat is subjectief.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 19:34
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Onderdompelen in andere culturen ja, daar hoort heen en weer vliegen naar Londen niet bij. Of twee weken naar de Costa Loesoe. Kom nou Dit sluit dus precies aan bij mijn argument dat vluchten op korte afstanden niet hoeven en het beter is om ruimte voor meer langeafstandsvluchten te hebben. Dit is trouwens ook de reden van Lelystad Airport. Ik snap echt niet waarom je dit niet snapt?


"Wij van WC-eend adviseren WC-eend." Laat me niet lachen joh Die man beschermt z'n eigen tent


Ik heb lounge-status bij twee vliegtuigmaatschappijen en vlieg dus veel. Ik zou liever vaker de trein pakken trouwens en doe dat ook zoveel mogelijk.
Schat, prima als jij als CO2 goeroe door het leven wil gaan, ik denk er gewoon anders over

Loungestatus, really. Dat is verassend...
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 19:41
Verwijderd
Bij welke airlines heb je lounge-status?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Dat is subjectief.
Hahahaha, je maakt het steeds mooier. Ondertussen ben je onder PrO gezakt.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Schat, prima als jij als CO2 goeroe door het leven wil gaan, ik denk er gewoon anders over
Je kan niet anders denken over feiten. Wat is dat toch dat iedereen altijd alles maar als mening ziet? Hou op met dat anti-intellectualisme.

Citaat:
Loungestatus, really. Dat is verassend...
Ver-assend ja? Wie werd er gecremeerd?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-12-2019, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Bij welke airlines heb je lounge-status?
Delta en Qatar Airways.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 20:39
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
The great travel hack
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 20:39
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Amsterdam - Moskou met de trein wanneer.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 20:40
Verwijderd
Post-Putin Rusland.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 20:41
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik zou wel meer met de trein willen door Europa i.p.v. vliegen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 20:41
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Post-Putin Rusland.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Delta en Qatar Airways.
Die vliegen op afstanden die je toch niet met een trein kan doen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 20:42
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
#unite_european_railways
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 20:42
Verwijderd
Daarnaast zijn langeafstandsvluchten ook steeds vaker met zuinige toestellen als de 787 en A350.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 20:44
Verwijderd
Citaat:
#unite_european_railways
Nieuwe metrolijn van Amsterdam naar New York. Vanaf 20 April 2069
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 20:45
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Nieuwe metrolijn van Amsterdam naar New York. Vanaf 20 April 2069
Dan wordt New York opeens Nieuw Amsterdam
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Die vliegen op afstanden die je toch niet met een trein kan doen.
Ja maar ik boek Europese vluchten die ik wel doe dus via Delta bij KLM zodat ik naar de Crown mag
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Nieuwe metrolijn van Amsterdam naar New York. Vanaf 20 April 2069
Mocht het zover komen dan zeg je denk ik geen hele vreemde datum.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2019, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Ik zou wel meer met de trein willen door Europa i.p.v. vliegen.
En jij kan het nog jarenlang doen met de mogelijkheid om voor weinig maandenlang door Europa te crossen, inclusief een bak met niet-Europese landen en enkele veerponten.

Interrail!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 07:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.