Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2002, 13:29
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
wat maakt een boek voor jou het lezen waard?? welke 'eigenschappen' moet het hebben.... dus moet het bijvoorbeeld vooral heel grappig zijn of moet het ook een boodschap uitdragen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2002, 14:11
Verwijderd
Ligt er een b'tje aan wat ik ervan verw8. Als ik een boek van Baantjer lees, wil ik niet dat het erg treurig is ofzow. Maar dat verw8 ik wel weer van bijvoorbeeld Ivoren wachters
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 14:44
Verwijderd
Er is eigenlijk maar een eigenschap die een boek moet hebben - het moet maken dat ik verder wil lezen, wil weten hoe het afloopt. Meestal moet het dus spannend zijn, maar dat is niet altijd hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:54
¤Aylin¤
Avatar van ¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
Als ik een boek lees, moet ik me in de hoofdpersoon kunnen inleven..vind ik fijner lezen..het is een beetje moeilijk uit te leggen. Maar dat de schrijver laat zien wie de hoofdpersoon is zijn karakter enzo...ik weet niet of jullie het snappen...maarja..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 21:08
oeski
Avatar van oeski
oeski is offline
Het moet gewoon een goede verhaallijn zijn die niet erg saai en voorspelbaar wordt.
En waar ik toch een hekel aan heb is van die hele gedetailleerde beschrijvingen. Vaak van de meest nutteloze dingen. Bleh
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 22:32
Verwijderd
Citaat:
oeski schreef:
Het moet gewoon een goede verhaallijn zijn die niet erg saai en voorspelbaar wordt.
En waar ik toch een hekel aan heb is van die hele gedetailleerde beschrijvingen. Vaak van de meest nutteloze dingen. Bleh
Neeej die vind ik juist leuk
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 10:26
Verwijderd
Citaat:
oeski schreef:

En waar ik toch een hekel aan heb is van die hele gedetailleerde beschrijvingen. Vaak van de meest nutteloze dingen. Bleh
á la Couperus?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 16:26
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

á la Couperus?
á la Sartre




voor mij moet het onderwerp van een boek me interesseren. Bijvoorbeeld bij sartre, hij kan dingen heel uitgebreid beschrijven, bijvoorbeeld 1 á 2 blz's over een deurknop. Dat boeit me bij hem, omdat hij er op andere manieren tegen aankijkt.
Ook moet het boek niet overduidelijk voorspelbaar zijn, zoals bij de boeken van Virginia Andrews, ik heb de Dawn-serie gelezen, als je die hebt gelezen, ken je de rest ook.
Dat zijn mijn eisen wel
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 18:41
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
¤Aylin¤ schreef:
Als ik een boek lees, moet ik me in de hoofdpersoon kunnen inleven..vind ik fijner lezen..het is een beetje moeilijk uit te leggen. Maar dat de schrijver laat zien wie de hoofdpersoon is zijn karakter enzo...ik weet niet of jullie het snappen...maarja..
ik geloof dat ik wel begrijp wat je bedoeld... heb zelf altijd dat ik het wel lekker lezen vind als je de hoofdpersoon goed leert kennen.. dan kun je je veel beter in hem of haar inleven... helemaal leuk lezen is het wanneer je het gevoel krijgt dat de hoofdpersoon zo een vriend van je zou kunnen zijn, ookal 'leeft' hij of zij in een heel andere tijd of situatie...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 11:17
Bauduin
Bauduin is offline
Het onderwerp moet me zowiezo boeien anders ga ik het helemaal niet lezen, ik vind boeken heel gauw saai dus wat spanningen maken het er wel beter op. Er moet wel wat gebeuren zegmaar en niet iets wat je al had zien aankomen. Qua beschrijvingen enzo vind ik het wel koel als ze een goede beschrijving geven van een situatie of locatie als het maar niet té uitgebreid wordt, zoals een hele bladzijde over hoe een kamer eruit ziet, dat vind ik gewoon zwaar irritant.Zoals een paar andere moet ik me ook in kunnen leven in de hoofdpersonen, wat ze doormaken enzo dat wil ik meestal wel gewoon goed begrijpen of goed kunnen voorstellen.
__________________
Rijd Je Op Een Paard De School In?!?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 12:34
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Een boek spreekt me aan wanneer ik me helemaal kan verdiepen in de hoofdpersoon. Het karakter van die persoon moet duidelijk zijn ... Zo vind ik boeken die in de ik-vorm geschreven zijn erg fijn. Verder houd ik ook niet echt van gedetailleerde beschrijvingen van een kamer ofsow, het ligt er eigenlijk maar net aan hoe zoiets beschreven wordt. Sommige schrijvers kunnen het zo levendig vertellen dat het leuk blijft.
En humor in een boek vind ik super belangrijk.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 18:30
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
ja ik-vorm is inderdaad lekker lezen... ik vond ut eerst juist irritant maar de laatste jaren vind ik ut wel fijn.... je krijgt er een meer betrokken gevoel bij....

wat ik ook belangrijk vind (als het boek in het heden speelt) is dat het gaat over iets wat mij ook interesseert, dat ik een beetje op 1 lijn zit met de hoofdpersoon eigenlijk....
en een beetje psychisch... met achterliggende gedachtes enzo... maakt het (voor mij) boeiender... anders vind ik het snel oppervlakkig. het moet wel echt ergens over gaan...

bij geschiedenis boeken hou ik wel van stoere meisjes verhalen zoals hasse simonsdochter
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 13:17
¤Aylin¤
Avatar van ¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
Citaat:
sublime schreef:


ik geloof dat ik wel begrijp wat je bedoeld... heb zelf altijd dat ik het wel lekker lezen vind als je de hoofdpersoon goed leert kennen.. dan kun je je veel beter in hem of haar inleven... helemaal leuk lezen is het wanneer je het gevoel krijgt dat de hoofdpersoon zo een vriend van je zou kunnen zijn, ookal 'leeft' hij of zij in een heel andere tijd of situatie...
dat bedoel ik ja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren de 7 eigenschappen van effectief leiderschap
RKY27
2 13-06-2009 22:45
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie Leven: "Evolutie of schepping?"
BiL@L
13 03-12-2003 11:02
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheďsme...
BiL@L
62 17-09-2003 04:17
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36
Verhalen & Gedichten wie kan mij helpen met het boek van Anne Frank - Achterhuis
nivava
6 06-10-2002 09:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.