Oud 15-02-2018, 09:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hebben van die afvalcontainers in de straat die elke dag minstens één keer geleefd worden. Wel fijn want dan kan je in de zomer dingen die gaan stinken gewoon gelijk buiten weggooien. De Roteb heeft een complex op de maasvlakte waar ze alles achteraf scheiden dus ik houd alleen papier, glas en batterijen apart. Papier breng ik naar de roeivereniging want in die container kan gewoon een hele doos in één keer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 15-02-2018, 09:36
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Bij mijn oppasadres in de buurt wordt ook verwacht dat iedereen alles scheidt. Daar wordt het gft maar 1x in de 4 weken geleegd. Aan het eind vd maand wil je die container echt niet meer open trekken met al die poepluiers
Oud 15-02-2018, 09:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Luiers zijn toch geen GFT?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-02-2018, 10:05
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Hier wordt 1 keer per vier weken PMD opgehaald, 1 keer papier en 2 keer GFT. Restafval moet je zelf naar de ondergrondse container brengen.
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Oud 15-02-2018, 10:26
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Bij mijn oppasadres in de buurt wordt ook verwacht dat iedereen alles scheidt. Daar wordt het gft maar 1x in de 4 weken geleegd. Aan het eind vd maand wil je die container echt niet meer open trekken met al die poepluiers
Citaat:
Luiers zijn toch geen GFT?
Ik bedoelde restafval, goedemorgen
Oud 15-02-2018, 10:48
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wij hebben ook een papiercontainer sinds kort! Maar die staat achter slot en grendel en niemand weet precies wanneer dat ding buiten wordt gezet, dus dat helpt niet echt.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 15-02-2018, 10:52
Verwijderd
Hier wordt ook alles gescheiden en moeten we het plastic zelf wegbrengen. Maar sinds diftar is in gegaan bracht niemand hun plastic meer weg en lag het overal, met als gevolg dat je nu een steen in elke richting kunt gooien en zo'n lelijke container kunt raken.
Oud 15-02-2018, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Hier wordt 1 keer per vier weken PMD opgehaald, 1 keer papier en 2 keer GFT. Restafval moet je zelf naar de ondergrondse container brengen.
Ook zo'n lachertje, dat PMD. "Alleen schoon, droog plastic" _O-
Oud 15-02-2018, 11:45
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Als het je gemoedstoestand helpt moet je vooral de effort erin blijven steken maar het is echt totaal nutteloos om je afval te scheiden. De afvalverwerkers kunnen het sneller & goedkoper. De enige reden waarom de overheid ons zelf laat scheiden is zodat we bewuster worden van het geheel maar in principe is papier, glas & statiegeld apart inleveren meer dan voldoende.
Plastic, blik, pakken etc. wordt hier gratis opgehaald, groenafval gaat in de compostbak. Voor het wegbrengen van een zak afval betaal ik al snel €2,-
Als ik niet zou scheiden denk ik dat ik per 1 à 2 weken een zak afval aan moet bieden en nu is dat er 1 per 1,5 maand. Scheelt me al snel ruim €50,- op jaarbasis (of 75% aan kosten)
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 15-02-2018, 11:46
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Waar ik woon wordt het papier niet eens gescheiden, alles gaat in dezelfde bakken.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 15-02-2018, 11:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Oma is al weken aan het zeuren dat ze met me wil gaan winkelen, maar ik heb daar echt totaal geen zin in. Vorige keer dat ik met haar ging winkelen kochten we een rokje (fijn rokje, lekker basic en draagbaar) en twee truien. De ene trui is te klein en de andere is totaal niet mijn smaak, maar oma kon beter naar de verkoopster luisteren dan naar mij . Ook in dit gesprek komt mijn nee totaal niet aan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-02-2018, 11:52
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar je kunt toch gewoon niet gaan?
Oud 15-02-2018, 11:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar je kunt toch gewoon niet gaan?
Ik ga ook niet, maar het begint wel een vraag te worden waar ik gemiddeld zo'n drie keer per week nee tegen moet zeggen, en dat is wel enigszins irritant.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-02-2018, 12:15
Verwijderd
"oma, ik ga niet meer met jou winkelen. Je hebt een heel andere smaak dan ik en dat is prima, maar je dringt me dingen op waar ik niet blij van wordt. Als ne iets leuks met me wil gaan doen, kunnen we beter x of y doen, daar worden we allebei gelukkig van."
Oud 15-02-2018, 12:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
"oma, ik ga niet meer met jou winkelen. Je hebt een heel andere smaak dan ik en dat is prima, maar je dringt me dingen op waar ik niet blij van wordt."
Dit heb ik echt al heel vaak gezegd. Andere dingen die oma graag samen doet zijn mijn huis schoonmaken (dat vind ik stressvol, en doe ik liever niet) en dat is het ongeveer. Oma kan ook niet zo veel meer, een middagje weg is eigenlijk al te vermoeiend, films zijn uit den boze en gezellig thee drinken is ook vooral proberen me niks aan te trekken van haar commentaar op alle keuzes die ik in mijn leven maak.
Samen met haar bij papa eten is nog het beste uit te houden
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-02-2018, 12:41
Verwijderd
Zijn er nog wel leuke dingen met oma? Ij hoor je eigenlijk alleen maar negatief over haar.
Oud 15-02-2018, 12:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zijn er nog wel leuke dingen met oma? Ij hoor je eigenlijk alleen maar negatief over haar.
Oma is heel lief en zorgzaam, en ze bedoelt het allemaal heel goed, maar ik vind het vooral lastig om met haar om te gaan. Ze ziet mij echt als hulpeloos klein meisje waar ze over moet moederen (en als vrouw ben ik natuurlijk sowieso al compleet incapabel ondanks dat ik zelf alles geregeld heb met de afwikkeling van het testament van mijn moeder, leegruimen en verkopen van mijn ouderlijk huis terwijl meneer de bewindvoerder compleet incapabel is). Ze begrijpt en respecteert veel keuzes die ik maak totaal niet (toen het uit ging met mijn ex stond ze aan zijn kant en ze wil eigenlijk nog steeds dan wij weer bij elkaar komen ) en dat maakt het heel vermoeid om met haar om te gaan. Alsof ik me steeds moet verantwoorden en bewijzen terwijl het toch nooit goed genoeg is. Dat ik prima voor mezelf kan zorgen, en zelf keuzes kan maken over naar welke kerk ik ga, dat ziet ze niet.

Afstand creëren blijft lastig en dubbel, want ik ben haar enige kleinkind en ze heeft ook al geen dochter meer, ik ben alles wat belangrijk voor haar is.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-02-2018, 13:12
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, lekker uit schuldgevoel dingen met haar doen. Misschien moet je gewoon eens duidelijk zeggen dat ze moet ophouden met bemoeien. Dan maar ruzie. Dit is ook niks.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 15-02-2018, 13:32
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik had ook een lastige relatie met mijn oma: ze was een slechte moeder en een vervelende echtgenote en erg bemoeierig en opdringerig. Ze heeft bijvoorbeeld geprobeerd een statement maken met testament door mij erin op te nemen en mijn nichtje niet.
Sinds ik haar behandel als een zesjarige (liefdevol maar vooral heel streng, duidelijk in grenzen en consequenties zoals minder telefoongesprekken als ze zich er niet aan houdt) hebben we behoorlijk leuk contact en heeft ze zelfs af en toe leuk contact met mijn moeder, als ik erbij ben en ze weet dat ik de telefoon afpak als ze gaat lopen "kankeren" zoals ze het zelf noemt. Als ze begint te zeuren over mijn beroepskeuze ('maar schrijven kun je tenminste echt goed, zo zonde dat je bent gaan zingen') herhaal ik gewoon 'ik vind het vervelend en onaardig als je dat zegt, ik wil graag dat je erover ophoudt' en dat snapt ze na twee, drie keer wel.

Natuurlijk is mijn oma niet jouw oma maar echt duidelijk grenzen stellen en niks doen uit ja maar zielig, heeft een wereld van verschil gemaakt.
Oud 15-02-2018, 13:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja, lekker uit schuldgevoel dingen met haar doen. Misschien moet je gewoon eens duidelijk zeggen dat ze moet ophouden met bemoeien. Dan maar ruzie. Dit is ook niks.
Ik heb haar ongeveer een half jaar geleden m'n huis uit gezet toen ze weer zomaar langs kwam en ook weer overal tegenaan ging bemoeien. Dat heeft toen wel even indruk gemaakt, maar het effect daarvan is nu wel weer weg.
Met oma praten of ruzie maken heeft gewoon heel weinig nut, het gaat echt het ene oor in en het andere uit. En negeer ik haar, dan belt zeg me op of staat ze ineens voor de deur, of moet ik van papa horen dat oma steeds naar me vraagt (waarna ze alsnog weer langs komt of blijft opbellen).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-02-2018, 14:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik ga ook niet, maar het begint wel een vraag te worden waar ik gemiddeld zo'n drie keer per week nee tegen moet zeggen, en dat is wel enigszins irritant.
Of je gaat met haar winkelen voor spullen voor haar. Mijn oma vond het altijd fijn als ik haar kon helpen met passen en zoeken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-02-2018, 14:20
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Of je gaat met haar winkelen voor spullen voor haar. Mijn oma vond het altijd fijn als ik haar kon helpen met passen en zoeken.
Dat doet ze (gelukkig) met een vriendin. Voor m'n moeder kon ik altijd wel goed winkelen, maar oma doet dat echt met één vriendin die ze daar blind in vertrouwdt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-02-2018, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Plastic, blik, pakken etc. wordt hier gratis opgehaald, groenafval gaat in de compostbak. Voor het wegbrengen van een zak afval betaal ik al snel €2,-
Als ik niet zou scheiden denk ik dat ik per 1 à 2 weken een zak afval aan moet bieden en nu is dat er 1 per 1,5 maand. Scheelt me al snel ruim €50,- op jaarbasis (of 75% aan kosten)
Dat is nog geen 14 cent per dag en daar heb je dan een hele verzameling aan bakken voor in huis en bent er ongeveer 10 keer zoveel energie aan kwijt. Ik flikker het voor die 15 cent per dag wel gewoon allemaal bij elkaar
Oud 15-02-2018, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Ik heb haar ongeveer een half jaar geleden m'n huis uit gezet toen ze weer zomaar langs kwam en ook weer overal tegenaan ging bemoeien. Dat heeft toen wel even indruk gemaakt, maar het effect daarvan is nu wel weer weg.
Met oma praten of ruzie maken heeft gewoon heel weinig nut, het gaat echt het ene oor in en het andere uit. En negeer ik haar, dan belt zeg me op of staat ze ineens voor de deur, of moet ik van papa horen dat oma steeds naar me vraagt (waarna ze alsnog weer langs komt of blijft opbellen).
Maar waarom is het jouw probleem dat zij je dan mist en op die manier contact eist? Je vader kab zeggen "dat moet je uitzoeken met Eline" en de telefoon kun je niet opnemen. Als ze voor de deur staat, duidelijk maar vriendelijk uitleggen waarom je zo doet en dan de deur achter je dichtgooien. My god, het is niet eens mijn oma en ik word alleen al doodmoe van wat je hier post. Het is fijn dat ze bezorgd is en dat ze het lief bedoeld, maar uiteindelijk is dat niet jouw probleem. Maak het dat dan ook niet.
Oud 15-02-2018, 17:00
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik kan me 't wel voorstellen dat het lastig is, want het is toch familie. De mijne weet me ook altijd een behoorlijk schuldgevoel aan te praten.
Mijn oma lag afgelopen weekend in het ziekenhuis en ik ben niet langsgeweest, want 1) ze was erg bevattelijk voor ziektes en 2) ze had rust nodig. Dus ik krijg van m'n moeder te horen dat ik 'r moet appen. Okee, deed ik, maar toen 'deed haar telefoon raar', dus dat heeft ze niet gezien. Toen kreeg ik een appje van m'n moeder 'Je kan 'r anders ook bellen'. Maar dat heb ik niet gedaan, want ze mocht die dag toch al naar huis en was slecht bij stem.
Ik weet gewoon dat er over me wordt geluld omdat ik niet ben langsgeweest en dat is kakkie-frustrerend. Alsof ik geen reet om m'n oma geef.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 15-02-2018, 17:04
Verwijderd
Oh, maar dat het niet makkelijk is, snap ik zeker! Er werd door mijn schoonfamilie ook een tijd van alles gevonden van mij omdat ik mijn eigen plan trok en dat was - ook voor Jos - niet heel makkelijk. Maar wat ik oprecht niet snap, is dat er iemand is die je blijkbaar alleen maar energie kost en waar je niets van terug krijgt, al lange tijd, en dat je daar niets mee doet (of wil doen). Dat dat een tijd zo kan zijn snap ik ook, maar al zolang als ik me kan herinneren, post Eline alleen maar over hoe moeilijk het met oma is. En dat vind ik bijzonder, omdat ik dat oprecht niet begrijp.
Oud 15-02-2018, 17:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ben opgegroeid met oma, oma paste op en als oma niet bij ons was gingen wij bij oma lunchen of avondeten. Ik snap dus heel goed dat oma over me moedert en graag betrokken is. Ik heb een hele andere band met haar dan met de opa en oma die verder weg wonen. Mijn moeder had heel veel moeite met het feit dat ik ging puberen (toen ik achttien was ) en dat ik meer zelfstandigheid wilde. Zij was zelf ook nog super close met haar moeder. Verschil is dat mijn oma nog wel enig respect voor mijn moeder had, en mij echt ziet als klein meisje. Ik geef heel veel om oma en ik zou niet willen dat we geen contact meer hadden (ik heb jarenlang opa van vaders kant niet gezien, dat haal je niet meer in, en je grootouders worden er ook niet jonger op). Die balans vinden tussen oma toelaten en goed voor mezelf zorgen blijft een uitdaging. Oma is gewoon oud en volgens mij ook niet meer(?) zo heel intelligent en al helemaal niet inlevend en daar kan je gewoon weinig aan doen.

Tegelijkertijd mag ik wel haar auto lenen als het nodig is, en biedt ze aan om voor de hele familie sjaals te breien en zegt ze elke keer dat ze me ziet dat Luna zo'n mooie kat is. Ze heeft echt de beste bedoelingen, maar het komt er vaak niet zo lekker uit.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-02-2018, 18:01
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Als het je gemoedstoestand helpt moet je vooral de effort erin blijven steken maar het is echt totaal nutteloos om je afval te scheiden. De afvalverwerkers kunnen het sneller & goedkoper. De enige reden waarom de overheid ons zelf laat scheiden is zodat we bewuster worden van het geheel maar in principe is papier, glas & statiegeld apart inleveren meer dan voldoende.
Maar ik wil juist dat ik minder afval maak, ipv zoveel mogelijk recyclen! Dus zo min mogelijk dingen kopen waar afval omheen zit (groente zonder plastic, brood zonder zak of zelf bakken, eigen beker mee ipv wegwerp van de kiosk etc.).
In den haag heb ik wel een tijdje afval gescheiden, maar toen had iemand uit mijn straat een foto gemaakt van het groenafval dat bij de restafval werd geflikkerd door de vuilnismannen. Toen ben ik er meteen mee opgehouden. In Delft worden gft en rest wel gescheiden opgehaald.

En phoebe, heb het nu ook gevonden. Zit er eentje hier niet heel ver vandaan.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 15-02-2018, 18:07
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja zo had ik het ook begrepen pip!

Wij hebben zelf een composthoop waar ik gft in gooi. Dat gebruik ik ook weer voor mijn planten, dus ook geen verpakking voor plantenvoeding.
Oud 15-02-2018, 19:06
Verwijderd
Ja dat is een heel goed streven Ik reageerde daar niet zozeer op trouwens.

Hou trouwens goed in de gaten dat iets als "je eigen beker meenemen" slechter voor het milieu kan zijn dan een papieren beker van de kiosk gebruiken en dan heb ik het over enkele ordes van groottes slechter. Helemaal als je met de hand afwast.
Oud 15-02-2018, 19:07
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Waar ik nu woon zijn er geen aparte vuilnisbakken. Alleen oud papier kan ik recyclen, maar plastic en gft niet. Best slecht. In het dorp van m'n ouders zijn ze verplicht om 4 verschillende bakken te hebben en krijgen ze boetes als ze niet correct scheiden.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 15-02-2018, 19:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb vandaag zo'n mooie nieuwe plant gekocht
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-02-2018, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Waar ik nu woon zijn er geen aparte vuilnisbakken. Alleen oud papier kan ik recyclen, maar plastic en gft niet. Best slecht. In het dorp van m'n ouders zijn ze verplicht om 4 verschillende bakken te hebben en krijgen ze boetes als ze niet correct scheiden.
Ik denk dat het opzich nog helemaal niet zo slecht hoeft te zijn dus, zoals ik al zei. Feitelijk is het beter/goedkoper om te scheiden bij verwerking.
Oud 15-02-2018, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Ik ben opgegroeid met oma, oma paste op en als oma niet bij ons was gingen wij bij oma lunchen of avondeten. Ik snap dus heel goed dat oma over me moedert en graag betrokken is. Ik heb een hele andere band met haar dan met de opa en oma die verder weg wonen. Mijn moeder had heel veel moeite met het feit dat ik ging puberen (toen ik achttien was ) en dat ik meer zelfstandigheid wilde. Zij was zelf ook nog super close met haar moeder. Verschil is dat mijn oma nog wel enig respect voor mijn moeder had, en mij echt ziet als klein meisje. Ik geef heel veel om oma en ik zou niet willen dat we geen contact meer hadden (ik heb jarenlang opa van vaders kant niet gezien, dat haal je niet meer in, en je grootouders worden er ook niet jonger op). Die balans vinden tussen oma toelaten en goed voor mezelf zorgen blijft een uitdaging. Oma is gewoon oud en volgens mij ook niet meer(?) zo heel intelligent en al helemaal niet inlevend en daar kan je gewoon weinig aan doen.

Tegelijkertijd mag ik wel haar auto lenen als het nodig is, en biedt ze aan om voor de hele familie sjaals te breien en zegt ze elke keer dat ze me ziet dat Luna zo'n mooie kat is. Ze heeft echt de beste bedoelingen, maar het komt er vaak niet zo lekker uit.
Mjah snap ik ook. Het is ook niet zwart/wit en dat snap ik ook wel, al lijkt dat misschien niet zo ik stond al niet t bekend om mijn subtiliteit, dat is sinds mijn zwangerschap niet minder geworden. Maarrrrrr er moet toch een manier te vinden zijn die voor jullie allebei werkt? Frusterend dit, ik wil het oplossen want dit is stom
Oud 15-02-2018, 19:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mjah snap ik ook. Het is ook niet zwart/wit en dat snap ik ook wel, al lijkt dat misschien niet zo ik stond al niet t bekend om mijn subtiliteit, dat is sinds mijn zwangerschap niet minder geworden. Maarrrrrr er moet toch een manier te vinden zijn die voor jullie allebei werkt? Frusterend dit, ik wil het oplossen want dit is stom
Ik heb het hier met mijn psycholoog hier ook eindeloos over gehad, soms gaat het beter en snapt oma het een beetje als ik mijn grenzen aangeef, en soms gaat het minder. Weinig thuis zijn en oma een paar keer voor een dichte deur laten staan is redelijk effectief. Echt oplossen gaan we het denk ik niet, want ik kan niet zo goed mijn behoeften aanpassen (ik wil graag een oma die gezellig een kopje thee komt drinken en dan wat aardigs zegt) en oma kan niet zo goed haar manier van liefde tonen aanpassen (schoonmaken, helpen, moederen).

Als mijn achternichtje er bij is, is mijn oma trouwens leuker (achternichtje gaat bij de politie, dus dan is oma eventjes iets meer bezorgd om het achternichtje dan om mij) en doen we spelletjes
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-02-2018, 19:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je had mijn opa en oma even moeten kunnen lenen, Eline
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-02-2018, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Mjah snap ik ook. Het is ook niet zwart/wit en dat snap ik ook wel, al lijkt dat misschien niet zo ik stond al niet t bekend om mijn subtiliteit, dat is sinds mijn zwangerschap niet minder geworden. Maarrrrrr er moet toch een manier te vinden zijn die voor jullie allebei werkt? Frusterend dit, ik wil het oplossen want dit is stom
Nee hoor, soms valt het kwartje echt niet. Zie mijn moeder.
Oud 15-02-2018, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het hier met mijn psycholoog hier ook eindeloos over gehad, soms gaat het beter en snapt oma het een beetje als ik mijn grenzen aangeef, en soms gaat het minder. Weinig thuis zijn en oma een paar keer voor een dichte deur laten staan is redelijk effectief. Echt oplossen gaan we het denk ik niet, want ik kan niet zo goed mijn behoeften aanpassen (ik wil graag een oma die gezellig een kopje thee komt drinken en dan wat aardigs zegt) en oma kan niet zo goed haar manier van liefde tonen aanpassen (schoonmaken, helpen, moederen).

Als mijn achternichtje er bij is, is mijn oma trouwens leuker (achternichtje gaat bij de politie, dus dan is oma eventjes iets meer bezorgd om het achternichtje dan om mij) en doen we spelletjes
Dan maar gewoon afspreken als je achternichtje er is!
Citaat:
Nee hoor, soms valt het kwartje echt niet. Zie mijn moeder.
Ik vind dat stom en vind dat dat dan maar gewoon opgelost moet worden. Schijt aan de wereld dat dat dan niet kan. Ik vind dat dat evengoed moet. Ik ken je moeder verder ook niet, dus ik vind dat dat evengoed opgelost moet worden.

Verder heb ik best een normaal wereldbeeld en zo.
Oud 15-02-2018, 20:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je had mijn opa en oma even moeten kunnen lenen, Eline
Lief!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-02-2018, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat stom en vind dat dat dan maar gewoon opgelost moet worden. Schijt aan de wereld dat dat dan niet kan. Ik vind dat dat evengoed moet. Ik ken je moeder verder ook niet, dus ik vind dat dat evengoed opgelost moet worden.

Verder heb ik best een normaal wereldbeeld en zo.
Niet kwoten aub.

Probeer de kleur groen eens aan een blinde uit te leggen.

Laatst gewijzigd op 15-02-2018 om 21:20.
Oud 15-02-2018, 20:20
Verwijderd
Niet alle problemen hebben een oplossing. Helaas.
Oud 15-02-2018, 20:27
Verwijderd
Heftig hoor Bas. Ik weet ook wel dat niet alles opgelost kan, moet en hoeft te worden, maar soms frustreert me dat mateloos. Omdat mensen er (onnodig) last van blijven houden, omdat niemand er beter van wordt, omdat het oneerlijk is, omdat er geen recht wordt gedaan aan iemand's gevoelens, omdat het (in mijn ogen) zoveel beter kan. En ik weet dat dat onrealistisch is en naïef en dom en kinderlijk, maar dat is wel wat me soms gebeurd. Oprecht (en nutteloos) boos worden vanwege situaties die in mijn ogen oneerlijk of gemeen of wat dan ook zijn. Ik weet dat dat geen zin heeft, maar soms doe ik dat. Niet zo vaak meer omdat ik op mijn werk ook steeds beter om leer gaan met oneerlijke situaties waar geen oplossing voor is, maar zo nu en dan doe ik dat nog eens. En alle hormonen die er nu rondzwiepen in mijn lijf helpen daar niet bij.
Oud 15-02-2018, 21:19
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Niet alle problemen hebben een oplossing. Helaas.
*Schouderklopje* bij sommige dingen moet je je idd maar gewoon neerleggen. Ik heb ook nogal een aparte relatie met m'n vader, maar hij gaat toch nooit veranderen. Dan naar veranderen hoe ik ermee omga.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 15-02-2018, 21:59
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja dat is een heel goed streven Ik reageerde daar niet zozeer op trouwens.

Hou trouwens goed in de gaten dat iets als "je eigen beker meenemen" slechter voor het milieu kan zijn dan een papieren beker van de kiosk gebruiken en dan heb ik het over enkele ordes van groottes slechter. Helemaal als je met de hand afwast.
dat vind ik een gek oogpunt. Ik gebruik niet méér water voor mijn afwas om die beker af te wassen, en het plastic laagje en de inkt in die kartonnen kioskbeker zijn weer niet afbreekbaar, er moet afval worden verwerkt.. waar is die meeneembeker slechter?
Oud 15-02-2018, 22:06
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb vandaag zo'n mooie nieuwe plant gekocht
Een gatenplant?

Och ja, familie Mijn moeder heeft laatst weer een enorme terugval gehad en is echt tenenkrommend vermoeiend, momenteel. Echt heel kut dat iemand zo zijn ziekte kan 'zijn'. En ze kan er zelf niets aan doen, maar dat is elke keer weer moeilijker te begrijpen, omdat ze haar ziekte nogal eens als excuus gebruikt voor dingen. Ik vier zaterdag voor het laatst mijn verjaardag thuis en ik hoop dat dat wel een beetje gezellig wordt...
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 15-02-2018, 22:08
Verwijderd
Citaat:
dat vind ik een gek oogpunt. Ik gebruik niet méér water voor mijn afwas om die beker af te wassen, en het plastic laagje en de inkt in die kartonnen kioskbeker zijn weer niet afbreekbaar, er moet afval worden verwerkt.. waar is die meeneembeker slechter?
Edoch, de productie van zo'n plastic/papieren bekertje heeft een vele malen lagere carbon footprint dan de mok en het afwassen. Echt waar. En dat betekent ook minder fijnstof enzo. Helemaal als het van gerecycled papier wordt gemaakt.
Oud 15-02-2018, 22:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Een gatenplant?
Nee, een calathea musaica. Ik ben echt gefascineerd door het blad van deze plant.




Citaat:
Och ja, familie Mijn moeder heeft laatst weer een enorme terugval gehad en is echt tenenkrommend vermoeiend, momenteel. Echt heel kut dat iemand zo zijn ziekte kan 'zijn'. En ze kan er zelf niets aan doen, maar dat is elke keer weer moeilijker te begrijpen, omdat ze haar ziekte nogal eens als excuus gebruikt voor dingen. Ik vier zaterdag voor het laatst mijn verjaardag thuis en ik hoop dat dat wel een beetje gezellig word...
Oh meh, wat vervelend. Hopelijk valt het allemaal mee zaterdag!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-02-2018, 22:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Edoch, de productie van zo'n plastic/papieren bekertje heeft een vele malen lagere carbon footprint dan de mok en het afwassen. Echt waar. En dat betekent ook minder fijnstof enzo. Helemaal als het van gerecycled papier wordt gemaakt.
Maar zo'n mok/ beker gebruik je toch ook langere tijd. En afwassen doe je toch al.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-02-2018, 22:14
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nee, een calathea musaica. Ik ben echt gefascineerd door het blad van deze plant.
Ohhh Die hebben ze bij D&K ook regelmatig! Zo mooiiiii

[afbeelding]





Oh meh, wat vervelend. Hopelijk valt het allemaal mee zaterdag!
Ja Hopelijk zit ze niet de hele avond te zenuwen, vooral.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 15-02-2018, 22:23
Verwijderd
Ik zal zaterdag duimen Miekje!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.