Oud 30-08-2018, 11:33
Protected22
Protected22 is offline
Hallo Scholieren.com Forum leden.

Ik heb jullie advies nodig over iets.

Er is een meisje op mijn werk waarvan ik denk dat zij mij wel leuk vind. Ik vind haar zelf ook wel leuk maar ik loop tegen wat probleempjes aan.

Zij werkt bij de kassa afdeling en ik als vakkenvuller. Hierdoor hebben we verschillende werktijden en komen we elkaar alleen op zondag vlak voor onze shifts tegen. Ik heb wel eens een leuk praatje met haar gehad alleen dat werdt beetje afgekapt omdat er toen wat andere collega's van haar kwamen.

Waarom ik trouwens denk dat ze me leuk vind is omdat ze 1x toen ik in het magazijn een nieuwe kar met vracht aan het pakken was opeens vroeg hoe laat ik klaar was met mijn shift en of ik het leuk zou vinden om samen het haar te fietsen. Helaas eindigde mijn shift 2 uur later dan die van haar waardoor dat helaas niet lukte.

Een ander probleempje waar ik tegen aan loop is mijn onzekerheid. Ik had 3 maanden geleden een oud klasgenote van mij uitgevraagd, alleen liep dat zeer raar af waardoor ik wat onzekerder ben geworden en ik een soort van afhoudend ben geworden. (topic is hier te vinden daarover: https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1943884). Ik ben door die onzekerheid ook beetje bang voor het feit dat ze misschien het eerst vriendschappelijk bedoelde en dat ik het soort van verkeerd begrepen heb. (dus dat ze me niet leuk vind maar meer als vrienden bedoelde)

Ook iets anders waar ik tegen aan loop is het feit dat ik een soort "saai typetje' ben. Ik ben namelijk iemand die niet graag gaat stappen, geen alcohol drinkt en ook niet rookt. Ik ben wel eens gaan stappen met wat vrienden, maar ik merkte toen dat ik het niet zo waardeerde omdat ik toen een soort van lonely was vanwege het feit dat ik geen alcohol drink.

Iets anders wat ook in mijn hoofd speelt is steeds 1 ding: Ik ben 18 en zij is 16. is dat dan niet raar om een relatie te hebben? Ik ken wel iemand die zelf

Ik zag wel een topic uit 2002 met een heel verhaal er dating enz. Maar wist niet zeker of dat hierbij ook kon helpen. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=9772)

Wat is het beste om te doen hiervoor? Gewoon laten zoals t nu is of er voor gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2018, 11:53
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als je niets doet weet je zeker dat het nooit wat wordt.

Probeer haar eerst te leren kennen door inderdaad een keer samen te fietsen of een keer af te spreken in de stad of het dorp waar jullie wonen en/of werken. Dan hebben jullie de mogelijkheid om elkaar beter te leren kennen en zien jullie vanzelf wel of het klikt en of er gedeelde interesses zijn etc. Je kunt jezelf nu wel allemaal scenario's in je hoofd halen, maar je weet het pas als je het probeert.

En op jouw leeftijd is 2 jaar verschil helemaal niet zo gek, daar moet je je niet druk over maken.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2018, 11:56
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Meisjes van 16 kunnen erg volwassenen zijn kan ik je vertellen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2018, 13:41
Protected22
Protected22 is offline
Citaat:
Als je niets doet weet je zeker dat het nooit wat wordt.

Probeer haar eerst te leren kennen door inderdaad een keer samen te fietsen of een keer af te spreken in de stad of het dorp waar jullie wonen en/of werken. Dan hebben jullie de mogelijkheid om elkaar beter te leren kennen en zien jullie vanzelf wel of het klikt en of er gedeelde interesses zijn etc. Je kunt jezelf nu wel allemaal scenario's in je hoofd halen, maar je weet het pas als je het probeert.

En op jouw leeftijd is 2 jaar verschil helemaal niet zo gek, daar moet je je niet druk over maken.
Dan zal ik dat wel aanstaande zondag als ik haar weer op werk tegenkom proberen.

Citaat:
Meisjes van 16 kunnen erg volwassenen zijn kan ik je vertellen
Kan denk ik wel verschillen per persoon, Maar in het algemeen heb je wel gelijk ja.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2018, 01:26
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
En 18 en 16 jaar kan prima.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 31-08-2018, 23:28
lisa1210
lisa1210 is offline
Het is voor de meeste niet echt een bezwaar als je niet drinkt of rookt daardoor hoef je noet perse saai te zijn.
Ik drink zelf ook niet en rook ook niet maar ga prima mee naar de kroeg met mijn vrienden en heb het prima naar mijn zin. En kwa leeftijdsverschil hoef je je er ook geen zorgen te maken mijn ouders verschillen 22 jaar en zijn al 13 jaar getrouwd. Ze kregen wat toen mijn moeder 16 was dus het kan best wat worden.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2018, 14:52
Protected22
Protected22 is offline
Ik had vandaag een gezellig gesprek met haar vlak voor onze shifts. Het is heel twijfelachtig. De ene keer lijkt het alsof ze het teken geeft dat ze me niet leuk vind. Maar de andere keer juist tekens dat ze me leuk vind.

Iets anders wat ik me afvroeg. Op internet zie ik soms naar voren komen over een of andere 3-maal-is-scheepsrecht regel. Hoe zit dat daarmee? Volgens die zogenoemde regel zou het meisje de jongen maar 3 kansen geven om uitgevraagd te worden en anders is die jongen volgens die regel niks meer waard om moeite voor te doen. Klopt die regel of niet? (voor de meisjes die dit lezen) zo ja, dan zou ik dus volgens die regel al niet meer te moeite waard zijn.

Laatst gewijzigd op 02-09-2018 om 17:46.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2018, 21:40
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Ik denk dat die regel tussen de falbeltjes hoort. Meisjes zullen echt geen guidelines en stappenplannen hebben liggen voor dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2018, 22:14
Protected22
Protected22 is offline
Citaat:
Ik denk dat die regel tussen de falbeltjes hoort. Meisjes zullen echt geen guidelines en stappenplannen hebben liggen voor dit soort dingen.
Ik vond het idd zelf ook al een vrij overdreven regel dan. Die regel forceerd dan de jongen om in 3 contact momenten meteen het meisje uit te vragen. Zo snel gaat dat denk ik ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2018, 22:29
Protected22
Protected22 is offline
Citaat:
Ik had vandaag een gezellig gesprek met haar vlak voor onze shifts. Het is heel twijfelachtig. De ene keer lijkt het alsof ze het teken geeft dat ze me niet leuk vind. Maar de andere keer juist tekens dat ze me leuk vind.
Ik had het vandaag met een vriend hierover. Die had me aangeraden om tijdens een gesprekje haar te vragen om desnoods na werk samen gezellig ergens wat te gaan drinken. Dan kunnen we meteen zien op het een beetje klikt.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2018, 07:08
Protected22
Protected22 is offline
Citaat:
Ik had het vandaag met een vriend hierover. Die had me aangeraden om tijdens een gesprekje haar te vragen om desnoods na werk samen gezellig ergens wat te gaan drinken. Dan kunnen we meteen zien op het een beetje klikt.
Weet nog niet wanneer dat lukt. Ze heeft het nu nog druk zei ze.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren stoppen of verder doen??
Joliennn
3 13-01-2012 22:40
Levensbeschouwing & Filosofie Nietzsche
hans01
29 19-01-2006 17:33
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 12:00
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 22:59
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 09:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.