Oud 30-01-2002, 16:48
neoc
neoc is offline
Ik ben verliefd op een meisje, maar durf het niet te vragen. Ik fiets elke dag na school een heel stuk met d'r mee, meestal zijn mij alleen, maar durf het niet te vragen omdat ik niet weet hoe ik het beste kan doen en wat ik moet zeggen als ze ja of nee zegt.

HELP ME A.U.B
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2002, 16:56
Q
Avatar van Q
Q is offline
FF vissen naar d'r intresses en daarna mee uit vragen naar een van de dingen die ze leuk vindt. Dan moet het kwartje* wel vallen bij d'r zonder dat je wat gezegd hebt.

*) Correctie 20 Eurocent

[Dit bericht is aangepast door Q (30-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 18:00
-x-dream-x-
-x-dream-x- is offline
gewoon een keer vragen of ze zin heeft om een keer mee naar jou huis te gaan. dan hoeft er niet meteen iets te gebeuren maar dan begint ze vast wel iets door te krijgen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 22:44
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Q schreef:
FF vissen naar d'r intresses en daarna mee uit vragen naar een van de dingen die ze leuk vindt. Dan moet het kwartje* wel vallen bij d'r zonder dat je wat gezegd hebt.

*) Correctie 20 Eurocent

[Dit bericht is aangepast door Q (30-01-2002).]
mwa 10 eurocent komt dichter in de buurt bij het oude vertrouwde kwartje (goh wat flauw )
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 23:01
Verwijderd
Flikker d'r meteen een twee-euro stuk tegenaan, is ze geheid verkocht
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 03:33
Onzekere Derk
Onzekere Derk is offline
Citaat:
nare man schreef:
Flikker d'r meteen een twee-euro stuk tegenaan, is ze geheid verkocht

Ghehehe, je lijkt me een fris kerel.

-> wat hier onder staat is alleen mijn mening <-

Je moet nooit iemand vertellen dat je op diegene verliefd bent in die situatie. Zoiets vraag je niet, maar vertel je in daden. Wat die daden dan moeten zijn, zijn vooral spontane acties. Echter er zijn wel nuttige tips (hoop ik) die ik kan geven.

Het eerste wat ik doe met problemen is een stappenplan maken met daarin doelstellingen verwerkt. Zover ik me in jou kan beelden kom ik op het volgende uit:

Doel: zorgen dat ze intresse in jou krijgt en dan in de zin van dat je haar boeiend bezig kunt houden.

- Erachter komen wat haar intresses zijn en dan geïntresseerd informeren hoe het zit. Het makkelijkste is natuurlijk als je een gesamenlijke intresse kunt vinden.

Voorbeeld:

wat doe je eigenlijk als je in je eentje moet vermaken?

tja, ik ga dan meestal tekenen.

Ah, creatief persoontje dus. Mag ik wat tekeningen van je zien? Want ik ben eigenlijk wel zwaar benieuwd.

(Na wat werken gezien te hebben, met eerlijk doch positief commentaar)

Zo kan je ajb niet een tekening voor mij maken?

--

Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, want zoals ik al zei het meeste moet uit spontaniteit komen.

- Lollige weddenschappen afsluiten heeft voor mij geholpen. Waar je dan aan kan denken zal ik bijvoorbeeld verder gaan met het voorbeeld.

Nou, ik weet niet hoor. Zo goed kan ik ook weer niet tekenen. Het is ook maar een hobby.

Ah, toe nou! Zullen we anders een weddenschap afsluiten. Als jij voor mij wat tekent, dan mag jij een taart in me gezicht gooien.

--

Het hangt af wat je normen en waarden zijn, wat je toelaat in een weddenschap. Zoals ik al zei sponitaniteit is de sleutel.

- Vraag haar telefoon nummer en begin haar te bellen. Dat is redelijk onschuldig en een heel goede manier om elkaar beter te leren kennen. Als je bang bent dat je niet weet waar je over moet lullen, schrijf dan vooraf een aantal gesprekspunten waar je het kan over hebben. Onthoud echter dat je spontaan moet zijn. Durf je te laten gaan. Hoe meer zelfverzekerd je bent, hoe meer je kunt presteren (naar woord).

- Een goed open diep gesprek is een goede manier om elkaar beter te leren kennen en te laten zien dat je diegene vertrouwt. Ik bedoel dan niet gelijk dat je haar diepe vragen moet stellen, maar dat jij over een emotionele kwestie moet gaan lullen. Vraag haar mening en laat zien dat je dat respecteert. Nadat kan je bijvoorbeeld vragen hoe ze zich in het algemeen voelt of of ze ook zo wisselvallig is. etc. etc.

Als dit doel is gehaald, dan is het tijd voor het voor het volgende doel.

Doel: laten merken dat je verliefd op haar bent.

- Oogcontact. De bekende manier om te laten zien dat je verliefd op haar bent. Als je met haar praat, kijk dan diep in haar ogen aan. Als je dat doet, zeg dan in je hoofd ooh wat is ze toch lief. etc. etc. Je kijkt dan heel lief naar haar. Kijk ook als je niet met elkaar aan het praten bent soms haar aan. Zorg liever niet dat je de hele tijd naar haar aan het staren bent.

- Lichaamstaal. Als ze je aanspreekt, draai dan met je hele lichaam naar haar toe. Hou je armen langs je lichaam, dus niet overelkaar. Onbewust pikt men vaak dat op.

- Fysiek contact. Als je bijvoorbeeld op een bank zit, ga dan niet op het ander uiterste puntje zitten, maar vlakbij haar. Probeer haar zo aan te praten, dat knuffels heel normaal worden. Bijvoorbeeld als ze iets aardigs voor je doet; aaah dat verdient een knuffel.

- De eerste groet van de dag naar haar. Als dat niet vanzelf gebeurd, probeer haar zo spontaan mogelijk te groeten (Dit had ook voor het 1e doel gekund). Op een gegeven moment zou kusjes op de wang of zelfs één op de mond toch moeten lukken.

- Laat zien dat je wat voor haar over hebt. Dit is natuurlijk niet nodig (net zoals de rest ), maar toch extreem goede middel om te laten zien dat ze voor jou wat voor je betekent. Een goed voorbeeld is; als ze ziek is, dat je dan naar haar toe komt om haar te verwennen (sinnasappels uitpersen, een blad om te lezen, vertellen hoe het op school is, enz).

Als je denkt dat het wel duidelijk is dat je verliefd op haar bent, dan is het tijd om uit te vissen wat zij van jou vindt.

Doel: Achter proberen te komen wat zij van jou vindt.

Ik hou het hier maar kort (als iemand dit nog leest :rolleyes . Wat ik schreef over hoe je duidelijk kon maken dat je verliefd op haar bent, is nu andersom. De kenmerken staan boven, dus intresse, lichaamstaal, oogcontact, fysiek contact, en lol hebben met elkaar. Een goede tip kreeg ik van de biologie les; de puppillen groeien als diegene jou leuk vindt. Hou er wel rekening mee met licht. Want dat veroorzaakt ook de groei of de krimp van de puppil.

Als je een vermoeden hebt dat ze jou ook wel zit zitten, is nu het moment daar voor de eerste kus.


Doel: het moment creëren voor de eerste kus.

- Plan een dagje vol met leuke dingen om met haar te doen. Voorbeelden zijn: naar het zwembad, uit eten (duur), picknicken, en uitgaan. Het zou leuk zijn als het maar hobbys zou te maken hebben.

- Eindig in ieder geval op een plek met rust. Dat kan bij jou op de kamer zijn, maar misschien is nog beter een romantisch plekje (zoals in het bos/park).

- Probeer steeds knusser te zitten met elkaar. Een arm over haar schouder of zelfs met elkaar liggen. In ieder geval ga steeds knusser bij elkaar zitten.

- Oogcontact. Zoek de vurige oogcontact van liefde met elkaar. De oogcontact die verbintenis maakt met twee zielen.

- Ga met je hoofd richting haar hoofd. De rest kan je wel raden.

Één kus. Geschiedenis is geschreven.

---

Wat ik hier allemaal schreef, zijn echter maar tips. Als je echt naar elkaar toe getrokken bent, dan gaat dit denk ik vooral vanzelf. Want ik zei het al; het draait veel om spontaniteit. Je onderbewustzijn (die eruit komt met spontaniteit) maakt meestal de 'moves' die je met je bewustzijn niet zou maken, maar wel graag zou willen. Helaas kan ook het tegenovergestelde natuurlijk. De gulden middenweg is dan ook de ideale weg. Weet wanneer je hart moet volgen en wanneer niet.


Okee het is een heel lange tekst geworden. Derkie liet zich immers gaan . Sorry, maar toch hoop ik dat je er wat aan hebt .

Succes ermee,

Derkie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, gewicht en gezondheidtopic #27
Pluis
397 03-04-2014 22:55
Seksualiteit hoe moet ik het aanpakken?
naomi1996
10 16-10-2013 09:38
Liefde & Relatie Hoe kan ik het beste deze jongen, die ik leuk vind, benaderen?
sojamelk
17 23-10-2008 22:26
Psychologie Hoe kan ik er het beste mee omgaan?
Eend
48 07-01-2005 13:25
Psychologie hoe kan ik het hem vergeven?
ModePopje
16 02-05-2004 16:38
Software & Hardware [laggen/hoge ping]Hoe kan ik het oplossen?
Verwijderd
27 09-11-2002 09:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.