Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2005, 14:39
useful_idiot
useful_idiot is offline
Ongeveer 4 maanden geleden heeft me ex vriendin onze relatie van zo’n 2 jaar verbroken.
Om de redenen dat ze nog zo jong is en niet haar hele leven bij 1 jongen kan zijn en omdat ze op een andere jonge verliefd is geworden.

Ik heb altijd al gezegd dat als het ooit uit zo gaan ik geen vrienden zou kunnen zijn, en vooral niet als ze een ander zou krijgen (vooral niet binnen een week nadat het uit is, wat ze me dus geflikt heeft). Maar goed je houdt toch veel van zo'n persoon en wil het uiteindelijk toch proberen.

De eerste week ging het nog wel aardig maar al snel ging het over in ruzie. Dus hebben we maar met zijn 2en afgesproken om zowiezo een maand geen contact te hebben, en daarna weer verder te kijken.

Hoewel het ons allebei heel moeilijk leek hebben we het toch maar gedaan. Alleen naar een week zat ze achter dr moeders msn en zei ze dat ze me zo ongelooflijk veel miste en van me houdt, en graag had gezien dat het anders was gelopen.ik was een beetje van slag en heb maar een beetje vaag gereageerd, en heb haar de volgende ochtend maar een mailtje gestuurd met de vraag hoe het nu was. Een aantal dagen heeft ze me s’nachts nog gebeld met dezelfde boodschap. Hoewel het mij best goed deed, wist ik toch niet wat ik er mee aan moest. Raakte ik er ook aardig van streek van.

Na een aantal keer face to face met dr gesproken te hebben, zei ze dat ze ons toch wel weer bij elkaar zag, alleen nu nog niet maar pas na een jaar of 2 jaar of korter. dus na veel gepraat, hebben we elkaar weer toegevoegd op msn. Dat ging een paar dagen goed totdat we weer ruzie kregen, en ze me een paar keer verteld heeft dat ze me nooit meer wou zien (wat me eigen fout was). Dit viel mij natuurlijk hartstikke zwaar en heb het met veel moeite recht kunnen praten. Vanaf die tijd ging het wel aardig met ons, af en toe gesproken over ons, of ze ons nog bij elkaar zag, wat ze voor me voelt, wat ik voor dr voel etc, je kent het wel.
Op een gegeven moment kwam ze terug van een weekend bij dr vriendje en belde ze me op dat ze met me wou praten en omdat ze me miste, dus ben na het werk naar dr toegegaan. Ze vroeg me als eerste hoe mijn weekend was (was dat weekend weg, en had een meisje ontmoet waar ik naast heb geslapen etc) dus ik deed mijn verhaal over t weekend, maar heb dus gelogen over dat slapen etc (er was verder nix gebeurd, maar goed). Blijkt nou dat ze een vriend van me (waar ik was) had gebeld en had gevraagd wat er was gebeurd. Dus wist ze dat ik loog, waarop ze natuurlijk boos werd en me wegstuurde, na wat geruzie konden we toch eindelijk praten. Alleen wou ze niet meer praten over het onderwerp waarover ze me gebeld had (wat later dus bleek dat ze het van plan was uit te maken met dr vriendje om dat ze mij miste en t klote vondt dat ze nix met me kon doen, en omdat ze elkaar niet heel vaak kunnen zien vanwege persoonlijke dingen en de reisafstand)stom dat ik me voelde ben ik naar huis gegaan en heb haar de hele avond nie meer gesproke.

Nu gaat het wel redelijk tussen ons en krijg nog regelmatig te horen dat ze me mist en eig alleen maar meer gaat missen ipv minder (zelfs als ze bij dr vriendje zit, zegt ze dat ze me mist) en dat ze van me houdt. Alleen het probleem is dat ze mij niet mijn eigen gang kan laten gaan wat andere meiden betreft, als ik een ander tegen zou komen zou ze het contact met me verbreken en zou ze me nooit meer hoeven te zien (omdat ze bang is dat ik meer van die persoon ga houden, dan van haar, en bij die persoon wil blijven, en het niet meer wil proberen later met haar,).

Het klinkt allemaal heel erg vaag en mss te idealistisch om het over een tijd weer te proberen, maar het feit is dat ik echt super veel van dr hou, en haar ook met de dag meer begin te missen. Alleen weet ik niet goed wat ik moet, ze zegt dat ze me mist (en elke dag meer begint te missen) en van me houdt (en wss niet zoveel van een ander zou kunnen houden als van mij) maar ze handelt er niet naar, en dat begrijp ik nie, ook vindt ik het erg moeilijk dat ze me eig. dingen verbied die zij juist wel doet.

Maar goed, ik heb met dr afgesproken het beste er van te maken, omdat we het alle 2 heel graag weer willen (ik het liefst nu, maar zij pas over een tijd). alleen soms weet ik t echt niet meer, en kan ik mezelf wel wat aandoen, t gemis van haar begint gewoon aan me te vreten, en het wordt elke dag moeilijker. Maar ik kan dr niet vergeten en wil dr ook nie vergeten, soms maakt ze het me zo moeilijk dat ik het ff nie meer zie zitten en het liefst hard weg zou willen lopen. Alleen kan ik nie zonder haar en wil ik dr graag terug. En stel je voor dat het wel wat wordt over een tijd, die kans wil ik ook voor geen goud missen.

Maar nu zit een beetje met t feit dat ik dr nie snap.
We houden allebij heel erg veel van elkaar, en we missen elkaar ook gigantisch (ook al heeft ze een ander). we zijn allebij bang dat we meer van een ander gaan houden nu t uit is, en we zien elkaar nog graag (we kunnen gewoon nie zonder elkaar) en vorige week heb ik nog te horen gekregen dat ze toch wel t gevoel heeft dat ik voor haar de ware ben, en haar leven nog grotendeels om mij draait, en we willen het allebei graag weer over een tijd, maar zijn ook bang dat het er nie meer van komt. dus ik snap nie waarom ze niet het zekere voor t onzekere neemt, en dit zit mij nu een beetje dwars. ik snap niet dat als ze dat voelt niet gelijk bij me terugkomt en er zeker van kan zijn dat ze me niet kwijt raakt en de twijvel of het goed komt gelijk weg kan nemen.

iemand enig idee wat te doen?
of iemand een beetje nuttige tips of whatever?

Laatst gewijzigd op 09-08-2005 om 14:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2005, 14:44
Verwijderd
Ik zou me niet zo'n lange tijd aan het lijntje laten houden...

En ik zou me zeker geen dingen laten verbieden.

En soms kun je beter echt afstand van iemand nemen, hoe moeilijk dat ook is. Nu voel je je rot en ik denk dat dat zo zal blijven, tot ze je 'terug neemt' of tot je echt afstand van haar neemt. Of nog erger wordt, als ze opeens toch opeens een ander heeft...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 14:46
useful_idiot
useful_idiot is offline
ze heeft al een ander vriendje, daar heb ik me redelijk over heen kunnen zetten, maar das ook een reden waarom ik het nog minder snap.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
useful_idiot schreef op 09-08-2005 @ 15:46 :
ze heeft al een ander vriendje, daar heb ik me redelijk over heen kunnen zetten, maar das ook een reden waarom ik het nog minder snap.
Heeft ze er nu één of heeft ze er één gehad?

Als ze er nu één heeft dan zou ik haar toch heel duidelijk maken dat het zo niet werkt... En afstand van haar nemen, want dan lijkt het me wel duidelijk dat ze je echt aan een lijntje houdt/als een soort 'reserve' houdt.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 14:49
HybridTheory
HybridTheory is offline
Zij moet het eerst maar eens uitmaken met d'r vriendje als ze jou zo mist en weer bij je wil zijn .
Eigenlijk vind ik dat zij een beetje lullig tegen jou doet ook, ze houdt jou en haar vriendje aan het lijntje, ik bedoel, zij heeft het uitgemaakt, zij heeft een nieuwe vriend binnen een week, en als jij dan eens met een ander meisje uitgaat wordt ze kwaad Dan slaat natuurlijk nergens op .
Maar goed, als jij veel van haar houdt en zij van jou, en zij is bereidt om haar huidige relatie te verbreken om weer bij jou te zijn, en jij wilt dat ook, dan moet je dat doen .
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 14:53
useful_idiot
useful_idiot is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 09-08-2005 @ 15:49 :
Zij moet het eerst maar eens uitmaken met d'r vriendje als ze jou zo mist en weer bij je wil zijn .
Eigenlijk vind ik dat zij een beetje lullig tegen jou doet ook, ze houdt jou en haar vriendje aan het lijntje, ik bedoel, zij heeft het uitgemaakt, zij heeft een nieuwe vriend binnen een week, en als jij dan eens met een ander meisje uitgaat wordt ze kwaad Dan slaat natuurlijk nergens op .
Maar goed, als jij veel van haar houdt en zij van jou, en zij is bereidt om haar huidige relatie te verbreken om weer bij jou te zijn, en jij wilt dat ook, dan moet je dat doen .
hmm jah das het probleem, ze is volgens mij niet van plan het uit te maken (niet meer iig), bovendien heeft ze al een aantal keer aangegeven het nu nog niet te willen, maar pas over een tijdje. en ik heb geen relatie. dus van mijn kant kan alles, t ligt alleen aan haar.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:00
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
useful_idiot schreef op 09-08-2005 @ 15:53 :
hmm jah das het probleem, ze is volgens mij niet van plan het uit te maken (niet meer iig), bovendien heeft ze al een aantal keer aangegeven het nu nog niet te willen, maar pas over een tijdje. en ik heb geen relatie. dus van mijn kant kan alles, t ligt alleen aan haar.
Kijk, het is dat je waarschijnlijk verliefd op haar bent, of in ieder geval heel veel van haar houdt, want ze kan dit echt niet maken.
Tegen jou zegt ze dat ze je zo mist en dat ze je terug wil, maar ondertussen zal ze het niet uitmaken met haar vriendje, wat dus betekend wat al gezegt is dat ze jullie allebei aan het lijntje houdt .
Je moet haar voor een keuze stellen, hij of ik ? En als ze niet wil kiezen, zou ik als ik jou was lekker naar andere meisjes kijken en verder gaan met je leven, want ze gebruikt gewoon op een bepaalde manier . Succes ermee in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:05
useful_idiot
useful_idiot is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 09-08-2005 @ 16:00 :
Kijk, het is dat je waarschijnlijk verliefd op haar bent, of in ieder geval heel veel van haar houdt, want ze kan dit echt niet maken.
Tegen jou zegt ze dat ze je zo mist en dat ze je terug wil, maar ondertussen zal ze het niet uitmaken met haar vriendje, wat dus betekend wat al gezegt is dat ze jullie allebei aan het lijntje houdt .
Je moet haar voor een keuze stellen, hij of ik ? En als ze niet wil kiezen, zou ik als ik jou was lekker naar andere meisjes kijken en verder gaan met je leven, want ze gebruikt gewoon op een bepaalde manier . Succes ermee in ieder geval!
hmm jah verliefd niet meer, wel houdt ik erg veel van dr (klinkt mss dom of whatever, maar ik heb t gevoel dat ze voor mij de ware is)en die keuze heb ik al eens aan dr voorgelegd, en toen was ze het niet van plan uit te maken, weetnie hoe dat nu is, krijg steeds meer signalen dat het tussen hun nie echt goed gaat.
we spreken (huilen) vaak nog samen over de situatie, dus k weenie wat er uit komt als ik die vraag weer stel.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:07
useful_idiot
useful_idiot is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-08-2005 @ 15:44 :
Ik zou me niet zo'n lange tijd aan het lijntje laten houden...

En ik zou me zeker geen dingen laten verbieden.

En soms kun je beter echt afstand van iemand nemen, hoe moeilijk dat ook is. Nu voel je je rot en ik denk dat dat zo zal blijven, tot ze je 'terug neemt' of tot je echt afstand van haar neemt. Of nog erger wordt, als ze opeens toch opeens een ander heeft...
heb ook al eens aan dr gevraagd of ze me ziet als terugval figuur voor t geval dat t tussen hun fout gaat, ze zegt van niet (jah bepaalde dingen kan je makkelijk zeggen). maar omdat ze van me houdt, hoopt dat het later weer wat kan worden.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:10
Verwijderd
Citaat:
useful_idiot schreef op 09-08-2005 @ 16:07 :
heb ook al eens aan dr gevraagd of ze me ziet als terugval figuur voor t geval dat t tussen hun fout gaat, ze zegt van niet (jah bepaalde dingen kan je makkelijk zeggen). maar omdat ze van me houdt, hoopt dat het later weer wat kan worden.
Ze kan zoveel zeggen...

Als ze echt met jou verder zou willen, dan zou ze het uitmaken met die jongen en met jou verder gaan. Nu blijft ze bij hem en houdt ze jou aan een lijntje met 'wie weet, later'. Wat nou als jij op haar blijft wachten, maar die later met haar samen komt niet? Want het kan natuurlijk heel goed dat ze bij die jongen blijft of nog iemand anders tegen komt.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:13
Chronocide
Chronocide is offline
Knul, je moet laten zien wie de broek aan heeft in jullie relatie!

Je moet haar nu echt eens dwingen om een keuze te maken, of ze neemt jou, en niet over een tijdje, maar direct.
Of ze neemt haar huidige vriendje.

Ze zegt dat ze van je houdt, maar toch verdomt ze het om het uit te maken met haar vriendje, dat hoef je echt niet te pikken.

Maar zelf zou ik haar gewoon loslaten, er zwemt genoeg vis in de zee weet je.
__________________
(onderschrift)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:15
useful_idiot
useful_idiot is offline
i know dat er meer visjes in de zee zwemmen, heb ik mezelf ook altijd verteld, maar das toch moeilijk als je veel van iemand houdt.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:16
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
useful_idiot schreef op 09-08-2005 @ 16:07 :
heb ook al eens aan dr gevraagd of ze me ziet als terugval figuur voor t geval dat t tussen hun fout gaat, ze zegt van niet (jah bepaalde dingen kan je makkelijk zeggen). maar omdat ze van me houdt, hoopt dat het later weer wat kan worden.
Waarom later wel en nu niet? Wat is er 'later' dan zoveel anders volgens haar?

Ik vind het nogal egoïstisch van haar, van jou verlangen dat je haar weer terugneemt op een moment dat het háár weer uitkomt. Ze weet dat jij op dat punt heel zwak bent, omdat jij haar graag terug wil. Ze speelt gewoon met je, test misschien uit hoeveel je voor haar overhebt en hoeveel jij van dr pikt.

En als ze dan zo zeker weet dat jullie later weer bij elkaar komen, waarom zit ze nu dan in een relatie, wat betekent die relatie dan voor haar? Ook nogal lullig voor haar vriendje lijkt me. Weet hij dat ze jou zo verschrikkelijk mist en weer terug wil? Denk het niet eerlijk gezegd.

Volgens mij wil ze jou gewoon voor de zekerheid achter de hand houden ofzo, ook al zegt ze van niet. Want stel dat ze echt behoefte heeft aan tijd voor zichzelf, om na te denken over jullie relatie, over hoe het anders moet en het dan serieus nog een keer wil proberen, waarom heeft ze dan nu een relatie met een ander?
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:22
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
useful_idiot schreef op 09-08-2005 @ 16:15 :
i know dat er meer visjes in de zee zwemmen, heb ik mezelf ook altijd verteld, maar das toch moeilijk als je veel van iemand houdt.
Daar zit nou juist het probleem, hoe kun je van iemand houden die je al maanden aan het lijntje houd? Je zal vast goeie herinneringen aan jullie verleden hebben, maar dit kan zo niet doorgaan.

Als zij de keuze niet wil maken, moet jij het maar doen.


Je kan haar natuurlijk ook een beetje onder druk gaan, door uit te gaan met een ander meisje. Dan zal ze misschien sneller duidelijk gaan doen.
__________________
(onderschrift)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:22
mystery86
Avatar van mystery86
mystery86 is offline
Wat ik vind dat je moet doen na wat ik heb gelezen:

Haar duidelijk voor de keuze stellen.. Of ze maakt het uit met die gozer en gaat verder met jou of ze gaat lekker verder met hem en jij gaat verder met je eigen leven. (en dan zou ik voorlopig even geen contact met haar hebben... hoe moeilijk dat ook zal zijn)

En ja ik weet het, ik heb niet die gevoelens voor haar die jij hebt en dan heb ik makkelijk praten als buitenstaander maar dat wat zij nu doet is echt niet goed voor je.
Ze verbiedt jou om met andere meisjes om te gaan omdat jij misschien van ze gaat houden... ja dus? zij doet nu precies hetzelfde.
Je bent gewoon een soort vangnet zoals ik het lees.
Zet je emoties even uit en wees duidelijk tegen der. Of hij of ik! en niet misschien over een tijdje weer proberen. Je bent toch geen jojo?? Het is ja of nee en niet misschien.
maar ja.. dit is wat ik denk.

En verder wil ik eigenlijk alleen maar zeggen.. heel veel succes!!! want we kunnen je wel advies geven maar uiteindelijk moet je het zelf doen.
Dikke knuffel van mij!
__________________
(L) Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over (L)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:27
useful_idiot
useful_idiot is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 09-08-2005 @ 16:16 :
Waarom later wel en nu niet? Wat is er 'later' dan zoveel anders volgens haar?

Ik vind het nogal egoïstisch van haar, van jou verlangen dat je haar weer terugneemt op een moment dat het háár weer uitkomt. Ze weet dat jij op dat punt heel zwak bent, omdat jij haar graag terug wil. Ze speelt gewoon met je, test misschien uit hoeveel je voor haar overhebt en hoeveel jij van dr pikt.

En als ze dan zo zeker weet dat jullie later weer bij elkaar komen, waarom zit ze nu dan in een relatie, wat betekent die relatie dan voor haar? Ook nogal lullig voor haar vriendje lijkt me. Weet hij dat ze jou zo verschrikkelijk mist en weer terug wil? Denk het niet eerlijk gezegd.

Volgens mij wil ze jou gewoon voor de zekerheid achter de hand houden ofzo, ook al zegt ze van niet. Want stel dat ze echt behoefte heeft aan tijd voor zichzelf, om na te denken over jullie relatie, over hoe het anders moet en het dan serieus nog een keer wil proberen, waarom heeft ze dan nu een relatie met een ander?
de reden die ze geeft dat ze nu nog geen relatie met me wil is, dat ze jong is, en niet haar hele leven nu al bij 1 jongen kan blijven (maar omdat ze zo van me houdt, het later wel wil proberen met mij) bovendien zegt ze 100% van plan is het weer met me te proberen. en haar vriendje weet het wel dat ze me zo mist, ze huilt vaak bij hem uit om het feit dat ze me zo mist, ook belt of msn't ze vaak met me als ze daar zit, met de zelfde boodschap.alleen weet hij geloof ik nie dat ze me weer terug wil (dat vind ze niet nodig tegenover hem), maar ze heeft t geloof ik wel een beetje door laten schemeren.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:35
Verwijderd
Ze gebruikt jullie dus gewoon allebei.

Maar goed, daar zijn jullie zelf ook bij natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:37
useful_idiot
useful_idiot is offline
hmm jah of ze liegt gewoon dik. dat zit er ook nog in, maar goed ik denk t eerlijk gezegd niet, ik heb t wel door als ze liegt. bovendien heeft ze een hekel aan liegende mensen (Zelf ook te vaak gedaan, ook tegen haar). maar u never know
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-08-2005, 15:46
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Haar standpunt opzich dat ze jong is en niet bij dezelfde partner wil blijven, is nog niet eens zo heel gek, dat hoor je wel vaker. Maar dat betekent dus ook dat ze jou en jullie relatie toch niet zó belangrijk vond, aangezien ze dat wel opgegeven heeft om jong te kunnen zijn en wat dingen uit te kunnen proberen.

Dit geeft ook gelijk aan dat de relatie die ze nu heeft waarschijnlijk ook totaal niet serieus is, maar gewoon om uit te proberen hoe het met een ander vriendje is.

Heel leuk bedacht van haar, maar zo werkt het natuurlijk niet. Tenminste niet in de zin van dat ze van jou mag verwachten dat jij netjes op haar blijft wachten en straks vrolijk met haar verder gaat alsof er niks gebeurd is in de tussentijd.

Haar huidige vriendje ziet zij dus gewoon als een tussendoortje in jullie relatie en daar zou ik als ik jou was (en ook als ik dat andere vriendje was) zeker geen genoegen mee nemen. Ze mag best spelen met relaties, maar dan moet ze dat wel eerlijk doen en duidelijk zijn in wat ze wil. En niet alleen maar aan zichzelf denken en jou verbieden met ander meisjes om te gaan. En hoeveel je ook van haar houdt, dit gaat niet meer werken, ze gebruikt je op dit moment gewoon. Neem afstand van haar, zeg haar dat ze haar kans heeft gehad, en probeer verder te gaan met je eigen leven.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:06
useful_idiot
useful_idiot is offline
k denk wel dat ze het serieus neemt en ook wel genomen heeft, ze heeft er namelijk al langer mee rond gelopen, ook toen we nog een relatie hadden.
de relatie waar ze nu in zit, neemt ze naar mijn inzicht ook nie zo heel erg serieus, maar goed dat idee krijg ik, weet niet of het waar is.
bovendien verwacht ze niet dat ik op haar blijf wachten (natuurlijk heeft ze dat graag) ze heeft af en toe wel aangegeven dat het me goed recht is om met een ander iets te beginnen, feit is alleen dat ze me niet meer hoeft te zien dan, omdat het haar zelf dan veel te veel pijn doet. en daar wil ze zich van behoeden (maar goed, wat voor vriendschap heb je dan? )
En ja aan de ene kant heb ik idd het gevoel dat ze me gebruikt, maar aan de andere kant geef ik haar ook wel weer gelijk, ik wil haar jeugd niet af nemen, en voor t zelfde geld had ze gezegd dat het helemaal over was en t er nooit meer van komt, dus ik denk dat ze het wel serieus meent
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:10
juno
Avatar van juno
juno is offline
Als zij een vriendje mag, mag jij ook een vriendinnetje.

Als ze wil dat jij alleen blijft op haar wacht, moet zij ook alleen blijven.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:30
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Gewoon laten gaan hoe moeilijk het ook is. Nu weerhoudt jij jezelf om te doen dingen te doen omdat je haar als vriendin niet kwijt wil.

Maar als ze echt zo'n vriendin van je is als jij denkt en zij dat dan zou ze het je juist gunnen een andere vriendin te krijgen.

Je kan nu wel afspreken dat het ooit weer wat wordt maar dat moet je juist niet doen. Je ziet wel hoe het gaat hoe moeilijk dat ook is op het moment.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 09:47
useful_idiot
useful_idiot is offline
bedankt voor alle reactie's, weet nog steeds nie echt wat ik moet doen, maar goed. iig bedankt
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 09:51
Verwijderd
Probeer haar uit je hoofd te zetten en verder te gaan met je leven. Het klinkt alsof ze je aan het lijntje houdt
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 10:05
Anijs
Anijs is offline
Ze houdt je aan het lijntje.

Ze weet niet wat ze wil, ze vind het moeilijk om jou los te laten, jij was een tijd lang van haar, jullie waren intiem en ze wil niet dat jij dit met een ander meisje ook zal zijn.

Ik voel precies hetzelfde bij mijn exvriend, dat is nu 2 weken uit, hij gaat elke week op stap, ik hoor dat van andere, ik voel me er echt gewoon kut bij, ik kan het beeld dat hij met andere meisjes plezier heeft niet verdragen, maar ik zal dit moeten leren, en dat zal best een tijdje duren. Maar ik kan hem niet verbieden met andere meisjes om te gaan, alleen omdat ik me daar kut bij voel. Ik had het uitgemaakt, ik denk dat hij zich best zou laten beinvloeden al zou ik dit nu zeggen omdat hij me terug wil, maar ik zou me hier totaal niet goed bij voelen, al zou ik hem dit verbieden, ik kan hem niet zeggen wat hij wel en niet mag terwijl ik hem niet meer terug wil. Ik kan hem ook geen dingen gaan verbieden omdat ik hem misschien later wel terug wil, en dit niet kan als hij met een ander meisje heeft gerotzooid. Dat wil dus zeggen dat hij maar moet afwachten, terwijl hij niet eens die zekerheid heeft. Het is gemeen van je vriendin om je zo aan het lijntje te houden, jij bent nog verliefd en durft niet het risico te nemen haar voorgoed kwijt te raken. Je vriendin maakt misbruik van de situatie omdat ze bang is alleen te komen staan. En ze wil het niet uitmaken met haar vriend maar ze wil jou misschien wel over een tijdje terug, kortom ze weet niet wat ze wil. Ik zou tegen haar zeggen dat ze een keus moet maken, en als ze niet voor jou kiest dat jij dan je eigen weg gaat, met meisjes, en als zij er zeker van is dat zij jou terug wil dat ze dan maar moet komen en dat jij dan wel zal zien of jij dat ook wil. Je moet er iig niet op gaan wachten, neem afstand en ga je eigen weg.

Dit klinkt zo slim, maar zo moeilijk, alles wat ik nu type, vind ik zo moeilijk om zelf waar te maken, omdat het gewoon een hele moeilijke stap is, het is zo moeilijk om iemand los te laten waar je zoveel van houdt die zolang van 'jou is geweest'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2005, 13:53
007--inge
007--inge is offline
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, ik had 3,5 jaar verkering met een jongen toen hij het voor mij erg onverwacht uitmaakte. De reden die hij opgaf is dat hij niet graag 'bemoederd' (ja zo noemde hij het) wordt, en dat klopt ook, hij kan er niet tegen als mensen hem zeggen wat te doen, hij bepaald liever zijn eigen dingen, en als je 3,5 jaar verkering hebt doe je dat wel (onbewust) natuurlijk. Hij vindt het eng om mensen te dichtbij te laten komen.
Het viel mij dan ook erg van hem tegen dat hij na 2 weken al weer een nieuwe vaste vriendin had, waar hij dag en nacht bij zat.
In deze tijd heb ik ook bijna geen contact met hem gehad, maar via via werd ik op de hoogte gehouden. (vinden andere mensen erg interessant geloof ik) Zo kreeg ik ook te horen dat deze relatie na een kleine 2 maanden uit was...
Toen het uit was met haar kreeg ik weer een beetje contact met hem,, puur vriendschappelijk. En zo kwam het dus ook dat ik gelijk op de hoogte was toen hij weer een nieuw vriendinnetje kreeg. Deze relatie tussen hun was heel raar, afstandelijk. Zoals hij en ik met elkaar omgingen leek het wel alsof wij verkering hadden en zij de beste vriendin was. (we zoenden toen niet ofzo, maar alles eromheen) Ik hield nog steeds veel van hem, en vroeg hem op een keer hoe het zat.. Toen zei hij dat hij nog steeds van mij hield, en dat hij erop hoopte dat het weer goed kwam tussen ons, dat Esther een soort van afleidingsmanouver was om niet aan mij te hoeven denken, omdat hij dacht dat hij mij niet meer terug kon krijgen. Toen heb ik hem dus voor de keuze gesteld, of Esther, of ik. Hier hoefde hij niet lang over na te denken, hij is eerlijk tegen haar geweest over zijn gevoelens voor mij, en nadat hij en ik toen nog een dikke maand goede vrienden zijn geweest, hebben we sinds gister weer iets... <3

Ik denk dat je haar echt voor de keuze moet stellen, want hij zegt nu zelf tegen mij dat als ik dat niet had gedaan, dat hij zeker nog een hele tijd met haar had aangekloot...

hmmm dit is een beetje een onsamenhangend verhaal geworden geloof ik.. excuses voor dat
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 17:42
useful_idiot
useful_idiot is offline
t kan dus wel, aan de ene kant ben ik daar ook wel van overtuigd, maar aan de andere kant als alles zo duidelijk is voor dr, waarom handelt ze er nie naar dan. heb haar in t begin al eens voor de keuze gezet, toen koos ze om bij hem te blijven maar ze wou me wel als vriend houden (toen had ze nog nie verteld dat ze ons weer bij elkaar zag) dus ben eig wel bang dat het antwoord weer t zelfde zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 18:37
Verwijderd
Citaat:
useful_idiot schreef op 10-08-2005 @ 18:42 :
t kan dus wel, aan de ene kant ben ik daar ook wel van overtuigd, maar aan de andere kant als alles zo duidelijk is voor dr, waarom handelt ze er nie naar dan. heb haar in t begin al eens voor de keuze gezet, toen koos ze om bij hem te blijven maar ze wou me wel als vriend houden (toen had ze nog nie verteld dat ze ons weer bij elkaar zag) dus ben eig wel bang dat het antwoord weer t zelfde zou zijn.
Joh, wat ik dus al zei. Laat je niet aan het lijntje houden, er zijn genoeg andere vrouwen op deze wereld.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 18:41
useful_idiot
useful_idiot is offline
hmm jah i know, toch wat makkelijker gezegd dan gedaan, maar goed wordt tijd om knopen door te hakken
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 20:05
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
useful_idiot schreef op 10-08-2005 @ 19:41 :
hmm jah i know, toch wat makkelijker gezegd dan gedaan, maar goed wordt tijd om knopen door te hakken
Inderdaad, dus heb je al besloten wat je gaat doen?
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 21:37
useful_idiot
useful_idiot is offline
vrijdag komt ze terug van vakantie met dr vriendje dus dan zie ik dr weer (ze belde me maandag op uit haar zelf, had het telefoon nummer van haar vriendje, ze heeft zelf geen mob, in case of zeg maar, had t niet verwacht, ze kwam me ff vragen hoe met me was, en ff melden dat ze zich nogal ergerde aan dr vriendje, wat steeds vaker t geval is, en dat ze me behoorlijk mist, maar goed dat ff terzijde)en dan vraag ik wat ze wil, als ze nog voor hem kiest dan is t exit, en dan zie ik wel hoe t verder loopt. maar goed, hoop natuurlijk op een ander antwoord. jullie horen t wel
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 22:11
Verwijderd
Ik hoop voor je dat ze voor jou kiest
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 22:43
vogelvrij2
vogelvrij2 is offline
Ik denk: als ze van je houd dan maakt ze het niet uit als jij met een meisje uitgaat terwijl zij ook met jongens uitgaat.

Maar ik begrijp heel goed dat liefde blind kan maken.

En misschien vind die vriendin jou echt nog heel leuk, dat kan ik niet vanaf hier bepalen, maar als ze nu zo met je omgaat zoals ze nu ook doet, is dat geen volledige garantie voor later ook: dat ze jouw af en toe gewoon aan de kant schuift ( maakt niet uit in welk opzicht), zoals ze nu ook doet.

Aan de ene kant: jullie hebben 2 jaar wat met elkaar gehad dus succes ermee en ook een redelijke kans dat het goed komt.

Aan de andere kant: al zal het af en toe moeilijk zijn en is het uitzicht heel ver, je komt altijd over verliefdheid heen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 08:29
useful_idiot
useful_idiot is offline
Citaat:
vogelvrij2 schreef op 10-08-2005 @ 23:43 :

Aan de andere kant: al zal het af en toe moeilijk zijn en is het uitzicht heel ver, je komt altijd over verliefdheid heen.
En dat weet zij ook, en dat is nu juist haar probleem dat ik met andere meisjes ga. bang dat ik haar vergeet, en ik dan zelf nie meer haar terug wil.

en das mss ook wel een beetje t feit waar ik zelf ook tegen aanloop, want ik wil dr wel graag terug.

Laatst gewijzigd op 11-08-2005 om 09:18.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 23:00
useful_idiot
useful_idiot is offline
hmmm ze kwam vandaag terug van vakantie, ze is van plan het volgende week uit te maken met dr vriendje, heb het er verder nog nie over gehad waar het ons nu brengt, komt de komende dagen wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Hoe ben jij echt?
Sagana
46 07-06-2007 01:00
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Liefde & Relatie houden van de een, verliefd op de ander. Wat nu???
saartjeh
25 14-12-2004 08:58
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen blind date BOEKVERSLAG
wolfgang
6 03-06-2003 11:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.