Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2008, 18:43
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
De Oompa-Loompas zijn oranje.

Nee, in de originele versie van het boek zijn ze zwart.
Wat heerlijk rolbevestigend.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2008, 19:26
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ja hallo, ze komen uit de jungle.

Maar goed, zo'n verzameling liliputternegers is natuurlijk niet gemakkelijk te vinden en blanke dwergen in blackface is ook niet echt politiek correct.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 07:26
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Ja hallo, ze komen uit de jungle.
O ja, negers die uit de jungle komen en kutklusjes voor de blanke man opknappen, al zingend, dat is niet rolbevestigend. Want ze komen uit de jungle.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 09:35
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
O ja, negers die uit de jungle komen en kutklusjes voor de blanke man opknappen, al zingend, dat is niet rolbevestigend. Want ze komen uit de jungle.
Ik bedoel, het had nergens op geslagen als een blank waren. Toen het boek geschreven werd was was politieke correctheid nog niet zo doorgeslagen als nu, dus kon je gerust schrijven dat een blanke man in een jungle een stam vindt en die mensen voorstelt om voor hem te komen werken omdat ze zo goed met cacao om kunnen gaan. Daar is ook niets mis mee.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 09:52
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
En alsof iemand het ooit erg zou vinden om in de fabriek van Willy Wonka te werken.

maar goed, Ontopic!

Een kiwi komt uit Australië
Nee, zowel de vogel als de vrucht komen uit Nieuw Zeeland.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Een kiwi komt uit Australië
Nee, zowel de vogel als de vrucht komen uit Nieuw Zeeland.
Dat denkt toch helemaal niet iedereen? Ik in elk geval niet.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 09:59
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Een tijdje terug had iemand het daarover, over een kiwi, en dat dat niet alleen een vrucht was, maar ook een vogel! En toen zeiden mensen "Ohja, dat is ook nog een vogel uit Australië ofzo." En dacht, wut, nee.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 10:06
Verwijderd
Als meisje alleen kun je maar beter niet 's avonds alleen fietsen

Onzin, als vrouw loop je juist de minste kans om slachtoffer te worden van een geweldsmisdrijf. De grootste kans lopen allochtone, jonge mannen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Als meisje alleen kun je maar beter niet 's avonds alleen fietsen

Onzin, als vrouw loop je juist de minste kans om slachtoffer te worden van een geweldsmisdrijf. De grootste kans lopen allochtone, jonge mannen.
Dat ga ik mooi gebruiken als mensen weer eens overbezorgd doen als ik 's nachts tien minuten door de binnenstad moet fiesten. Ik wist het eigenlijk al wel, maar als jij het zegt is het natuurlijk ook écht waar.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 10:26
Verwijderd
Zedenmisdrijven anyone?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 10:30
Verwijderd
Geweldmisdrijven, inclusief zedenmisdrijven. Verreweg de meeste verkrachtingen gebeuren door bekenden en het komt bijna niet voor dat meisjes van hun fiets gesleurd worden om ze te verkrachten.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 12:22
Verwijderd
Washingtons kunstgebit was van hout

Nee. Ze waren gemaakt van de tanden van nijlpaarden en slagtanden van olifanten.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Als meisje alleen kun je maar beter niet 's avonds alleen fietsen

Onzin, als vrouw loop je juist de minste kans om slachtoffer te worden van een geweldsmisdrijf. De grootste kans lopen allochtone, jonge mannen.
én 's avonds vinden er helemaal niet meer misdrijven plaats dan overdag.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 11:25
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Washingtons kunstgebit was van hout

Nee. Ze waren gemaakt van de tanden van nijlpaarden en slagtanden van olifanten.
Ja, dat vond ik dus altijd al een raar verhaal. Toont maar aan dat je geen Amerikaanse geschiedenis uit de tekenfilmpjes moet leren.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 16:02
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Bij dieren: mannetjes worden gecastreerd, vrouwtjes worden gesteriliseerd.
Nee, bij beide geslachten is het gebruikelijker om te castreren. Vrouwtjes worden dus (meestal) ook gecastreerd (maar omdat veel mensen denken dat castratie alleen voor mannetjes is, wordt meestal gezegd dat het dier gesteriliseerd is).
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 11:42
Verwijderd
De tweede fase heeft gefaald.
Nou ja, dat is ook maar net wat je definitie van gefaald is. Het doel van de tweede fase was een betere aansluiting op het hoger onderwijs door leerlingen meer zelfstandig te maken en ervoor te zorgen dat ze konden presenteren en PO's konden maken. Dat is gelukt. Dat vervolgens universiteiten en hbo's gingen zeuren dat ze minder basiskennis hadden - tsjah, je kunt nou eenmaal niet alles tegelijk doen!
http://www.tweedefase-loket.nl/evaluatie/index.php

De tweede fase is hetzelfde als het studiehuis.
Nee.
Citaat:
Volgens de wet houdt de tweede fase een aantal regelingen in voor de samenstelling van het voormalige 'vakkenpakket', vanaf 1998 'profielen' geheten, alsmede voor de studielast en de examenprogramma's voor elk van de schoolvakken. De onderwijsvernieuwing die gelijktijdig werd gepromoot en bekend staat onder de naam studiehuis maakt wettelijk gezien geen deel uit van de tweede fase.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Studiehuis
Citaat:
Scholen kregen alle ruimte om te beslissen welke maatregelen men al of niet zou nemen: voor het Studiehuis is geen wettelijk kader opgesteld. Strikt genomen is het Studiehuis dus niet van overheidswege 'ingevoerd' en kan dus ook niet door de overheid worden 'afgeschaft'.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Fase
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 11:49
Verwijderd
Wikipedia is een betrouwbare bron.

Nee.

.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Wikipedia is een betrouwbare bron.

Nee.

.
eh wel
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 14:09
Verwijderd
Ja, daag, op wikipedia staat ook dat mijn ex een succesvolle muzikant en dichter is. Dat is voor mij al genoeg bewijs dat dat hele wikipedia niet te vertrouwen is
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 14:29
Verwijderd
Jaja, ik weet, ik weet Ik was te lui om iets anders te zoeken.
Citaat:
In het schooljaar 1998/1999 is de bovenbouw van het havo en vwo vernieuwd tot de tweede fase. Het gaat om klas 4 en 5 van het havo en klas 4,5 en 6 van het vwo. Daarbij is de vrije pakketkeuze in de tweede fase vervangen door zogenaamde profielen.

Een tweede verandering is de invoering van het studiehuis. In het studiehuis gaan leerlingen in toenemende mate hun eigen studie plannen en meer zelfstandig en in groepjes opdrachten uitvoeren. Doel van de tweede fase is leerlingen zelfstandiger te leren werken en te studeren. Op die manier verbetert de aansluiting tussen het voortgezet en hoger onderwijs.

'Het' studiehuis bestaat overigens niet. Het is een term die staat voor een andere, door de school gekozen, werkwijze. De overheid heeft hiervoor dan ook geen regels vastgesteld. Door de aanpassingen die ingaan per 1 augustus 2007 krijgen scholen nog meer mogelijkheden om eigen keuzes te maken. Dan treedt namelijk een wijziging van de wet in werking.
http://www.minocw.nl/tweedefase/496/...eede-Fase.html

Beter?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 02:45
Hugo Chávez
Hugo Chávez is offline
Citaat:
Dingen hebben een intrinsieke kleur. Als ergens een schaduw op valt, lijkt het donkerder te zijn, maar dat is het niet.

Onzin. Dingen hebben de kleur die je ziet. Als ergens een schaduw op valt, verandert dat object van kleur.
Estupido! Je vertelt onzin. Mijn rode shirt blijft altijd rood, of er nu schaduw opvalt of niet.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 02:52
Hugo Chávez
Hugo Chávez is offline
Iedereen denkt dat ik een dictador ben, maar dat is natuurlijk niet waar.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 07:11
Verwijderd
Citaat:
Ja, daag, op wikipedia staat ook dat mijn ex een succesvolle muzikant en dichter is. Dat is voor mij al genoeg bewijs dat dat hele wikipedia niet te vertrouwen is
Volgens het wetenschappelijke tijdschrift Nature is de online-encyclopedie Wikipedia vrijwel even betrouwbaar als de Encyclopædia Britannica. Het tijdschrift vergeleek de door vrijwilligers onderhouden site met het gezaghebbende standaardwerk door middel van peer review, dezelfde procedure die het blad ook gebruikt om wetenschappelijke publicaties te controleren. Nature koos 42 lemma's uit, en liet zowel de Wikipedia- als de Britannica-variant door experts controleren. Hoewel de Wikipedia-artikelen meer fouten bevatten - 162 stuks, tegen 123 voor de Britannica - zijn de serieuze fouten gelijkelijk verdeeld: in beide naslagwerken werden vier cruciale missers aangetroffen. Het nieuws komt voor Wikipedia op een gunstig tijdstip: het online naslagwerk lag de laatste weken flink onder vuur vanwege al dan niet vermeend gesjoemel met diverse artikelen.
http://tweakers.net/nieuws/40356/Wik...ritannica.html
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 10:35
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Volgens het wetenschappelijke tijdschrift Nature is de online-encyclopedie Wikipedia vrijwel even betrouwbaar als de Encyclopædia Britannica. Het tijdschrift vergeleek de door vrijwilligers onderhouden site met het gezaghebbende standaardwerk door middel van peer review, dezelfde procedure die het blad ook gebruikt om wetenschappelijke publicaties te controleren. Nature koos 42 lemma's uit, en liet zowel de Wikipedia- als de Britannica-variant door experts controleren. Hoewel de Wikipedia-artikelen meer fouten bevatten - 162 stuks, tegen 123 voor de Britannica - zijn de serieuze fouten gelijkelijk verdeeld: in beide naslagwerken werden vier cruciale missers aangetroffen. Het nieuws komt voor Wikipedia op een gunstig tijdstip: het online naslagwerk lag de laatste weken flink onder vuur vanwege al dan niet vermeend gesjoemel met diverse artikelen.
http://tweakers.net/nieuws/40356/Wik...ritannica.html
Dat is een twee jaar oud onderzoek, en aangezien wikipedia elke seconde wordt gewijzigd, lijkt me die dus niet meer betrouwbaar. Daarbij vind ik 42 hoofdstukken wel wat weining.

Maargoed, als jij wikipedia gebruikt als "betrouwbare bron", by all means, vooral doen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Estupido! Je vertelt onzin. Mijn rode shirt blijft altijd rood, of er nu schaduw opvalt of niet.
Hé, heb je het dan toch een keer begrepen, MA?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Dat is een twee jaar oud onderzoek, en aangezien wikipedia elke seconde wordt gewijzigd, lijkt me die dus niet meer betrouwbaar. Daarbij vind ik 42 hoofdstukken wel wat weining.

Maargoed, als jij wikipedia gebruikt als "betrouwbare bron", by all means, vooral doen.
Wikipedia is geen primaire bron, maar dat is de Brittanica ook niet. Wikipedia is als het om bekende, niet-controversiële onderwerpen aankomt heel betrouwbaar.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Hé, heb je het dan toch een keer begrepen, MA?


Ahhh, de welbekende kleurendiscussie. <3
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 13:10
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Als je op je stuitje valt, kan je blind worden.

SOS betekent 'Save Our Souls'
Nee:
Citaat:
Een schip in nood zond vroeger het bekende noodsignaal in morse uit: driemaal kort, driemaal lang, driemaal kort. Dat is wel ongeveer ‘SOS’ in morse, maar het betekent niet ‘Save Our Souls’. Het zijn zelfs eigenlijk geen letters: het signaal wordt achter elkaar door getikt, zonder pauzes (letters worden gescheiden door een tel rust).
Bron: http://www.misvattingen.nl/algontw.html.
En ook volgens Wikipedia is de betekenis 'Save Our Souls' later bedacht.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 15:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat is een twee jaar oud onderzoek, en aangezien wikipedia elke seconde wordt gewijzigd
Dat maakt Wikipedia vaak betrouwbaarder dan encyclopediën van een paar jaar geleden. Een belangrijk nadeel is natuurlijk weer dat negatieve publiciteit voor grote bedrijven vaak verwijderd wordt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Als meisje alleen kun je maar beter niet 's avonds alleen fietsen

Onzin, als vrouw loop je juist de minste kans om slachtoffer te worden van een geweldsmisdrijf. De grootste kans lopen allochtone, jonge mannen.
Zijn dat misdrijven gepleegd door onbekenden?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 19:25
Hugo Chávez
Hugo Chávez is offline
Citaat:
Hé, heb je het dan toch een keer begrepen, MA?
Ik ben niet je madre, brutale hond!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Software & Hardware [Centraal] Spyware & Adware (deel 2)
freyk
195 11-12-2004 23:12
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 21:29
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
Psychologie homosexualiteit is een geestelijke ziekte
Verwijderd
266 11-04-2003 13:46
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.