Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2008, 03:15
Verwijderd
Hallo,

Ik heb een vriendin die ik eigenlijk beschouw als mijn beste vriendin, ze heeft in het verleden wel een paar streken uitgehaald maar die had ik haar vergeven. Een tijdje geleden hoorde ik van 2 verschillende bronnen dat ik beter niet zoveel met haar om kan gaan omdat ze "jaloers" is.... eerst vond ik dit hoogst onwaarschijnlijk omdat ik mezelf niet echt als speciaal beschouw, waarom zou ze jaloers zijn op mij???? Toen ik beter naar haar ging luisteren viel me op dat ze vaak zegt van hoe ik dit heb en zij niet, of hoe ik bepaalde dingen doe die zij nooit heeft gedaan. Voorheen zag ik dat gewoon als vleierij zoals je dat weleens tegenkomt wanneer je met iemand praat, maar ze zei het altijd een beetje melancholisch.

Het probleem wat ik nu heb ik dat ze me soms belachelijk probeert te maken als we over iets praten en doet alsof ik waanzinnige ideeen heb. En dat terwijl wanneer zij mij opbelt ik soms 1,5 uur supportive zit te luisteren naar haar liefdes drama's. Waar heb ik dit aan verdiend??? denk ik dan. Ik ken haar al vanaf groep 6 v/d basisschool, en we zijn nu dan meer 10 jaar vrienden. Wat moet ik nu doen? Ik vind het een beetje moeilijk om de vriendschap meteen af te breken en misschien is dat ook helemaal niet nodig. Hoe moet ik haar duidelijk maken dat ik die bullsh*t niet pik, ze blijft overigens maar volhouden dat mijn ideeen extreem zijn en bla bla omdat ik in God geloof. In een gesprek met alle andere mensen eindigt het nooit zo disrespectvol tegenover mij als bij haar. Ik heb het gevoel dat ze me probeert te vertrappen.

Nogmaals, waar heb ik dit aan verdiend na al die jaren goeie vriendschap tegenover haar?? Ik ben geen arrogant persoon, ik ben niet dominant, ik luister altijd aandachtig, ik probeer te helpen, ik sta positief in het leven, waarommm toch??

Om voor jullie een duidelijke vraag te formuleren: Hoe maak ik haar duidelijk dat ik deze bullsh*t niet neem zonder haar kwijt te raken als vriendin? (en is dat wel mogelijk?)

dankjewel help me alsjeblieft een beetje,

I3eesje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2008, 08:05
Verwijderd
Ten eerste: vraag je in godshemelsnaam alsjeblieft niet af waar je dit aan verdient hebt. Get over the drama, shit happens
Ten tweede: heb je haar dit al eens zelf gezegd? Gevraagd waarom ze zo doet? Doe dat dan eens. Geef aan dat je het een en ander merkt en dat je daar moeite mee hebt. Doe dit bij voorkeur op een rustig moment waarop jullie allebei relaxed zijn. Geef aan dat je het vervelend vind dat ze bepaald gedrag vertoont, en toon interesse door te vragen waar dit door komt. Praat wel alleen voor jezelf, dus: 'ik merk, ik voel, ik vind' en niet: 'jij doet, jij zegt, jij denkt'
Praten praten praten praten.

En als dat niet helpt, is het jammer maar helaasch.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 08:39
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Wat Secret Agent zegt.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 09:22
Malossi
Avatar van Malossi
Malossi is offline
Je verdient het niet vertrapt te worden.
Laat dit merken, en als ze jullie vriendschap niet respecteert is het pech gehad, een vriendschap kan simpelweg niet van 1 kant komen.
__________________
Life, Liberty, and the pursuit of all who threaten it!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 10:36
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Jep, zoek een rustig moment uit, vraag haar waarom ze zich zo opstelt tegenover dingen die jij belangrijk vindt. Tis heel simpel, jij zeikt haar ook niet af over haar whining over haar liefdesleven, waarom zou zij jouw verhalen dan wel afzeiken?
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.